wie gaat er nog meer voor een 2e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door trotsemama27, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    Door de schrik vergeet ik helemaal te vragen hoe het met jou is Carla1980... Hoe gaat het met jou?

2. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    @Cimu, kan gebeuren, 30 pagina's is ook een hoop!

Ik heb wel etrug gelzen en er zijn maar een paar dingen blijven hangen.... :oops:

Een boze :x Lilly die morgen gewoon weer :p is en kindjes hebben het zo nu en dan ook eens nodig (helaas)

Een justfem die een kind van 30 kilo in haar buik mee op sleeptouw neemt ;)

Een carla waarbij de zwangerschap een beetje werkelijk word......... na nog een test :)

Een jo die haar kindje in een emmer stopt zodat ze wat beperkt word in haar vrijheid als ze vervelend is hihi (hmmm geloof dat ik dingen door elkaar haal hé :) ;) ) Mijn mannetje ging in zijn kraam week al in een gamma emmer, staat in mijn album :)

Het was erg gezellig vandaag, vandaag hebben we het alleen met ons 3en gevierd want de familie ed komen zaterdag dan vieren we het echte feestje! Maar euhmmmm wij hebben hem alvast goed verwend en heerlijk geknuffeld en zo :) Taartje tja dat was toch maar raar allemaal hihi, maar op een gegeven moment kwam hij los! :p Enne het taart wat over was hebben we aan de hond gegeven sorry... Maar zaterdag hebben we een piraten taart dus wie weet ;) Heb wat fototjes in mijn album gezet, ff snel dus volgende keer zal ik ze er in wat betere kwaliteit neer zetten...

Zo hier laat ik het even bij voor vandaag, ga lekker nog even voor de buis en dan naar bed, waarschijnlijk tot morgen dames.

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Kunnen we het maken?

Nou en of!

Truste allemaal ;) :) :) :)

4. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Lilly en Bob gaan aan de klus ;)

:D :D :D :) :) :)

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wahahaha jessica! geweldig!
    kunnen we het maken hahahah tegek! hahaha

nou ik ga even naar boven me ventje staat onder de douche en ik ga hem ff helpen... :oops:
    bedenk me net dat we hem morgen waarschijnlijk gaan slopen!

jullie lezen me morgen weer;
    nog 1 ding

IK HEB 10 DAGEN VAKANTIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :) :) :) :)

6. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Nog even snel een berichtje van deze kant... heb wel alles gelezen maar weet niet meer wie wat heeft gezegd, sorry...

Ik ben zelf niet zo'n klaag type maar af en toe ben ik dit zieke gevoel wel een beetje zat. Begrijp me niet verkeerd ik heb het er allemaal voor over en als ik getrappel in m'n buik voel ben ik opslag de eerste 16 wk vergeten. Maar ben weer zo misselijk geweest dat ik van elke inspanning meteen moest overgeven (is best lastig met een jongetje van 3 rondlopen die alleen maar wil voetballen met mama!). Daarna de griep en ik heb sinds vandaag zo'n last van maagzuur (rennies is een uitkomt!)
    had ik met Dylan niet dus het is wel anders.

Maar 1 ding staat vast, ik ga de aankomende maanden zo genieten van het leven in m'n buik want ik denk wel dat het de laatste is!
    Wil trouwens van die buikfoto's laten maken (met Dylan erbij)...

Morgen personeelsfeestje van m'n man z'n werk. We blijven daar ook slapen. Dylan is een dagje en nachtje bij oma.

Tot zaterdag meiden!

7. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Goeiemorgen (jullie liggen allemaal net in bed, maar goed)

Ik had het volgens mij al eerder verteld, maar ik heb ook zo'n overdreven zwangere hier. Met 6 weken al hand op de buik. Alles is vreselijk zwaar en ze moet heel luid roepen als ze iets niet mag eten want ja ZE IS ZWANGER! Alles wat ze zegt is gerelateerd aan de zwangerschap.
    En dan denk ik hoezo zwaar; ja je hebt een zoontje, maar ook een nanny (die ook het huishouden doet) en geen werk, dus ze kan iedere middag bijslapen.
    Moest echt een beetje lachen in mezelf toen iemand zei; nou in mijn tijd was iemand gewoon zwanger en niet ziek....

Misschien moeten jullie mij dit berichtje nog maar eens sturen als ik zwanger ben en de hele dag loop te klagen. Ik weet dat het voor 80% jaloezie is (en 20% wel echt denk ik).

8. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Goedemorgen!

Jo, leuke foto!

Zomaar, even mijn bewondering voor je uitspreken...ik vindt het echt goed van je dat je alweer zo gezellie bent! Een dikke pluim voor jou meid! :thumup:

Verder over zwanger zijn en klagen. Sommigen hebben er redenen voor, maar evenzoveel klagen idd onnodig... (mijn nichtje is afgelopen week bevallen, maar zij had echt een zware zwangerschap, ze heeft nl. een heupafwijking. Ze klaagde heel weinig en deed alles wat ze kon.
    Mijn andere nichtje is nu net over de helft en heeft het idee dat ze hele dagen moet liggen, niet kan schoonmaken en geen eten kan koken terwijl ze zo gezond is als de spreekwoordleijke vis...tsss!) Wezenloos verschil he?
    Ikzelf heb maar 1 ding dat ik echt denk: dat kan nog wat worden...Ik heb namelijk al 1 doosje rennies op en nr.2 is al 2 rennies armer. Met Marciano had ik ook veel last van brandend maagzuur, maar pas veel later in de zwangerschap. We zien wel hoe het gaat lopen dit keer. Ik denk dat Rennies op een gegeven moment niet meer zullen helpen. Maar ik klaag niet, want ik ben veel te blij! Maar wel nog steeds op sommige momenten heel onzeker...

9. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Goede morgen allemaal,

Zomaar fin dat je gewoon gezellig mee kletst.

Hier gaat het super goed. Nergens last van!

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Goedmorgen,

Fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad, Zomaar!

@Marlieke, helpen die Rennies ook een beetje tegen de misselijkheid, anders ren ik zo nog naar de winkel voor Rennies. Ben het spugen spuugzat.
    Heb er ook nog diarree bij gekregen, dus het gaat lekker. De HA maar even gebeld om te vragen of ik iets mocht innemen, maar ik zal wel een of ander virus hebben en het is dus het beste dat alles er gewoon uit gaat (sorry voor de onsmakelijke praat op jullie nuchtere maag).

11. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    @jo: ik heb toendertijd ook een homeopatisch middel van Dr. vogel A.Vogel Nux vomica D4 gebruikt tegen mijn zwangerschapsmisselijkheid, dat verminderde het voor mij naar alleen nog 's ochtends misselijk. Misschien dat het bij jou ook helpt.

@zomaar: fijn dat jullie zo'n gezellige dag hebben gehad.

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    jo
    je zou het allicht kunnen proberen.. het verzacht in ieder geval kunnen proberen...

hier ook ff klagen. al ben ik niet zwanger; ik hen verrekes keelpijn pfff

wbt zwanger zijn en klagen
    ik heb bi gehad {en nog} ik zat met 20 wkn vollegdig thuis... en nu zegt iedereen wat moet jij het zwaar gehad hebben. maar ik heb dit niet zo ervaren. het was zo en niet anders... ik kon er toch niks aan doen en ik zeg ook dat ik een fijne zwangerschap heb gehad! zou niet weten voor wat niet! het is gewoon niet leuk en als ik nu terug denk dan denk ik ook; hoe heb ik die dagen gesleten?

13. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    Ik vind het klagen van mensen die ook echt wat te klagen hebben ook niet meer dan normaal, maar vaak zijn dat juist degene die je nooit hoort of maar een beetje en zich dan ook nog excuseren ervoor. Terwijl er dan ook nog van die vrouwen zijn waar de zwangerschap wel normaal verloopt en die idd vanaf dag 1 op de bank gaan zitten want 'ja ik ben zwanger'dus ik kan gelijk niets meer :)

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dank jullie voor de tips, die ga ik onthouden en waarschijnlijk ook uitproberen.

Oh ja, maar die klagers om niets herken je altijd zo. Ik heb de ziektemeldingen gedaan bij een bedrijf en mijn ervaring is, hoe meer klachten ze hebben (echt, die gaan gerust 7 symptomen opnoemen) hoe minder erg het is (of ze liegen dat ze barsten).
    Ik heb ook wel collega's gehad die mank liepen als er mensen in de buurt waren en als ze dachten dat niemand ze zag, opeens als een kiviet liepen of achter hun bureau gingen zitten kreunen en steunen en naar hun knie of voet grepen als je niet vroeg hoe het met ze ging. En dan ben ik zo flauw dat ik nog niet reageer hè.
    Begrijp me niet verkeerd hoor, als iemand echt last heeft, reageer ik heus wel, maar sommige mensen vrágen er zo om.

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nog 8 dgn.............
    ik wil ik wil ik wil ik wil ik wil ik wil ik wil ik wil ik wil ik willllll............

ik ben nu zo erg dat ik zelf denk; zal ik ovu testen gaan halen, die kunnen ook hcg meten! :oops: ik ga dat niet doen maar toch heb ik het in me hoofd! en zal blij zijn als ik zondag ga testen! ik vind het nu al spannend en ik moet nog 8 dgn overleven!
    als ik aan een lichtroze lijntje denk dan kriebelt mijn buik! :oops:

zo genoeg gemiept; ik ga mij en kyana aankleden en john uit bed knikkeren!

laterrzzz

16. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    ja anniek, spannend he
    we zijn nu toch wel lekker aan het innestellen denk ik.

17. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    SJOOO..........dat hebben we ook weer gefixt ;)

Ik heb dat gezeur van zwangere vrouwen niet echt meegemaakt eigenlijk. Er zijn ook maar 3 vrouwen zwanger geweest in mijn omgeving en dat zijn gewoon bikkels!

Ik zat zelf ook al snel thuis ivm bekkenklachten (18 weken) maar ik heb dan ook al sinds voor mmijn zwangershap bekkenpijn en nu ook. Voor mij is het een onderdeel van mijn leven en ik zal er nooit iets om laten ;)

Ik denk eerlijk gezegd dat die extreme misselijkheid zoals funny die heeft veel erger is. Dat je gewoon bij elke inspanning moet overgeven, BAH!

Pijn daar kun je mee om leren gaan (en natuurlijk zijn ook daar gradaties in). Een vriendin van mij is bij beide zwangerschapppen in het ziekenhuis beland vanwege uitdroging, die blijft echt de hele zwangerschap door misselijk. Die zegt ook NOOIT MEER!
    Nou dat kan ik me best een beetje voorstellen.

Ik denk ook zeker dat het uitmaakt of het je 1e is of dat je nog een dreumes heb rondlopen.

Ach ik ga er gewoon open in, en zie het wel :D
    En anders maar weer 9 maanden pijn, ook dat overleven we weer!

NOu hier weer een hoop plannen voor vandaag, dus tot later!

18. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Anniek: wat herkenbaar! Mijn NOD is 11-11... moet dus nog een paar dagen wachten. Ik wil eigenlijk pas woensdag testen dan, maar poeh, wat lijkt dat nog ver weg.
    Maar ik deel jouw 'ik wil het, ik wil het, ik wil het!' hahaha.
    Ik zal voor je duimen!

19. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Lilly; ik hoop voor je dat het gelukt is ;)

Mijn eerste zwangerschap was ook volledig probleemloos... beetje maagzuur enzo, maar dat was het dan ook.
    Ben dus ook heel benieuwd hoe het deze keer gaat.
    Maar diep respect voor vrouwen die wel de hele zwangerschap pijn hebben of misselijk zijn en toch voor een tweede gaan! Voor die vrouwen blijkt al voor de zwangerschap dat ze alles voor hun kleintje over hebben!

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, zoiets denk ik ook, daarom wou ik niet binnen het jaar weer zwanger worden. Nu kunnen ze toch iets meer zelf.
    Maar zonder kinderen kun je denken, ach, ik kruip even mijn nest in als je niet zo lekker bent (en niet op het werk ofzo). Nu zul en moet je wel voor je kleintje je goed houden, je hebt gewoon geen keus.
    En ja, bovendien weet je nooit hoe je tweede zwangerschap gaat worden, die kan zwaarder zijn, maar ook lichter.

Hoeveel kinderen zouden jullie eigenlijk in totaal willen? Wij vinden twee prima.

Deel Deze Pagina