Wie gaat er nog meer voor een 2e kindje DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wonderteam, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    Eigenares van reclamebureau
    in de buurt van Venl
    @jummy mummie! Lekker op stap...heerlijk! Heb ik zaterdag ook gedaan alleen zonder manlief ;)

heerlijk wat biertjes gedronken en genoten!
    Geen kater, wonderbaarlijk (zo vaak drink ik niet (veel))
    was bijna volle maan! (ik meen altijd dat ik dan meer kan hebben! Ha

oke ga nu slapen naast een snurkende man whahaaaaa!!
    Truste..

2. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    Ben sociaal pedagogisch hulpverlener maar ben nu t
    In de buurt van Utrecht
    @Bianca: heel herkenbaar die gevoelens van al die zwangere vriendinnen. Bij mij in de omgeving is ook ongeveer iedereen zwanger en bij iedereen loopt het (gelukkig voor hen) goed en als het san bij jezelf misgaat (meerdere keren) dan doet dat zo'n zeer en je wordt er hartstikke jaloers op. Ik vind dat dat ook mag en je mag er ook over klagen dat lucht tenminste een beetje op. En inderdaad zelf zwanger zijn helpt het beste tegen die rottige gevoelens. Hopelijk zijn de verschijnselen die je probeert niet te voelen en merken toch een mooie voorbode voor over iets minder dan twee weekjes.

3. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Yummy mummy ah goed besluit even lekker de bloemetjes buiten zetten :)!!

Bianca ik heb vandaag ook weer even een dipdagje. Voor mij is het zo moeilijk om te accepteren dat je na een miskraam ook nog eens zoveel tijd voor herstel moet uittrekken :( Als ik nu weer gewoon lekker aan de klus kon gaan met uitzicht op resultaat dan heb ik in elk geval het idee dat we er weer aan werken maar dit is zo frustrerend.

Het leek er zaterdag op dat er een eisprong aan zat te komen aangezien mijn temp daalde naar 36.4 maar zondag steed ie maar naar 36.5 en maandag en dinsdag op 36.6 dus lijkt niet op een eisprong toch?
    Bah ik hoop dat ik gauw weer duidelijkheid heb over mijn cyclus. Ik kan hier zo slecht tegen.

4. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    @ wupje: het lijkt inderdaad niet echt op een eisprong tenzij hij nu nog steeds langzaam omhoog kruipt. Dat is bij mij telkens het geval geweest na de miskramen dan had ik niet ineens een stijging maar steeg hij stapsgewijs. Geen flauw idee waarom maar goed zal wel weer een geintje van mn lichaam zijn geweest ofzo ;). Frustrerend is dat inderdaad dat wachten ik had er ook veel dipdagen tussen zitten. Je wilt weer verder kunnen maar kan zo weinig doen. Moest jij een maand wachten voor je weer mocht proberen zwanger te worden of dat niet?

5. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Sandra oh dus bij jou ging het ook langzaam omhoog? En met hoeveel dan? Zag je wel uiteindelijk een duidelijk verschil tussen voor en na de eisprong?
    Maar ja aan de andere kant is mijn temp nu 2 dagen op 36.6 dus ik denk dat het waarschijnlijk niks is.
    De gyn heeft aangegeven dat we niet persé hoefden af te wachten maar het wel voor mezelf duidelijker zou zijn als ik 1x ongi zou worden zodat de cyclus duidelijker is. Dat klopt natuurlijk wel. Nu heb ik er geen idee van hoelang het nog duurt voordat ik ongi wordt en of er uberhaupt een eisprong komt.

6. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    @ Wupje: mijn temp ging telkens met 0,1 omhoog dus 36,4 36,5 36,6 en hij stopte hij 36,7. Daardoor wist ik dat ik wel een eisprong had gehad maar het duurde wel even voor ik daar achter was. Bij mij was het zo dat vanaf het moment dat mn temp weer laag was (na de miskraam) ik na twee tot drie weekjes een eisprong kreeg. Dus bij mij lekker het erop dat pas als het hcg helemaal uit mn lichaam was mn lichaam weer begon met de cyclus. Ik mocht ook gelijk weer proberen al zei de gyn de laatste keer dat na een curretage het beter is om minimaal 1(het liefste 2) cyclus(sen) af te wachten omdat bij curretage ze baarmoederslijmvlies wegschrapen en als dat niet dik genoeg is bij de eerste eisprong je weer meer kans hebt op nog een miskraam. Dit had ze in een aantal bladen gelezen nou is zij nogal van de theorie en van de wetenschap en is ze niet menselijk en wil ik haar niet meer maar ik heb het wel ook nog op het internet gevonden. Maar goed ik heb nooit een curretage gehad dus ik vond het onzin wat ze zei (want je wilt natuurlijk zo snel mogelijk verder) maar uiteindelijk koos mn lichaam er zelf voor om een aantal cyclussn af te wachten.

7. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Sandra oh hetzelfde heb ik nu dus ook! zaterdag 36.4, zondag 36.5 en gisteren en vandaag 36.6. Alleen gaat hij nu niet naar 36.7. En bij welke temperatuurstijging had je dan de eisprong?
    Nou ja we zien het wel. We hebben ons best gedaan dus als het zo mag zijn dan hebben we in elk geval geen kans gemist.
    Bij mijn curretage hebben ze gebruik gemaakt van een zuigmethode, er wordt tegenwoordig geen schraapmes meer gebruikt.

8. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    @wupje; als ik kijknaar wanneer ik ongesteld werd dan had ik twee dagen voor m'n temp op z'n hoogst was een eisprong gehad. Meestal had ik ook een dip tijdens m'n eisprong maar dat heb ik de laatste maanden niet meer gehad. Ik zou als ik jou was even doortempen blijft hij minimaal 0,2 graden hoger dan lijkt het mij dat je eisprong is geweest.

9. Jodi1981

Jodi1981 Actief lid

28 apr 2008
    467
    0
    0
    Huismoeder, huishouding
    Overijssel
    De uitslag van mijn uitstrijkje was goed!
    Maar ja daarmee zijn mijn bloedingen nog niet weg. Dus vanmiddag weer bij de ha geweest.
    Hij keek waar ze op getest hadden (had toen een inval arts) en dat was op baarmoederhalskanker en verder niet. Dus er werd weer een uitstrijkje gemaakt dit keer voor soa's.
    Volgende week krijg ik daar de uitslag van. Komt daar niks uit dan word ik door gestuurd naar de gyn voor verder onderzoek waar die bloedingen vandaag komen en omdat ik tijdens mijn zwangerschap de eerste 16 weken ook steeds bloedverlies had.
    Dus we wachten rustig af.

10. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Fijn dat de uitslag goed was, nu nog even afwachten voor het volgende uitstrijkje. Vreemd datxdat bloedverlies aan blijft houden. Hopelijk krijg je snel wat meer duidelijkheid over.

11. Kien

Kien Actief lid

7 jul 2008
    284
    0
    0
    onderwijsassistente
    Overijssel
    Hoi meiden,

Wat een drukte weer :D!
    Ik heb het druk gehad met een aantal feestweekeinden, dus niet zoveel tijd voor zp. Inmiddels ook weer begonnen met werken, maar heb inmiddels weekend!!!! Jippie! :D
    Helaas wel dit weekend weer een ongewenste verrassing :x. Was er al een beetje bang voor. Dus vol goede moed maar weer verder. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Begrijp je frustratie helemaal Bianca! Ik herken het ook wel.
    Wacht deze maand nog af en dan maar eens op bezoek bij de huisarts, al is dat ook lastig, want mijn man en ik hebben allebij een verschillende huisarts..
    @ Wupje: Wel lastig met die temperaturen.. Hopelijk is het toch gauw raak!

@ Jodi: fijn dat het uitstrijkje goed was. Nu nog even wachten op de nieuwe uitslagen. Hopelijk zijn die ook goed.
    Lieve groeten voor jullie allemaal!

12. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    Haaa,

@jodi, idd een geruststelling dat het van erstige aard is zoals kanker.. Nu ef afwachten op de rest.. Hoe lang heb je die bloedingen eigenlijk al??

@wupke en sandra, ooh vind t toch zo lastig met dat temperaturen! Kan nooit goed onthouden hoe het nu zit. Simpelgezegd krijg je bij een daling je eisprong en als ie net geweest is meteen een stijging? Wanneer beginnen jullie dan met tempen? Meteen na de menstratie of toch later??

Heb natuurlijk niet zon zin om me daar bezig mee te houden maar misschien is die info nog wel nodig.. Dit omdat ik nu hoop heb dat het nu raak mag zijn. De kans zit er gezien mijn ovutesten (voor zover ze te vertrouwen zijn, wel eens gehoird dat t niet altijd klopt) zeket wel in.. Uiteraard zijn er nog andere factoren die roet in ut eten kunnen gooien, zoals geen goede sanenstelling van mijn 'slijm' (zuurgraad) of het sperma van mijn man natuurlijk!!!

Heeft het zin om nu nog eens een ovutest te doen? Zit nu ongeveer op dag 22 van mijn cyclus.. Na de curetage waren mijn vorige periodes : 35 dg / 45 dg. Of is een positieve test 100% eisprong op komst??

Hmmm wat een hersenspinselen he...
    Wat ik voel? Beetje zeurende onderbuik, beetje ongi gevoel, maar dit had ik de vorige maand ook. Daarom probeer ik ze wat links te laten liggen.

Doei!

13. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    @Bianca: als je temp kan je dat het beste gewoon de hele maand doen anders heb je geen goed overzicht. Je temp daalt niet altijd bij een eisprong bij sommige mensen wel maar bij veel mensen ook niet. Na de eisprong gaat je temp omhoog niet direct na de eisprong meestal na 2 dagen soms na 1 dag. De temperatuurmethode is dus niet de ideale methode als je zwanger wilt worden tenzij je ook de rest checkt van de dingen die op vruchtbaarheid wijzen. Je slijm en de stand en ligging van de baarmoedermond. Bij het gebruiken van ovutesten raden ze aan om zo rond dag 10van je cyclus te beginnen en door te testen tot hij positief is. Als de test positief is geweest heeft het geen nut nog vaker te testen positief is 100% zeker een eisprong binnen 24 tot 36uur. Als je dis tempt en ovutesten gebruikt en nog je slijm checkt dan kan je je eisprong eigenlijk niet missen dus verhoog je de zwangerschapskans. Wat wij deden is om de dag tot of m'n test positief was of de andere tekenen heel duidelijk waren (meestal viel dat samen logisch ook) en dan dus elke dag tot de temp hoog is.

14. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    @kien: balen dat het weer niet raak was deze maand het is je zo gegund. Misschien inderdaad wel slim om naar de ha te gaan ook al hebben jullie beide een ander heb je wel gi
    elijk twee meningen dat is misschien wel weer fijn.

15. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Even wat veranderd dat krijg je als je met de ipod schrijft dan gaat er nog weleens wat mis.

16. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi!

Hier lijkt het erop dat er toch echt een eisprong geweest is :) Vanochtend was mijn temp gestegen naar 36.7 en dat is hoger dan voor de eerste daling. Een kans om zwanger te zijn zit er waarschijnlijk niet in aangezien we volgens FF een dag te laat geklust hebben. Hij zet mijn ei op zaterdag terwijl wij zondag in de avond pas geklust hebben. En daarvoor alleen op dinsdag dus daar hoef ik niet op te hopen. Maar goed is ook geen ramp. Laat me dan maar lekker ongi worden over een week dan mag ik niet klagen met een cyclus van 35 dagen ongeveer. En dan de volgende ronde er weer vol tegenaan.

Bianca mijn temp schommelt voor de eisprong tussen 36.6 en 36.2 dan maakt hij meestal een dip op dag 14 /15 en springt dan meestal in 1x omhoog naar 36.7 /36.8 en dan weet ik dus dat mijn ei geweest is. Maar ik merk nu dat het toch handig is om ovutesten te gebruiken bij het temperaturen. Aangezien wij nu ook een dag te laat waren. Als ik dan ovutesten had gebruikt had ik gezien dat we op zaterdag al aan de klus moesten ;)

Jodi gelukkig was het eerste uitstrijkje goed. Wel balen dat het nu nog een keer moet maar je moet maar denken er wordt in elk geval actie ondernomen!

Kien dikke knuff meid!! Ik hoop echt dat de ha niet nodig is.

17. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    Nou San, dat geeft weer een stuk meer duidelijkheid! Nogmaals hoop niet dat t nodig is. Voel weer hetzelfde als vorige maand... Zeurend ongigevoel in onderbuik. Geeft me meer hoop, maar probeer het tegelijk beetje te negeren.. Lastig!

Kien, jammer meid, houd de moed erin;)

even vraagje... Sex in prille zwangerschap kan toch zeker geen kwaad he?? Ben beetje onzeker geworden na de miskraam, kan t niet helpe... Geloof dat t moet kunnen! Hoe gaan jullie hiermee om???

Oke back to work!
    Grtz!

18. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Nee hoor dat kan echt geen kwaad. Gewoon lekker doen :)!

19. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    @ Bianca: Ik hoop echt voor je dat het gewoon raak is deze maand. Ik heb altijd als ik zwanger ben (jammer genoeg kan ik zeggen altijd zo vaak als het al is geweest) ongeveer een week na de eisprong een heel zeurend gevoel in mn buik dat zal dan waarschijnlijk de innesteling zijn. En sex in de zwangerschap hoe pril ook kan inderdaad helemaal geen kwaad. Je baarmoedermond is volledig afgesloten dus er kan niks in en niks uit.

20. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    Oke... Nu nog aan mijn man uitleggen!!! (of beter nog, dit gewoon ef late leeze!) haha

Deel Deze Pagina