Wie gaat er nog meer voor een 2e kindje DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wonderteam, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Welkom whitesaber :)!!!
    Leuk al een knulletje van 10 maanden. Gaat alles goed?

2. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    Eigenares van reclamebureau
    in de buurt van Venl
    #922 Bianc76, 17 aug 2010
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
    Hallo!

Terug van een weekje vakantie hier. Een weekje op seizoensplaats van schoonouders gestaan in stacaravan. Lekker even eruit. Het weer was niet alle dagen top, maar toch anders als gewoon thuis zitten! Nu deze week nog vrij en lekker vanalles gepland. Vanavand ga ik naar een thermaal zwembad zwemmen. Morgen ga ik met mijn man twee daagjes (incl hotelletje) naar Dusseldorf. Is hier vlak bij (45 min rijden) en vinden we beide een gave stad. Wij zijn zo'n mutsen van... 'als iets goed bevalt'....

Betreft mijn cyclus. Als ik de ovulatietest mag geloven... (is deze 2 mnd na curetage al betrouwbaar?) ben ik nu vruchtbaar.
    Gister rond het middaguur was hij nog niet positief, en straks rond half vijf twee dikke strepen. Dus we mogen het vandaag en morgen in Dusseldorf gezellig gaan maken! ;)

Betreft de ovutesten... ze zeggen dan dat na een positieve test je binnen 24-36 uur je eisprong krijgt.. maar stel dat ik wat laat test (had vanmorgen ook kunnen testen en dan zijn er al 8 uurtjes om... snappen jullie me??) Of hoe tellen jullie dan?

Oke, ik vind het ook gezellig weer hier... na een dipperiode gaat het hier wel even beter. Nog niet helemaal... maar er komt weer een hoopvolle periode aan. Hopelijk val ik bij een eventuele volgende menstruatie niet zo ver terug......... bah!

Sandra, toi toi toi ik heb er ook een goed gevoel over! Ik dacht ook dat Nathan al 3 werd! Weet niet hoe dat komt! Maakt ook helemaal niks. 12 september een prachtige echo!!

Wupke, ooh, ja ik herken alles wat je schrijft. Beetje geduld en lekker sexe haha. Ze zeggen wel binnen vier maanden meeste vrouwen weer zwanger na cur. maar het herstel duurt ook meestal twee maandjes, dus ik begin nu pas met tellen ;) Ach, als het nog een paar maandjes zou duren is niet erg, als ik het maar op een briefje kreeg!!!

Goed, ik spreek jullie later weer...
    Doei!

3. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ja hoor hij is een heerlijk knulletje ;)
    We zitten nu aan het peinzen voor namen...
    De svb bank aan het raiden :D

4. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    Ben sociaal pedagogisch hulpverlener maar ben nu t
    In de buurt van Utrecht
    @Bianca; met ovutesten ging ik gewoon van het moment van testen uit. Dus vandaag positief is morgen of overmorgen een eisprong. Wij vreeën dan gewoon elke avond dan heb je hem hoe dan ook te pakken. Ik tempte erbij zodat ik zeker wist dat m'n eisprong was geweest en vanaf het moment van de positieve ovutest elke dag 1keer vrijen tot m'n temp hoog was. Alle keren dat ik dat met ovutesten en tempen deed werd ik zwanger dus voor mij werkt dat blijkbaar erg goed. Veel plezier in dusseldorf en klusze!

5. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Bianca oh dat komt dus perfect uit! Een positieve test en dan ook nog eens een paar daagjes weg :) Geniet ervan meid!
    En wat betreft die ovutesten; ik had meestal 2 dagen positieve test en dan gingen wij ook beide dagen aan de klus en meestal dan net ervoor en erna nog om de dag.
    Hopelijk is het raak, ik ga duimen!!!

Whitesaber ha ha goede voorbereiding dus om nu al namen te bedenken :D ;)!
    Wij zijn er nog steeds niet uit ondanks al een eerdere zwangerschap. Komt vanzelf wel, eerst maar eens zwanger worden en blijven.

6. Yummy Mummy

6 mei 2007
    92
    0
    0
    @Bianc76: Succes!!

Ik ben zo lek als een mandje... Helaas, volgende maand beter...

7. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    ach jammer meid :(

8. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Balen yummy mummy, hopelijk volgende maand meer geluk.

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hoi :)

Bedankt voor jullie reacties! Maar gewoon reageren, het leven gaat gewoon door en al jullie dingen zijn net zo goed heel belangrijk :D Maandag is mijn moeder bij de arts geweest. Tumor lijkt rustig gebleven en haar leverwaarden waren weer iets beter. Ze heeft gisteren wel een bloedtransfusie gehad van 3 zakken. Hopelijk mag ze vlg week een nieuwe chemo en kunnen we het zo lang mogelijk rekken.

@wupje, oh super dat het vloeien over is. Hopelijk snel weer een mooi eitje in aantocht.
    @yummy mummy, Oh wat balen zeg :(:(:(
    @sandra, hoe gaat het met jou? voel je je goed?
    @whitesaber, welkom en veel succes!
    @bianc, leuk Dusseldorf. Vind het ook een erg leuke stad. Nou veel plezier!

10. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    @Tessa: fijn dat De tumor rustig lijkt en de leverwaarden weer iets beter waren. Is er een tijd gezegd dat je moeder heeft of kunnen ze dat niet zeggen?
    Hier gaat alles goed. Ik doe het rustig aan. M'n moeder komt helpen in het huishouden en Nathan kan veel zelf dus hem hoef ik niet veel te tillen. Hij ligt al een aantal maanden in een peuterbed dus ook daar kan hij zelf in en uit klimmen. Verder krijg ik iets meer kwaaltjes zoals een beetje misselijkheid wat ik wel prettig vind. Hoe meer symptomen hoe beter. Ik kijk erg uit naar de 13de september de eerste echo.

11. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    Hallo!

Op weg naar dusseldorf nog ef een berichtje.

@wupke, ja fijn dat t vloeien voorbij is. Nu afwachten wanneer je eerste menstruatie is. Mijn eerste was na 5 weken na de curetage en redelijk normaal. Echter de tweede duurde weer 6,5 week en was zeer heftig. (duurde 9 dagen!) Verloor ook nog wat stolsels en slijm. Sja, bij iedereen loopt t verschillend, maar dan weet je dat t nog een nasleep kan hebben. Komt zeker goed. Ik had ook weer snel zin in te vrijen.. Haha.

@sandra, ja hoe misselijker hoe beter! Dat is natuurlijk ook niet altijd waar. Zeggen ze.... Sommige vrouwen fietsen door die eerste drie mnd heen en hebben niks! Toch alles goed dan! Doe idd rustig aan, laat je maar lekker verwennen!
    @jummymummy, jammer, maar hou de moed erin!
    @whitesaber, welkom bij ut clubje!
    @tessa, dat is wel moeilijk met je mam allemaal. Hopelijk kan het nog een tijd gerekt worden en is ze niet al te ziek. En we hopen dat ze straks de kleine baby nog heel veel mag knuffelen!

Oke wij gaan onszelf verwennen, Zowel buiten als binnen de hotelkamer ;)

12. whitesaber

Hallo ieders en bedankt voor de lieve welkom

Over misselijkheid heb ik ook even wat te zeggen
    Dacht ook dat het me niet zou treffen maar ja hoor in week 15...
    Heb een paar maand gelopen met dampo onder mijn neus want was voedsel misselijk ipv chemische goedjes misselijk

Misschien een tip :D

Voel mijn lijf al vanalles en nog wat doen,en denk dat de prikpil toch niet werkte naar toebehoren...
    Zal nog even de ha vragen wanneer precies mijn laatste prikpil was

We hebben net gewandelt met mijn zoontje en toen we in het park waren heeft mijn man een eend opgepakt
    Zoontje en ik hebben het beestje geaait en losgelaten
    Was voor zoonlief een erg leuke ervaring denk dat de eend er anders over denkt :p

13. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Tessa ik hoop echt dat je moeder nog een hele tijd bij jullie kan blijven. Kun je goed met je moeder praten nu of is dat te emotioneel? We blijven duimen voor haar!!!

Bianca heel veel plezier meid ** klus ze :D ;) **

Whitesaber ha ha mijn zoontje is nu nog steeds hartstikke bang voor eendjes / ganzen en eigenlijk alle andere dieren. Op afstand vind hij het leuk maar niet te dicht in de buurt ;) :D
    Wat bedoel je ermee dat de prikpil niet naar behoren werkte? Dat het misschien nu al raak is?

Hier eigenlijk verder geen bijzonder nieuws :)

14. whitesaber

Nee dat mag nog niet
    Moet nog wachten tot november dit jaar voor we er echt voor mogen gaan,ivm medicijnen Methrotrexaat (chemo)
    Maar bedoelde dat ik een eisprong al voelde op 11 aug,ook vanalles in mijn onderbuik ik denk dus niet dat de prikpil goed werkte...
    Werd ook elke maand ongi..

15. whitesaber

@tessa meid ik weet hoe het is..
    Mijn moeder had kanker en is overleden in 2001
    Sterkte in deze zware periode...

16. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    Hey hallo...

Ef kort, net getest, en toen was er nog maar 1 streepje op mijn ovutest.. De andere heel licht. Betekent dit dat mijn eisprong nu geweest is? Lijkt me wel he..

Oke. Ik laat mijn man toch nog maar even een donatie doen ;)
    (ondanks het feit dat de zaadjes beter klaar kunnen liggen voor t ei springt en de ovuteat natuurlijk geen 100% garantie geeft...)

ik had eerder ook wel eens een paar dagen achter elkaar een positieve ovutest (3 dg geloof ik) das ook een beetje raar..

Tis wat met de wetenschap!!!
    Is en blijft een wonder!!!

Doei!

17. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Na de eerste positieve ovutest springt je eitje binnen 24 tot 36 uur het komt regelmatig voor dat de dag nadat je test positief was dat de test daarna niet positief meer is. Je LH hormoon is op een gegeven moment op zijn hoogst wat betekent dat daarna je eitje binnen 24 tot 36 uur springt. Als je test nu negatief is wil dat zeggen dat je LH hormoon weer lager is maar dat wil nog niet zeggen dat het eitje dan al is gesprongen. Dus ik zal zeker nog een keertje vrijen vandaag. Een ovutest die 3 dagen positief is kan ook omdat soms je LH hormoon vrij snel omhoog gaat voordat het eitje springt. Daarom wordt er ook aangeraden om zodra de test positief is 3 dagen achter elkaar te vrijen dan 1 dan niet en dan nog 1 dag wel om de meeste kans te maken.

18. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    Bedankt sandra!
    Ik leer hier telkens meer...

Heb er niet bij getempt.. Mocht deze x weer niet raak zijn ga ik het in zijn geheel op jouw manier doen! ThanX!

19. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Graag gedaan, hoop voor je dat het deze keer gewoon raak is, je hebt een hoop kans als je vrijt als je ovutest positief is. Ik ga hard voor je duimen. En als je vragen hebt... ik weet een hoop over dit soort dingen ;)

20. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ha ha onze lerares Sandra :D!! (is absoluut niet verkeerd bedoeld hoor! Ik heb ook altijd heel veel aan jouw adviezen. Dus we zijn heel blij met jou!)

Nu achteraf denk ik zelfs dat wij zelfs vaak te vroeg geklust hebben en niet lang genoeg door zijn gegaan. Wij klustten altijd totdat de ovutest negatief was en daarna dus niet meer. Misschien was dat wel fout? Maar ja ik zag ook altijd aan mijn temp of mijn eitje gesprongen was. Zodra de temp 0.3 graden omhoog gaat is de eisprong geweest toch?

Vandaag trouwens naar de gyn voor nacontrole. Ik hoop dat alles goed is.

Sandra met jou alles goed? Nog steeds lekker misselijk ;)?

Deel Deze Pagina