Het onderwerp zegt het al. Ik zoek meiden die nog niet zwanger zijn en gestopt zijn met de pil tussen september en december 2008. Gewoon om gezellig te kletsen, frustraties te uiten en het gevoel te hebben allen in hetzelfde schuitje te zitten! Join the club! En hopelijk wordt dit een heel vruchtbaar clubje... Liefs Saskia
Hai Saskia, Wat een leuk idee! Ik doe mee! Mijn vriend en ik hebben sinds half september 2008 anticonceptie afgezworen. Moet wel zeggen dat ik de pil al bijna 3 jaar niet meer slik, maar we vreeen met condooms. Nu nog steeds niet zwanger. We staan er wel redelijk relaxed in, vooral mijn vriend. Ik vind het de laatste maanden wel moeilijker worden. Ik begin me toch steeds vaker af te vragen of het ons wel gegund is en dat soort dingen. Ik hoop het wel! In ieder geval hef ik voor nu het virtuele glas op een vruchtbaar clubje! Cheers! Liefs, Lonit
Hé wat grappig! Wij zijn op 12 september getrouwd en sindsdien hebben we de voorbehoedsmiddelen de deur uit gedaan. Helaas nog steeds geen zwangerschap Bij ons is het lastige dat mijn man onregelmatig werkt en het dus voorkomt dat ik hem niet zie tijdens mijn vruchtbare dagen. De rondes dat we elkaar zien doen we extra ons best
Dames, dit topic heeft de potentie een hele club te worden. Heel gezellig! Omdat jullie topic daarom beter past in het clubs-gedeelte, schuif ik jullie topic door naar de Zwanger Worden Clubs. Heel veel kletsplezier aldaar ! Groetjes, Josien
Dank je Josien! Ik word ook steeds onzekerder. Mijn mannetje ook, maar hij is een stukje nuchterder en ervan overtuigd dat het ons wel gaat lukken. Meestal denk ik er ook zo over, maar ik heb van die momenten... grrrr!
hallo dames gezellie ik sluit me ook bij jullie aan wij zijn in november 08 gestopt met de pil en jammergenoeg ook nog niet raak nu moet ik het weer worden rond 20 juli en als het dan niet raak is mag ik naar de ha die vind dat het 6 tm 9 maand raak moet zijn anders wou hij verder kijken nou nu wil ik wel weten of alles oke is
Hé Saskia het begint bij jou nu wel spannend te worden! Heb je een goed gevoel over deze ronde? Ik heb donderdagavond een zeer pijnlijke eisprong gehad, we hadden net daarvoor flink geknuffeld. Ik ben dus benieuwd wat het gaat brengen deze ronde!
Nou zwitsal.. het probleem is dat ik vanaf dag 22 al bruine afscheiding heb. Soms wordt het donkerder, dan weer lichter, dan weer wat meer en dan weer minder. Tot nu toe zet het niet door. Ik heb rond dag 15 mijn eisprong gehad. Normaal heb ik een paar dagen voor mijn NOD ook bruine afscheiding, maar meestal een dag of 2 à 3. Nu duurt het dus heel lang. Dit heb ik 2 rondes geleden ook een keer gehad. Toen werd ik heel erg ongesteld en had ik ontzettend veel krampen. Ik dacht dat het toen misgegaan was bij de innesteling. Maar zeker weten doe ik dat dus niet. Ik word er erg onzeker van deze ronde. Waarom al zo vroeg bruine afscheiding?? Verder heb ik wel last van mijn borsten, maar dat heb ik altijd. Moet sinds gisteren wat vaker plassen, maarja... zegt ook niet zoveel. Verder ben ik af en toe wat misselijk, maar dat kan ook door de spanning komen. Ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon weer niet raak is en dat ik morgen of maandag ongesteld word. Zo niet, dan doe ik dinsdag of woensdag maar een testje.
Moppie1279, ik kan me voorstellen dat je wilt weten waarom het niet lukt. Dat gevoel heb ik namelijk ook. Wij hebben ook de dokter gebeld, mede omdat mijn man vroeger als kind geopereerd is aan een niet ingedaalde bal. Volgens de dokter kon dit geen reden zijn omdat hij meteen geopereerd is en verder moesten we het nog 3 maanden zo proberen. Ergens wil ik het ook nu al weten, maar aan de andere kant weet ik niet of ik wel klaar ben voor de mm. Ik moet het nog even een plekje geven op de een of andere manier.
this natuurlijk wel heel wat om in de mm terecht te komen je moet er wel aantoe zijn maar ik wil heel graag weten waarom het bij ons niet wil lukken aan mijn kant van de fam zijn er geen problemen geweest aan de kant van mijn vriend wel zijn zus is ook 3 jaar bezig geweest ik weet niet of dat invloed kan hebben we zullen zien met een dag of 8 moet ik het weer worden wat ik gewoon vermoed ik hab weer last van 1 (.) anders ook dus we zullen zien ik hoop wel dat er snel veel meiden zijn die posit testen hier
Ik in ieder geval niet. Vandaag dan toch eindelijk ongesteld geworden. Beetje verdrietig, maar niet geheel onverwachts. Nu gaan we gezellig naar vrienden... met een baby van 5 maanden. Hahaha! Ik ben gestart met temperaturen en we hebben besloten om in oktober de stap te zetten. De laatste 3 maanden verwacht ik niet spontaan zwanger te worden eerlijk gezegd. Maar we geven de moed niet op meiden!
Dag dames, Mag ik me aansluiten bij dit clubje? Ik zal me even voorstellen: ben 27 jaar en mijn man is er 28. Zijn in april 2008 getrouwd en ik ben eind augustus 2008 gestopt met de pil. De allereerste ronde hebben we overgeslagen omdat ik toen nog medicatie moest afbouwen. Ben in april 2009 gestart met een nieuwe baan en dan heb ik ook twee rondes overgeslagen daardoor (zie je onder mijn banner => de rondes die we overgeslagen hebben zijn rood). Mijn cyclussen zijn vrij onregelmatig jammer genoeg. Ben op 19 juni 2009 naar gyn. geweest voor een jaarlijkse controle. Heb toen mijn twijfels en zorgen besproken en hij heeft toen voorgesteld om ineens bloed te nemen van mij en om mijn man zijn zaad te laten testen. Op 31 juli krijgen we de resultaten hiervan. Ik hoop dat we allemaal vlug positief mogen testen!
Saskia, dikke knuffel meid! En niet opgeven hoor! Hopelijk ben je toch nog zwanger ergens in deze komende drie maanden. Gisteren ben ik ook een kennis tegengekomen met haar kindje van 6 weken. Deed toch beetje pijn. Al gun ik het haar 110 %!
Hoi Saskia, een knuffel hoor. Toch weer kl&^% als je ongesteld wordt he? De laatste keer voelde ik me ook best heel verdrietig. Volgens mij heb jij me toen zelfs nog getroost Bereke, in het "gooi-het-eruit-topic" hahaha. Leuk om je hier weer te zien! Als ik weer ongesteld word over tien dagen, dan ga ik denk ik ook met ovulatietestjes of temperaturen beginnen. Ik vraag me af of het in mijn geval noodzakelijk is, omdat ik mijn eisprong altijd goed voel. Aan de andere kant weet ik niet of ik dat wel echt als graadmeter kan gebruiken. Ik heb namelijk een cyclus van gemiddeld 30 dagen. Die eisprongpijn heb ik altijd rond dag 13 of 14. Volgens de calculator hier valt mijn eisprong op dag 17, wat natuurlijk beter klopt in combinatie met de luteale fase. Wat kan ik beter vertrouwen? Is die pijn namelijk een teken dat het eitje echt springt, of is het een soort van spanningsopbouw en kan het misschien zelfs nog wel drie dagen duren voor het eitje daadwerkelijk springt...? Nahja, ik ben dus benieuwd of een ovu-test hier uitsluitsel over kan geven
Hoi lonit, ja leuk om je weer tegen te komen! Ik denk dat de pijn niet noodzakelijk ook betekend dat het eitje dan springt. Misschien voor de zekerheid toch eens checken met ovutesten/tempen. Maar laten we hopen dat je gewoon een heel aantal maanden niet meer ongesteld wordt en dus geen ovutesten of tempen nodig hebt ! Ik ben ook weer begonnen met ovutestjes. Heb ze nog al gebruikt en vond het wel handig dat je dan tenminste ongeveer weet wanneer je ei springt. Nadeel bij ons was wel dat het teveel druk legt bij mijn man. Soms hebben we problemen met vrijen en als er te veel druk op ligt, lukt het hem soms niet om klaar te komen. Dus ik ga nu niks meer zeggen over die testjes tegen hem.
Welkom Bereke! Thanks meiden voor jullie peptalk... Ik ga deze maand ook maar weer eens ovutestjes gebruiken. Heb ze 1 ronde gebruikt. Werkt best goed hoor. Kan in ieder geval geen kwaad. Succes allemaal!
Hai meiden Ook ik wil me graag bij jullie aansluiten (thx voor de tip Sas!) Ik zal me ook even voorstellen: Ben 27 jaar en mijn vriend is 28 jaar. Helaas nog niet getrouwd, maar hoop dit jaar nog gevraagd te worden . Heb 29 augustus mn laatste pil geslikt en tot nu toe nog geen positief resultaat. Vriendlief blijft er vrij koel onder en ik moet zeggen dat het mij wel steeds zwaarder valt. Gelukkig duurt dat vaak maar een dagje . Mijn cyclussen zijn redelijk regelmatig dus daar ben ik wel blij mee. We hebben de eerste 3 maanden gewoon lekker geklust, maar ben daarna begonnen met ovulatietestjes, ook heb ik al 2 maanden getempt (voor het geval dat..). Maar dat vond ik echt verschrikkelijk! Gebruik nu nog wel de ovutestjes. Wij hebben besloten dat we eerst lekker vakantie gaan vieren en daarna de HA op gaan zoeken voor wat kleine onderzoekjes. Ben wel bang voor de MM, maar ben ook blij dat dat misschien een mogelijkheid bied. Alhoewel het voor ons allemaal niet leuk is, ben ik toch blij dat er nog meer in dit schuitje zitten.. Hoop dat we snel allemaal positief mogen testen en af en toe lekker frustaties kunnen uiten bij elkaar! Dikke knuffel voor jullie allemaal!
Heee die Nonja! Gezellig dat je er ook bij bent! Iedere maand dat het langer duurt, word je toch weer een stukje onzekerder. Mijn mannetje is er nog steeds van overtuigd dat het ons zonder medische hulp gaat lukken, maar ik geloof daar niet meer in. Ben begonnen met temperaturen dus, maar vanmorgen al vergeten hahaha. Verschrikkelijk, is niks voor mij eigenlijk! Deze maand ga ik ook weer ovutestjes gebruiken. Over 3 maanden ook maar eens de dokter opzoeken. Ik zou heel graag tijdelijk een soort van vrijwilligerswerk met kinderen gaan doen. In de weekenden bijvoorbeeld. Een beetje voor mijn eigen gemis, maar ook omdat er zoveel kindjes zijn die het kunnen gebruiken. Ben nu wat rond aan het kijken. Ben benieuwd, hou jullie op de hoogte! Dikke knuffel.
Nonja, welkom! Helemaal herkenbaar dat het zwaarder wordt des te langer het duurt. En dat de mannen er doorgaans wat rustiger onder blijven Ik vind het ook steeds intensiever worden. Wilde er nooit te veel mee bezig zijn, maarja, het sluipt er toch in he? Je houdt elke maand weer bij wanneer je vruchtbare periode is en daarna heb je die twee spannende weken waarin je je afvraagt: zou het raak zijn? Gemerkt en ongemerkt vergt dit toch veel energie, bij mij wel althans. Een vriendin van mij vertelde laatst dat ze veel om haar heen hoort dat koppels in haar directe omgeving een jaar of langer bezig zijn om zwanger te worden. Dat schept bij mij toch weer wat hoop. De MM is niet iets waar ik naar uitkijk eerlijk gezegd. Hoop écht dat het niet nodig is. Ooievaar, vlieg hier a.u.b. gauw voorbij!
@Sas ik vond het ook lastig om te temperaturen. Iedere ochtend de wekker om 7 uur, pff ! Maar ik vond het ook wel leuk om eens te zien wat je temp doet voor en na ei. Jammer vond ik het dat je na je ei al snel kan zien of je zwanger bent. Vind soms de spanning ook wel leuk. Ga je gebruik maken van FF? Dat is even puzzelen maar wel heel handig. Dan kun je ook een linkje ervan onder je banner zetten, dan gaan wij je elke dag volgen . @Lonit er niet te veel mee bezig zijn is idd altijd zo'n dooddoener he! Je gaat toch je cyclus uitrekenen en je vruchtbare dagen. En dan die twee weken spanning, soms wel leuk maar ook niet altijd. Ik heb ook wel van een aantal meiden gezien dat ze ruim een jaar bezig waren. Mijn eigen moeder zelfs 13 maanden voordat ik me aankondigde! Kan me voorstellen dat je niet uitkijkt naar de MM, maar heb je niet het gevoel dat je wilt weten waarom het nog niet gelukt is? Ik heb ook nog een bericht voor de ooievaar: *Jij gevleugelde vriend 8), vlieg jij eens heeel snel langs Lonit/Saskia/Bereke/Zwitsal/Moppie en mij!!!! Wij zijn er helemaal klaar voor en hebben er lang genoeg op gewacht!!*