Hallo allemaal, Ik zou graag ook meekletsen hier. Ons meisje is in mei 1 geworden. 3 weken geleden helaas een miskraam bij 6 weken. Ik zit nu in ronde 1 na de mk en heb volgende week zondag mijn NOD...
@Lala NOD is nog onbekend ivm prikpil gebruik (1malig gezet) zou ongeveer kloppen als het zich nu inderdaad aandiend. Bij de eerste duurde het bijna 3 jaar. Dus we hopen op verbetering. @Dunc welkom! Sterkte met het verwerken van de miskraam
@Brusjeforyou en Dunc1984: Welkom, gezellig dat jullie mee komen kletsen. @Semmy: De ha kon niks vinden. Z'n longen zijn schoon, dus de verkoudheid zit echt in z'n holtes. Moest z'n urine opvangen dmv zo'n plakzakje. Die hebben ze ook getest op van alles en nog wat. Maar die is ook helemaal schoon. Hij heeft alleen wat druk in één van z'n oortjes. Dus moeten de komende dagen goed opletten dat ie geen koorts krijgt, want dan moeten we meteen terugkomen. Dan is het toch oorontsteking geworden. Mijn man voelt zich ook niet goed en ik voel me sinds gisteren ook niet zo lekker. Dus ik denk dat we alledrie een virusje te pakken hebben. @lalalamon: Wij klussen meestal ook om de dag. Ongeveer vanaf de dag dat ik niet meer ongi ben tot de dag dat mijn temp omhoog is gegaan. Komt nog wel eens voor dat er een paar dagen tussen zit. Hebben ook niet altijd de mogelijkheid om te klussen. En ik heb ook weleens gewoon geen zin.
Vandaag hebben we een hele heftige dag gehad. We hadden vanmorgen om 9.00 uur onze eerste echo. Ze keek en zag meteen een hartje kloppen dus ik helemaal opgelucht. Toen ze wat verder ging kijken had ze het idee dat ze nog een kindje zag, in hetzelfde vruchtzakje... Een tweeling, ook een eeneiïge tweeling, zitten altijd in een eigen vruchtzakje. En ze had het idee dat de hoofdjes wel heel dicht tegen elkaar aan zatten. Ze kon ook geen duidelijk hartje zien bij het tweede kindje... Al bij al dus heel slecht nieuws, ook als het kindje wel zou leven zou dat betekenen dat het een zwangerschap zal worden met heel veel risico's. (navelstreng in de knoop raken, als de ene afsterft, sterft de ander ook omdat het in hetzelfde vruchtzakje zit enz). Wij dus helemaal verdrietig naar huis, we zouden gebeld worden door de gyn maar ze wisten nog niet wanneer we terecht zouden kunnen. Gelukkig konden we om 13.30 uur komen, we waren natuurlijk te vroeg en we hebben tot 14.15 uur moeten wachten. Die 3 kwartier duurde echt super lang!!! De gyn heeft gekeken en zij zag maar 1 kindje!!! Ze heeft heel goed gekeken maar zij ziet er toch echt maar 1... Het hartje klopt goed, we hebben het zelfs kunnen horen. Ik ben wel minder lang zwanger dan verwacht ik ben nu pas 7 weken en 4 dagen ipv 8 weken en 4 dagen. Al bij al een hele emotionele dag geweest die gelukkig heeel goed is afgelopen!!!
jeetje roos wat een heftig verhaal! gelukkig ben je vandaag ook meteen gerust gesteld. en kun je toch heerlijk slapen.
@Roos: Wat zullen jullie bang geweest zijn die uren. Wel fijn dat jullie vrij snel naar de gyneacoloog konden. En dat alles uiteindelijk toch goed is.
Ik snap niet dat ze jullie zo bang heeft gemaakt zonder dat ze het zeker wist! In ieder geval fijn dat alles toch goed is met jullie kleine spruit! Lekker van genieten! Ik ga nu heerlijk slapen, weltrusten allemaal!
Nou, vanmorgen toch ongesteld geworden...Beetje jammer weer!! Op naar de volgende ronde.. Oja, welkom Brusjeforyou en Dunc!! En ik weet niet of ik het al had gezegd maar wij hebben er 6 maanden over gedaan om zwanger te raken dus dat was nog vrij snel. Alleen op het moment zelf lijkt het eeuwen te duren..! Zo mijn kleine mannetje naar het kdv brengen en dan even werken. Om half 3 lekker weekend!! Fijne dag allemaal!
@mamatess: balen dat je ongi bent geworden!!! @Dunc1984: heftig dat je een mk hebt gehad, dat is niet niks! hier weer alles tot rust gekomen, ben alleen wel heel ziek van de zwangerschap. Ben super misselijk en heeeeeeeeeeeeeel erg moe! Maar ja hoort er allemaal bij!
Roos, wat een heftige dag zeg.. gelukkig bleek alles toch gewoon goed! MamaTess jammer dat je toch ongesteld bent geworden.. Wel een mooie cyclus toch? Schandalig om te zeggen, maar wij waren bij allebei de zwangerschappen meteen zwanger... de laatste dus wel een mk. Ik hoop dat het nu ook weer snel raak mag zijn, maar ik denk niet dat we weer zoveel geluk hebben...
@MamaTess: Wat balen dat je ongi bent geworden. 6 Maanden is vrij snel ja. Ik zit nu in ronde 5 en vind het al lang gaan duren (was bij mijn zoontje de 3e ronde zwanger). Als je er mee bezig bent is elke extra ronde één te veel, dat is gewoon zo. Hopelijk hebben we de volgende ronde meer geluk . @Roosje: Die kwaaltjes horen er helaas allemaal bij. Maar met een beetje geluk ben je daar rond de 12 weken vanaf. @Dunc1984: Hoop voor je dat het weer de eerste ronde raak is.
@Roosje jemig wat heftig inderdaad.. Wat fijn dat het een goede afloop kreeg en dat je ook het hartje even hebt kunnen horen. Wel weer balen dat je een week terug bent gezet. @MamaTess balen dat je ongi bent geworden @Hier ongi heeft nog steeds niet doorgezet. Zit nu op dag 5 met rommelen rugpijn krampen zere boobs etc. Heb wel bruinige en rozige "rotzooi" af en toe , maar t zet gewoon nog niet door. Ben benieuwd hoe lang dit aanhoud.
Hey allemaal, Wij gaan ook voor een tweede! Over 6 dagen mijn laatste pil. Ik vind t super spannend, spannender dan bij ee eerste omdat ik het toen super zeker wist en nu af en toe nog twijfel. Bij de eerste hebben we er 5 maanden over gedaan, dus hoop nu weer zoiets. Vinden jullie het niet dood eng om voor een tweede te gaan? Ik ben zo bang dat het allemaal weer anders gaat worden, en het gaat nu zo geweldig. Maar we willen niet te veel leefrijds verschil, en ik heb er toch veel zin in!
Hoi Joyce! Welkom! Ja ik vind het ook heel spannend! Bij de eerste is alles eigenlijk perfect gegaan. Niet misselijk oid tijdens de zwangerschap, fijne thuisbevalling, hij sliep na 8 weken door, geen huil of zeurkind....Het kan nu alleen nog maar slechter gaan... Ben ook wel benieuwd hoe ik het straks ga doen met 2 kinderen. Nu neem ik Lukas nog makkelijk ergens mee naartoe als ik snel even weg moet ofzo. Maar straks met 2 kindjes zal dat toch heel anders zijn denk ik. Maar net wat je zegt..wij willen er ook niet teveel leeftijdsverschil tussen hebben. Mijn zusje en ik bijvoorbeeld schelen 5 jaar en dat is altijd een ramp geweest haha! Zo...heerlijk weekend nu! Eerst even Lukas' kamer soppen en zijn bedje verschonen. Hij is tot 5 uur op het kdv dus daar heb ik nu mooi even de tijd voor Zitten jullie kindjes eigenlijk op een kdv of een andere opvang ofzo?
@Joyce: Welkom. Ik vind het niet eng om voor een tweede te gaan. Mijn zoontje is dan ook al wel bijna 2,5 jaar. Wij zijn om verschillende redenen niet vroeger begonnen. Mijn zoontje is met 31wkn4dgn geboren. Dus het loopt bij ons net allemaal anders dan 'normaal'. Hij krijgt meer controles etc. Bovendien moesten we allebei van baan veranderen. Ook niet de timing om voor een tweede te gaan. Maar achteraf vind ik het niet erg dat er wat extra tijd tussen zit. Voor de ontwikkeling van mijn zoontje is het heel goed geweest dat hij tot nu toe de enige is. @MamaTess: Ik werk parttime, 3 dgn in de week. Mijn zoontje gaat 3 dagen naar de oma's. Eén dag naar mijn moeder en 2 dagen naar mijn schoonmoeder. Bevalt heel goed.
Ja zo denk ik er ook over, eerste zwangerschap alles perfect verlopen, nergens last van dan alleen doorgelopen tot 42 weken. Het kan de volgende keer alleen maar slechter gaan. Maarja toch gaan we er zeker voor!!! Mijn dochter gaat trouwens naar mijn moeder of schoonmoeder, erg makkelijk. Komen der zelfs ophalen als het nodig is. Is bij jullie de eerste zwangerschap ook zo goed verlopen?
ik mag me hier ook bij aan gaan sluioten.. helaas kan het bij ons niet op de normalen manier.. en hebben we 30 juni ons 1ste gesprek bij de fertiliteiten poli in het ziekenhuis.. Helaas hebben we een jaar geleden de embryo's laten ontdooien omdat we toen stellig waren dat we geen 2de meer wilde... Maar toch veranderd.. maar we gaan er met goeie moed tegenaan..
Hoi Joanita! Welkom hier! Wat jammer dat jullie de embryo's hebben laten ontdooien. Hoop dat er nog meer mogelijkheden voor jullie zijn! Wat was de reden dat jullie zeker wisten om niet meer voor een tweede te gaan? @ iedereen, Ik heb even het lijstje uitgebreid en veranderd. Willen jullie hem zelf ook nog aanpassen?: Lalalamanon: ronde 1, nod 29 juni MamaTess: ronde 4,nod 21 juni semmy26: ronde 4,nod 24 juni mamavanAmarylli: ronde 2,nod 10juni Essie09: ronde 5,nod ?? Brusjeforyou: ronde 1, nod ?? Dunc1984: ronde 1, nod 26juni Joyce: Bijna voor het echie! Zwanger Roosje01: uitgerekend:20 januari 2012