@Jooze, wat apart een extra duimpje, ik kan me wel voorstellen dat je dan wel een klein beetje zenuwachtig bent. Gelukkig is het verder niet gevaarlijk. @Funny, gelukkig knap je weer wat op. Veel plezier zondag met de verjaardag van je zoontje. Mijn dochtertje wordt zaterdag 2, dus hier ook groot feest het weekend. @Happyluna, veel klusplezier de aankomende dagen. Hier nog drie dagen wachten, pppfff vind het moeilijk om te wachten. Maar ik moet toch echt eventjes geduld hebben.
onze tibo 4 jaar wil heel graag een zusje jammer dat we dit niet kunnen kiezen hij is nu al aan het dagdromen vraag als zijn zusje er is dat hij dan ook mag helpen melkje geven(dit word dus afkolven) en in het badje doen zou hij ook nog willen maar die pampers zegt ie : liever niet stinkt! hihi vind het best wel grappig hij verlangt er even hard naar of wij
Even een snel berichtje. Ik moet zo weg, ga zwemmen met mn meisje. Heb net een testje gedaan. (kon het niet laten) Was nega....
@tibo; wat ontzettend leuk dat tibo zo graag een broertje of zusje wil, nu maar hopen dat het snel raak is. @joki; jammer zeg dat de test nega was, misschien toch nog iets te vroeg getest? Veel plezier met zwemmen. Hoelang waren jullie bezig voor de eerste? Bij ons was het toen de eerste ronde al raak. Je gaat er eigenlijk vanuit dat het met de tweede ook zo gaat, maar helaas. We zitten nu in ronde twee en ik heb nu ook niet het gevoel zwanger te zijn. Dus ik vermoed dat we doorgaan voor ronde drie.
Jammer joki. Heel erg veel zwem plezier. Wij gaan de 18de een midweekje weg en ga dan ook lekker zwemmen met Stijn, kijk er al heel erg naar uit. @trotsemama, hoe is het met je? ik heb je hier al even niet gezien. Hier heerst alweer de griep behoorlijk in huis, Stijn was vanmorgen koorts vrij maar nu heb ik koorts, als dat zo blijft dan doe ik vandaag of morgen een testje want ik wil wel zekerheid hebben voordat ik pijnstillers in ga nemen. Ik heb zondag mijn nod dus als het zo is dan moet ik vandaag of morgen toch wel een licht streepje zien, ik hoop dat mijn koorts en keelpijn in de loop van de dag gewoon afzakt net zoals bij Stijn gisteren dan hoef ik nog niet te testen.
@egeltje29, wij waren bij Stijn 16 maanden bezig, ik hoop dat het nu niet weer zolang gaat duren. Jij moet ook nog 3 dagen, spannend hoor, bij Stijn wist ik de dag dat ik ongesteld moest worden dat ik zwanger was, ik werd toen wakker smorgens en zei ik ben zwanger en ben toen naar het winkelcentrum gegaan om sokjes en een rompertje te kopen om het zo aan mijn vriend te vertellen en heb toen thuis de test gedaan die ik nog had liggen en het was raak. Nu heb ik de ene dag het gevoel ja het is raak en de andere dag niet dus ik ga er maar vanuit van niet.
Jammer dat je test negatief was Joki. Hoop dat je je er snel overheen kunt zetten. Veel plezier met zwemmen! Egeltje29, bij het klussen voor Emme was het in de eerste ronde raak, dat werd een mk. Daarna was het na vier rondes weer raak. Ik zit nu in de derde ronde. Pendielmieke heeft mij voor deze maand gependeld. Ben benieuwd of ze gelijk heeft. De vorige keer had ik ook door iemand op het forum laten pendelen en dat klopte exact. Ik vind het wel grappig, maar geloof er niet heilig in hoor. Veertje, paracetamol mag je toch gewoon nemen? Of wil je iets sterkers? Bij mij werkt Finimal altijd het beste, maar die mag je dus net weer niet nemen. Toen ik een aantal weken geleden ziek was, was ik blij dat ik niet zwanger was en gewoon Finimal kon nemen. Hier niet veel bijzonders te melden. Moet zeggen dat ik er (nog!) niet zo mee bezig ben op het moment. Heb het lekker druk, dat scheelt. Pim
Ik slik altijd ibuprofen en dat mag je ook niet als je zwanger bent maar ik heb net een test gedaan en ben helaas niet zwanger, ik moet zondag ongesteld worden dus de kans is erg klein dat hij nog positief word deze week.
Helaas ben ik vandaag ongesteld geworden. Sinds de mk is mn menstruatie wel iets van slag. Niet de cyclus, maar wel de symptomen voor de menstruatie. Zo had ik vorige maand veel klachten als steken in buik, last van maagzuur en deze maand heb ik helemaal niks geen klachten gehad. Pff, heb er vanochtend wel ff een potje om gehuild. Waarom lukt het nu niet!
Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je even heb zitten huilen, ik heb net ook flink wat tranen gelaten omdat de test negatief was en ik er daarna nog een klote opmerking over kreeg van mijn vriend ook. Ik ben echt zo bang dat het weer meer als een jaar gaat duren voordat ik zwanger ben. Ik zit daar niet echt op te wachten. Ik weet dat ik al 1 kindje heb en heel erg veel mensen geen eentje en er heel erg lang op moeten wachten. Ik heb gewoon geen zin om weer elke maand teleurgesteld te zijn, we zijn nog maar sinds november bezig, ik weet dat ik het tijd moet geven maar dat is zo verdomd moeilijk. Ik ga als ik er weer zolang over moet doen wel naar de dokter toe als ik een jaar bezig ben want dan wil ik wel weten of er toch 1 van ons verminderd vruchtbaar is ofzo. Ik dacht dat ik deze keer er minder mee bezig zou zijn als met Stijn omdat ik natuurlijk al Stijn heb maar niets is minder waar helaas. Sorry voor het lange verhaal maar ik zit er echt even in een groot dipje.
Niet leuk die negatieve test (Veertje) of ongesteld worden (Maryloes). Het beste dat je dan volgens mij kunt doen is idd je emoties maar even laten gaan. We willen allemaal ook zo graag. Hoe je je ook voorneemt er relaxed mee om te gaan, dat lukt niet. Ik ben nu nog relaxed, maar volgende week weet ik dat ik ook weer anders piep. Maryloes, ik kan me voorstellen omdat het met Milan zo snel raak was dat het nu echt frustreert. Ik troost me altijd maar met de gedachte dat áls het dan raak is, je wel zo blij bent dat je de frustratie van daarvoor weer vergeet/voor lief neemt. Ach en die mannen, die begrijpen het gewoon niet. Daar ben ik inmiddels wel achter ! Pim
@pim, ben het helemaal met je eens. Op zich ben ik best nuchter eronder, maar als het moment aanbreekt dat je bijna kan gaan testen, dan knapt er iets, en kan je aan niets anders meer denken... Tis vréselijk, maar iedereen lijkt er last van te hebben gelukkig @veertje, ah wat balen dat je test negatief was. Ik blijf gewoon voor je duimen, wie weet heb je te vroeg getest. Het zou nog kunnen hoor! Probeer positief te blijven! @Maryloes; hè da's jammer zeg. Als je iets zo graag wilt is het echt een enorme teleurstelling als het niet lukt. Grrrrr...irritant! Op naar de nieuwe ronde dan maar! De hoeveelste ronde wordt dit voor je? @Joki; hè verdorie! Wat balen! Nu maar duimen dat je gewoon net iets te vroeg hebt getest. Zolang de er nog niet zijn, blijf ik hopen voor je hoor! @Jooze; hé gezellig samen zo! Februari wordt onze maand, deal?
Inmiddels gaat het wel weer. Gelukkig kan ik me er redelijk snel overheen zetten en ach, we kunnen maar beter de moed er in houden! Bij Milan was ik meteen zwanger, de vorige keer in ronde 5 maar miskraam en nu gaan we weer ronde 5 in. Hopelijk is dat het magische getal. En ik weet dat je weer opnieuw gaat tellen na een miskraam, maar toch tel ik het soms bij elkaar op en dan zijn we al wel even bezig. Maar inderdaad, we hebben een geweldig mannetje en we kunnen zwanger worden. Ik realiseer me ook goed dat dit niet voor iedereen is weggelegd. Maar het blijft hoe dan ook moeilijk.
@Veertje, balen dat de test nega was. Ik voel me precies hetzelfde als jij.! Je neemt je nog zo voor er niet teveel mee bezig te zijn, maar dat lukt op de een of andere manier gewoon niet. Ik was gisteren met mn moeder uit eten en naar de schouwburg. Was heel erg gezellig. Toch blijft het in mn achterhoofd zitten. Ik wil er ook echt niet mee bezig zijn, maar dat gaat vanzelf.! @Maryloes wat erg voor je dat je ongesteld bent geworden. Dikke knuf.. @Happyluna ik blijf ook met de gedachte dat ik toch te vroeg heb getest, maar in mn hoofd weet ik dat ik gewoon weer ongesteld ga worden. @Funny gelukkig ben je weer aardig opgeknapt. Dat je nog zin in sex had zeg..pfff.. Wij hebben gelukkig een kern gezonde meid. @Jooze super zeg.! Veel klusplezier. @Egeltje ik was bij in ronde 14 zwanger. Vorige x in de 1e ronde, maar toen was het na 6 weken een mk. Nu alweer in ronde 3 (na mk).
@happyluna en @Jooze, ja sorry dat dat opeens uit de lucht komt vallen! Ons zoontje is geboren met een hartafwijking (kwamen we na aandringen van mij pas na 3 mnd achter!). Hij heeft toen binnen 1 wk een open hart operatie gehad... was allemaal kantje boord. Om een lang verhaal kort te maken, het is niet erfelijk (maar m'n man heeft wel toevallig ook een gaatje in z'n hart alleen veel kleiner) en Dylan is volledig genezen, je merkt niks meer aan hem. Dit hadden ze moeten zien op de 20 wk echo maar in die tijd was het nog een 'pret echo' dus niks officieel. Heb m'n vorige zwangerschap (in okt. miskraam daarvan gehad) me alleen maar 'druk' gemaakt over een eventuele afwijking dat ik heel verbaasd was dat ik een MK kreeg, naief he? Ik krijg in iedergeval een uitgebreide screening met 20 wk in het VU. Heb trouwens ook vroeger een vriendin gehad die een kindje kreeg met een duim extra... Gelukkig kunnen ze tegenwoordig heel veel en het is niet levensbedreigend, toch? Maar de schrik zit er wel in! Zijn jullie al zwanger? Ik kan niet wachten. De 1ste 2 x was het binnen een maand maar deze keer laat het wat langer op zich wachten... leef elke maand toch weer naar het test moment toe.... @egeltje29, alvast gefeliciteerd met je dochter! (1 dag ouder als m'n zoon en op dezelfde dag jarig als m'n man!) @joki, kan niet echt praten over zin.. hihi. Maar voelde volgens mij m'n eisprong en wil toch wel heel graag zwanger raken. Als we eenmaal bezig zijn komt de zin vanzelf (wil wel zeggen dat 40 gr koorts daar niet echt mee help
Frustrerend he, dat wachten. Daardoor loopt de spanning steeds maar op. En als je dan ongesteld wordt of je test negatief dan komt dat er ineens uit. Maar goed ook, want anders blijft het maar binnen en dat is ook niet goed. Maar balen Maryloes dat je ongi bent geworden. En Veertje en Joki dat de testen negatief waren. Ow ja, en dat je al een kindje hebt, wil niet zeggen dat je het nu makkelijker vindt om te accepteren. Ik juist niet. Want doordat je al een kleine hebt, weet je precies wat het is en is het misschien nog wel moeilijker juist dan als je geen kind hebt. Tenminste zo werkt het voor mij wel. Voor jullie ook? Zelf heb ik nogal onregelmatige cyclussen en doe ovutesten. Na een positieve ovutest is het toch 14 dagen erna je NOD? Of kan dat ook langer zijn? Anders kan ik morgen testen. Weet iemand dit?
@vera, klopt hoor, ook al hebben we al een kindje, de wens voor nog een kindje is er niet minder door. Maar het geeft wel rust. Als we nog geen kindje hadden gehad, had ik hier heel anders in gestaan denk ik. In theorie is je nod 14 dagen na je eisprong, maar volgens mij kan het ook een paar dagen korter of langer zijn? Je zou dus morgen kunnen testen. Als je het vol kan houden, zou ik nog een paar dagen wachten. Dan weet je het zeker!
ik ga nu ook voor een tweede en verlang nu ook al naar al die bewegingen en schopjes en zo je weet idd al heel goed hoe het voelt we hebben het al eens meegemaakt he ik hoop dat wij ook snel bij de gelukkigen gaan horen