Wie gaat er nog meer voor een 2e kindje DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wonderteam, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emily

emily Actief lid

18 apr 2007
    215
    0
    0
    over mij: we hebben een zoontje van april 2008. ben nu bezig met ronde 5! maar zijn niet doelbewust bezig om t zo maar ff te zeggen, als ik ongi zou worden ook no problemo, maar als ik zwangerben, natuurlijk super gaaf!!!! we klussen gewoon wanneer we zin hebben..

2. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Emily welkom meid en heel veel succes!!

Tataar hmm nog even in spanning zitten dus :)

3. mootje1983

mootje1983 Bekend lid

18 mei 2009
    578
    0
    0
    Verzorgende
    noordholland
    tataar jammer hopelijk volgende week meer goed nieuws!

emely welkom weer :D!

ik ga slapen... lichaam is kappot

weer vandaag met joppe naar de revalidatie arts geweest.. hij was daarna flink van de rel! dus deze mama gaat lekker haar bedje in!

voel me hier goed misselijk valt vies tegen. hoop gewoon dat dit keer wel met goed doel is!
    heb iets minder hoop omdat de berekening met echo veel meer achterliep dan ik had gehoopt... scheelt 3 a 4 dagen..
    met mijn temp had ik duidelijk schommeling en mijn ov testen waren veel eerder postief... dus ik vraag het me af..
    ik wordt haast gek van al die gedachts die ik er op los laat!
    gelukkigde deze week niet hoeven werken!
    ik vond het wel prima.

fijne avond... hopelijk snel weer wat postief nieuws meiden!! klus er maar op los!! en anders zwem zaadjes zwemzeaadjes
    suc6 met wachten...
    xx denk wel veel aan jullie

mootje

4. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    Ben sociaal pedagogisch hulpverlener maar ben nu t
    In de buurt van Utrecht
    dag meiden,

even een kort berichtje van mij. Hier gaat het redelijk het verwerken lukt nog niet dus heb het lekker weggestopt en dat gaat voorlopig eigenlijk heel goed. Ben lekker aan het zorgen voor nathan en geniet daar nu nog harder van dan dat ik al deed. Over 2 weken naar het ziekenhuis voor de nacontrole en gelijk het gesprek met de maatschappelijk werkster, hopelijk komt daar nog iets uit. Verder zit ik echt enorm in dubio, ik wil namelijk heel graag nog een keer proberen om zwanger te worden maar ik weet niet zo goed of ik nou de uitslagen allemaal moet afwachten. Ze hebben gezegd dat de kans klein is dat er wat uitkomt en het duurt in totaal zeker 3 maanden. Ik kan pas over 8 weken bloed laten prikken voor onderzoeken en dan duurt die uitslag ook nog 4 weken en de uitslag van Lucas zijn chromosomenonderzoek duurt ook nog 3 maanden. Dus de vraag die wij onszelf moeten stellen is, gaan we het nogmaals proberen en gokken we erop dat deze tweede vroeggeboorte ook weer pech was, of wachten we toch maar af of er wat uit de onderzoeken komt zodat je weet hoe groot (en of er een kans is) de kans op herhaling van nog een vroeggeboorte is. Lastige keuze vind ik. Hebben jullie enig idee wat jullie zouden doen in mijn geval? Is denk ik erg moeilijk als je dit nog nooit eerder hebt meegemaakt maar een aantal van jullie hebben ook behoorlijk heftige dingen meegemaakt dus misschien dat jullie een idee hebben. Ik weet dat ik uiteindelijk voor mezelf moet beslissen, maar een paar meningen van anderen kan misschien helpen. Ik wil het er ook niet over hebben met mn omgeving aangezien ik echt helemaal niemand die dichtbij staat wil melden dat ik eigenlijk alweer zwanger wil worden. En ik heb dus over 2 weken nacontrole en dan zal ik het er ook wel over hebben maar het is toch anders om het er met iemand over te hebben die geen kinderwens heeft dan met meiden die dat allemaal wel hebben.

Sorry dat ik niet heb gereageerd op jullie berichtjes ik heb wel alles meegelezen.

Liefs Sandra

5. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hey Sandra,
    Wat fijn om weer even wat van jou te horen! En natuurlijk hoef je niet te reageren op onze berichtjes, hopelijk hebben ze jou steun gegeven want dat was de bedoeling :)
    Gelukkig vind je veel troost bij Nathan.
    Wat betreft jouw vraag; moeilijk. Ik denk als de wens bij jou leeft om toch nog een keer proberen zwanger te worden, dat je die niet weg moet stoppen. Maar....kun je het aan als het dan nog een keer fout gaat? Je vraagt dan geestelijk heel veel van jezelf.
    Als ik naar mijn eigen persoontje kijk, denk ik dat ik ook niet zou opgeven en als winnaar uit de strijd zou willen komen met een gezond kindje. Je hebt een gezonde knul op de wereld gezet dus het zou in principe toch nog een keer moeten kunnen.
    Ik wens je heel veel succes bij het maken van deze beslissing, makkelijk is het niet en ik duim heel hard dat jullie nog een goede zwangerschap gegund is. Het zou ook zo fijn zijn om daarmee alle voorgaande ellende af te kunnen sluiten. Hele dikke knuffel!!

6. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Mootje oef zware dagen voor jou nu :( Hopelijk gaat het gauw beter!

Hier is mijn temp vanochtend weer omlaag gegaan :( Ik vrees dat de duiveltjes zich binnen 2 dagen weer aandienen.
    Even afwachten nog

7. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    He Sandra,

Verschrikkelijk om zo iets naars te moeten mee te maken.
    Maar ik persoonlijk zou de onderzoeken afwachten. Mocht er iets uitkomen weet je wel hoe of wat. Ik kan me op zich wel voor stellen dat het een moeilijke keus is.
    Veel sterkte met jullie beslissing en met de situatie.

X Tam

8. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Dikke knuffel voor jou Sandra

9. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Emily, Welkom, dat het snel raak mag zijn voor jullie!

@Mootje, Je vloet je nog steeds niet goed zo te lezen, hoe gaat het nu met je, volgende week heb je weer een echo toch??

@Wupje, Hoe is het met jou?? Heb je al nieuws??

@Tataar, En heb je al getest??

@Sandra, Geeft helemaal niets hoor!!
    Ik denk idd dat je bij jezelf moet nagaan of je het idd aan zou kunnen. Wel minder dat je zo lang op uitslagen moet wachten van de onderzoeken.. Ik hoop dat je snel een beslissing kunt maken waar je helemaal achter staat. Knuff :)

10. mootje1983

mootje1983 Bekend lid

18 mei 2009
    578
    0
    0
    Verzorgende
    noordholland
    hey hey....

brett: ik voel me niet echt lekker... maar als ik blijf eten echt letterlijk blijven eten gaat het redelijk voel me soms goed dan..... maar ik heb nergens trek in. Drinken weet ook niks lekker te verzinnen.
    thee smaakt me niet... normaal drink ik alleen maar (aardebeien) thee.. rooibos ook niet meer want daar zit kaneel door heen... dus neem ik ook niet.
    dus nu aan diksap, taksi...

hoe voel jij je'?

sandra: heel veel sterkte met de keus maken.

mootje

11. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    @ moontje leuk he zwanger zijn :) vooral de eerst maanden.

Maar verder nog niet getest maar voel me wel veel misselijk.
    En dan denk ik soms zit het misschien tussen me oren dat ik zwanger zou kunnen zijn. Als ik wel misselijk ben maar geen positieve test heb.
    Meestel zorg het HGC er toch voor dat je misselijk bent en die zorgt er ook voor dat er 2 steepjes komen.
    Heb ook veel last van me buik een beetje zurgerige pijn.
    Maar afgelopen maandag heb ik een heel klein beetje bloed verloren. Het zou een innestel bloeding kunnen zijn.
    Maar als ik volgende week zaterdag nog niet ongie ben dan ga ik weer testen.
    Als ik het tot zo lang vol kan houden:).

X Tam

12. mootje1983

mootje1983 Bekend lid

18 mei 2009
    578
    0
    0
    Verzorgende
    noordholland
    tataar: het is gewoon erg moeilijk, na vier keer zwanger zijn geweest en nu weer die misselijkheid...
    als ik me zo voel dan denk ik weer waar ben ik weer aan begonnen.
    en ik weet dat rond 10 weken nog erger is.... :S bah... kan nu albijna niks meer... pff sorrie valt me knap tegen...
    ik hoop dat het niet voor niks is dit keer...
    volgens mij heb ik a.s woensdag een echo... hopelijk met goed nieuws.

maar dit gevoel vergeetje weer (gelukkig)

mootje

13. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ sandra: wat verschrikkelijk voor je........ Ik zit hiet met tranen in mn ogen.
    Ik denk dat ik de onderzoeken zou afwachten. Als daar niks uitkomt, ja dan moeten jullie samen kijken of de wens groter is dan de angst en de pijn. Moeilijk....

@ meiden die zwanger zijn geworden ondertussen: gefeliciteerd!!!

14. emily

emily Actief lid

18 apr 2007
    215
    0
    0
    hoi sandra, ik heb net je verhaal een beetje gelezen, wat vreselijk heftig! ik wens jullie dan ook alle sterkte toe! maari k wil even reageren op het berichtje hier van marywoods, ik vind dat jij het hier zo mooi verwoord!!! ik krijg er ook de tranen van in mijn ogen. sandra, heel veel sterkte!!!

15. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Lieve meiden bedankt voor jullie reacties ze doen me enorm goed. We hebben uiteindelijk toch besloten om het vorlopig rustig aan te doen, we vrijen als we zin hebben en gaan niet proberen om zwanger te worden maar ook niet proberen om niet zwanger te worden, als jullie begrijpen wat ik bedoel. De kans dat er wat uit de onderzoeken komt is 15% dus dat is niet echt veel en uit het chromosomenonderzoek is al gekomen dat mn man en ik niks mankeren wat dat betreft. Dan kan het nog aan mn immuunsysteem liggen maar dat had Lucas niet goed kunnen groeien en dat deed hij wel en het kan nog een stollingsprobleem zijn maar dat hadden ze dan bij eerdere zwangerschappen en placenta's al moeten zien en daar is nooit wat uit gekomen. Het is dus grote kans dat het echt weer pech is geweest en dat misschien in combinatie met het ziek zijn aan het begin van de zwangerschap en het slikken van antibiotica en heel heel veel paracetamol en neusspray misschien dat dat toch net de trigger is geweest waardoor het niet echt lekker liep. We wachten rustig af we gaan sowieso eerst naar het gesprek met de gyn en daar kijken wat zij te melden heeft en verder zien we wel wat er op ons pad komt. Het schijnt dat er 0,5 tot 1 procent van de vrouwen 3 of meer miskramen achter elkaar heeft, dat doe ik dan wel knap om daar in te vallen, maar je kan daarna wel gewoon een normale zwangerschap hebben als zitten er soms nog weleens 2 miskramen tussendoor. Wij hopen maar gewoon dat het na de derde keer goed gaat.

Liefs van mij

16. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Sandra fijn dat jullie samen een goed besluit genomen hebben. En idd verder afwachten wat de toekomst brengt.
    Veel sterkte!

Marywoods gaat alles nog lekker?

17. mootje1983

mootje1983 Bekend lid

18 mei 2009
    578
    0
    0
    Verzorgende
    noordholland
    Sandra: ik ben blij dat je nu goede keus hebt gemaakt! als julie er samen aan toe zijn komt het wel!
    en als het goed zit dan zit het goed! Soms weet je het ook niet waarom de natuur het kindje afstoot... het is zo mooi maar zo ingewikkeld proces.
    en nu alleen niet jezelf gaan verwijten, ik had anders kunnen doen... of mischien had ik.... niet doen heeft geen nut!
    maar ik weet het je probeert een antwoord te krijgen!

wupje: en hoe gaat het er mee?

hier: buikpijn en wat bloedverlies... ik hoop wel dat ik vanavond nog kan optreden verder maakt me niet zo veel uit.
    voel me echt niet lekker... ik weet niet zo goed wat ik moet doen..

mootje

18. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    @ Mootje: vervelend dat je buikpijn en bloedverlies hebt, hopelijk is er niks aan de hand en is het snel weer over.

19. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Mootje knuff voor jou meid!! Ik heb echt het idee dat jij je nu behoorlijk down voelt :( Ik hoop dat het gauw over gaat want jij verdient het echt om lekker zwanger te zijn en te genieten!
    Ik duim trouwens dat het bloedverlies niks betekent!

Even ego:
    gisteren zijn hubbie en ik bij de ha geweest om gewoon eens advies te vragen aangezien ik weer ongi ben geworden vrijdag (7 dagen na ei). Nou dat hadden we dus beter niet kunnen doen ;) Ze hoorde ons verhaal aan, keek naar mijn templijsten en besloot toen maar dat we kerngezond waren en het tussen onze oren zat :$ :x Mijn templijsten gaven een goede cyclus weer met eisprong, de korte lf was volgens haar geen probleem en aan het zaad kon het ook niet liggen want Kyano was er tenslotte en aangezien de vorige periode in een vroege mk is geeindigd bewees dat het zaad nog steeds goed was :$
    Advies: 6 weken geen sex maar wel veel aandacht aan elkaar besteden maar niet daadwerkelijk vrijen :( Zij verwachte dat we daarna weer als pas jong stel naar elkaar zouden verlangen en dat het dan ook veel sneller ging met in verwachting raken. Was dit niet het geval dan moesten we maar weer terugkomen. Ik heb haar daar ook al verteld dat dit niet de oplossing was aangezien we zelf ook proberen het zo spontaan mogelijk te houden. Bah ik was echt woest toen we weggingen. Het voelt net alsof je weer helemaal terugbent bij af ipv verder helpen op de goede weg. Wij gaan ons hier natuurlijk niet aan houden maar ik denk dat ik gewoon zelf eens contact met de gyn opneem over een paar weken. Kijken wat die ervan zegt.

20. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Wupje, Ik vindt dat maar een heel raar advies wat je hebt gekregen :( Ik zou ook boos zijn zeg, dat je gewoon niet serieus waordt genomen...

@Mootje, Ik ga duimen dat het bloedverlies niets betekent!! Hoe gaat het vandaag met je??

Hier gaat het verder prima voel me goed :) 29 maart intake vk, 15 maart eerste bloedprikken en verder geen bijzonderheden!

Deel Deze Pagina