Wie gaat er nog meer voor een 2e kindje DEEL 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kien, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    Ben sociaal pedagogisch hulpverlener maar ben nu t
    In de buurt van Utrecht
    @brett, zie dat je al ruim 7 kilo bent afgevallen wat goed! Hoe doe je dat wil na de bevalling ook wel wat kilo's kwijt maar heb nog geen idee hoe, dus als je tips hebt ze zijn welkom.

2. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    Eigenares van reclamebureau
    in de buurt van Venl
    Oooh, dan lees ik ook vast mee... Pfff heb er al 8 kg bij en ben pas 19 wk!!

3. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Dat had ik ook bij de 20 weken en nu in totaal al 14 en ik moet nog 8weken. Nou heb ik ook echt een flinke buik dus dat scheelt misschien straks na de bevalling maar er moet zeker wat af straks, vooral van mijn bovenbenen en natuurlijk mijn buik straks.

4. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik volg eigenlijk niet een speciaal dieet ofzo ik probeer zo "normaal" mogelijk te eten en mager beleg te nemen. In het weekend gun ik mezelf ook gerust wat lekkers als chips of lekker broodje. Ook mijn avond eten weeg ik niet af en pas ik niet aan gewoon normaal gezond, afwisselend eten. IK snoep doordeweeks ook echt helemaal niet!

Een beetje een voorbeeld van wat ik eet;
    Ontbijt; magere yoghurt met crusli of 2 stuks fruit met een beker drinkyoghurt of 1 boterham met mager beleg.
    Lunch; 2 beschuiten met mager beleg of 2 boterhammen met mager beleg.
    Diner; pasta, aardappelen met groenten en vlees of een lekkere ovenschotel. Ik neem geen toetje.
    Tussendoor; verkade nizza koekjes, lu-timeout, van verkade die chocolade trio en natuurlijk alle soorten fruit.

Hoe is het allemaal met de zwangere onder ons?

En idd hoe zou het met wupje zijn?

En mootje hoe gaat het met jou en je kleine mannetjes??

Hier komen de operaties er allemaal aan, 23 Februari mag ik eerst zelf dan word mijn galblaas verwijdert. 15 Februari met Noëlle terug naar Leiden en dan horen we wanneer zei geopereerd wordt... Erg spannend dus allemaal maar het "einde" is in ieder geval inzicht na de operatie van Noëlle zal het nog wel lang revalideren zijn maar dan kunnen we weer naar herstel toe gaan werken. En zitten we niet meer tegen de operaties aan te hikken zoals nu. Dan zal er een heel stuk spanning van onze schouders vallen!

Fijn weekend allemaal!!

5. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Goed om te horen dat het je lukt om veel af te vallen met een normaal eetpatroon dat was ik ook van plan maar altijd fijn om van iemand te horen dat het echt werkt.

Kan me voorstellen dat je blij bent als alle operaties voorbij zijn. Ik hoop voor jullie dat Noelle snel geopereerd kan worden zodat jullie dat af kunnen sluiten en het herstel kan beginnen.

Hier gaat alles goed wel meer last van mijn buik en veel spanningen. Ze kan hel rustig zijn wat ik soms echt lastig vind zeker in combinatie met buikpijn. Maar ik mag niet klagen ben blij dat ze het goed doet. Maandag weer controle plus echo gewoon een snelle echo hoor bij de gynaecoloog.

6. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja het enige wat ik niet doe is snoepen, als je een dieet gaat volgen val je natuurlijk veel af. Maar het moet wel vol te houden zijn vind ik hoor, je kan wel 7 dagen per week streng lijnen en jezelf niets extra's gunnen maar dan hou je het gewoon niet voor lange tijd vol. Je kan beter jezelf in het weekend dat schaaltje chips gunnen of een lekker stuk taart op een verjaardag en geniet er dan ook lekker van! Je moet er alleen op letten niet in je oude patroon te vallen en ieder dag chips en snoep te nemen.

Ja kan me voorstellen dat je erg onzeker bent, maar dat kan ook niet anders met jou verleden!! Succes met de laatste loodjes, hopelijk gaan de weken een beetje snel en kunnen jullie straks lekker genieten met jullie gezin!

7. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    Ha... Klinkt allemaal heel erg TEDOEN! Haha. Ik heb na de bevalling van Maartje 8 weken geSonjaBakkert! Precies 8 kg kwijt. Daarna weer beetje terug naar oude eetgewoonte die niet bijzonder slecht was! We zien straks wel.. Eerst maar eens een gezond kindje op de wereld zetten ;)

Heej, ik ben wel bezorgd om Wup! Hopelijk heel snel een reactie van haar.......

8. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Ben ook erg bezorgt om wupje, hoop dat we snel iets zullen horen.

9. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Bezorgt=bezorgd. Fijn zo'n iPod die het zelf veranderd in het verkeerde

10. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    Jaaa, geef je ipod maar de schuld ;)

Ik kom hier ook extra vaak kijken of we al iets van Wupke horen... Niks voor haar eigenlijk.. Zo lang niks.. Idd duim duim dat ze t gewoon druk heeft! (net als wij carnavals activiteiten ;)

11. mootje1983

mootje1983 Bekend lid

18 mei 2009
    578
    0
    0
    Verzorgende
    noordholland
    hoi hoi hoi

meiden: ja sorrie nog steeds geen wupje!:
    hopelijk is ze even de link gewoon kwijt!
    en is er niks aan de hand.

brett: ja ik weet hoe het voelt.. wachten op operaties.. dat doen wij nu ook... en wanneer (geen idee) je kan niks plannen.. want ja.. misschien is dan wel de operatie..
    we hebben natuur vorig jaar ook zo lang zitten wachten op de operatie van joppe.. dus nu weer.

andere kant... denk weer lekker genieten..
    is wel niet ideaal maar martijn zit lekker in zijn vel en doet het eigenlijk heel goed.
    natuurlijk zul je bij noelle veel meer merken..

Sandra:

eetpatroon: ik ben door de bevalling ruim 20 kilo aangekomen..
    nu nog 6 kilo te gaan wat ik er zeker af wil hebben.
    blijf nu erg hangen.. ben nu 70 kilo.
    ja, als ik natuurlijk ook gezonder ga eten en drinken..
    zal er ook wel meer van af gaan..
    maar ik geef ook nog borstvoeding en blijf maar honger houden.
    dus is geen goede combinatie..
    weet je wat ik eigenlijk belangrijker vind dat als je goed in je vel zit en toch wat dikker ben dan dun :p dat van mij part weinig schelen.. hoor.. en ik heb gemerkt dat eigenlijk toen ik me goed voelde het ook stuk makkelijker van af ging..
    en ben zeker eens met de motto van bianc... ga gewoon van gezond..

mootje

12. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Het wordt nou toch wel tijd dat we wat van wupje horen maak me behoorlijk ongerust normaal is ze allang een keertje online geweest.

@mootje: ook jij zit natuurlijk in de spanning voor wat er komen gaat wat betreft de operatie. Fijn dat het zo goed gaat met Martijn. Hoe is het met Joppe?

@eetpatroon; ik wil wel echt na de bevalling wat kilootjes kwijt maar eerst rustig bevallen en genieten en pas als m'n lichaam het weer toe staat dan m'n eetpatroon wat veranderen. Ik ga ook weer wat meer sporten dus het komt vanzelf goed gewoon goed letten op wat ik eet. Ik weet van mezelf dat ik me prettiger voel als ik op m'n oude gewicht zit. Maar ik weet pas wat ik aan extra kilo's heb als de kleine meid geboren is.

13. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    :) :) Oh meiden sorry sorrry :) :)
    Ik schaam me echt heel erg...........

Allereerst de 20-weken echo was super! Ons meisje was helemaal gezond en niks geks gezien. Nog 2 mooie 3d foto's gehad dus wij mochten niet klagen. Daarna zijn we gaan shoppen voor een slaapkamer voor Kyano en gelukkig ook geslaagd :)
    Toen we Kyano gingen ophalen bleek hij weer behoorlijk hoge koorts te hebben en heeft dus nu een dubbele oorontsteking :( Hij krijgt nu ab en het gaat redelijk.
    Verder is hubbie dit weekend jarig geweest en was het dus behoorlijk druk. Tot gisteren ging het dus heel goed met mij maar vandaag helemaal niet meer. Ik heb echt giga buikpijn en weet niet zo goed waar het vandaan komt. Hubbie heeft mijn urine ingeleverd bij de ha en ik ben benieuwd wat daar uitkomt. Het is buikpijn die hoog zit, net alsof een band wordt aangetrokken. De kleine voel ik wel goed dus daar is niks mis mee. Hopelijk gaat het gauw over want dit is echt niet fijn.

Verder ben ik niet meer zoveel op zwp aangezien we met de septembermama's overgestapt zijn naar een privéforum. Dus meestal lees ik daar snel bij en ben dan niet meer zoveel hier.

Brett heel veel succes met de operaties!!

Afvallen ging bij mij de vorige keer heel goed dankzij de bv. Dus ben benieuwd of dat nu ook lukt.

14. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Oh wupje gelukkig maar dat alles goed was met de echo van jullie meisje. Wel vervelend dat kyano zo ziek is en jij zoveel last van je buik hebt. Hopelijk niks arbeid en is het snel weer over.

15. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    @wupke! Thank god.. Prima.. Buikpijn is minder... Hopelijk gewoon even de maag van streek of even iets in t nauw...

Weet je.. Ik ben ook niet zo forumachtig... Ben er aan begonnen en nu 'ken' ik jullie inmiddels een beethe, dus blijft het me intresseren ook hoe het met jullie gaat! En uiteraard ook af en toe je ei kwijt bij minder bekenden (lees meer objectief) is ook wel eens prettig!

Ik voel de baby echt regelmatig. Morgen naar vk en week later 20 wk echo! Daar kijk ik naar uit! Beetje bekkenpijn heb ik wel maar sporadisch en meestal als ik vrij ben en veel thuis doe en met Maartje bezig ben!

Oh wupke, leuk van die slaapkamer.. Er staat nog een mooi 'queen ann' kast in de garage die ik op moet knappen voor Maartje.. Even een keer aan beginnen! (na carnaval denk ik...)

16. mootje1983

mootje1983 Bekend lid

18 mei 2009
    578
    0
    0
    Verzorgende
    noordholland
    wupke: ik hoop dat je buikpijn snel over is... dikke knuffeltje van uit hier...
    dat kyano maar snel weer opknapt

joppe: gaat prima 2,5
    gaat heel goed op de peuterschool heeft zijn draai gevonden:
    vandaag weer naar ziekenhuis: 3de week al:
    schoenmaker geweest: schoenen waren nog goed weer voor niks heen en weer: heeft nog maatje 22... zijn meer kindjes met deze maat schoenen? lijkt me zo klein...

tessa: ook al tijdje niks meer gehoord trouwens...
    mis er volgens mij nog wel meer...

bianc: lekker aan de klus :D goedzo..lekker door gaan :D

kunnen we ook niet op prive forum... of ja dan is misschien niks meer aan om te komen... naja is wat...

heb vandaag 3 roosjes gehad...voor elk kindje een en 1 grotere roos staat voor mijn man... zo lief.
    mootje

17. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Mootje oh wat lief van jouw man!!
    Jee of Joppe heeft echt kleine voetjes of Kyano heeft maatje kano; die heeft namelijk al 24 / 25 :$! En hij is nog geen 2,5 jaar. Fijn dat het verder goed gaat met Joppe. En hoe is het met Martijn?

Bianca heerlijk is dat hè de kleine lekker voelen? Hoe was het bij de vk? Fijn dat je ook over een weekje de 20-weken echo hebt.

Hier gaat het weer wat beter. Gisteren nog onwijs veel buikpijn gehad en toch maar de vk gebeld, die gaf aan dat het toch maag of darmen waren aangezien de pijn zo hoog in de buik zat. En nog geen uurtje later begon idd de diaree en het rommelen in de darmen, 's avonds en vannacht nog moeten overgeven maar het lijkt nu weg te zijn. Het ontbijtje vanochtend is erin gebleven maar het voelt allemaal wel nog een beetje pijnlijk. Ik ben vandaag een dagje thuis gebleven en hopelijk kan ik morgen weer aan het werk.

18. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    Haaaii...

@kleine voetjes: maartje heeft 22, de schoenen zijn 23! Ook klein dus! En zij is bijna 2 jaar en 8 mnd. Een weetje: voeten groeien in fases. Net als de lengte van je kind. Waar een ander straks evdn pauzeert met groeien (kyano) gaat de ander flink vooruit! (joppe en maartje) hihi. Wil dus niet zeggen dat he kind klein is of dwerge voetjes heeft.
    Maarthe krijgt bijv ook nog 4 kiezen, terwijl veel leeftijdgenootjes deze al lang hebbe! Laatbloeiertje!

@wupke, fijn dat t beter gaat en vooral dat je weet wat t was! Nu ef herstellen!

@Mootje, oooh ik heb niet zon man. Wel een lieve hoor maar niet romantisch in de vorm van bloemetjes ed! (niet alle mannen weten waar ze vrouwen mee inpakken!)

@Sandra, jouw laatste weekjes gaan zeker goedkomen! Ik hoop dat je er van kunt genieten.. Wat is precies je uitgerekende datum?

Weet je wat de VK gister zei? Bianca weet je waarom jij zon dikke buik hebt? (voor een 19 wk zwschap) Jij hebt enorme slappe buikspieren!!! Ik moest erg lachen want ik ben best sportief.. Maargoed. Het zij zo. Straks maar extra aandacht aan geven dan.. Verder alles goed. Behalve dat ik toch wat bekkenklachten heb als ik teveel doe. Moet die grens nog beetje vinden. Dinsdag idd 20 wk echo. Uitkijkpunt!

19. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    @mootje wat lief van jou man, de mijne doet dat ook echt niet hoor.

@voetjes: Nathan heeft toevallig vandaag nieuwe schoenen gekregen maatje 27. Hij paste ook 26 maar ze raadde 27 aan omdat hij er anders zo uit is. Hij is wel ook al 1meter lang met zijn 2jaar en 5 maanden dus op zich niet heel raar.

Hier verder alles goed. Krijg de 28ste weer een groeiecho voor de zekerheid maar de kleine meid doet het iig goed. Ze ligt mooi met haar koppie naar beneden.

@Bianca mijn uitgerekende datum is 13 april ben nu precies 32 weken.
    Spannend hoor dinsdag je 20weken echo wel echt iets om naar uit te kijken. Wat gek dat je slappe buikspieren hebt als je wel gewoon veel sport. Ik heb juist hele stevige buikspieren terwijl ik heel weinig sport.

@ wupje: fijn dat je weet waar de klachten vandaan kwamen buikpijn is altijd naar in de zwangerschap. Hopelijk ben je snel weer de oude.

Fijne avond meiden

20. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Wupje, nou fijn te horen dat alles goed is!! Wel vervelend dat je je niet helemaal lekker voelt, hopelijk voel je je snel beter!

@Bianca, Wat zei je tegen je vk enne bedankt hahaha. Succes met de 20 weken echo!

@Mootje, Britt is 2j en 3m en heeft maat 24. Britt is voor een meid dan ook wel vrij lang met 94 cm op deze leeftijd.

@Sandra, bij jou gaat het ook alweer opschieten zeg!

In een volgend bericht even een verslagje van de 15de ;)

Deel Deze Pagina