@Kaatjesmam, jij vroeg dat geloof ik van acupunctuur hè? Ik heb zelf geen ervaring met acupuntuur, maar heb voor mijn werk (pedicure) een cursus voetreflextherapie gedaan. Nu stond ik er zelf erg nuchter tegenover, ik ben eigenlijk niet zo van die dingen, maar sommige dingen werken echt! Zo had ik een paar dagen voor Robin's geboorte pijn op een bepaalde plek op mijn voet, ik kon echt geen schoen verdragen die op dat punt drukte. Pas na een dag ofzo bedacht ik me dat op die plek op je voet met je baarmoeder in verbinding staat. En datzelfde punt was een week of 3 geleden ook weer heel gevoelig. Als je mensen hun voeten masseert, klopt het vaak met punten die ook gevoelig voor ze zijn. Ik weet niet of het helpt met zwanger worden, ik had tenslotte alleen een cursus gedaan en geen 4-jarige opleiding hiervoor, maar het werkt net als acupunctuur met energiebanen. En in China zit je voor beide dingen natuurlijk wel helemaal op de juiste plaats !
Nou dames, alles is goed met de kleine uk! Hartje klopt en zeer beweeglijk! @Funny, hoe is het gegaan?
Heey meiden! Hier eigenlijk weinig te melden. Ben wel bang als ik deze ronde ongesteld word dat het nog harder aan komt omdat we het nu precies op het goede tijdstip gedaan hebben Heb net stijn zijn kamertje naar een andere kamer verhuisd ( kom gelijk tot de conclusie dat die kamer wel erg klein is dus bij de 2de kan er alleen een bed en commode in)zodat ik zijn kamer kan verven en zijn kast ff een nieuw fris kleurtje kan geven. We hebben dat nog niet met de verhuizing gedaan dus zijn kamertje is nog spierwit, is niet echt gezellig voor een kind dus nu word 1 muur lekker mooi blauw en zijn kast word iets donkerder blauw Hij krijg voor zijn verjaardag in januari een nieuw groot bed dus nu doen we lekker zijn hele kamertje. Ik wil alles lekker voor de kerst klaar hebben zodat ik dan niet nog alles hoef te doen aangezien hij begin januari jarig is. Stijn vind het iig heel erg spannend, hij loopt al de hele dag dat hij in de andere kamer wil slapen., ik denk alleen dat als ik hem zo in bed leg dat het krijsen word haha
@jo, bedankt voor je reactie. ja ik ben hier normaal ook erg nuchter over, maar ik ben wel erg nieuwsgierig. misschien dat ik me er in januari eens in ga verdiepen. hopelijk is het dan neit meer nodig. @marlieke; fijn zeg! @veertje; ja kan me voorstellen dat je je dan nog rotter voelt. nu nog maar even niet aan proberen te denken. Leuk dat je gaat schilderen. En een baby heeft zo weinig nodig. Karlijns kamer was eigenlijk de overloop, maar echt prima. Commode en bedje en een kleine kast. misschien zet ik morgen wel even een fotootje in m'n album.
@Marlieke, wow, dat is weer goed nieuws, dan ben je gelijk een stuk meer gerust gesteld. @Veertje, ik hoop zo voor jullie dat het deze ronde lukt! En nu even aan de andere 'klus'. Ik ben ook benieuwd hoe hij op een nieuw bedje reageert. Ik wil Robin er over een paar maanden aan een groter bedje laten wennen, zodat ik haar niet steeds er in en eruit hoef te tillen, maar ik vraag me af hoe dat gaat. Volgens mij gaat ze dan al 's ochtends om 6 uur zelf het bed uit om vervolgens alle kastjes leeg te halen ofzo. @Kaatjesman, leuk kamertje! Vanmorgen had ik iets genants (niet verder lezen als je een zwakke maag hebt), ik had de auto op het parkeerterrein bij de supermarkt gezet en ga even een winkelwagentje halen. Terwijl ik dat muntje erin doe, word ik opeens heel misselijk :sick: , begin te kokhalsen, ren weer met wagentje en al snel naar de auto, maar naast de auto vloog de eerste lading er al uit, toen snel in de auto de rest eruit gegooid in een plastic zak. Jakkes, volgens mij is het bijna niemand opgevallen, er stond alleen een vrouw op haar man te wachten bij de auto achter me, misschien heeft die wat gezien . Het luchtte wel op, heb daarna Robin in het karretje gedaan en ben alsnog maar boodschappen gaan doen. Had toch niets meer in mijn maag.
@Marlieke: Fijn hoor; dat kloppend hartje! Geniet ervan! @lle andere dames; hoezo teleurgesteld bij de eerst volgende Ongi? Ik dacht dat we afgesproken hadden dat die deze maand niet meer zouden komen..... Daarbij zitten we ook bijna aan de 500 pagina's. De laatste pagina's mogen alleen nog gevuld worden met pos berichten, anders gaan we het niet redden. Ik duim voor jullie!
Jo, dat had ik aan het begin van mijn vorige zwangerschap midden in de stad op koopavond. Het enige wat ik toen kon bedenken, was een prullenbak die daar stond. Mensen keken me heel vreemd aan. Goh....
@kaatjesmam, leuke kamer zeg! zo een formaat kleding kast zal hier ook nog wel passen @jo79, vervelend zeg dat je zo een last van je maag had maar ja je moet het op dat moment toch kwijt en dan maar op straat Nou stijn in de andere kamer in zijn bedje gelegd en hij heeft een kwartier liggen krijsen alsof zijn leven er vanaf hing en nu ligt hij al een uur te spelen in zijn bed, hoop wel dat hij zo gaat slapen anders heb ik aan het eind van de middag feest en dan wil hij niet eten.
hoi meiden ja ken het overgeven ik kon by niels niks binne houden hahah moest ook altyd met een zak op pad meiden gign toen straks passe voor lingerie kan me trouwjurk niet meer dicht terwijl op weegschaal anderhalve kilo afgevallen ben ga dalijk bij lezen als me goed voel hoest longe uit me lijf oh ja zoals de meeste denk nog wel weten was t probleem met t nichtje van me vriend die ook ineens gaan trouwen nou schoonmoeder liet net vallen da ze denkt da we niet uitgenodigd worden dus
Wenneke, dat is balen en vreemd als je ondertussen afgevallen bent. Gaan ze nu je jurk vermaken of wacht je nog even tot je er misschien vanzelf weer in past. Gisteren hebben ze Robin bij het kdv maar 1 keer laten slapen i.p.v. 2 x. Vorige maand hadden ze dat ook al leuk 'uitgeprobeerd', vervolgens is haar hele ritme kwijt en hebben we 3 nachten met een huilend kind gezeten, dus gezegd dat ze niet meer moesten doen. Ze zou het in het schriftje zetten. Nou, gisteren zat er een nieuwe leidster (die andere bleek op staande voet ontslagen te zijn, was niet aardig tegen bepaalde kinderen) en die heeft haar dus maar 1 keer laten slapen. Vandaag is dus drama, Robin wil helemaal niet meer slapen, ze heeft tot nu toe nog helemaal niet geslapen en ligt al een half uur te janken in haar bedje. Grrrr, daar word ik zo kwaad om. Volgende keer weer duidelijk zeggen als we haar brengen dat we dat niet meer willen. Zucht...
dat ken ik doen ze hier op kdv ook nou hy moet gelukkig pas in januari op maat gemaakt worden maar moest eigelijk lingerie passe maar daar van moeten ze eerst de goede maten bestellen. heb al 2dagen elke keer steken pfff die doen me toch zeer
Lees ik net dat er weer een juni 2007 mama zwanger is. De 1e ronde gelijk raak... Hartstikke leuk natuurlijk... Jullie weten vast wat ik bedoel...
Velobabe, kaatjesmam: hoe je het een ander ook gunt Jij wil OOK en dat mag best pijn doen hoor. Voel je daar niet schuldig over! Marlieke, wat een goed nieuws! Zomaar, niks voelen kan ook een goed teken zijn! Spannend hoor! Veertje, elke maand is het weer wachten en de teleurstelling wordt elke x erger als het niet zo is maar ik heb een goed gevoel bij deze maand! Ik heb een echo vanmorgen gehad. En alles ziet er super uit! Ze hebben ruim een uur gekeken omdat onze kleine rakker niet goed lag.. Ze kunnen natuurlijk niets garanderen maar hele erge afwijkingen (in het hart) zijn er niet! Ik kon wel janken dat ik op die tafel lag! Heb zoveel gezeik vanmiddag met m'n schoonfamilie gehad dat ik er pijn in m'n buik van heb gekregen. Wil er niet te veel over kwijt want wil m'n geluk gevoel van de echo niet overschaduwen! Van je familie moet je het hebben...
Rond april dit jaar was ik er al helemaal klaar voor......Maar manlief heeft tot augustus moeten nadenken. In juni/juli of zo kwam ik een meid hier uit de buurt tegen (ze heeft dezelfde naam als ik maar dat doet er niet toe ) en ze vertelde me dat ze 4 maanden zwanger was van de 2e.......haar 1e is 4 maanden jonger dan Ruben. Ik wist niet hoe snel ik naar huis moest om een flink potje te janken Dus ik snap jullie heel goed hoor. Je gunt het een ander ook, maar de wens is zo groot Ik zit pas in de 4e ronde maar voor mezelf ben ik er al sinds April mee bezig, als het aan mij had gelegen was die spiraal er toen uit gegaan...Dus het voelt alsof we al in de 8e ronde zitten Ik probeer me weer meer op andere dingen te richten candaar dat ik hier wat minderben dan jullie gewend zijn van me. Maar ik had het er deze ronde echt zwaar mee (en nog een beetje).... En ik moet proberen een beetje nuchterder er mee om te gaan want voor het zelfde geld duurt het nog een paar maanden @kaatjesmam, leuke kamer, lijkt kwa stijl en kleurtjes wel een beetje op die van Ruben. @marlieke, geweldig, super!
@funny, goed om te horen dat alles goed is met de kleine, is toch wel fijn om te horen Probeer niet teveel aan je schoonouders te denken (is makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het)
@funny, voor jou ook geweldig, grandioos en heerlijk! Balen van het gezeik. Dat is het voordeel hier, ze reageren gewoon nergens meer op dus het is wel rustig
Kijk ik ook een keer GTST, is er weer een of andere muts ongepland zwanger Zelfs op haar ben ik jaloers
Het lijkt wel of alles je confronteerd met babies en zwangerschap als je het graag wilt! Ik heb echt een paar keer gedacht dat ik gek werd! Een ander kan blijven zeggen dat je tijd wel komt en dat je een heerlijk kind hebt maar dat gevoel wordt naar mate het langer duurt alleen maar sterker!
haha ik ook gtst te kijken en ik dacht hetzelfde Vrienden van ons zijn vandaag bevallen van een dochter Isa (vond ik zelf een ontzettend mooie naam maar iedereen neemt hem al dus moet zelf een nieuwe meisje naam bedenken) IK WIL OOK