Wie gaat er nog meer voor een 2e kindje DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wonderteam, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mootje1983

mootje1983 Bekend lid

18 mei 2009
    578
    0
    0
    Verzorgende
    noordholland
    Hoi Hoi

ik dacht dat het rustig was... kreeg geen mailtje... nou tegen deel is bewezen... haha

Tessa: ik heb het erg met je te doen! heel veel sterkte in deze echt zware periode! gelukkig eindelijk beetje stabiel nieuws! hopelijk blijft het zo nog heel tijdje.

en met joppe gaa thet heel goed (geen verschil dan voor de operatie)

yummie mummie: jammer dat je weer ongesteld bent geworden! maar op naar de volgende ronde!

wupje: eindelijk kan je nu weer afsluiten! op naar de volgende klus :D maar rustig aan zo als je al zei. en je moet het samen doen ben blij voor je dat hubbie er ook zo over denkt!
    klusser de klussss :D
    suc6 straks bij de gyn... hopelijk kan hij nog wat duidelijkheid geven! moet je verder nog terug komen!?

whitesaber: welkom ook van mij! hopelij zal je het bevallen en voel je thuis bij ons! haha nou ik kom niet in de buut van een eend... of hij komt niet in de buurt van ons dat is beter haha

Bianc. welkom terug :D lekker vakantie ben er ook weeer aan toe... heb wel zin in... maar zit niet meer in dit jaar haha
    en als je menstruatie dipje heb... kom lekker ff babbelen.. misschien lucht het op... ... al het gevoel komt terug!

Sandra: laat die kwaaltjes lekker komen! heeerlijk ben blij om het te horen! hoe voel je je er onder? lekker dat je mama komt helpen!
    je bent weer terug met je tips enz.. blij om te horen!

ik ben gister bij de verloskundige geweest: moet nu elke 2 weken...mijn ijzergehalte HB was weer eens aan de lage kant... 6.3 hoort normaal tussen de 7,5 en 8 te zitten... dat was dan ook de reden dat ik me niet zo lekker voelde (over dreven moe)... 2 weekjes geleden was niks aan de hand... voelde me goed... ook als was met 12 weken mijn hb 6.8 dus ook niet erg hoog.
    hij ligt overdwars... dus hoop wel dat hij gaat draaien.

nou... xxx mootje:D

2. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    Ben sociaal pedagogisch hulpverlener maar ben nu t
    In de buurt van Utrecht
    @wupje: zodra je temp omhoog gaat is de eisprong inderdaad geweest ze zeggen wel dat het belangrijk is dat je temp iig twee dagen hoog is. Ik vree altijd nog de eerste dag dat de temp omhoog ging en daarna niet meer. Wij hebben het dus soms wel 4dagen achter elkaar gedaan voor de zekerheid en voor die tijd om de dag omdat als je eisprong dan niet goed geregistreerd wordt je nog altijd kans maakt.

Hier alles goed, in de ochtend flink misselijk dus dat is mooi.

3. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Pff ik moet echt even stoom afblazen.....wat zijn het toch een stelletje horken in het ziekenhuis in Venlo :x :x
    Vanmiddag dus nacontrole bij de gyn. Eerst 3 kwartier moeten wachten, helaas ook niet mijn eigen gyn, toen gesprek. Ze vroeg hoe het ging en toen kwamen de waterlanders al. Gek de hele tijd ging het best goed maar nu weer terug in het ziekenhuis kwam weer alles boven. Nog heel even gepraat maar einde van het liedje was dat ik met niks weer buiten stond ;) Geen vervolgonderzoeken / acties meer want ik had tot 2x toe bewezen dat ik wel duidelijk spontaan zwanger kon worden, verder waren alle uitslagen van de onderzoeken goed dus ze zou niet weten wat ze verder nog voor actie moest ondernemen. Ik gaf aan dat ik altijd zo'n korte lf had. Ze vroeg of ik dit wist omdat ik tempte, ja dus. Daar kon ik ook maar beter mee stoppen want uit onderzoek was bewezen dat vrouwen die hun cyclus bijhielden minder gauw zwanger raakten als vrouwen die gewoon spontaan vreeën :$! Echt heb ik nu altijd dit soort types, ligt het gewoon aan mij???? Ik word er echt gestoord van. Ik gaf nog aan dat ik in het begin helemaal niet tempte of ovutesten gebruikte en ik toen ook niet zwanger raakte. Ze gaf aan dat we het in elk geval weer een half jaar zelf moesten proberen en zo niet dan konden we altijd nog bellen voor een afspraak. Verder ook nog gesproken over evt. achterblijfselen in de bm. Ook hier moest ik me maar geen zorgen over maken. Alles werd gewoon afgedaan.
    Nou dus we staan weer aan het begin en zien wel waar het schip strand. Ik voel me echt even doodongelukkig :( Ik weet ook niet wat ik dan wel verwacht had maar in elk geval wat meer begrip en gevoel. Ik ben geen nummertje! Het is voor mij ook niet de bedoeling om morgen weer in het ziekenhuis te staan voor een nieuw onderzoek of activiteit maar iets meer inlevingsvermogen en toch een mogelijkheid open houden zou wel fijn zijn geweest.
    Bah stomme medische molen :x

Sorry ik moest dit even kwijt.

Mootje oei je ijzergehalte dus even goed in de gaten houden.
    Ha ha de kleine man ligt nu al dwars ;)

Sandra ok, klopt idd wat je zegt.

4. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Wat irritant dat je telkens van die horken hebt in het ziekenhuis. Wat heb je hier nou aan. Ik ken toch ook zat mensen die zwanger worden met tempen en ovutesten. Zodra je voor een kindje gaat ben je er toch meebezig of je nou tempt of nieten zo heb je iig wat inzicht in je cyclus. Mij werd het juist aangeraden. Kan je niet nogmaals naar je eigen gynaecoloog vragen of desnoods naar een ander ziekenhuis gaan? Je weet namelijk uit ervaring dat het lang kan duren voor je zwanger wordt dan is het toch niet gek dat je ondersteuning wilt. Ik hoop voor je dat het gewoon snel weer raak is en je gewoon verder kan want dit is ook echt niks. Zelfs ik kan me er kwaad over maken zo irritant als je niet serieus genomen wordt. Nou meid sterkte hopelijk kun je het een beetje van je afzetten. En die waterlanders in het ziekenhuis heel normaal, je komt weer daar waar je zwanger wad en gecureteerd bent ik heb dat ook zodra ik in het ziekenhuis kom na dit soort ervaringen.

5. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    In elk geval wil ik even afstand nemen van het ziekenhuis etc. 3 maanden wil ik het in elk geval nog wel gunnen (na mijn eerste ongi) Ik blijf wel tempen om zo ook te kijken of mijn lf nog steeds zo kort is. Als dat zo is, heb ik ook een reden om terug te gaan en dan eis ik ook mijn eigen gyn. Die was ook best begripvol.
    Maar sommige uitspraken die ze daar doen snap ik echt niet ;)

6. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    Eigenares van reclamebureau
    in de buurt van Venl
    Hoi wupke!

Vol verbeizing je bericht gelezen! Dit KAN niet! Ook ik ben in Venlo geholpen. Heel goed, geen klachten. (die wel vaker door mensen genoemd worden, is niet t beste ziekenhuis!) ben je toevallig door Sollie gecureteert?? Want hij heeft t bij mij gedaan. Super fijn! Ook de nacontrole, hij keek nog hoever ik in mijn cyclus was, en gaf me tips, tekst en uitleg over hoe en wat!

Als ik jou was.... Belde ik op pm een afspraak met je eigen gyn te maken. Hopelijk Sollie. Niet over drie mnd, nee meteen. Dwsnoods via je dokter.

Vind t echt heel rot voir je. Alsof t al niet erg zat is. En dat verdriet in de wachtkamer, same here. Je wordt erg met de neus op de feiten gedrukt, zeker bij t zien val al die zwangere vrouwen.. Moeilijk. Wel heel begrijpelijk. Het is goed dat het eruit komt.

Als er iets is horen we het he! We zijn er voor elkaar te helpen en steunen.

X

7. Jodi1981

Jodi1981 Actief lid

28 apr 2008
    467
    0
    0
    Huismoeder, huishouding
    Overijssel
    Wupje: wat een stomme lui zeg daar in het ziekenhuis. Sommige mensen :x

Whitesaber: gezellie welkom en veel klets plezier.

Hier gaat het verder z'n gangetjes. Vorige week maandag 1 dag bloed verlies gehad dacht dat ik ongi werd niet dus. Moest officieel vorige week donderdag worden (was dus mooi overtijd zondag test gedaan die was dus weer nega...je raad het al...teleurgesteld.
    Kwam het dus pas afgelopen dinsdag...stom lichaam!:x
    We gaan maar weer tempen want nu snap ik er helemaal niks meer van.:(
    Volgende week kan ik eindelijk bellen voor de uitslag van het uitstrijkje dan is mijn eigen ha weer terug van vakantie.
    Zal wel goed zijn anders had ik vast wel wat gehoord maar ja dat neemt het probleem nog niet weg van steeds die bloedingen.

8. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    @ Jodi: Wat frustrerend lijkt me dat telkens dat bloedverlies en dan als je ongesteld moet worden dat het niet komt en dan uiteindelijk veel te laat toch nog. Ik hoop voor je dat er inderdaad niks uit het uitstrijkje komt maar het is toch wel fijn als aan dat bloedverlies wel wat te doen is. Hebben ze al wel een echo enzo gemaakt of alleen een uitstrijkje?

@ Kien: Hoe is het met jou wanneer is je NOD of is hij al geweest ik weet het niet meer? Ben nog steeds hard aan het duimen voor je.

@ Chelleke: Hoe gaat het met je? Kan me voorstellen dat het voor jou ook frustrerend is dat er toch veel meiden zwanger worden terwijl jij maar aan het wachten bent tot het een keertje raak is.

@ Mootje: Vervelend dat je Hbgehalte te laag is moet je nu extra ijzerpillen slikken? Hopelijk draait je ukkie ook nog en blijft hij niet overdwars liggen.

@ Wupje: begrijpelijk dat je het allemaal even wil laten gaan hopelijk is het voor je niet nodig om terug te moeten naar het ziekenhuis en ben je voor die tijd gewoon weer fijn zwanger. Maar als je wel moet dat inderdaad gewoon bij je eigen gyn.

Ik ga zo voor het eerst naar peutergym met Nathan ben benieuwd wat hij ervan vindt. Hij is nogal van het klimmen en klauteren dus denk dat hij het geweldig vindt. En dan vanaf 21 september mag hij voor het eerst naar de peuterspeelzaal (oohh mn mannetje wordt zo snel groot :(;))

9. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Wat leuk peutergym :)
    Ja, wat gaat het toch rap hè met die kindjes :( ;)

Ach mijn tijd komt nog wel ;)
    Enige wat ik het ergste van alles vind, is mijn vollemaansgezicht (bijwerking van de prednisolon...weeg gewoon 8 kg meer door die rommel) die ik net zo lang blijf houden tot een paar maanden na de bevalling. Ik vind hem vreselijk. Gisteren bruiloft gehad en dan zie ik foto's terug, dan word ik toch wel beetje verdrietig. Terwijl dat toch echt het minst erge is wat je kan hebben of waar ik meer last van heb, haha ;) :) Muts ;) :D

10. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Hoi hoi Waarvoor heb je predni als ik vragen mag?

11. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    kan me voorstellen dat je daar wel meezit. Het is toch niet niks de bijwerkingen ervan. Daar je mag je ook gewoon verdrietig om zijn. Waarom moet je het na de bevalling ook nog een aantal maanden slikken? Hoop voor je dat jou tijd om zwanger te zijn snel komt het is je gegund!

12. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Bianc Sollie is idd mijn eigen gyn geweest en hubbie en ik vonden het ook een geweldige man. Maar nu had ik Wijnen-Duvenkot of zoiets. Ik had ook wel gedacht dat Sollie nog wel een echo gemaakt had om te kijken of er al iets van eitjes te zien was maar zij vond dat allemaal niet nodig. Stom mens :x

Chelleke knuff meid!!
    Idd die bijwerkingen zijn echt niet prettig :(

Sandra ik doe met Kyano ook al een aantal maanden peutergym en het is altijd erg gezellig. Ik verheug me erop om na de vakantie (6 september) weer te beginnen.

Even een vraagje ik heb de laatste 3 dagen een temp tussen 36.4 en 36.6 en daarvoor steeds tussen 36.7 en 36.8 zou het kunnen dat er nog een eisprong komt? Inmiddels zit ik op dag 20 na de curretage. Ik heb weinig tot geen afscheiding dus daar is het ook niet echt uit te halen.

Zo en nu even lekker met een kop thee op de bank.

13. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    @Sandra, Ah de peuterklas. Ik zit daar nog steeds over te twijfelen! Maartje gaat twee dagen in de week naar een gastouder. Kei leuk en ze hoort echt bij het "gezin". Dan komt mijn moeder twee morgens in de week in huis. Prima en ik ben erg blij met hoe het is. Ik wil haar dus eigenlijk niet nog naar een derde andere oppas brengen. Natuurlijk is de peuterklas wat anders, meer schooltje, maar ze moeten nog zo lang naar school! Ik wil ze nog zo graag kind laten.. hmm, tevens denk ik, ach het kan ook geen kwaad om mijn moeder 1 morgen minder te laten komen, dan is zij weer wat meer 'oma'. (poeh, dilemma, haha!)

@wupke, Ja Solli is heel prettig, zover je over prettig kan spreken in dergelijke situatie.. Hij heeft me heel goed ingeschat, hoe ik omging met de situatie. 's morgens had ik intake, en hij merkte toen dat ik niets meer met het levenloze vruchtje in mijn lichaam kon.. ik mocht 's middags terugkomen en ik werd toen al geholpen! Wupke, jammer dat het zo gelopen is. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik heb de eerste weken rustig afgewacht en me niet bezig gehouden met mijn ei. Wilde eerst een menstruatie hebben. Ik had mijn nacontrole dan ook pas ruim 6 weken na mijn curetage. Toen kon hij bij de echo dus de voortgang van mij ei zien. Lastig, maar ik denk dat je lichaam nog niet helemaal hersteld is. Er is toch langs je baarmoederwand geschraapt he..

@Chelleke, balen, hopelijk mag je snel stoppen met de prednison.
    Zo hoef je je maar te focussen op 1 ding.. en als je DAN verdrietige buien hebt... zijn ze te hebben omdat het je natuurlijke hormenen zijn..toch?!

Wat mezelf betreft, 3 daagjes intiem geweest, leuk.. hihihi. Is geen straf voor mij ;) Nu even een dagje rust, misschien morgen nog ergens een keertje, dan is het afwachten geblazen. Mocht ik verschijnselen meen te voelen, wil ik ze negeren. Mijn lijf houd me te vaak voor de gek... Gezonde hoop heb ik toch, maar probeer te geloven dat ik erg gevoelig ben, en de dingen die ik voel wellicht altijd tijdens mijn cyclus aanwezig zijn... maar nu meer oplet en alles wat duidelijker voel!

Groetjes!!

14. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Bianca hmm jouw opmerking heeft me wel aan het denken gezet. Misschien heeft die gyn dus toch wel verstand van zaken....mijn nacontrole was dus veel eerder als die van jou. Logisch dus misschien dat ze daarom nog niet kijkt aangezien ze weet dat er waarschijnlijk niks te zien is.
    Ik zal ook proberen wat meer rust in mijn lijf te krijgen. Bedankt voor je reactie!!!!

15. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Trouwens fijn dat jullie zo lekker intien zijn geweest en genoten hebben :)

16. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    @wupje: bij mij was het ook zo dat na de miskramen en de geboortes m'n temp eerst lang hoog blèrden daarna pas echt daalde ik denk dat nu je hcg weer uit je lichaam is dus nu gaat je lichaam weer lhhormoon aanmaken en zal je dus pas over een tijdje je eisprong hebben. Naar mijn idee zijn ovutesten nu ook weer mogelijk omdat je temp ook weer normaal is.

@Bianca: Nathan is alle dagen bij mij thuis dus voor hem is de peuterspeelzaal wel heel goed voor z'n sociale ontwikkeling enz. Kan me wel voorstellen dat dat bij jullie niet nodig is als Maartje al naar een gastouder gaat. Nathan is er ook echt wel aan toe merk ik om met andere kinderen bezig te zijn en lekker daar te spelen. Gisteren op peutergym ging hij ook helemaal los.

17. Yummy Mummy

6 mei 2007
    92
    0
    0
    Hallo dames, hoe is het met iedereen? Hier ongi nu over, ben druk Etos Zwanger worden aan het slikken, heb man geclaimd tussen eind augustus en 10 september... Volgens mij ben ik er weer klaar voor, haha!

18. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Yummy mummy ha ha that's te spirit :D!!

Sandra oef ik heb dus echt nog even geduld nodig......aaarrgghhh heb ik niet :$ :D

Hier lekker rustig weekend tot nu toe. Gisteren was een vriend van ons op bezoek met zijn dochtertje van 3. Was gezellig. En vanochtend wat in de tuin gewerkt en gefietst met Kyano. Helaas op de terugweg een lekke band dus dat werd lopen ;)
    Nu slaapt het ventje nog steeds dus even kijken wat we zo meteen nog gaan doen.

19. Yummy Mummy

6 mei 2007
    92
    0
    0
    Ik heb met manlief besloten dat we dit weekend nog even lekker op stap gaan samen, lekker eten en uitgaan. Volgende week gaan we weer druk aan de klus voor baby 2! Heb er nu alweer zin in! Ik heb al een dochter (en daarvoor een miskraam gehad) dus weet wat het is om zwanger te zijn, en toch vind ik het echt weer spannend!!!!

20. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    Ha... Even weer leven in de brouwerij brengen hier!
    Hier alles goed. Probeer verschijnselen (van vandaag) te negeren.. ;)
    nee niet echt opvallend. Zoals ik al schreef, veelal inbeeld omdat ik het zo graag wil voelen!

Vandaag van een goede kennis te horen gekregen dat ze 13 wk zwanger is. Van hun tweede kindje. Daarna beste vriendin aan de telefoon. Ik meende afgelopen wknd te zien aan haar dat ze zwanger was... Beetje uitgehoord en ze gaf toe dat ze dit ook meende en gaat morge testen! Het zou hun derde kindje kunnen worden.. (wij waren al bezig voor een brusje toen zij nog (net) zw qas van de tweede) pffff best moeilijk om eerlijl toe te geven. Echt op 1 na zijn al mijn vriendinnen nu zw. Eentje dan net bevallen. 4 zwangeren nog over! Ben erg blij voor hun maar oh, toch ook wel jaloers! En iedereen heeft na de miskraam moeite om hun zwschappen met me te delen.... Echt, valt me soms zo tegen!!! Moet er alles zelf uit trekken. Begrijp ook best dat t lastig is voor hun hoor.. Maar toch.

Zelf maar gewoon zsm zwanger worden dan ben ik van deze soms lastige gevoelens en confrontaties af!

Stom, maar moest ik ef kwijt..

Gaat wel goed met me hoor, maar na vandaag zit mijn bolletje er weer even vol van. En dan zeggen ze: je moet er niet teveel mee bezig zijn! Kan iemand me dan zeggen hoe dat moet??

Oke, morgen lekker vrij met mijn meissie, ze is zo lief nu. Even een makkelijke fase en rust in haar bolletje. Fijn!

Sorry ef un egoberichtje, hopelijk gaat ut goed met jullie allemaal.
    Doei!

Deel Deze Pagina