Wie gaat er nog meer voor een 2e kindje DEEL 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kien, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jodi1981

Jodi1981 Actief lid

28 apr 2008
    467
    0
    0
    Huismoeder, huishouding
    Overijssel
    Vanochtend echo gehad eerst uitwendig en toen inwendig maar al snel was te zien dat het niet goed was. Er is een vruchtzakje maar er zit niks in. Vruchtzakje hebben ze opgemeten die geeft 8 weken aan maar het dooierzakje is al heel vroeg gestopt.
    Verloskundige heeft gelijk een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog want ik wil het zo snel mogelijk weg hebben ook omdat ik heel erg de zwangerschapsymtomen heb en over 2 weken gaan we een weekendje naar center parcs wat vorig jaar al geboekt is.
    Dus maandag ochtend ben ik de eerste tenzij mijn lichaam het er in deze dagen zelf gaat doen wat ik ook hoop.

Ik heb gister en vandaag even flink gejankt en nu gaat het wel weer. Het is niet goed geweest en mijn lichaam heeft het afgestoten. Beter heel vroeg dan dat ik al maanden zwanger was. Tuurlijk het is zwaar k*t , ik was zo blij en dan is het ineens weg maar hopelijk komt er een volgende keer wat wel goed gaat.

2. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Oef meid wat zwaar :(
    Hele dikke knuffel en ontzettend veel sterkte!!!

3. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    Ben sociaal pedagogisch hulpverlener maar ben nu t
    In de buurt van Utrecht
    Sterkte jodi, ik hoop voor je dat het vanzelf loskomt. Bij mij zeiden ze dat dat pas gebeurde wanneer de placenta het over zou nemen bijde 12 weken maar ik hoop voor jou dat dat niet zo is. Wel fijn dat je maandag gelijk mag voor een curretage het is naar om je zwanger te voelen terwijl je niet in verwachting bent.

4. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    Eigenares van reclamebureau
    in de buurt van Venl
    Hey Jodi, wat ontsettend erg voor je! Een moeilijke periode voor jullie.. Hopelijk verloopt de curetage vlot en het herstel daarna ook. Wupke en ik hebben dit vrij recent meegemaakt, dus als er vragen zijn, je bent welkom ze te stellen.. Hoewel het bij iedereen anders is ksn t toch wel prettig zijn meningen uit te wisselen.
    Sterkte..

@mezelf, ik ga dadelijk mijn eerst ovutest doen. Mijn eitje staat pas bij woensdag maar ben er wel vanuit gegaan dat mijn cyclus 31 dg heeft.. Stel dat hij nu korter is als voorheen, 29 dg dan is ut ei maandag.. (en moeten we haast maken ;) hoe vroeg beginnen jullie meestal? Nagoed, probeer mijn man iets mindervroeg in te lichten.. Hij merkt wel wanneer het zover is, hihi. Misschien wat minder druk op de ketel..

5. Jodi1981

Jodi1981 Actief lid

28 apr 2008
    467
    0
    0
    Huismoeder, huishouding
    Overijssel
    Bedankt voor jullie lieve reacties.
    De zwangerschapshormonen zijn er nog steeds erg beroerd en moe. Dat is gewoon zo k*t verder gaat het wel weer.
    Ik weet niet of ze gaan curreteren de verloskundige had t over tabletten wat je inwendig moet inbrengen thuis maar ja straks blijft er wat zitten moet ik alsnog curretage.
    Ik laat me wel door de gyneacecloog adviseren wat het beste is.
    Ze doen dat toch wel gelijk mag ik hopen. Duurt curretage lang of is dat zo gebeurd. Ik zie er best wel tegenop moet ik zeggen.

Mijn partner en ik zeiden ook al we zijn nu toch bij de gyneaceloog nu gaan we ook maar es vragen waar die bloedingen van de eerste zwangerschap vandaan kwamen dat is wel goed gegaan en nu verlies ik ietsje bloed en gaat fout en waarom ik al een half jaar steeds elke week bloed verlies heb. Waarvoor ik steeds bij de ha liep. Nu zijn we toch bij het hoogste misschien dat ze wel zeggen dat ze t gaan onderzoeken. Het valt altijd te proberen toch?

6. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Jodi ja ik zou ook zeker navraag doen, ik vond het ook erg vreemd dat je zo'n last had van die bloedingen.
    Ik kon ook kiezen tussen tabletten en curetage maar ik heb voor curetage gekozen aangezien er bij mij een vruchtje van ruim 8 weken aanwezig was en de gyn gaf aan dat met tabletten waarschijnlijk niet alles verwijderd zou worden en idd nog een curetage nodig zou zijn.
    De curetage op zich is zo gebeurd, maar je bent wel ongeveer een dagje in het ziekenhuis. De ingreep zelf en het herstel erna is niet zo heel pijnlijk, het verdriet erom heen is veel ingrijpender :(
    Bij mij drong het pas door toen ik op de recovery lag en ik besefte dat mijn buik weer leeg was, toen kwamen de tranen.
    Veel sterkte lieve Jodi, het is een rotperiode.

7. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    #27 Sandra82, 15 okt 2010
    Laatst bewerkt: 15 okt 2010
    @ Jodi: lijkt me een goed idee om navraag te doen naar de bloedingen zowel voor deze zwangerschap als bij jullie eerste kindje. Je weet maar nooit zou fijn zijn als ze wat onderzoek kunnen doen of wat dan ook.
    Ik heb bij mn eerste miskraam (net als jij bij 8 weken een leeg vruchtzakje) die vaginale pillen gehad. Ik mocht toen kiezen voor dat of de curretage maar aangezien ik liever thuis wilde zijn als het gebeurde heb ik voor de pillen gekozen. Verder zeiden ze tegen mij dat bij de curretage dat het waarschijnlijk wat langer zou duren voor mn cyclus weer normaal zou zijn aangezien ik al PCOS heb dus was dat voor mij nog een extra reden om voor de pillen te kiezen. Het is wel slim om je goed te laten voorlichten over beide mogelijkheden, het schijnt dat die pillen lang niet bij iedereen werkt. Ik moest ze in de ochtend innemen maar het duurde erg lang voor alles begon, had wel weeën maar er kwam niks los. Ik ben op een gegeven moment gewoon gaan persen (was pas rond 3 uur in de middag en om 7 uur in de ochtend had ik die pillen genomen) en toen kwam het los door het persen. Bij mij was wel alles gelijk weg afgezien van nog wat kleine stolsteltjes maar dat kwam in de loop van de week nog los. Moest bij de pillen 2 dagen later terugkomen (echo was gelijk gepland) ter controle of alles dus schoon was anders moest ik alsnog gecurreteerd worden. Je moet dus voor jezelf beslissen wat jou het fijnste lijkt (niet dat het ooit fijn is maar weet niet zo goed hoe ik het anders op moet schrijven.) Het voordeel van curretage lijkt mij dat het zeker allemaal schoon is na afloop dat is dus bij de pillen niet altijd zeker. Nou had ik het opgevangen want ik voelde het komen en wist daardoor dus wel zeker dat het het vruchtzakje was wat losgekomen was.
    Ik wens je iig heel veel sterkte in deze moeilijke periode.

@ Bianca: wat wij altijd deden was rond dag 10 van de cyclus beginnen met het vrijen om de dag tot dus de positieve ovutest en dan elke dag tot mn temp hoog was of iig 3 dagen achterelkaar.
    Hopelijk heb je snel een positieve ovutest.

@ Wupje: Nog erge last van je buik en rug of is dat weer over en was het misschien toch je eisprong?

8. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Sandra ja waarschijnlijk is het toch echt de aanloop naar de eisprong en de eisprong zelf geweest die ik zo goed gevoeld heb. Mijn eitje is dinsdag gesprongen (volgens FF en kan kloppen met ovutest) en vanaf zaterdag had ik megabuikpijn en het is tot woensdag gevoelig gebleven. Nu is het weg.

Bianca mij hebben ze ook altijd geadviseerd om vanaf dag 10 om de dag te vrijen en dan idd kijken wanneer de positieve ovutest is. Normaal gesproken zeggen ze dan dat je op dag 20 kunt stoppen maar dat gezegde gaat bij mij dus niet meer op, eisprong was nu pas op dag 21 :D Ik dacht echt dat de ovutesten niet goed werkten maar het klopte toch allemaal ;)

9. Kien

Kien Actief lid

7 jul 2008
    284
    0
    0
    onderwijsassistente
    Overijssel
    Hoi Jodi, Wil je even heeel veel sterkte wensen!! Dikke virtuele knuffel!!!

10. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    #30 Bianc76, 17 okt 2010
    Laatst bewerkt: 17 okt 2010
    Een goedeavond..

@Jodi, ben benieuwd hoe het met je gaat...of er iets is gebeurd, of dat je morgen je curetage hebt.

@wupke, en merk je iets aan je lijf? Je zal wel alle signalen opvangen... is altijd zo'n spannende tijd zo na dat ei..

Wat mezelf betreft, zitten we midden in onze intieme periode ;) Hoewel mijn cyclus, gebaseerd op de vorige twee van 31 dg, pas over een paar dagen mij eisprong aangeeft, heb ik nu het idee dat het eerder is... Kan het mis hebben, maar wil het zekere voor het onzere nemen en geen 'plank mis slaan'.. Mijn ovutest was nog niet geheeel positief, tenminste de tweede streep was net ietsje lichter dan die andere.. (vorige maand had ik dit echter ook en was dat toch de meest positieve test, want de dag erna was er praktisch geen streepje meer te zien..) Dus morgen even afwachten, maar vanavond stond 'even gezellig doen'toch op de planning.. haha..
    Tempen doe ik niet, vind ik een iets te 'gedoe'. Ik heb een redelijk constante cyclus, en hopelijk is dit voldoende..

Oke, morgen wellicht meer activiteit hier ;)
    Tot dan!

11. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Bianca ha ha ik ben even helemaal niet bezig met kwaaltjes....heb vanaf gistermiddag 1 grote kwaal namelijk de buikgriep ;) Pff ik heb het toilet tig keer van binnen bekeken ;) Nu gaat het redelijk maar nog steeds rommelende darmen.
    Jullie veel plezier en hopelijk doen de zwemmertjes hun best ;)!!

Jodi meid ontzettend veel sterkte morgen, we denken aan je!

12. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    Hallo..

Owww wupke das balen! Niet leuk maar wel een goede afleiding! Hopelijk knap je snel op!

Vandaag zijn de gedachten een beetje bij Jodi. Een aantal van ons maakten het mee.. Niet niks. Sterkte en rust lekjer uit. Neem de tijd.

13. Jodi1981

Jodi1981 Actief lid

28 apr 2008
    467
    0
    0
    Huismoeder, huishouding
    Overijssel
    Ben net terug van de gyneaceloog.
    Ik heb tabletjes die ik inwendig erin moet doen. Dus die heb ik er al in zitten nu afwachten.

14. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Lieve Jodi, succes vandaag hoop voor je dat de tabletjes snel werken. Sterkte!

15. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    Hoi jodi, sterkte hopelijk komt t op gang en wordt t niet al te pijnlijk.

Zelf had ik zojuist een hartstikke pos ovutest! Mijn gevoel klopte dus.... Fijn. Ook dat t allemaal weer normaal functioneert! ;)

16. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Jodi ik hoop dat het meevalt allemaal en de tabletjes vrij snel werken. Nogmaals een dikke knuff :(

Bianc lekker gezellig maken dus vandaag :)!

17. Jodi1981

Jodi1981 Actief lid

28 apr 2008
    467
    0
    0
    Huismoeder, huishouding
    Overijssel
    Hier is om 13.45 uur het bloeden begonnen. Maar geen krampen en zeurt ietsje. De gynecealoog zei dat het binnen 4 uur afgelopen was nou ik ben pas na die 4 uur gaan bloeden en net op de wc kwam er wel een ronde stolsel mee maar of dat het is geen idee.

18. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    @jodi: bij mij duurde het ook veel langer voor het begon. Ik verloor echt duidelijk het vruchtzakje. Klein rond doorzichtig zakje gevuld met vocht. Verder ook wel stolsels verloren als je nog niet het idee hebt dat het alles is kan je proberen te persen dat hielp bij mij heel goed.

19. Jodi1981

Jodi1981 Actief lid

28 apr 2008
    467
    0
    0
    Huismoeder, huishouding
    Overijssel
    Volgens mij is het vruchtzakje eruit. Er lag namelijk een doorzichtig iets wat je niet uit elkaar kon trekken zoals de stolsels. Mijn partner dacht ook dat het dat was.
    Maar hoelang blijf je nog door bloeden dan?
    Heb nu veel stolsels en bloed.
    Maar echt krampen heb ik niet gehad beetje zeuren maar dat is het ook.

20. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Dat is inderdaad je vruchtzakje. Ik heb denk ik nog twee dagen flink wat stolsels(tjes) verloren en daarna nog twee weken bloedverlies waarvan de laatste week vooral oud (bruin) bloed. Moet je nog terug voor nacontrole?

Deel Deze Pagina