wie gaat er nog meer voor een 2e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door trotsemama27, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    jessica
    jah idd jij kent het verhaal...
    en ta bij een tweede proberen.. zou kunnen maar vk heeft me toen der tijd al gewaarschuwd dat ik dan me tepels zou moeten gaan voorharden enzo... weet niet of ik dat wel wil.... wéér die teleurstelling enzo...
    heb liever 10 keer een nega zwangerschapstest....

truste meid... veel plezier morgen met de kids

2. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    wel leuk om ieder zijn verhaal te lezen!
    Blijf het allemaal een wonder vinden.

Ik heb de keizersnee helemaal neit als iets ergs ervaren.
    Gewoon bevallen lijkt me veel zwaarder.
    Wat ik het ergste vond, was dat ik eerst bij moest komen in zo'n apparte kamer!
    Vond het zo erg dat ik niet bij mijn gezinnetje kon zijn.
    (oke en de pijn de volgende dag dat ik perse op een stoel moest gaan zitten van ze!)

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Nou als vk dat zegt dan moet je ermisschien maar niet aan beginnen :rolleyes:
    En ik kan me heel goed voorstellen dat zo snel ook geen pretje is hoor..pffffffff......maarda,wat is de ideale bevalling?

Bij word vaak, bij wijze van grap oke, gezegd dat het een eitje was met die ruggenprik en zo (ja de laatste 3 uur ja, en ik heb hem er toevallig wel helemaal zelf uitgeperst en dat voel je evengoed wel :( ).

@patje en Anniek, dat scheuren lijkt me zo pijnlijk :confused: Ik had een heel klein scheurtje, hoefde niet eens gehecht.....

Maar nu ga ik echt hoor! Truste allemaal!

4. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Ik kreeg een week voordat ik moest bevallen een bandje, ivm met hoge bloeddruk. Het bandje werd om 23.00 uur ingebracht en om04.00 kreeg ik weeen op het bandje. s'morgens kijken of ik inleidbaar was maar nee zei de gyn. Ik zeg nog tegen die man, ik heb echt weeen hoor, maar hij zei nee je hebt harde buiken (kortom ik mocht niet zeuren) Op een gegeven moment kwamen de weeen om de 2 min, maar nog steeds geloofden ze me niet. Ze wilden me terug sturen naar de afdeling want ik lag toen nog op de verlos. Op het moment dat ze me weg wilden rijden, braken mijn vliezen en ik belande meteen 4 uur lang in een weeenstorm. Gelukkig werd ik ondertussen wel serieus genomen.
    Om 13.00 uur had ik 7 cm ontsluiting, maar ik voelde dat mijn weeen overgingen in persweeen. Ik moest persen, alleen mocht niet. De gyn zei, meid je bent er bijna, ff een uurtje persweeen opvangen en dan mag je voor het echie. Nou mooi niet want een uur later had ik nog steeds 7 cm. Ik werd echt op dat moment helemaal gek, want ik kon die persweeen nog amper opvangen. Uiteindelijk na 3,5 uur persweeen, drie keer een shot weeopwekkers, werd om 16.30 besloten dat het niet meer ging en dat Cas het ook moeilijk begon te krijgen daarbinnen. Uiteindelijk ben ik naar de Ok ( wat ook mijn werk is, ik ben nm operatieassistent)gereden en is Cas om17.00 geboren.
    Wel vertrouwd zo op mijn werk bevallen :D

Wat betreft voeding, ik denk dat ik toch voor FV ga. Ik heb een week BV gegeven, maar kreeg meteen al een onsteking. Cas legde ook niet goed aan, en viel ontzettend veel af. Ik moest gaan bijvoeden. Uiteindelijk ben ik na een week gestopt met BV en op dat moment was dat voor mij een juiste keuze. Ik voelde me nm zo onrustig en was alleen maar bang dat Cas te weinig binnen kreeg. Ik was zo teleurgesteld dat het niet gelukt was, ik weet niet of ik dat nog een keer kan.

Meiden, slaap lekker

5. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik vind het ook leuk om al die bevallingsverhalen te lezen.
    @lilly, het scheuren zelf daar voel je niks van hoor,, er werdt zo hard bij mij getrokken en geduwd...er zat zelfs iemand op mijn buik te duwen, 2 aan mijn benen te trekken en de gyn hing aan femke en brak zowat haat schouder, hahah. Ik voelde me net een koe, maar het moest het echt uit dus tja, dan voel je niks hoor.

Het hechten heb ik ook eigenlijk weinig van gevoeld omdat de ruggeprik weer aan kon, als dat niet het geval was dan kon ik naar de ok.

lagen jullie trouwens ook zo te trillen na de bevalling? Jeetje mina, toen de gyn aan het hechten was kon ik niet eens stil liggen, ik vroeg nog aan haar of ze wel zo kon hechten.
    Ik heb wel bijna een uur zo liggen trillen en kon er niks aan doen. Toen het hechten na 3 kwartier klaar was was ik uitgetrild. ZE hadden femke nog bij me neergelegd maar heb haar gauw weer naar haar paps getsuurd, want ze lag helemaal mee te trillen en ik vond dat zielig.

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    lilly
    van dat scheuren heb ik niet veel gemerkt
    wel had ik een schaafwondje en dat heeft wat langer pijn gedaan!

en trillen nee dat niet
    wel was ik po een gegeven moment niet meer op de wereld {veel bloed verloren en laag ijzer gehalte} ik weet dat me vriendin naast me zat en ik probeerde met haar te vertellen maar dit lukte niet echt.... voelde me steeds op een andere wereld!vreselijk!

7. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    Zo dan ik ook nog maar even:

Was maandags bij VK geweest als er vrijdag niets zou zijn werd ik vrijdag ingeleid dan precies 13 dagen overtijd. Woensdag kwamen schoonouders, nog even kijken naar de babykamer, waren ze door hun drukke wekrdagen nog niet aan toe gekomen, om half 9 gingen ze weg omdat ik wat buikpijn had, kwartier later heftige weeen mijn vriend de vk gebeld, die vroeg hoe vaak de weeen kwamen zat nauwelijks 2 minuten tussen, dus kwam ze meteen, toen ze kwam had ik al 7 cm ontsluiting, de weeen waren zogenaamde rugweeen en zeer pijnlijk, maar die schijnen wel het krachtigste te zijn, om 23.52 is ze geboren, ik heb daarna nog wel veel naweeen gehad en dat trillen had ik ook, kon mijn benen niet stil houden en de volgende dagecht spierpijn. Maar het was het waard. :)
    Ik ben alleen wel bang voor de volgende bevalling ze zeggen dat een tweede nog sneller komt en mijn collega heeft zijn kind zelf opgevangen dus hoop dat dat bij ons niet zo zal zijn :confused:

8. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Dames willen jullie even in mijn album kijken, heb net getest met een kruidvat test............. Heb dadelijk geen laptop in bezit maar ben er vanmiddag weer!

8-[

9. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    AAAAAAAH SPANNEND STA HELEMAAL TE SHAKEN, had weer nietof een schaduwlijntje verwacht, maar deze is toch wel roze! En nu nod duidelijker na het opdrogen....

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Leuk, al die verhalen, al is het minder leuk op het moment zelf natuurlijk.
    Bij mij braken 's ochtends mijn vliezen, een uur later kreeg ik weeën en dat nam al snel toe in frequentie en pijn. Toen de VK kwam, had ik 1 cm ontsluiting en ging ze me strippen, wat pijn deed en geen moer hielp, want uren later zat ik nog steeds op 1 cm. Toen kon ze nog weinig voor me doen en ben ik naar het ziekenhuis gegaan.
    In het ziekenhuis zou ik een ruggenprik krijgen, maar na uren aan zo'n monitor te hebben gehangen, zei ik tegen de arts dat ik pijn had en NU die ruggenprik wou. Dat mens werd gewoon kwaad en begon: nou moet jij eens heel goed naar mij luisteren...op dat moment heb ik werkelijk alles ondergekotst van de pijn. Haar zin heeft ze niet afgemaakt, maar mij gelijk voor die ruggenprik doorgestuurd.
    Hielp maar even tegen de pijn, ik denk een uurtje, daarna kwamen de weeën er weer doorheen. Al namen ze in frequentie af, dus kreeg ik weer weeënopwekkers in mijn infuus. Die deden hun werk en snel bleek ik genoeg ontsluiting te hebben, ruggenprik werd stopgezet...maar de dienstdoende arts was ergens anders bezig, dus mocht ik nog even drie kwartier persweeën wegpuffen. Ik was zo kwaad, heb op een gegeven moment keihard gebruld, 'komt er nog eens iemand'! Uiteindelijk kwam diezelfde snibbige arts en is ze na een aantal persweeën en een knip geboren. Al met al 16 uur. Maar mijn moppie is het driedubbel waard hoor! Ze keek al zo helder en wijs uit haar oogjes, echt leuk.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dat is een lijntje hoor! :D

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Kun je er niet nog een CB digitaal tegenaan gooien?

13. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Heb nog maar 1 staafje daarvan dus voor de zekerheid wacht ik nog even want wil dan toch wel ERG graag ZWANGER zien staan 8) maar heb nog een kruidvat test en die doe ik morgen of overmorgen nog even een keer..... hij is nu nod duidelijker, dit streepje stond er al na 2 minuten of zo (die van de foto)

Oh oh oh zou het? Justfem.......... ltijd bij jouw eerste pendel blijven als het zo is hihi

14. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Echt wel zwanger! Gefeliciteerd meid!

@Funny, wat leuk dat je de baby nu al volede bewegen...

@Runner, mijn bevalling was zo supersnel dat ik na de tijd zei: kan dit even over?
    Om 21.30 uur braken mijn bovenste vliezen. Om 22.30 uur de 1e wee. Om 23.00 uur weeenstorm van rugweeen. Om 23.30 uur ging de weeenstorm over in een storm van persweeen vanuit de rug (ik wist niet dat het persweeen waren) Om 1.00 uur toch maar de vk gebeld want ik hield het niet meer. Om 1.30 uur was ze er en braken mijn vliezen in het geheel. Pakweg 6 a 7 liter vruchtwater! Daarna ontsluiting opgemeten en die was volledig, dus ik mocht persen. Echter na een klein half uurtje persen moest ik stoppen. Marciano's hartslag viel telkens helemaal weg...
    Uiteindelijk ben ik toch weer gaan persen. Ik had zoiets van: die uk moet eruit want dan kunnen jullie hem helpen. Om 2.27 uur is hij geboren. Helemaal grijs en slap. Zuurstof gekregen, hielp niet veel. Ambu gebeld en kinderarts standby. Net voor de ambu kwam moest Marciano niezen en klapten zijn neusvleugels los (die zaten dicht)Van de ambu-broeders heeft hij nog de maximale hoeveelheid zuurstof gekregen. Vanaf dat moment ging het weer de goede kant op.

En dan nog over deze keer: toch weer thuis bevallen (als het kan) en dit keer flesvoeding. Met Marciano kwam er de 1e 3 dagen niets. Gestopt. Op dag 4 kwam er bloed en water. Geen melk dus. Wel 5 dagen enorme stuwing gehad. Volgens mijn moeder zit dit bij ons in de familie. Mijn moeder, mijn oma en enkele van mijn tante's en nichtjes hebben hetzelfde probleem met de bv. Dus ik waag me er niet meer aan. Gewoon lekker de fles, daar wordt hij of zij ook wel groot van...

15. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    klote moet nu net vadaag mijn laptop uit geleend worden... pffffff :( :) Anders had ik nog ff een andere foto gemaakt.

16. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    tot vanmiddag meiden

17. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Zomaar... oooooohhhhh ik zie ook een streep (2e hoor)! Wacht vanavond met feliciteren ;)

Mijn bevalling is me eigenlijk wel meegevallen (zeg ik nu). Op de verjaardag van Menno (m'n man) gingen we rond 12.00 uur naar bed. Om 02.00 uur kreeg ik wat weeen. Rond 07.00 uur kwam de VK (heb in de tussentijd de vissenkom nog schoongemaakt want wie moest dat anders doen?,hhihi) Om half 11.00 had ik 5 cm ontsluiting en de vk zou om 13.30 uur terugkomen. Toen hebben ze alleen de overdracht niet goed gedaan! Na een half uur (heb een weeenstorm gehad) kreeg ik persdrang maar geen vk te bereiken! Rond 12.00 uur was ze er en ik mocht meteen persen. 25 min. later lag Dylan op m'n buik. Geen hechtingen... Dylan was 2980 gr. misschien dat dat geholpen heeft!

Heb met Dylan 7 mnd bv gegeven en eigenlijk is het bij mij andersom gegaan. Wilde eigenlijk na een paar mnd stoppen, hoop stress geen toeschieters daardoor etc maar ons kleine mannetje (die toen heel ziek en heel klein was) weigerde de fles. We mochten in het ziekenhuis alleen naar huis als hij goed dronk. Dan maar borstvoeding! Nu wil ik zeker weer bv geven maar ik hoop met minder zorgen.

Meiden, Dylan is gezond en 'makkelijk' ter wereld gekomen maar daarna heb ik m'n schade kunnen inhalen hoor! Dat is waar ik nu een beetje bang voor ben. Met 20 wk zien en horen we of dit kindje wel gezond is. (Dylan is geboren met een hartafwijking waar we na 3 mnd pas achterkwamen. Na 2 wk ziekenhuis en een openhart operatie is het nu een gezond jongetje die geen medicijnen en beperkingen heeft).

Ben een beetje zenuwachtig voor vanavond (ja ook voor jou Zomaar!)... ik laat jullie het natuurlijk meteen weten.

Zit nu op m'n werk en heb echt geen zin vandaag!

18. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    HOERA DAT IS EEN STREEPJE!!!
    ZOMAAR MAG OP ROZE!!!!
    :) :) :) :) :) :) :) :)
    :) :) :) \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/

19. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Yahoo, zomaar is zwanger! Gefeliciteerd meid!
    Kan me voorstellen dat je nog een iets duidelijkere test wilt hebben maar je bent gewoon zwanger hoor!

En ik moet zwemmen met femke dus ga er gauw vandoor.....

20. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ooh zomaar, van harte meisje!

Sorry aan de rest, heb het een beetje druk met mijn 3 doerakjes om op iedereen te reageren!

Totlater.

ZOMAAR GEWELDIG HOOR!

Deel Deze Pagina