wie gaat er nog meer stoppen met roken ?

Discussie in 'De lounge' gestart door patriesie, 27 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Sinds ik weet dat ik zwanger ben... ben ik aan het stoppen.. :) ik weet het pas 3 dagen whaha...!

Toen ik van Sam zwanger was, ben ik ook gestpt toen ik het wist

2. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik ben twee jaar geleden gestopt met roken toen ik zwanger wilde worden. En het is een van de beste dingen die ik ooit heb gedaan, en het is me 100% meegevallen.

De stap nemen om te stoppen vond ik moeilijker dan het daadwerkelijke stoppen. Zet hem op meiden, je kunt het!
    (ik heb het boek van Allan Car gelezen, misschien een tip ;) )

3. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @lola: je lijkt me zus wel haah die rookt ook weer en werkt in de verslavingszorg.

Maar jij hebt astma dat lijkt me dus juist een duw in de rug om te stoppen omdat je het al zo benauwd hebt. Ik ging op internet kijken en vond verhalen van mensen met COPD nou dat wens ik echt niemand toe zeg, brrr afschuwelijk. En het idee dat als ik door zou roken ik misschien ooit een zuurstoftank zou mee moeten zeulen, maakte me doodsbang. Dus gestopt.

Plus het verhoogt de kans op onvruchtbaarheid.

Misschien dat dit helpt:

Gevolgen van stoppen met roken

20 minuten: Na 20 minuten zal de bloeddruk en polsslag al dalen en terugkomen op normaal niveau.
    Dag 1: Al na 24 uur zijn alle sporen van koolmonoxide verdwenen uit het lichaam. Je zal beginnen met hoesten omdat het lichaam een schoonmaakactie gaat beginnen in de longen. Hoesten komt doordat de vuiligheid in je longen naar buiten komt.
    Dag 2: Twee dagen nadat je gestopt bent is alle nicotine al uit het lichaam. Je smaak en reukvermogen worden direct beter. Het gevoel dat nicotine nodig is zal groter zijn dan de eerste dag.
    Dag 3: Je merkt direct aan je lichaam dat je gestopt bent, oa het ademen gaat makkelijker en je hebt meer energie dan 3 dagen geleden.
    1 week: De behoefte aan een sigaret zal erg groot worden. Er zullen ontwenningsverschijnselen zoals hoofdpijn, keelpijn, snel geïrriteerd worden optreden. Stevige rokers kan door het gebruik van nicotinevervangende middelen als kauwgom en plijsters deze behoeftes doen afnemen. Zeker is dat de ontwenningsverschijnselen in de komende week langzaam minder worden. Je longfunctie begint zich alweer te verbeteren ten opzichte van dag 3.
    1 maand: De bloedsomloop is al veel meer verbeterd, bewegen gaat makkelijker en je conditie is beter. Tevens zijn je smaak en reukvermogen toegenomen, dit zal duidelijk merkbaar zijn. Je zult meer trek hebben in eten en het is dan ook normaal om een paar kilootjes aan te komen. Eet geen vet- en/of suikerrijke snacks te eten maar probeer gezond en lekker te eten.
    2 maanden: De behoefte aan een sigaret zal al direct stukken minder zijn na twee maanden, de onthoudingsverschijnselen zijn ook eindelijk verdwenen. De geestelijke verslaving is echter helaas nog steeds niet voorbij en blijft voor de komende periode een grote zorg.
    3 tot 9 maanden: Je longfunctie is al met 10% verbeterd. Ademhalingsproblemen zoals kuchen en piepen zijn veel minder geworden. Je voelt je zelfverzekerder, fitter en gezonder. Je zult merken om minder verkouden tezijn dan voorheen en dat je sneller op de been bent.
    Na 1 jaar: Gefeliciteerd u zult definitief gestopt zijn en mag jezelf gaan beschouwen als een niet-roker.
    Na 2/5 jaar: Het risico op hart en vaatziekten is direct al met 50% minder dan het risico van iemand die niet is gestopt met roken.

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja, dat ken ik. Nu rookt mijn familie en mijn vriend niet bij mij (zou ook erg boos worden als ze dat wel deden want dat ga ik overgeven en dan mogen zij het opruimen muawhaha). Maar mijn schoonmoeder heeft 3 kinderen en bij de jongste 2 gerookt. Ze zijn allebei gezond volgens haar (behalve haar jongste zoon die zware astma heeft en haar dochter die bijna aan wiegendood is gestorven). Mijn vriend (waar ze dus niet bij gerookt heeft) was 8 pond bij de geboorte en zijn jongere zusje en broertje allebei 5 pond. Op dezelfde termijn. Volgens mijn schoonmoeder was dat fijn, want ze kwamen er makkelijker uit. Hoe ego kun je zijn? Lekker, een licht kind... Zo, hoop dat dit jullie helpt bij het stoppen met roken! :)

5. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hihihihiih om nijdig van te worden he.! ik had nooit verwacht zo fanatiek te worden maar................. hahahahaha rare mensen die rokers hihihihiih

gr kim

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dat heb ik niet. Wat andere mensen doen moeten ze zelf weten, zij hoeven gelukkig niet mijn kind te baren, maar ik kan me niet voorstellen dat je jezelfs niks kwalijk gaat nemen als je kindje astma krijgt (of misschien wel veel ergere ziektes ofzo)..

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nee maar dat bedoel ik ook. kijk mijn man rookt ook en ik heb tien jaar lang gerookt dus als iemand rookt zal ik de laatste zijn die zegt dat ze moeten stoppen (tenzij ze zwanger zijn). ik kan alleen heel fel worden als mensen zeggen dat het niets met je kindje kan doen. (zegt mijn schoonmoeder altijd) kan ik erg kwaad om worden.

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Oh zo.. Ja dat vind ik ook altijd zo stom als mensen dat zeggen. Maarja ik ga daar gewoon niet op in, en begin ergens anders over..

9. patriesie

patriesie Actief lid

18 mrt 2008
    104
    0
    0
    rotterdam
    Nou meiden,

Morgen gaan we stoppen met roken !
    En ik ga er helemaal voor :D
    Of mijn mannetje en mn moeder er ook zo over denken weet ik niet, :) hahaha....

Liefs Tries ;)

10. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    patriesie

YOU GO GIRL! en volhouden he!

gr kim

11. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    En hoe is het meid? Ik weet dat het loodzwaar is maar gewoon volhouden he.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben nu 1.5 maand geleden gestopt en ik moet zeggen ik merk er nu al veel van niet alleen kwa ademhaling enz maar ook in me portemonee het is echt de moeite waard

13. sasgirl

sasgirl Actief lid

21 feb 2008
    202
    0
    0
    Utrecht
    Hey allemaal,

Toen ik stopte met de pil ben ik flink gaan minderen. Rookte eerst ruim een pakje per dag en daarna op mn beste dagen nog maar 3 a 4 sigaretten per dag. Moet zeggen dat dat echt met heeeel veeel moeite was. Mn vader werd in die geopereerd en ben toen weer even flink gaan roken.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat als ik ongesteld was geworden (en dus zeker niet zwanger) ik de eerste 2 weken tot aan mn eisprong weer meer rookte erg he?!

Maar sinds de positieve test nog 1 a 2 sigaretten gerookt in totaal en op de dag van mn NOD (heb 2 dagen hiervoor positief getest) definitief gestopt.

Moet zeggen ik denk er nog wel af en toe aan maar die obsessie dat je denkt dat je gek wordt als je NU geen sigaret krijgt is gelukkig helemaal weg. Ben wel blij dat ik al een aantal maanden (af en aan) aan t minderen was dat heeft echt heel veel gescheeld. Anders was ik echt supergestresst geweest en is ook niet goed voor de baby!

Succes allemaal! :D

14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ja de moeilijke momenten zijn wel snel weg, iig bij mij. Ik ben blij dat als ik gestresst ben of juist heel erg blij dat ik niet gelijk een peuk moet hebben. Zo heerlijk dat je niet meer afhankelijk bent van een stokje.

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hoe gaat het nou? Lukt het allemaal!

Ik werd afgelopen maandag wakker naar een zeer beroerde/benauwde nacht!
    Ik heb mijn peuken in de vuilnisbak gegooid!
    Dus dit is de 6e rookvrje dag, ik voel mij al stukken beter! Ik heb nu al 4keer hard gelopen en ik fiets veel meer!
    Ik heb het nog steeds benauwd, maar wel minder!

Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat!

16. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    mn vriend is toen we over kids na gingen denken zo in 1 x gestopt... ongelofelijk vooral voor buitenwereld die niet weten waar wemee bezig zijn... want hij is een echt roker en rookt al vanaf zijn 12e....
    zijn ma was zo gelukkig zij heeft het nooit voor elkaar gekregen...
    zonder hulp is ie gestopt en zegt nu iedere keer roken is vies bah hahaha :) :)

17. annatje

annatje Lid

7 apr 2008
    88
    0
    0
    call center agent
    Ik heb gewoon geen zin om te stoppen :D
    dom he?
    nee maar wij hebben besloten zodra ik zwanger ben stoppen we allebei met roken.
    het is me eerder geukt dus nu ook vast wel.
    ben alleen dan wel bang dat het miss teveel stressen word en dat is ook niet goed als je zwanger bent..........

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik ben op 13 januari 2008 gestopt, dus nu ruim 3 maandjes.
    Was geen goed voornemen en stond ook totaal niet in de planning.
    Ik heb het in een opwelling geroepen en sja, ik hou me aan mn woord.

Ik riep het omdat mn moeder een herseninfarct had gekregen en daarom moest stoppen met roken. Om haar te steunen heb ik dus meteen gezegd dat ik dan ook wel zou stoppen.
    De volgende dag heb ik niets meer gerookt en hou het nog altijd vol! :D
    En tegenstelling tot mn moeder die gewoon doorpaft :x

Mn man is een maandje later gestopt als mij!
    Hij heeft het er nog regelmatig heel moeilijk mee.
    Ik vind het eerlijk gezegd alles meevallen.
    Ik ging van 40 peuken per dag naar 0.
    Heb geen afkickverschijnselen gehad of wat dan ook.
    Moest alleen wennen aan niets in mn handen hebben.

Succes voor iedereen die wil/moet gaan stoppen!

19. sasgirl

sasgirl Actief lid

21 feb 2008
    202
    0
    0
    Utrecht
    @Dreamer83 Superknap echt waar!

Ik denk ook dat iedereen zn eigen manier heeft. Ik ben, tegen veel adviezen in, eerst geminderd en toen ik wist dat ik zwanger was helemaal gestopt. Doordat ik met het minderen al wat afkickverschijnselen had was het definitief stoppen niet zo zwaar.

En Annatje ik zal er als ik jou was nog even goed over nadenken zodra je echt zwanger bent. Iedereen moet doen wat ie denkt dat t beste is. Maar heb gister mn 1e echo gehad en het is zo ontroerend om te zien hoe je kleintje daar rondzwemt dat ik t mezelf heel erg kwalijk had genomen als ik doorgerookt had. Want je kleine wezentje vraagt daar niet om. Maar nogmaals ieder moet zn eigen ding doen.

20. annatje

annatje Lid

7 apr 2008
    88
    0
    0
    call center agent
    @ sasgirl

Ik ga ook zeker stoppen als ik weet dat ik zwanger ben.
    ook samen met mijn vriend omdat hij het anders niet eerlijk vindt ten opzichte van mij.
    Maar denk wel dat het weer een pittige opgaaf word, maar inderdaad we doen het voor het kleine wondertje

Deel Deze Pagina