Hallo! Ons dochtertje is nu 11 maanden, en wij zitten in ronde 1 voor een 2e kindje. Ik vind het best spannend, en hoop dat het snel raak is, voor iedereen hier! Gezellig om er met anderen over te kunnen praten! Groetjes!
Wat leuk al die reacties! Ja ik hoop dat we lekker met zn allen hierover kunnen kletsen en dat we maar snel zwanger mogen worden allemaal! Werken jullie trouwens? Ik wel ik werk 3 dagen.
Ik werk ook 3 dagen in de week. Ik ben trouwens wel bang voor de reactie op m'n werk. Bij de zwangerschap van Stijn, heb ik al veel tegenstand gehad op werk. Nou ja, daar moet ik me eigenlijk niet druk om maken.
Ja ik werk ook 3 dagen, en dat bevalt uitstekend! Ik ben trouwens 28 jaar en getrouwd. Als er eventueel een tweede zou komen, dan denk ik dat ik nog steeds 3 dagen zou gaan werken, als dat niet gaat, dan misschien 2.
Ik werk ook 3 dagen, had eerst de ene week 4 en de andere week 3 dagen gewerkt in combi met Silvester, maar dat was te veel vond ik. Dus heb ik samen met mijn mannetje besloten dat ik 1 dag in de 2 weken minder ben gaan werken per januari dit jaar. Voelt een heel stuk beter voor mij. Kan ik iets meer genieten van de kleine uk, want de tijd gaat al zo snel voorbij.
Ik deed aan thuiswerk maar sinds 2 maanden niet meer en ik moet zeggen het bevalt me prima Ik heb nu overdag meer tijd voor Stijn, het werkte namelijk niet als ik Stijn rond had kruipen en zelf achter de laptop zat en om hem 5 uur achter elkaar in de box te laten vond ik ook niks. Ik hoop ook dat iedereen heel erg snel zwanger is. Tis allemaal helaas nog even afwachten hoelang het gaat duren.
Marijke....deden ze raar dan bij jou op je werk? Ook lullig! Nou daar moet je je niks van aantrekken hoor! Ik ben wel benieuwd hoe ze bij mij op het werk zouden reageren stel dat het nu snel zou lukken dan zitten ze toch best kort op elkaar natuurlijk. Happyluna...ja 2 dagen zou ideaal zijn maar dat moet dan wel financieel lukken en dat gaat vast niet lukken bij ons! Hoe doen jullie het trouwens met de opvang van je kindje? Ons zoontje gaat 1 dag naar de creche en 2 dagen past oma op. Qwizzle...Ja dat lijkt me idd pittig groot gelijk dat je minder bent gaan werken. Ga je straks nog een dag minder bij de 2e? Veertje...Jij doet nu dus niks qua werk? Ook lekker lijkt me dat, is wel een luxe positie, is niet voor iedereen weg gelegd. Nou ik ga weer ff naar mn mannetjes toe, de kleine moet zo zn fles en dan naar bedje toe. Morgen weer aan de slag! Ik hoop dat we hier lekker blijven kletsen met zn allen! Groetjes trotse mama
@ trotse mama, nee, ik denk dat dat financieel niet haalbaar zal zijn als ik nog een dag minder zou willen gaan werken. Maar 3 dagen is mooi. Silvester gaat hier om de week 1 of 2 dagen naar het kinderdagverblijf en 1 of 2 dagen naar oma.
@trotsemama27 Dat klopt, ik doe nu even helemaal niks meer, we moeten nu wel wat inleveren maar dat hebben we er voor over, straks als de 2de er is wil ik savonds weer wat thuiswerk gaan doen kan manlief de kinderen opvangen. Ik ga nu even lekker tv kijken, de kleine man ligt lekker op 1 oor en mijn vriend komt vannacht niet thuis omdat hij een cursus heeft dus ik ga even genieten van de rust in huis
Ik werk ook 3 dagen. Meer kan ik echt niet opbrengen. Dan mis ik echt teveel van mn kleine meid. 2 dagen lijkt me heerlijk, maar financieel is het niet haalbaar. Zeker niet als er nog een hummeltje bijkomt. We gaan volgende maand verhuizen, dus er gaat een hoop gebeuren dit jaar. Spannend..! Ik ben trouwens 31.
Hoi, We moeten dan inderdaad nog even bekijken of 2 dagen financieel haalbaar is (net zoals Joki, Qwizzle en trotsemama). Zal lastig worden vrees ik... Ons dochtertje gaat 1,5 dag naar de opvang (ik werk deels 's avonds en dan past mijn man op) en 1 dag past oma op. Dat vind ik wel prima zo. Ben jaloers op veertje, diep in mijn hart zou ik dat ook het liefst willen. Sommige dingen heeft mijn dochtertje bij oma voor het eerst gedaan, en dan loop ik echt stevig te balen op mijn werk kan ik zeggen...
Hi Mensen, Ook wij gingen rond de eerste verjaardag van Tycho voor nummero 2.. Op zijn eerste verjaardag hadden we een positieve test in handen. Bij de 12 weken echo bleek het niet meer te leven en heb ik een curette gehad. Inmiddels ben ik 4 ronde verder. Tycho is nu 1,5 en ik hoop snel zwanger te worden. Wel jammer, hoopte dat er niet veel tijd tussen 2 kinderen zou zitten maar dat wordt nu steeds meer.. En soms schaam ik me een beetje tussen de mensen die zo graag een kindje willen hebben, maar nog geen kind hebben. En dan klaag ik omdat het voor mij (de eerste was in 1x raak) tegenzit met het maken van een tweede.. Of ik niet gelukkig ben. Maar das niet waar hoor, kan alleen nog gelukkiger Jooze
Jooze.., wat erg voor je..! Ik heb ook net een mk gehad. Ging gelukkig vanzelf weg. Je voelt je heel erg verdrietig.. Ik hoop dat we snel een positieve test in onze handen hebben..
Jooze, wat erg voor je. Ik kan me goed voorstellen dat je nu elke maand waarin het niet lukt, nadenkt over het groeiende leeftijdsverschil. Ik hoop voor jullie dat het heel snel raak is. Zie trouwens dat we allebei over 13 dagen kunnen testen. Misschien hebben we allebei geluk deze maand.
@trotsemama27 Sorry dat ik nu je vraag maar lees: ik had zo'n 5 tal dagen na het verwidjeren van mirena een bloeding, dacht dat dit mijn ongi was, maar na drie weken alweer. Dit was dus een bloeding door het verwijderen. Duurde ongeveer 5 dagen. Tjonge, jullie werken allemaal 3 dagen? Ik zou gek worden zoveel thuis te zijn. Ik werk 154u/maand (zoals een 38u week). Zo ziet het eruit ongeveer maar vier weken aan eens tuk weer wat anders: ma. 15u30-22u30 di. 21u nachtdienst tot wo. 10u do. 13u30-22u30 vr. 9u-12u En 1 weekend op 2 of anchtdienst of zondagdienst. Tof he, kan me best voorstellen dat slechts enkelignen zo willen werken. Lukt best nu, maar als ze naar school gaat en ze overdag niet bij me is zal het balen worden! Liefs Kitty
Poe Kitty, wat een hoop uur maak jij zeg! Maar zoals je zelf al zegt vind jij dit prettig. Ik ben ook heel erg jarloers op Veertje, die lekker bij haar kindje thuis kan zijn. Manlief zegt dat ik dit ook wel zou kunnen, maar dan zullen we het huis moeten verkopen en dat wil ik niet. Dus het is niet anders. Iedereen succes vandaag! Ik ga er eentje uit zijn bedje plukken en naar zijn oma brengen. -x- Qwizzle.
Hoi allemaal, Wij zijn ook bezig voor een tweede. Officieel zitten we inmiddels in ronde 3. Ik heb hier een knul rondlopen van 2,5. We hadden graag eerder gewild, maar na een miskraam vorig jaar april zijn we een poosje gestopt met echt proberen. Nu gaan we er weer voor. Ik werk trouwens, door omstandigheden, 4 dagen. Gelukkig is dit met het werk van mijn man goed te combineren en hebben we hele lieve opa's en oma's die willen oppassen. groeten, Sylvia
Ik snap dat veel mensen jaloers zijn, ik vind het zelf ook heel erg fijn om lekker bij Stijn te zijn, als er een tweede aan komt moet ik wel weer gaan werken maar dan gelukkig thuiswerk en lekker savonds als de kids op bed liggen. Zijn er mensen hier die net zoals ik bang zijn dat het heel erg lang gaat duren voordat ze zwanger zijn? ik heb namelijk die angst best wel erg omdat we er bij Stijn 16 rondes over gedaan hebben, ik wil namelijk echt niet dat het weer zolang gaat duren.
Veertje ik ben ook bang dat het lang gaat duren. Ik ben wel weer even zwanger geweest, maar dat ging snel mis. Het duurde ook 14 rondes toen ik zwanger raakte van mn dochter. Nu ook alweer ronde 3.. We moeten proberen positief te blijven..
Joki en Veertje, ik herken dat gevoel inderdaad. Ik zou heel graag willen dat het leeftijdsverschil niet al te groot wordt, en het is best een eng idee dat het misschien wel een tijdje kan duren voordat ik opnieuw zwanger raak.