wie gaat er nog meer voor een 2e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door trotsemama27, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik zeg niks...........

wil alleen erg graag.........

2. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant

Ben aan het duimen, ben er tot op heden nog weinig mee bezig geweest deze maand maar hoop toch vurig dat het zo zal zijn....

3. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    fijn hoor om steeds te horen dat ik niet gek ben en dat jullie er net zo mee bezig zijn als ik. ik had vannacht gedroomd dat m'n schoonzusjes allebei zwanger waren. Ik was er echt van van slag.
    Volgens mij had ik een vroege eisprong deze maand (borsten en temp) dus waarschijnlijk ook weer een korte cyclus. Wel fijn dat ik dan kan testen voordat ik het vliegtuig in ga (of in het zeer onwaarschijnlijke geval ongesteld ben voordat ik het vliegtuig inga)

@veertje; Isa vind ik ook een onwijs leuke naam. Hebben we lang op nummer 1 gehad, maar dachten ook dat die wel erg vaak voorkwam

Vandaag beetje druk dagje; zo naar het weeshuis en dan hapjes maken en eten voor een groep mensen die komt borrelen en eten hier.
    Daarnaast ga ik me nu streng toespreken; geen gemuts over dat het zolang duurt met zwanger worden. mijn tijd komt nog wel. ik kan lekker genieten van mijn dochter en het niet misselijk zijn. en ik ga blij zijn voor de andere zwangere meiden hier. Zo!

4. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Funny, wat kan jou die schoonfamilie schelen meid... Je moet het met je eigen gezin allemaal doen... Fijn om te lezen dat alles goed is met je ukkie. Toch altijd weer spannend he, zo'n 20-weken echo...

@Velobabe, hier ook een heel dikke knuffel voor jou meid! You're (en de anderen ook) next!

@Lilly, ook jouw tijd komt, zeker weten!
    Ik ken dat gevoel van: ik had al veel eerder zwanger kunnen zijn...
    Manlief en ik trouwden toen ik 23 was en hij 25. Toen we een jaar getrouwd waren zei ik dat ik wel graag een ukkie wilde. Manlief was er toen nog niet aan toe... Pas toen we al 5,5 jaar getrouwd waren was hij eraan toe...Toen was ik al bijna 28...En pas op mijn 31e kreeg ik Marciano.

Maar je ziet dus, het kan allemaal! Want nu zwanger van nr. 2 en jij binnenkort ook! Deal?

Ik duim voor jullie allemaal!

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Funny, wat fijn dat alles goed is!

In die soaps zijn ze altijd na 1 keer zwanger. Net als in the bold & the beautiful, volgens mij is Brooke van elk kind binnen 1 x zwanger geworden en het waren allemaal andere mannen. Knap toch dat ze altijd a: op het meest vruchtbare moment een slippertje maakt b: dat ze nog steeds niet van voorbehoedsmiddelen heeft gehoord en c: dat het in 1 x raak is.
    Nu mag ik helemaal niet klagen, want in ronde 2 zwanger worden, had ik ook totaal niet verwacht, vooral niet met 1 eierstok en het hele gezeik erom heen wat ik heb gehad. Vorige keer was het rond 5 en dat vond ik zelfs nog snel, ik had gewoon veel langer verwacht. Maar natuurlijk is het hartstikke frustrerend als je al in ronde 10 zit bijv en iedereen om je heen wordt maar zwanger.

Ik ga de was maar eens doen. De hond is in de rui, ik heb gisterenavond nog het hele huis gestofzuigd en het ziet er nu alweer uit alsof er een week niets gebeurd is.

6. veertje

veertje Fanatiek lid

Goedemorgen

Hier een drama nacht gehad, stijn vond het nodig om om 5 uur schreeuwend wakker te worden (waarschijnlijk door hoektanden) dus heb toen een half uurtje bij hem gezeten en is hij weer in slaap gevallen dus ik weer lekker naar bed, ik had mezelf net weer lekker opgewarmt en toen was hij alweer wakker dus manlief hem bij mij neer gelegd want manlief moest naar zijn werk nou stijn heeft toen nog 15 min geslapen en voor de rest liggen spelen grrr
    Ik ga vanmiddag ook maar een middagtukje doen,ben echt gebroken.

7. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    @lle niet zwangere, met een rot gevoel ;) Erg herkenbaar, ik wordt er op sommige momenten echt ziek van dat ik me zo negatief tegenover zwangeren voel. Momenteel zit ik voor mijn gevoel echt in een storm van vriendinnen die zwanger zijn of komen vertellen dat ze al zwanger zijn en dat het 'gelijk' raak was. Het ergste is dat 1 januari de vriendin van mijn zwager (ongewenst zwanger, na een ongelukje, kende elkaar net een maand, zij heeft al 2 kids die ze niet meer mag zien?) uitgerekend is. Ze loopt continue te zeggen dat ze denkt dat het 2de kerstdag gebeurd en nu zit ze ook al mijn vriend te vragen of ie z'n broer kan ondersteunen als het zover is omdat die het allemaal erg spannend vind, bleh ik wordt er misselijk van. Ik hoop zo dat ik positief test in december want als het niet zo is, dan ben ik bang dat ik het niet aan kan daar op kraamvisite te gaan.
    Waarom het bij mij zo hoog zit, is omdat ik 3,5 jaar geleden een spiraaltje liet plaatsen, er was schijnbaar iets niet goed gegaan bij het plaatsen (was echt een trauma :( ) want 2 maanden later werd ik misselijk, toch na een maand maar na de HA, voor de zekerheid test gedaan en wat bleek zwanger, doorverwezen naar de Gyn, echo bleek 7 weken ver. Spiraaltje moest verwijderd worden, met als gevolg een vmk. Hoewel het niet zo zeer gepland was, was ik er echt kapot van toen, maar mijn vriend wilde absoluut nog geen kind, 3 jaar lang heb ik elke dag geprobeerd hem te overtuigen, maar elke keer zag hij het niet zitten, zelfs toen zijn broer en een goede vriend met het bericht kwam wilde hij niet. Hij was er van overtuigd dat het als het zover was dat we er voor gingen gelijk raak zou zijn, omdat het met dat spiraaltje erin zelfs gelukt was. Door dit alles is zwanger worden/zijn zo beladen geworden, dat het voor mij (vooral bij de mensen die heel dichtbij staan) pijnlijk is als ze met het goede nieuws komen. Hier op het forum valt het wel mee omdat ik zie hoe lang de meeste al bezig zijn en voor hen kan ik dan ook echt heel blij zijn, het geeft hoop voor de toekomst.
    Zo wat een kletsverhaal weer, wel ff van me af kunnen schrijven ;) Nu weer even terug naar een positieve gedachte voor december.

We gaan gewoon deze ronde allemaal op roze! :D

@veertje: jij gaat ook op roze en welterusten voor straks ;) Hoop dat de kleine verder niet te veel last heeft van het tanden krijgen.

@funny: goed te horen dat het goed gaat met de kleine in je buik! En de (schoon)familie ach ja helaas kun je die niet zelf uitkiezen.

@zomaar: ik duim met je mee ;) [​IMG]

8. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik zit dus met het probleem dat wij vrienden hebben en die willen heel erg graag kinderen maar dat kan nog niet want zei zit door toedoen van haar ex in de schuldsanering tot volgend jaar oktober en ze vinden het dus heel erg moeilijk om te horen dat mensen er wel voor kunnen gaan en zwanger worden (ze is ondertussen 33 en de tijd begint natuurlijk ook te dringen) nu vinden wij het dus heel erg moeilijk om het hun dan te vertellen tegen die tijd, net zoals andere vrienden die al 1,5 jaar bezig zijn en nu door de gyn voor 1,5 jaar naar huis zijn gestuurd dus als ze 3 jaar bezig zijn krijgen ze verdere onderzoeken. Ik vind het heel erg moeilijk om die mensen het te vertellen want ik weet gewoon dat het bij hun zeer gaat doen, nou weet ik wel dat ik nog niet zwanger ben maar toch denk ik er over na, we hebben iig wel al besloten het die mensen echt al eerste persoonlijk te vertellen zodat ze het niet via de roddel weg te horen krijgen. Al moet ik er wel bijzeggen dat ze al behoorlijk over ons aan het roddelen zijn over een 2de kind, ik schijn namelijk tegen een vriend van mij man verteld te hebben dat we voor een 2de gaan en ik weet toch echt 100% zeker van niet want praat nooit met die vent. Ik denk zelf dat hij het in de groep heeft gegooid om te kijken of mijn man erop zou reageren, ik was er zelf niet bij.

Andere vrienden van ons waren 3 jaar bezig maar gelukkig nu 7 weken zwanger, ik ben echt ontzettend blij voor ze en we wisten het de dag dat ze de test deden en die man was echt zo blij en vertelde tegen mijn man dat ze anders volgende ronde een samenlevingstest kregen dus kon mijn man zijn mond niet houden en heeft het verteld over ons, nu heeft mijn man teminste ook iemand waar hij er mee over kan praten dat is wel fijn.
    Ondanks dat ik het deze mensen ontzettend gun omdat ze al zolang bezig zijn en al meerdere miskramen hebben gehad liet ik toch een traantje toen ik het hoorde, schaam me er best voor maar het deed gewoon even pijn. 1 voordeel hun zijn eerder zwanger als wij dus hoeven wij hun iig geen pijn te doen als we zwanger zijn van een 2de, hun waren namelijk al bezig voor de 1ste toen stijn nog niet eens geboren was.

9. Knuf

Knuf Actief lid

28 aug 2006
    304
    0
    0
    Funny, wat fijn dat alles goed is! Geniet ervan!

Ik ben niet jaloers op zwangere meiden om me heen. Maar het stomme is, dat ik wel iets jaloers ben op meiden die na mij zwanger geworden zijn, waarna ik een MK gehad heb en zij gewoon lekker doorzwangeren en vrolijk vertellen over de VK en de echo en wat ze voelen en gaan doen.
    Natuurlijk gun ik ze een gezonde baby en ik zou ook absoluut niet willen dat het mis gaat tijdens hun zwangerschap. Allesbehalve.
    Maar toch heb ik wel ergens het gevoel van: waarom ging het bij mij mis en gaat het bij hun wel goed?

10. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    dag dames, ben ik ook weer!
    Genoeg terug gelezen maar te veel om overal op te reageren hoor!

@ alle dames die nog niet zwanger zijn: Een hele dikke knuf en ik ga voor julie allemaal duimen dat jullie dit jaar nog een positest in handen zullen hebben.

@velobabe, ik weet wie je bedoelt :) , kan me voorstellen dat je denkt: waarom zij wel en wij niet....
    Jullie tijd komt ook snel!

Hier gaat alles verder prima, heb woensdag de termijnecho gehad en die klopte weer precies, dus ben idd 16 juni uitgerekend.
    Ik was afgelopen maandag van de trap gevallen dus het was nog wel een beetje spanend, maar gelukkig gaat het goed.
    Ik heb nog heel iets last van mijn rug en een paar beste schaafwonden op mijn elleboog en hand, maar dat gaat vanzaelf wel weer over.

Het weekendje was heerlijk, we zaten midden in het bos, en we hebben gewoon heerlijk niks gedaan, ja heel veel eten....hahah, we hadden genoeg te snaaien gehaald.

11. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    ik herken het ook dat jaloers zijn aangezien in de omgevind veel driende weer zwanger zyn

vanmorge by dokter geweest heb een virus te pakken en hoest longe uit me lijf ben aan werk tot 6uur ze hadde niemand pff heb codeinne tablette gekregen maar dan mag geen auto rijden.
    verder waar ze de wratjes weggesneden hebben en hechtinge eruit gehaalt hebben heb ik een alergische reactie of iets in die richting . het is nu vuurrood waar ze t schoongemaakt hadden en het lijkt net of verbrand is moest er vaselin op doen nou nu is het nog roder

hoop dat we alleemaal snel een positieve test hebben
    fijne avond

12. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Pffff let op hier komt een ego bericht:

Ik heb ineens heel sterk het gevoel (na gisterenavond) dat het deze ronde niet raak is... Het gevoel bekroop me ineens, dacht eraan hoe zonde het was dat we nu voor het eerst echt om de dag klussen enzo en dat het dan nog niet raak is pfff. En dat ik het ook echt niet meer ga doen (om de dag klussen) ik ben er klaar mee, zie wel wanneer ik aan de buurt ben :cry:

13. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    zomaar houd de moed erin meissie

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Zomaar, ik hoop natuurlijk dat je er met je gevoel naast zit, maar hoe lang klus je dan om de dag, zowat je hele cyclus lang of alleen een weekje rond je eisprong?

15. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Nee nu zo goed als de hele cyclus lang, dit ivm mijn mk en ik heb vaak een late eisprong....

16. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik denk dat ik vandaag mijn eisprong heb, aangezien ik ontzettend steken links onder in mijn buik heb, zelf als ik hoest doet het zeer.
    Beetje jammer dat we gisterenavond niet geklust hebben, we hadden allebei zoiets van nu ff niet, we hebben genoeg geklust deze week omdat het moest.
    IK ben dus bang dat deze rond ook niks word voor ons.

17. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @veertje, hup jij hebt wel wat beters te doen vanavond, wij waren zelfs een dag te laat, dus vandaag en morgen gewoon aan het werk!

18. veertje

veertje Fanatiek lid

Ja echt wel! stijn ligt nu op bed, nu nog ff wat eten en dan gaan we er voor :D wil echt alle kansen benutten.

19. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Hahah, heel veel succes! En plezier!

20. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Veertje, you go girl! Ik wil je hier niet zien vanavond, hihi!

Zomaar, ik had precies hetzelfde na 10 mnd (na m'n MK). Had een hele cyclus elke dag geklust, een hele cyclus om de dag etc etc. Tijdens de vakantie hebben we het 2 x gedaan omdat ik dat verplichte geklus echt zat was! En toen was het raak! Soms snap je niks van je lichaam... (meestal niet).

Vanmiddag een behoorlijk Migraine aanval gehad. Tja en ik mag niks innemen dus ben behoorlijk beroerd. Heb besloten even m'n schoonfamilie links te laten liggen ondanks dat ik echt wel meeleef met m'n schoonmoeder hoor.

Morgen Sinterklaas bij mijn moeder op d'r werk! Leuk! M'n zusje en broertje wonen net op hun zelf dus ga ik ook even langs!

Patje, 16 juni wat een mooie datum! Ik ben 20 juni jarig en dat is zo'n leuke tijd om jarig te zijn! Gefeliciteerd met een mooie echo!

Deel Deze Pagina