wie gaat er nog meer voor een 2e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door trotsemama27, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @funny, geweldig hoor! oh ik wil ook!

@runner, ja met 20 weken wisten wij het. Zou he t nu wel eerder willen weten zoals funny :D

@zomaar, goeie ingeving joh 8)

2. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @runner: ik wist het bij Jonathan al met 15 weken.

@justfem: ja heb het er wel eens eerder over gehad, maar deze dagen zijn eigenlijk de ergste.
    je kan helemaal niets nu, klussen kan nog niet, zwanger ben je zeker niet!
    alleen maar afwachten tot er weer eens een ei is.

@anniek; :D jij kan de dingen wel heel plasties (?) omschrijven he!

3. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Funny, leuk joh dat je de beeb nu al voelt!
    Ik wil dat ook! Die heerlijk plopjes... :)

Anniek, ik denk dat het een kindersurprise is. :p

Justfem, benbenieuwd of jou pendel dan uitkomt! :)

Marieke, doe dan maar de 15e testen, kunnen we dat met z'n 3tjes doen.
    Hahahaha!

Meiden hoe willen jullie het allemaal eigenlijk doen bij een 2e.
    Zh of thuis bevallen?
    Bv of flesvoeding?

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik ga voor een thuisbevalling en flesvoeding. Net als bij Kyra.

5. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    @djezelf: hoi, gezellig hier hoor

@justfem: ik denk dat ik de rest van de week maar vrij neem, anders kan ik het allemaal niet echt behouden :D
    @ anniek: sorry zag niet dat je midden in je cyclus zit, dan zal het waarschijnlijk wel een zeurend ei zijn
    @runner: 15e is een deal, hoewel de verleiding er de 14e wel zal zijn (tenzij ik ongi wordt, maar daar ga ik niet vanuit ;) )

Ik moet in het zh huis bevallen, omdat Cas uiteindelijk met een keizersnee is gehaald. De kans dat de tweede weer een keizersnee wordt is erg groot. Baal er wel van want ik had het wel graag thuis willen doen.

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @runner, in principe wil ik thuis bevallen (maar als het net als bij ruben een gebed zonder end word dan wil ik weer naar het zh en een ruggeprik hoor).
    En ik wil zeker wel BV geven!

7. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik ga weer voor een thuisbevalling en borstvoeding :D
    enne ik wist het geslacht al met 14 weken en 3 dagen :p

FUNNY OOOOOOOOOOOOOOOOOH zo leuk het dat je dat kleine leventje in je buik kunt voelen.... ik mis dat zo!

Lilly, tja weet niet waar ik die ingeving vandaan had hihi

Ik ga eens lekker een avondje naar debuis staren denk ik, ik ga morgen wel ff bijlezen. Fijne avond dames

8. aliki83

aliki83 Actief lid

13 jul 2008
    206
    0
    0
    Utrecht
    Meiden ik heb een vraagje aan jullie
    jaja alweer ;)

Ik ben op 20-9 ongesteld geworden ben toen ook gestopt met de pil

ik heb 28 dagen aagehouden dus zou op 18-10 weer ongesteld moeten worden Nu heb ik op 17-10 bloedverlies gehad maar 1dag en verders niks af en toe was bruinverlies met afvegen (innesteling?)

Ik heb afgelopen donderdag een test gedaan 30-10 deze was negatief
    maar ik heb dus sinds een paar dagen last van lucht,witte afscheiding
    zijkant van mn bort doet pijn 1kant maar ,bollere buik dat hij uit getrokken word af en toe steken aan de zijkanten richting vagina vind het zo vreemd en wat nou niet wat ik moet denken zwanger of iets anders
    Dan zou ik dus als ik goed gerekend heb een cyclus van 37dagen hebben zonder pil
    ik weet niet meer hoe dat in het verleden zonder pil was

Ik word er een beetje gek van eigenlijk
    help

9. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    ik moet ook in het ziekenhuis, jonathan werd uiteindelijk ook met een keizersnee geboren.
    Ook ik vond dat heel jammer, had heeeel graag al mijn kids thuis willen laten komen.
    En ja ook Borstvoeding hier!
    afgezien van een drijfnat bed de eerste weken, vond ik het super!

10. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @aliki: tja het enige dat een beetje zekerheid kan geven is nog een testje doen!
    succes

11. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Hihihi, ik had het steeds over Lolo en Brigitte. :)
    Heb echt even afscheid van ze moeten nemen toen ik stopte met bv.

Ik hoop weer op een thuisbevalling en minimaal 6 maanden bv. :p

Hoe lang hebben jullie er bij de 1e over gedaan?
    (de bevalling dan)

Ik werd 's nachts om 01.30 wakker van krampjes.
    Om 7.30 had ik in de gaten dat het wel eens het begin zou kunnen zijn.
    En om 12.09 was ie er al.
    In het boekje staat dat ik er 4,5 uur over heb gedaan.
    (vanaf dat er regelmaat in kwam en het pijnlijker werd)

12. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Aliki, ik zou er idd binnenkort nog maar een testje tegenaan gooien.
    Hoewel je lichaam ook moet wennen doordat je geen hormonen meer slikt.

13. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Die van mij waren ook mega groot dubbel f geloof ik toen ik stuwing had :(

Ik ben om 3 uur 's nachts begonnen en pas om 22.00 bevallen.... het begon serieuser te worden om een uur of 14.00 maar die man had waarcshijnlijk geen zin meer in zijn dienst en heeft zijn aflossing gestuurd om 21.00 toen ik dus allang 9 cm bleek te hebben.......... pfff maar goed

14. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @runner:
    had voor woensdag een afspraak in het ziekenhuis om de bevalling in te leiden (liep 2 weken overtijd).
    Maar 'snachts begonnen de weeen.
    Om 6 uur kwam de vk en toen bleek dat jonathan een beetje in het vruchtwater had gepoept.
    moest dus toch naar het ziekenhuis.
    Om 12 uur bleek dat het niet goed ging met de kleine, dus om 13.03 werd hij geboren met een keizersnee.
    Toen pas kwamen ze er achter dat de navelstreng 2keer om zijn nek zat en een keer om zijn arm....
    gek he dat hij niet wilde indalen :)

15. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Djezelf, das wel een hele rare manier om te bungeejumpen. ;)

Zomaar, had jij een mannelijke vk?
    Ik kon kiesen tussen 3 praktijken.
    1 Had dus ook een mannelijke maar van een vriendinnetje hoorde ik dat die man net iets te lang z'n hand op je been laat liggen enz.
    Had ik dus niet zo'n zin in.
    (wil natuurlijk niet alle mannen over 1 kam scheren ;) )
    Bij deze praktijk 3 leuke meiden en 1 feeks.
    Die had ik gelukkig iet bij ijn bevalling

16. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Ik ha dook al een afspraak bij de gyn op die woensdag ivm overtijd.

Maar zondagnacht op 24.00 uur begon het te rommelen. Rond half drie kwam er al regelmaat in. om 7 uur s' ochtend kwam de vk kijken maar er was nog niks gebeurt :cry:

's midddags kwam ze weer, ik had zo mijn best gedaan, ook onder de douche en daar had ik echt zo'n pijn, maar ik had nog maar 1 cm........ :confused:

Eind van de middag kwam ze weer, als het dan niet was opgeschoten moest ik naar het zh. Nou ze kwam en er leek nu toch schot in te zitten.
    Dus ze ging weer en om 21.00 uur kwam ze weer, helaas was er niks veranderd in die uren dus moest ik naar het ziekenhuis.

Om 22.30 kreeg een slaappilletje zodat ik wat zou gaan slapen. Ze dachten dat ik he tniet meer op eigen kracht zou redden en er was geen anesthesist dus wilden ze het nog niet opwekken.

Ik viel heel even in slaap maar na een uur werd ik alweer wakker door de weeen.......na een paar uur heb ik gebeld om te zeggen dat ik niet kon slapen. De vk kwam kijken en ik had na al ruim 24 uur puffen een luizele 3 cm :cry: :cry:

Toen kreeg weer pijnstilling waarop ik uiteindelijk 2uurtjes heb geslapen of zo. Toen kreeg ik een infuus om 7 uur en braken de vliezen, Ruben bleek in het vruchtwater te hebben gepoept. Rond 9 uur kreeg ik een ruggeprik.

Toen ging het ineens heel snel, op weg terug naar de vk afdeling en ik had al persdrang. Na 20 minuten persen werd op dinsdag (41 wk en 6 dagen) om 12.33 uur Ruben eindelijk geboren.

Dus alles bijelkaar heeft het 36 uur geduurd :rolleyes:

Maar hij was het waard hoor. Toch mag het een 2e keer wel wat sneller gaan van mij.....

@djezelf, lijkt me heftig zeg.......Ruben wilde ook niet indalen.

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    :) :) maar ik wil niet nog meer boobs, jullie mogen wel wat van mij hebben als overblijft hoor... ik vind een 75/80dd wel meer als genoeg hoor! maar eerlijk is eerlijk heb liever iets meer tiet dan nóg meer kont 8)

wbt bevallen....
    ik wil THUIS... asjeblief zeg.... ik kreeg kyana op 3 uurtjes en als een tweede sneller gaat... zou niet weten wat ik in het ziekenhuis moet dan! mijn vk zei al tegen mij; volgende keer bij elke zucht bellen hoor!

wbt borstvoeding
    :cry: ik wil er niet over denken eigenlijk :cry: bij kyana heb ik lang getwijfel en toen wilde ik gaan voor bv... kyana meteen aangelegd... en het voelde zo super :( alleen :cry: na een aantal keer was het echt niet meer zo super! ik kon niet ademen als ik voede, ik telde de minuten dat ik nog niet hoefde te voeden. ik haalde kyana van me tepel af omdaat ik geen lucht meer kreeg! als kyana dronk kroop ik bijna door heel het bed... ik jankte tijdens het voede! kortom het was een hel! :oops: zo erg dat ik tegen john zei; borstvoeden doet pijner als bevallen! zelf zo erg dat de kraamhulp zei; zo heb ik je tijdens de bevalling niet eens zien doen!
    vk adviseerde dan ook na het kolven, tepelhoedje en de hele zooi om onmiddels te stoppen! er was geen reden voor deze helse pijn! een vk mag het niet adviseren maar ik ben die vk o zo ontzettend dankbaar dat zij het verlossende woord sprak! wat een hel! :cry:
    sorry voor me lang borstvoedingsverhaal! maar ik vind het nog steeds moeilijk! voor een volgende wil ik verstandelijk deze hel niet meer aangaan... maar gevoelsmatig...... en dan allemaal die boekjes hoe super, goed, geweldig borstvoeden wel niet is! en bedankt! als ik dat tijdens de eerste maanden van kyana's leven zag jankte ik alleen maar!

naja
    ik ben gewassen en nu me teennagel maar even lakken

18. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @anniek, ik ken het verhaal al natuurlijk maar kan me zoorstellen dat je het nog steeds moeilijk vind. JE zou het bij een 2e natuurlijk weer kunnen proberen, misschien doet nu niet zo'n pijn.........Als je het zo graag wil he....als je er al bang en gespannen ingaat heeft het ook geen zin natuurlijk.
    DAn kun je beter gelijk aan de fles beginnen uiteraard.

Maar eerst maar eens zwanger raken en dan heb je nog 9 maanden de tijd om daar over te beslissen ;)

En bedenk, het is geen zonde en geen schande om flesvoeding te geven. Of je daar nu gewoon voor kiest of als het wel moet zoals bij jou. Ik ben ook eerder gestopt dan ik had gewild maar op dat moment was het de juiste beslissing voor mij en mijn gezin. En wat goed is voor mama, is goed voor de kindjes he ;)

Nou, lilly gaat lekker haar bedje in.
    In haar vers geschilderde kamertje 8)

Morgen drukke dag dus dan ben ik niet veel aanwezig.
    Als de kindjes het toelaten zal ik ff spieken, anders 's avonds misschien ff.

Truste allemaal.

19. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ok nog ff snel me ff snelle bevallings verhaal :)

na mijn verjaardagspartijtje ben ik naar bed gegaan met de mededeling;
    john we ruimen morgen wel de zooi op! ik ben kapot moe en we gaan slapen!
    "Heel" de n8 droomde ik al van bevallen {terwijl ik geen schrik had}, van vliezen breken en had ik het warm... ben zo rond half4 {denk ik} een handdoek gaan halen voor tussen mijn benen omdat mijn benen zo plakte...
    om 4 uur voelde ik een ballon klappen in mijn buik. ik stond op en zei; o ooo john werd wakker... ik naar de wc en alles was helder enzo...
    ik zei tegen john; ga jij nog maar lekker slapen, jij moet zometeen werken en dit kan nog wel 16 uur duren!
    nog geen half uur laten stond ik hijgend en puffend naats het bed! we konden allebei niet meer slapen en ik heb maar doodleuk geprobeerd het cmpingbedje {voor kindje vriendin} in te klappen... dat lukte alleen niet meer. john is beneden wat gaan opruimen en daarna tv kijken in bed... weeën kwamen om de 2/3 minuten en we hebben de vk gebeld omdat we een "gek" gevoel hadden!
    vk zou komen maar nog eerst een andere bevalling afronden....
    om half 6 was ze er... ze vond me heel rustig maar ging toch maar even kijken en zou daarna naar bed gaan want het was een lange nacht...
    ze toucheerde en 6 cm had ik! ze keek me aan en zei; oké ik blijf!
    ik dacht nee mens! ik wil je geen 16 uur langs me nest hebben! ik stuurde haar nog weg voor een baarkruk {ik kon niet meer op mijn buik liggen ivm bi} toen ze terug kwam waren de weeën heel heftig en mocht ik even in bad alleen dit brak ik af... op een gegeven moment ben ik uit bad gegaan en moest ik op bed om te toucheren... dit deed inmens veel pijn in mijn bekken! maar het reslutaat was er; 9 cm
    ik mocht op de baarkruk en daar ging het heel snel!
    ik herinner me nog goed dat de vk me vanalles uitlegde maar zei dat dit ook nog wel meer dan een half uur kon duren! nou om 6.50 mocht ik gaan persen... alleen ik had niet echt persweeën dus deed maar wat.. 1 keer beetje 2e keer hard en daarna niet meer.... vk zei steeds; nóg een keer, dat lukt wel... ik zei; neuh wee is weg maar die was niet weg en dat ag en ei de vk ook! maar goed om 7.09 is kyana geboren! ik ben naar links, recht en achter ingescheurd en had 4 hechtingen... {ff voor de details}

het was een prima bevalling máár het is NIET waar dat een korte bevalling een makkelijke bevalling is... en helaas heb ik dat wel vaak te horen gekrege; zo wil ik er ook wel 10 krijgen... bla bla bla
    vk heeft me vaak gevraagd of ik dit als negatief heb ervaren omdat een stortbevalling als deze psychisch nogal eens heftig kan zijn... ik vind het prima zo, ik weet niet beter en ze moeten er toch uit! als ik achteraf terug kijken vind ik het wel pittig geweest... ik maar denken dat de bevalling 16 uur zou duren... en persweën, wat zijn dat? waarschijnlijk heb ik die gehad van het moment dat ik ben gaan schreeuwen....
    mijn lichaam heeft ook de tijd niet gekregen om endorfine aan te maken, aldus de vk

maar goed ik zou het kort houden.... sorry :oops:

20. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @lily, wij kunnen elkaar wel kwa uren elkaar de hand schudden alleen heb ik maandag de hele dag al rugweeen gehad en dinsdagmorgen om 4.30 naar het ZH met gillende sirenes en om 6.00 een ruggeprik omdat de laatste 2 cm niet wilde vlotten en ik verging van de pijn. Uiteindelijk om 15.00 volledige ontsluiting en om 18.20 is ze eindelijk geboren met 2 knippen en de vacuum met een subtotaalruptuur, dus ik hoop dat deze bevalling wat beter en sneller gaat.
    Femke was ook 57 cm en 4410gr en aangezien ze een sterrekijker was en ik te smal in mijn bekken lukte de laatste centimeters niet en hadden ze s'ochtends al moeten ingrijpen met een ks, maar ben wel blij dat ik haar toch op eigenkracht met een beetje hulp ter wereld gezet heb.
    Ze gaan nu wel in de gaten houden of het niet weer een grote baby is, en als ze nu denken met 38 weken ongv dat hij/zij te groot wordt dan wordt ik ingeleid, anders krijg ik het er weer niet uit volgens de gyn.
    Femke was ook met 31 weken en 6 dagen geboren dus ik hoop dat de kleine zich nu iets eerder aanmeld.

Ach ja, we zien het wel, we proberen het iig eerst thuis indien mogelijk.

En borstvoeding zal ik zeker weer proberen, maar als het niet lukt, dan niet. Ik ga niet weer lopen martelen. Femke was te onrustig en het ging voor geen meter dus na 4 weken had ik er genoeg van en heb nog een kleine 2 weken gekolft en er kwam toen al te weinig meer uit en ben overgegaan op fles en ineens groeide ze erg hard.

Mijn mannetje is de hele week van huis ivm werk dus ik ga met hem wel even overleggen wat we gaan doen met het vertellen van ons wonder.
    Ik denk zelf dat het misschien wel mooi is om Femke het t-shirtje aan te doen als we op bezoek bij haar gaan, maar wie weet vertellen we het alwel eerder, we kijken nog wel ff.

Deel Deze Pagina