Wie gaat er nog meer voor een 2e kindje DEEL 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kien, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    Ben sociaal pedagogisch hulpverlener maar ben nu t
    In de buurt van Utrecht
    Hier gaat alles eigenlijk harstikke goed, de kleine meid groeit goed en doet wat ze moet doen. De babykamer is wel redelijk in orde moet alleen nog de spulletjes wassen, mijn bed omhoog zetten en de flesjes even goed reinigen en dan is het wel klaar allemaal.

Wupje fijn dat je de baby voelt, ik voelde haar al heel snel en ook elke dag al vanaf 12 weken zoiets. Eerst natuurlijk die plopjes en nu doet het soms gewoon pijn ;). Elke beweging geeft weer de bevestiging die je nodig hebt. Terwijl ik die schrijf is er een feestje in mn buik aan de gang dus ze begrijpt wat ik bedoel :D

2. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Sandra ha ha let's party denkt jouw kleine meid :D!! Heerlijk toch!

Brett hoe gaat het met Noƫlle's arm?

3. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Mijn uitgerekende datum is trouwens 13 april, moet nog iets minder dan 13 weken als ze iig op tijd komt ;)

4. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    Eigenares van reclamebureau
    in de buurt van Venl
    Hallo! So, wknd weer bijna voorbij.. Jammer. Mocht van mij nog wel een dagje langer ;) zojuist nog naar boven geweest.. Maartje kan haar slaap vanavond niet vinden! Sowieso de laatste week lastig. Ze verzind steeds iets; mama! Ikke auw! Of, mama.. Kom us ef.. Ze maakt ook regelmatig drama! We doen toch niet anders als anders! Eerst vond ze alles goed en was ze toe aan t bed. Tegenwoordig duurt t een half uur tot drie kwartier voordat de boef slaapt! (ps nu is t stil) Ze slaapt smiddags meestal nog wel twee uur. Dit wil ik graag nog houden, kan ik mooi rusten nu ik zwanger ben. Is dit voor iemand herkenbaar?

@Sandra, fijn dat t goed gaat met jou en je kleintje!

@wupke, wat bijzonder dat je t ukkie al kan voelen. Best vroeg he...

Zelf denk ik (in ruststand) af en toe ook een licht schopje te voelen, maar ik wacht dan op een tweede schopje om het te 'geloven' maar die komt dan niet! Kan niet wachten......

5. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Vandaag echo gehad en het kan zijn dat de baby niet goed genoeg is gegroeid. Had wel een andere gynaecoloog en ze zei dat iedereen een andere manier van meten heeft waardoor het kon lijken dat ze niet goed gegroeid was maar heb voor de zekerheid over twee weken wel een groeiecho. Vind het erg spannend. Mijn gynaecoloog maakt zich geen zorgen en ze ligt ook niet te ver achter in haar groei maar echt gerust ben ik pas na de groeiecho. Verder was alles gelukkig wel goed.

6. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Oef Sandra ik vind dat jij je portie spanning voorlopig wel gehad hebt en eigenlijk gewoon alleen maar mag genieten.
    Hopelijk is over 2 weken haar groei weer netjes op schema.
    Ik duim voor je!

Ik twijfel of ik nu een buikgriep heb, of dat het overgeven weer wat heviger is geworden. Er blijft een bal in mijn buik hangen en het eten smaakt niet echt lekker. Vanochtend kon ik niks binnenhouden dus ik weet niet zeker waar het nu aan ligt.
    Verder vrees ik het ergste wat betreft BI :( Heb al een paar dagen enorme rugpijn die 's avonds echt uitstraalt naar mijn benen. Ik hoop dat het ook groeipijnen zijn die straks weer wegtrekken want ik moet nu al oppassen met tillen van Kyano, echt niet leuk.

7. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    @sandra, ai, das even schrikken. Zeker met de porties onzekerheid die jij al gehad hebt! Kleine baby, grote baby... Edn vriendin heeft tot aan de bevalken gedacht dat ze een tienponder kreeg.. Bleek het nog geen 7 pond te zijn. Veel vruchtwater dan maar.. Soms ook niet verklaarbaar. Hoop bij jou in elk geval dat je kindje gewoon op schema is!

@wupke, denk gewoon buikgriep! Bij Maartje had ik dit rond de 20 wk. Doodziek was ik. Het maakt je erg onzeker.. Begrijp ik. Neem maar even zoveel rust als kan. En anders gewoon vk bellen als je twijfelt..

Ja, waar zijn eigenlijk al die andere dames? Misscgien toch teveel zwanger praat hier? Of is er nog een ander forum 'hip'?

Hier gaat t goed. Vandaag naar vk geweest. Hartje klopte flink, hoewel t even duurde voordat we t vonden! Damn! Wat spannend! Hij lag gewoon heel erg laag.. Verder alles ok.

8. Jodi1981

Jodi1981 Actief lid

28 apr 2008
    467
    0
    0
    Huismoeder, huishouding
    Overijssel
    Bianc: Ik ben er nog steeds en geloof dat ik nu ook de enige ben die niet zwanger is.
    Sinds vandaag begint mijn ongesteldheid door gekomen joehoe!!!
    En nu maar hopen dat mijn pendels gaan kloppen.

9. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Jodi oh 'fijn' dat de ongi is doorgebroken. Heel veel succes vanaf nu!

Bianca heerlijk weer een kloppend hartje gehoord!

Hier lijkt het toch geen buikgriep te zijn, vandaag nergens last van ;) Ach ja beter dan wel toch?

10. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    Hey,

@jodi, ah oke.. Fijn voor je. Gek, nu ben je ef blij met je ongi en straks weer niet.. Zo is t nu eenmaal dat zwanger willen worden! Nooit gedacht dat dat ook best heftig kon zijn.. Hoop voor jou dat t snel raak is meid! Ik duim!!

@sandra, moet wel een beetje aan je denken hoewel ik denk dat t wel goed zit.. Vraag me soms dan ook af waarom ze mensen zo snel ongerust maken dan.. Nagoed. Beter dat als dat t te laat zou zijn natuurlijk..

@wupke, ja weer bevestiging. Ben wel iets zekerder nu.. Wellicht totdat ik weer iets voel wat ik niet vertrouw!! Op naar die 20wk echo...

Heb zelf veel last van hoofdpijn. Heb ik nooit. Denk dat t van mijn nek afkomt. Morgen naar de fysio want heb het al een paar dagen.. Maar... Daar word ik niet onzeker van ;)

11. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    effe ego.. wij hebben zaterdagmorgen een pretecho gepland, hopelijk weet ik zaterdag of er een jongetje of meisje in mijn buik leeft :) !!

Bianca ik heb ook veel meer hoofdpijn vanaf deze zwangerschap.

12. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    En het is bekend!

We krijgen een dochtertje! Alles zag er verder goed uit. Ben helemaal happy :)
    Placenta lag aan de voorkant dus ik moet nog even geduld hebben met het voelen van echte bewegingen. Tot nu toe blijft het bij plopjes.

13. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    Ha wupke!! Kwam even spieken of je al was langsgeweest! Sjiek hoor!!! Leuk, een meisje...

Geniet ervan...
    Grtz!!!

14. mootje1983

mootje1983 Bekend lid

18 mei 2009
    578
    0
    0
    Verzorgende
    noordholland
    hoi hoi

goednieuws wupje: gefeliciteerd weer een meid!

bianc: dat gevoel dat joppe lekker nog ff smiddags naar bed mogt heb ik er nog ingehouden zelfs nu nog.. maar als hij dan slaapt ligt hij dan tot zeker half elf wakker... dus wij merken dat hij slapen eigenlijk niet echt nodig heeft maar voor zijn rust is wel even lekker.
    maar hij gaat gewoon om 8 uur naar bed!
    Fijn dat het hartje goed te horen was!

en ja,, ik kreeg weer eens geeen mail... waarom nu dus wel weer ik snap er niks van... dus daarom mijn afwezigheid.. en heb het erg druk.

sandra: wat jammer dat je kleintje achterloopt op het groei schema... maar ben wel blij dat ze het goed in de gaten houden!
    wel weer spannend.

jodi: ja ik weet het zou leuk zijn! als het voor jouw snel raak mag zijn! succes met klussen! mis het woordje wel beetje hoor.

Vandaag gaat joppe een nachtje slapen bij opa en oma! nou hij had er zin in..

Borst: ben gister maar weer naar de dokter geweest: naja zalf weer mee gekregen en ik mag hem niet meer zelf opmaken...met naald! moet weer een uur bakje water hangen... dan moet het goed komen.
    dus dat hopen we maar!

Net lekker op bed gelegen met martijn heeerlijk.. joppe was toch al weg...

en a.s dinsdag met joppe en dan woensdag met martijn naar het ziekenhuis.. ideaal. ziekenhuis weekje

moo

15. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    Halloo,

Oh Mootje. Niemand is hier iets verplicht.. Het is gewoon gezellig en fijn als de reacties blijven doorstromen. Nu staat t soms een beetje stil. Ook niet erg! Met vlagen weer leven hier ;)

En Sandra.. Ben misschien af en toe wat te optmistisch of makkelijk denkend.. Weet natuurlijk niet hoe ernstig die groeiachterstand is..
    Weet je, ik vind soms dat er te ver gezocht word. Enerzijds maakt t meestal alleen maar onzeker. Soms kun je op deze wijze natuurlijk tijdig iets voorkomen..

Hier alles goed. Mijn darmen zijn van streek. Voel ze overal in mijn buik ;) heb de placenta voor zitten dus zal mijn kindje wat later gaan voelen denk ik.. Wij willen juist niet weten wat het word.. Bij Maartje wisten we t bij de 30 wk echo (moesten de placenta ef checken). Dat was een beetje per ongeluk omdat deze vroew dacht dat wij t wisten.. Wil graag nu weten hoe het is als de verassing na de bevalling komt...

16. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Wupje, wat leuk dat jullie er een meisje bijkrijgen. Nou op naar de twintig weken echo.

Mootje, het is nog niet zeker dat ons kindje een groei achterstand heeft grote kans van niet zelfs. Alleen leek ze niet heel veel gegroeid maar dat kan komen doordat ter verschillende gynaecologen hebben gemeten op slechter echo apparatuur. We zullen wel zien volgende week hoe of wat.

Bianca, je hebt wel gelijk hoor ze zien soms zoveel en weten lang niet altijd of het ernstig is, helaas doe mijn voorgeschiedenis met de vroeggeboortes moeten ze wel al die extra controles doen. Maar goed de gynaecoloog maakte zich geen zorgen als dat wel zo was had ik wel gelijk een groeiecho gehad. Ze moest alleen wel melden want ze mogen dat soort dingen niet achterhouden. Dan kruiden ze problemen als blijkt dat ons meisje wel een achterstand zou hebben. Ik hou jullie op de hoogte.

17. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Mootje en heeft Joppe lekker geslapen bij opa en oma?
    Balen zeg dat je nog steeds zo aan de gang bent met de pijn in je borst :( Hopelijk is het echt snel over.

Bianca hier ligt de placenta ook voor en idd meer dan af en toe een plopje of kriebeltje voel ik nog niet. Maar gelukkig schopt ze af en toe toch hard genoeg om even iets te voelen :)

18. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Vandaag de groei echo gehad en ze ligt keurig op schema, ze heeft lange benen maar dat had ik wel verwacht. Goed nieuws dus.

@jodi, hoe is het met jou?

En met de rest van de mensen die hier langs komen? Het is erg stil de laatste tijd.

19. mootje1983

mootje1983 Bekend lid

18 mei 2009
    578
    0
    0
    Verzorgende
    noordholland
    hey sandra

Dat is goed nieuws! ben blij dat alles gewoon goed is...

hier niet zo lekker ook de griep te pakken.. de eerst sinds twee jaar.. best onhandig met twee van die kleintjes.. maar morgen komt mijn moeder ff helpen.

ik ga slapen weltrust.
    xxx mo

20. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    @mootje, balen dat je ziek bent. Helemaal vervelend als je inderdaad twee van die kleintjes thuis hebt. Fijn dat je moeder komt helpen vandaag. Hopelijk ben je snel weer beter.

Deel Deze Pagina