Ik heb wel eens gelezen dat het kan, ik heb er zelf geen idee van. Ik heb deze ronde van dag 20 tot dag 27 steeds kleine beetjes bloed verloren terwijl mijn eisprong waarschijnlijk pas op dag 32 heb gehad.
Gezellig hoor.... één het is niet meer bij te houden hier als je een paar uur niet geweest bent, 2 als je komt is iedereen weg Ik wist met 14 weken en 3 dagen dat Noah een jongetje was.... Heb het op dvd staan, hij zwiert echt al in de 1ste minuut met zijn piemeltje voorbij, echt heel lollig Zijn kamertje is er ook op aangepast, veel wit en blauw met "neon" verlichting (ook foto's in album) @Lilly: Tja maar jij was de vorige keer in één keer zwanger en jij bent nu in ronde 2... ikke vorige keer stukken langer over gedaan en ikke nu al weer in ronde 3 en wist dat er iets was met mijn eisprong maar wist niet meer of het een vroege of late eisprong was, maar nu weet ik het en weet ik het zeker.... en maak ik me een beetje zorgen qua korte luteale fase . Maar klus me een ongeluk dus hoop dat ik een posi ovu test heb en dan klus ik me HELEMAAL een ongeluk Dus als ik er een paar dagen niet ben... dan heb ik dus een posi ovu test gehad en ben ik aan het bijkomen Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff het waren dit keer te veel pagina's om te onthouden, ik weet het niet meer Zal morgen nog een nieuwe poging wagen als ik wat frisser ben! Welterusten dames.
Anniek -1ste Kyana 1.5 jaar - nu in ronde 2- NOD 18 okt Alieke - 1ste Loïs 10 maanden - ronde 2 - NOD 22 nov? Djezelf -1ste Jonathan - 21 maanden- nu in ronde 7 - NOD 28 oktober Carla - 1ste Kyra 19 maanden - nu in ronde 1 - NOD 1 november Funny -1ste Dylan 2.5 jaar - zwanger in ronde 10 Jo79 - 1ste dochtertje 1 jaar - nu in ronde 2 - NOD dag 25 okt Knuf -1ste Daphne 20 maanden - Nu in ronde ? - NOD ? Lauraatje- 1ste Danisha 1,5 jaar - nu in ronde 3 - NOD 27 okt Layla -1ste zoon 26 mnd - begint in december Lilly -1ste Ruben, 1.5 jaar - nu in ronde 2 - NOD ? Mandy1 -1e Noa 1,5 jaar - zwanger in ronde 1 Mystic sun -1ste Anouk 8 jaar - nu in ronde 1 - NOD 27 september. Patje- 1ste Femke 15 maand - nu in ronde 4 - zwanger okt. Veertje -1ste Stijn 21 mnd - ronde 9 - NOD geen idee Velobabe - 1ste Keano 15 mnd - nu in ronde 3 - NOD ? Verena87- 1ste Dayenne 9mnd - officieel ronde 1 - NOD onbekend Wenneke20- Zomaar - 1ste Noah 11 mnd - nu in ronde 3 - NOD 30 okt. Test dagen: 27 okt - Lauraatje 30 okt - Zomaar 30 okt - Djezelf Misschien leuk voor de nieuwe dames om er bij te staan? Zo ja laat het me weten en ik voeg je toe!
Velobabe, djezelf volgens mij hebben wij allemaal ongeveer een gelijke cyclus. Toch? Grappig hoor al die paaseieren zoeken........ Zoek me een ongeluk
O ja.... herinner me weer een stukje over borstvoeding... Ik heb ook 3 en een halve maand bv gegeven, had het heeeeeeeeeeeeeeel graag langer willen doen, wat is dat speciaal en een intense liefdevolle band met je kindje, je geeft je kind dan echt het beste van het beste! Het heeft me heel veel moeite gekost om uberhaubt zo lang bv kunnen geven, kolven huren, tabletten slikken, siropen drinken 's nachts wekker zetten om extra productie te krijgen door te gaan kolven ale: maar op een gegeven moment was de koek echt op. Noah had (bleek achteraf) een liesbreuk waardoor hij de eerst 3 mnd bijna constant aan het huilen was van de pijn, omdat niemand wist wat er aan de hand was en ik Noah alleen stil kon houden/krijgen als ik hem bij mij droeg (24 uur per dag 3 mnd lang) was dat niet erg goed voor mijn bv, geen rust, stress situatie het gevoel hebben er helemaal alleen voor te staan met dat kleine hummeltje... en iedereen maar zeggen: ach het is "gewoon" een huilbaby, en je moeder instinct zegt NEE er is iets met mijn kereltje, hij was de eerst anderhalve week een mega tevreden kereltje. Nou om een lang verhaal kort te maken zijn we zelf achter de liesbreuk gekomen, noah is met spoed verwezen van radboud hier in nijmegen waar contstant geen plek was naar het UMC ziekenhuis in Maastricht. Na zijn operatie was het ventje weer helemaal zichzelf en altijd vrolijk en tevreden... Maar mijn BV was te zwaar terug gelopen om op te kunnen krikken door vermoeidheid, weinig hulp en dan ook nog een stress situatie door een operatie op zo'n klein mannetje het dierbaarste bezit in je leven... nee dat ging me niet in mijn koude kleren zitten. Daar heb ik heeeel lang mee gezeten, bij de volgende MOET het ook gewoon minimaal een jaar gaan lukken! (hoopt ze vurig )
*Justfem stapt forum binnen na een paar uurtjes niet te zijn geweest wat een hoop extra pagina's!* Ik ben nu te moe om nog te reageren heb me net nog suf zitten pendelen hahahahah @Zomaar, zet mij ook maar op de lijst: 1ste meisje Noa 7 jr, ronde 1?, NOD ?16 okt? Weltruste en tot morgen en veel plezier met de pendel antwoorden.
@Mysticsun, heel veel sterkte meid. En neem je tijd! Hele dikke knuffel van mij en Marciano. @Velobabe, was het niet duidelijk genoeg dan? Testen ga ik zondag pas. Toen ik zwanger was van Marciano testte ik ook op 19 oktober. Dus dat is dan wel een heel leuke datum, vind je niet? @Funny, wat naar voor hun zeg... Maar een pretecho, die zou ik persoonlijk pas ergens tussen de 23 en 28 weken laten doen. Dan heb je het mooiste resultaat. Ik spreek uit ervaring. @Jo79, ik zou het niet willen weten. Bij Marciano wist ik het ook niet, zelfs niet na de pretecho. @Runner, ik heb destijds 3 dagen geprobeerd om bv te geven. Met alle mogelijke hulpmiddelen erbij. Maar het mocht niet baten... Op dag 8 na de bevalling kwam er ineens wat los. Water met bloed. Dus daar had Marciano niet veel aan gehad. Maar mooi wel 5 dagen volle stuwing, au, au, au... Dus voor mij bij nr.2 (als die er komt) geen bv meer. Overigens zit het ook in de familie, want mijn moeder en oma en overgrootmoeder en enkele van mijn nichtjes en 1 tante hadden precies hetzelfde. Sommigen van hen hebben het toen wel geprobeerd bij de kindjes die erna kwamen. Weer hetzelfde liedje... @Carla, en is het gelukt? Over lukken gesproken, er waren er al meer onder ons die het erover hadden. Ik heb het idee dat het wel weer gaat lukken, maar wel dat het ook weer lang zal duren. Marciano zat in mijn buik na ruim 1,5 jaar...Dus tja, keep practising... Lichtroze op je papier kan van het klussen komen...Iets te enthousiast geklust? @Zomaar, zet mij er ook maar bij op hoor. 1ste Marciano 16 maanden - nu in ronde 12 - NOD 19 okt Testdag zal 19 oktober worden.(mits ik dan nog niet ongie ben) @All, hier gisteravond en vanmorgen soort van witte korreltjes uit 1 tepel... (ik had dat ook toen ik zwanger was van Marciano)
Anniek -1ste Kyana 1.5 jaar - nu in ronde 2- NOD 18 okt Alieke - 1ste Loïs 10 maanden - ronde 2 - NOD 22 nov? Djezelf -1ste Jonathan - 21 maanden- nu in ronde 7 - NOD 28 oktober Carla - 1ste Kyra 19 maanden - nu in ronde 1 - NOD 1 november Funny -1ste Dylan 2.5 jaar - zwanger in ronde 10 Jo79 - 1ste dochtertje 1 jaar - nu in ronde 2 - NOD 25 okt Justfem -1ste meisje Noa 7 jr - nu in ronde 1 - NOD 16 okt Knuf -1ste Daphne 20 maanden - Nu in ronde ? - NOD ? Lauraatje- 1ste Danisha 1,5 jaar - nu in ronde 3 - NOD 27 okt Layla -1ste zoon 26 mnd - begint in december Lilly -1ste Ruben, 1.5 jaar - nu in ronde 2 - NOD ? Mandy1 -1e Noa 1,5 jaar - zwanger in ronde 1 Marlieke-1ste Marciano 16 mnd - nu in ronde 12 - NOD 19 okt. Mystic sun -1ste Anouk 8 jaar - nu in ronde 1 - NOD 27 september. Patje- 1ste Femke 15 maand - nu in ronde 4 - zwanger okt. Veertje -1ste Stijn 21 mnd - ronde 9 - NOD geen idee Velobabe - 1ste Keano 15 mnd - nu in ronde 3 - NOD ? Verena87- 1ste Dayenne 9mnd - officieel ronde 1 - NOD onbekend Wenneke20- Zomaar - 1ste Noah 11 mnd - nu in ronde 3 - NOD 30 okt. Test dagen: 19 okt - Marlieke 27 okt - Lauraatje 30 okt - Zomaar 30 okt - Djezelf 1 nov - Carla
@Carla, dat wat justfem zegt dat dacht ik ook! Misschien een klein wondje of zo van binnen. Vermeng met ander vocht lijkt het gelijk al een hele hoop. @Zomaar, ik hoop dat ik niet te bot ben overgekomen, dat was niet de bedoeling! Ik begrijp het heel goed hoor, had alleen het idee dat je er alleen maar nog meer onzeker van werd Misschien dat als het deze ronde niet raak is en ik heb weer zo'n lange cyclus dat ik dan ook overstag ga hoor. En je verhaal over bv herken ik deels. Eerst duurde het een tijdje voor Ruben het begreep zeg maar. Hij is op een dinsdag geboren, na een nogal lange bevalling (2 nachten en anderhalve dag, 36 uur) en had in het vruchtwater gepoept. Hier had hij ook van gedronken dus de eerste dagen was hij misselijk en spuugde groene derrie Op vrijdag zat ik er aardig doorheen. Ik had 2 nachten niet geslapen vanwege de bevalling en vervolgens moest ik elke 3 uur de wekker zetten, Ruben aanleggen wat dan niet lukte, en vervolgens gaan kolven wat ook niet lukte. Na een kwartier kolven had ik een theelepeltje melk Dit gaven we hem dan. Op vrijdag kwam de vk langs. En nu werd het kritisch, hij moest gaan drinken en anders werd het echt de fles Nou we zaten op het bed. De kraamverzorgster had de fles al klaar staan. Ze legde hem aan en.........HIJ DRONK! En gelijk goed. Ik heb nooit problemen gehad. Het enige was dat Ruben erg vaak wilde drinken. Alleen als we gingen wandelen had ik soms wat langer dan 2 uur rust van het voeden. En de fles WEIGERDE hij pertinent. Dus manlief kon het ook nooit eventje overnmen. Toen Ruben 3 maanden was overleed mijn papa 2 weken later ben ik het gaan afbouwen. Mijn productie was totaal in de war. Als Ruben eens doorsliep werd ik wakker van de stuwing. Ik was kapot en op een gegeven moment had ik alleen nog van die theezakjes hangen en elk 1,5 uur wilde hij drinken. Ik weet dat ze zeggen dat de grote van je borsten niets zegt over de melk productie maar op die momenten kwam er ook als ik kolfde niks uit. En mijn ontevreden mannetje zei mij genoeg. Ik trok het niet meer. Hij dronk inmiddels uit de fles en toen heb ik op een dag kv gehaald. Ik zie manlief nog zitten met de fles en Ruben. Voor het eerst die dag was Ruben tevreden en had mijn lichaam even rust. Op dat moment wist ik dat ik de juiste beslissing voor ons nam maar achteraf he ik er spijt van DAn wilde ik dat ik toch had doorgezet, het was vast goedgekomen. Bij een volgende hoop ik dat ik het langer kan volhouden, alhoewel ik ook besef dat het alleen maar lastiger zal zijn. Ik heb dan tenslotte al een kleinte rond hupsen en op de dagen dat ik als gastouder werk nog meer natuurlijk. Maar ik heb ook zoiets van dat de 2e misschien wel de laatste is dus wil er wel echt voor gaan! in ieder geval 6 maanden. Sorry voor het lange verhaal........blijkbaar moet ik het nog een beetje kwijt..
Ik heb tot 3 maanden BV gegeven, tot 6 weken gewoon, maar ze spuugde alles uit, bleek reflux te hebben, dus toen moest ik alles kolven en mengen met Nutriton. Dat werkte heel goed, maar ik mocht wel 8 keer per dag kolven om diezelfde hoeveelheid te geven als ze dronk. Dat werkte gewoon niet. Hoop dat het bij een volgende beter gaat. De eerste tijd ging trouwens ook niet zonder slag of stoot, borstontsteking gehad en het duurde lang voor het op gang kwam.
@jo, dat lijkt me heel pittig, alles kolven.....ben je dubbel zo lang bezig met de voedingen en het intense van je kindje echt zelf voeden is er dan ook een beetje af denk ik. Wat knap dat je het zo lang hebt volgehouden
sorry sorry sorry nog geen tijd en puf gehad om te reageren dinsdag verstandkies eruit gesneden en nu nog steeds erg veel last van!en een ontzettend rare smaak in mijn bekkie! Ik heb wel vaker gelezen maar het gaat hier de laatste tijd ontzettend hard.... wbt BORSTVOEDING... ik heb maar liefst 1.5 dag bv gegeven! kyana legde blijkbaar {achteraf} haar tong niet goed en ik heb overgevoelige tepels! ik schreeuwde het letterlijk uit! Borstvoeding geven doet bij mij pijner dan bevallen... zelfs de vk en kraamhulp hadden zoiets; wat ben jij aan het doen? zo heb je niet eens gedaan tijdens je bevallen en mijn bevalling was ontzettend snel en dus ook best heavy {3 uurtjes} o eennnn zondag nod............ kan denk ik niet wachten met testen maar ben ontzettend bang voor een nega uitslag
Pfff Anniek lastig he verstandkies eruit laten halen, ik heb ze gelukkig alle 4 niet meer, ben er achteraf erg blij om al deed het toen idd erg veel pijn. ennen nog maar 2 dagen tot testen, spannend hoor! Pffff hier nog 2 weken wachten...