@Sandra, fijn om te horen.. Denk dat je met een gerust hart mag gaan genieten van de kleine kruimel in je buik.. Het is jullie van harte gegunt! @wupke. En hie voel je je? Hopelijk al meer zwschap kwaaltjes ik voel veel trekken in mijn onderbuik. Het bekende ongigevoel. Maar ik weet dat ik dit vaker heb. Misschien valt t me niet altijd zo erg op. Hopen doe ik toch, maar zeg wel 10x per dag tegen mezelf.. Nee ik ben NIET zwanger.. Blijft spannend dat hele gebeuren om zwanger te worden als t niet zo makkelijl gaat. Soms denk ik: was het maar achter de rug dan kan ik lekker leven zonder hier bijna dagelijks mee bezig te zijn. Eigenlijk zijn de eerste twee wk vd cyclus het meest 'ontspannen'. Even de tegenvaller verwerken van t 'niet zwanger zijn' en dan toch even alles van me af gooien. En dat lukt.. Tot t eitje weer in zicht is.. Verder gaat t wel goed hoor, haha
Het genieten gaat me gelukkig wel steeds beter af. We wilden heel graag het geslacht weten maar het kindje was te beweeglijk om het goed te kunnen zien. Het blijft nog even spannend dus. Over 4 weken de 20weken echo en dan daarna nog even voorbij de 22 weken en dan ben ik voorbij alle vroeggeboortes.
Ha, ja San, voor jou blijft het natuurlijk spannend tot de veilige zone (37 wk) dan kan een kindje bijna zonder verdere extra zorg geboren worden! Maar, het gaat zeker goedkomen met je. Beetje vertrouwen, hoe moeilijk soms ook, is altijd beter!
Bianca ja ik vond die dagen na de eisprong ook het meest zenuslopend alhoewel je dan niet meer hoeft te denken 'zullen we vanavond nog maar even vrijen voor de zekerheid' dus eigenlijk is het voor de eisprong spannend omdat je op het juiste moment moet klussen en na de eisprong omdat je toch kwaaltjes probeert te spotten. Pff lastig hè Ik duim voor je meid! Sandra ja als je eenmaal zo'n situatie mee hebt gemaakt dan is genieten een stuk moeilijker, zeker zoals het bij jou toch nog op redelijk late termijn fout is gegaan. Kwaaltjes; hmm soms een heel klein beetje misselijk maar niet veel, puistjes en vanochtend heel erge lage rugpijn. Ik hoop echt dat dat een goed teken is en niet van een ongi die toch nog komt. Nou ja zoals je merkt ook voor mij is het nog steeds spannend; ik wacht met smart op de eerste echo!
@Wupke, nee joh, dat zijn natuurlijk de zwschap kwaaltjes. Bij twee dikke strepen zou ik daar geloof ik wel vanuit durven gaan. Ze stonden er niet als je niet zwanger zou zijn hoor! Begrijp dat het moeilijk te geloven is, want het is natuurlijk superfijn dat je zo snel weer zwanger raakt. Ik voelde straks toen ik onder de douche stond een verstijfd stukje in mijn borst. Schrok een beetje.. Toen ik zwanger van Maartje was, en dit nog niet wist, was ook in de derde week, had ik dit precies zo, alleen nog iets erger en aan beide borsten. Nu voel ik het alleen maar links. Mijn man schrok meteen en zei dat ik het in de gaten moest houden. Mocht ik volgende week ongi zijn en het zit er nog, dan ga ik maar even naar de dokter. Ik ga er zelf niet vanuit dat het iets van die aard is, en hoop natuurlijk dat het een begin-verschijnsel is.. (en dat er morgen net zo'n plekje in mijn andere borst zit ) Ik vind het gewoon spannend, en kan jullie vertellen dat ik erg last heb van mijn gewrichten in mijn onderrug en een trekkende onderbuik heb..maar tegelijk meen ik, dat ik dan de goden aan het verzoeken ben.. Begrijpen jullie? Zo lastig ook. Ik duim nu voor meer verschijnselen die me het gevoel gaan geven dat ik echt zwanger ben! Ik zei gister nog tegen mijn man, dat ik niet zwanger ben, want dan zou ik het weten. Ik meen (zoals Sandra ook al eens eerder zei) dat wanneer ik zwanger ben, dit toch wel duidelijk aan voel.... Sja, zo kun je er oneindig over doorkletsen, maar ik moet afwachten. Ik ben wel wat emotioneler nu... vanmiddag belde ik met een vriendin en merk ik dat het toch wel hoog zit en snel natte oogjes krijg als ik praat over zwanger willen worden. Oke fijne avond, ik ga "The Voice" even via rtlgemist bekijken. Vrijdag moeten missen.
@ Bianca: Komt me heel bekend voor de twijfels en al die gevoelens. Ik hoop echt van harte voor je dat het allemaal tekenen van een zwangerschap zijn. Zeker dat harde stukje in je borst laat dat in hemelsnaam niks ernstigs zijn!! Ik voel het inderdaad aan als ik zwanger ben, elke keer heeft mn gevoel het goed gehad. Ik roep dan wel heel hard dat het niet zo is maar vind het niet vreemd als er twee streepjes verschijnen op de test. Bij deze zwangerschap had ik te vroeg getest en geen streepjes gezien wat ik heel raar vond want ik wist toch echt zeker dat ik zwanger was en ja hoor 2 dagen later wel een licht streepje te zien. Ik ga heel hard voor je duimen het is je gegund! @ Wupje: die twijfels zijn heel normaal, maar je bent gewoon hartstikke zwanger! Maar echt genieten zal je toch pas als je de echo hebt gehad en als je voorbij de datum van vorige keer bent. Wanneer ga je voor de eerste echo?
Bianca jeetje meid hou het wel goed in de gaten! En hopelijk is het idd een zwangerschapskwaaltje! Ik moet eerlijk zeggen bij Kyano wist ik echt voor 100% zeker dat ik zwanger was, de vorige keer was ik niet overtuigd maar hubbie wel en nu deze keer was ik idd zelf ook wel overtuigd omdat ik van die rare misselijkheidsaanvallen had en de temp zo omhoog ging. Sandra ik denk dat ik vrijdag de gyn bel, die heeft mij beloofd als ik weer in verwachting was een echo bij 8 weken te maken, dus als ik vrijdag bel, mag ik over ongeveer 3 weken een kijkje in mijn buik nemen Dit was trouwens mijn test van zondag, 12 dagen na eisprong
Ow, ik wil jullie geen angst aanjagen.. Mijn borst voelde gewoon een beetje pijnlijk en toen voelde ik een verstijft stukje. Voelde als siort geirriteerd spiertje. Ik ga dus niet uit van zoiets ernstigs!
@ Bianca; Gelukkig dat het dan waarschijnlijk niks ernstigs is. Ik hoop voor je dat het gewoon voortekenen van een zwangerschap zijn. Wat zegt je gevoel nou precies wel of niet zwanger?
ha Sandra, oooch, dat durf ik toch niet uit te spreken! het gevoel... sja ik geloof nu dat ik er dichterbij zit dan andere maanden... waar het 'schijn' bleek te zijn. Mijn borsten zijn heel licht gevoelig, maar ik voel voortdurend een heel sterk ongigevoel in de buik, soms bijna tegen het vervelende toe. Ook ben ik met vlagen ineens heel moe.. Over 4/5 daagjes zou ik mogen testen.. wanneer mijn gevoel zo blijft als nu, dan ga ik denk ik zondag testen. Dit heb ik de laatste twee maanden niet gedaan (testen) omdat ik simpelweg niet genoeg voelde om te suggeren dat ik zwanger was.. Dus... het gevoel zegt van wel, maar ik ben zo zenuwachtig... dat het straks weer niet is.. en me meteen weer zorgen maak, wat dit dan is geweest!!!
Hey Bianca! Oh ik ga heel hard voor je duimen!!!! Zou super gaaf zijn als je zondag ook positief test ! Hier gaat alles goed, af en toe wel een vlaag van misselijkheid maar nog goed te doen. Het bruinverlies lijkt eindelijk op te houden. Het is steeds maar een beetje op een dag maar toch vind ik dat het er gewoon niet bijhoort Morgen ga ik bellen naar de gyn om de echodatum vast te stellen, spannend!
@ Bianca: kan me heel goed voorstellen die twijfel je wilt jezelf ook geen valse hoop geven. Ik ga iig heel hard voor je duimen en als het iets helpt de symptomen die je opnoemt had ik ook na mn eisprong en voor de positieve test! @ Wupje: vervelend dat bruin bloedverlies, heb je dat bij Kyano ook gehad? Misschien toch nog wat van de innesteling ofzo, nou ja ze zeggen zolang het oud bloed is kan het geen kwaad. Bij mij gaat dat alleen helaas niet op, bloedverlies (oud of nieuw) maakt bij mij niet uit dan gaat het mis. Maar gelukkig ben ik daarin een grote uitzondering en heb ik heel veel mensen om me heen die bloedverlies hebben gehad en toch gewoon een normale zwangerschap hebben gehad dus dat gaat bij jou ook gewoon gebeuren.
wupke ik heb bijdeze zwangerschap ook bloedverlies gehad wel 3x zelfs... nou hij zit er nog! wel goed nieuws hopelijk snel duidelijkheid.. ik wordt gek van het wachten... heb hoofdpijn en verkouden en oorpijn... maarja.. hele zwangerschap niet ziek geweest nu moet ik bijna bevallen.. lastig omdat ik niet weet wat ik seriues moet nemen. ik heb nog heel wat terug te lezen! :S mootje
Hallooo... @mootje..sjeej.. Das idd vervelend als je zo zit te wachten! Het is van twee kanten.. Mijn eerste kindje was 2 wk te vroeg..had toen net een week 'verlof' (zelfstandig ondernemer en iets te lang doorgegaan). Wilde nog zoveel doen! Tijd was toen ineens om! Maar als je ook nog ziekjes bent is het helemaal balen. Rust maar goed uit. Dat is alles wat je kan doen. Sterkte en succes. Voor t zelfde geld lig je nu te ...... Haha vandaag bij mij een dagje met iets minder duidelijk verschijnselen. Nu neig ik weer meer naar het niet zwanger zijn. (wordt gek van mezelf!) voelde nu net wel weer wat krampen, maar ook mijn darmen zijn beetje van de wap! Afwachten!! Hoop het zo..
Wupje: vervelend dat je bruinverlies hebt. Ik had dat 3 dagen na de positieve test. Bij de eerste zwangerschap 16 weken lang steeds helder rood bloed dan ook echt heel veel. Ze zeggen dat het hoort bruinverlies dat oud bloed uit het lichaam moet maar ik zei ook altijd dat het niet hoort. Ik duim voor je dat je straks een mooie echo hebt!!! Mootje: Succes met de laatste loodjes! Bianc76: doe nou maar gewoon in het weekend een test. Ik ben ook benieuwd! Hier gaat het verder wel goed. Het bloeden is inmiddels gestopt. Ik werd echt gek van dat maandverband vind dat zo vies. Volgende week donderdag controle bij de gyn, en dan gaan we een weekendje weg naar Center Parcs. Ik heb daar zo'n zin in! Ik zei thuis al zul je net zien word ik zeker ongesteld. Ben wel benieuwd wanneer dat komt en kunnen we daarna weer aan de klus.
Bianca nu niet meer teveel nadenken maar gewoon afwachten....ik weet het is makkelijker gezegd dan gedaan Zondag testje wagen? Mootje oef zwaar zeg die laatste loodjes, ik duim heel hard dat je gauw gaat bevallen!! Jodi fijn dat jullie lekker een weekendje weggaan, even alles uit je hoofd zetten! Bruinverlies heb ik sinds gisteren gelukkig niet meer gehad. Maar het was ook echt maar heel weinig. Alleen in de ochtend een beetje, klein miniverbandje ving het perfect op. Vandaag nog de laatste test gebruikt die ik had liggen en die gaf netjes 2-3 weken zwanger aan ! En.....ik heb de gyn gebeld. 16 november eerste echo!!! Ik hoop zo een kloppend hartje te zien! Maar ook fijn dat als het niet goed is, we dat dan redelijk snel weten.
Haai... @jodi, hoop dat straks alles goed is en je ef lekker kan genieten tijdens je wknd weg. @wupke, fijn dat de afspraak staat.. Uitkijkpunt! Maar ben je dan nu pas 3 wk? Kan toch niet? Je bent je NOD toch voorbij nu? Dan zit je over de 4wk.. Hmm, zal t wel niet helemaal begrijpen.. Maar dat is ook niet voor t eerst! vandaag heb ik iets minder verschijnselen gehad.. Wel opvallend veel plasse! En dan is t maar zon klein bietje! Maar, moet wel opletten dat ik niet alles te zeer ga betrekken. Voel nog wel sterk ongi-gevoel. Borsten zijn praktisch niet meer gevoelig. Wahaaaa! Misschien idd even niet meer (proberen) na te denken. Als t zo blijft, test ik overmorgen..
@ Bianca: SPANNEND!! Ik hoop zo voor je dat je gewoon een positieve test in je handen gaat hebben! Duim, duim, duim!!