wie gaat er nog meer voor een 2e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door trotsemama27, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Het staat bij zwanger zijn en nu inmiddels op pagina 2. Het heet volgens mij zwanger van de tweede of id. Er is nog een apart topic geopend met de vraag waarom dat het gesloten is, staat ook bij zwanger zijn en is ook gesloten. Uitleg vind ik vaag.

2. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Wat een onzin dat het vervolg topic is gesloten! Nou dan maar hier blijven ;) (zolang dat wel mag...).

@vera, tja af en toe best wel confronterend als iedereen in je omgeving zwanger raakt op moet/is bevallen. Maar dat ik zwanger was van Dylan was het andersom (de meeste van m'n vriendinnen hebben er vrij lang over gedaan). Dus ik gun het ze en bijt heel ff op m'n tanden en geef mezelf een schop ;).

Ben 2 x binnen een maand zwanger geraakt dus voor ons zijn we nu al heel lang bezig. Denk elke maand dat ik zwangerschapsverschijnselen heb maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Vertrouw m'n eigen lichaam niet zo meer echt. We wachten het dus gewoon weer af!

Vanavond alleen thuis, manlief moet toch vannacht 04.00 uur werken. Hopen dat Dylan niet wakker wordt (slapen is weer een drama :( )

Morgen naar Artis en 's avonds slaapt m'n kleine tijger bij oma...

Fijn weekend allemaal!

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik had zelf een topic geopend, maar daar werd ik naar hier verwezen. Even voor het gemak mijn berichtje gekopieerd :D

Mijn zoontje is morgen 5 maanden en we willen deze ronde voor een tweede kindje gaan.
    Het lijkt me leuk om met mama's te praten die ook weer kriebels hebben en ook een jong kindje hebben. Waarom wil jij zo snel een tweede? Hoe denk je dat je omgeving gaat reageren? Hoe wil je dat gaan doen qua praktische zaken, zoals babykamer en kinderwagen?

Mijn laatste cyclus duurde 35 dagen, dus mijn NOD heb ik op 6 april gezet. Hiervoor had ik een cyclus van 32 dagen, dus ik hou er wel rekening mee dat mijn cyclus iets korter kan zijn. Mijn rode week zit er alweer op, dus over een paar dagen gaan we beginnen met klussen, spannend hoor!

Groetjes Saskia

4. veertje

veertje Fanatiek lid

@saskia, welkom hier, ik wil graag een 2de omdat ik het leuk vind als er niet teveel leeftijds verschil tussen zit. Stijn is nu 14 maanden en ik hoop echt dat ik voordat hij 2 word een tweede heb maar ik denk dat de kans klein is.
    Hoe mijn omgeving er over denkt maakt me helemaal niks uit, het is ons leven, ik weet trouwens zeker dat ze het allemaal heel erg leuk zouden vinden.
    Qua spullen komt het eigenlijk mooi uit, als ik bijvoorbeeld nu zwanger zou zijn dan word het als het goed is in november geboren en dan is Stijn alweer bijna 2 dus gaat de 2de tijdelijk in een wiegje tot Stijn 2 jaar is en dan krijgt hij een nieuwe kamer en gaat zijn bedje naar de volgende.
    Met de kinderwagen ben ik er nog niet helemaal uit want ik weet niet hoe Stijn zich de komende tijd gaat ontwikkelen, als hij bijv het niet red om van ons huis naar het winkelcentrum te lopen dan komt er toch echt wel een 2ling wagen en anders gebruik ik de wagen die ik nu heb met eventueel een kiddyboard.

Pff wat een weer vandaag zeg, ik heb het nog geen minuut droog gezien, word daar nooit zo vrolijk van.
    Was al niet erg vrolijk want ik had een lekke kinderwagen band maar gelukkig heb ik die alweer geplakt, ik hoop maar dat hij heel blijft anders kan ik dinsdag nog naar de fietsenmaker ook om hem te laten maken.

Houden jullie het wachten nog een beetje vol?

Zo het is een lang berichtje geworden, sorry

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Dag Saskia, welkom hier.

Ook wij wilden snel een tweede. Zijn vanaf mei bezig, maar het lukt nog niet zo. Ik was een tijdje erg bezig met duowagens, ander kamertje, kleertjes etc. Nu heb ik dat los gelaten, want je kan er geen peil op trekken wanneer het raak is.

Mijn ongi heeft niet doorgezet dames, dus er is nog hoop. Ook temperatuur is nog steeds hoog.... duim duim duim......

6. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Vera, ik duim heel hard voor je.!
    Heb je al getest.?

Saskia, welkom hier.!
    Wij willen ook graag een 2e kindje.
    Mn meisje is 9,5 maand.
    Het lijkt me geweldig om 2 kids met weinig leeftijdsverschil ertussen te hebben.
    Ik hoop dat het allemaal lukt. Heb in november een mk gehad.
    Nu alweer ronde 4.
    Wat anderen vinden boeit me nooit zoveel.
    Ik was wel druk met duowagens ed.
    Toen kreeg ik een mk.
    Nu heb ik het maar van me afgezet.
    We zien wel wanneer ik zwanger. Dan beslissen we wel over een andere wagen een kinderkamer ed.

Veertje, ik baalde ook al zo vandaag.
    Ik stond al klaar met kind in de wagen, komt het met bakken uit de lucht.!
    Echt om sago van te worden..
    Ben nauwelijks buiten geweest vandaag.
    Heb echt zin in het voorjaar.. :D

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Saskia, welkom.

Wij zijn ook als sinds mei bezig, Jiri was toen 6 maanden. Ben ook een tijdje bezig geweest, met kamertjes, wagens, als we snel een 2e zouden hebben. Maar nu is dat al niet meer aan de orde. Als ik nu zwanger ben, dan is jiri net 2 als de kleine geboren wordt. Dus hij krijgt dan een nieuw bed en de commode en ledikant gaat naar de baby. Met de kinderwagen zie ik het tegen die tijd wel. Je weet inderdaad niet hoe goed je kindje dan al kan lopen.

@vera: spannend. Zal voor je duimen. Hoelang zijn jullie met de eerste bezig geweest?

8. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Hoi hoi,

wij gaan nu ook officieel voor een tweede kindje...
    spannend....
    Ons zoontje is nu 15 maanden, en mijn hubbie wilde in eerste instantie nog even met condooms vrijen..ik was nl in januari gestopt met de pil....maar gister was hij ineens erg enthousiast en zei dat hij nu toch wel voor een 2e wilt gaan!JOEPIE! hebben meteen maar geklust..haha....
    ik heb alleen geen idee hoe mijn cyclus nu is...vorige keer na het stoppen met de pil was het 42 dagen tot mijn volgende menstru.....als dat nu deze keer weer zo is, zaten we gister precies goed met klussen, dat was mijn eisprong dag....
    heb overigens gister wel de hele dag een rare buik gehad, beetje baarmoeder-pijn om het zo maar te zeggen....hoe voelt een eisprong dan precies? lees bij daan dat ze m dacht gevoeld te hebben?

nou we zien wel...bij ons zoontje was het meteen de eerste maand raak, maar ga ik nu niet van uit...ons zoontje is van november..en ik was eigenlijk met kerst 2006 uitgerekend...mocht ik zwanger worden...dan is er weer een grote kans dat het kindje te vroeg zal komen... (afwijkende baarmoeder) en ik heb veel kans op miskramen....dus een zwangerschap zal sowieso spannend verlopen bij ons.....

iedereen verders veel succes en klusse.....
    als mijn NOD zo verloopt als vorige maand..zal het met ongeveer 42 dagen zijn en is mijn NOD 23 maart.

Groetjes

9. veertje

veertje Fanatiek lid

@vera, wat spannend zeg, wanneer ga je testen?

welkom daninil.

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Danili, welkom hier. Tis altijd weer spannend he, weer beginnen met zwanger worden.

Tsja meiden, ik hoop morgenvroeg met een vet positieve test in mijn handen te zitten. Nog ff afwachten dus... ga maar op tijd slapen denk ik.
    Bij de eerste duurde het 6 maanden, maar wel maar 4 rondes (erg lange cyclussen, dus het was een wonder!). Nu zitten we dus in ronde 8, maar zijn wel al dik 9 maanden bezig. Maar gelukkig zijn mijn cyclussen nu wel terug naar 31 dagen.

Hier zag het vandaag ook vrij grijs, schoot niet op. Echt zo'n hangdag. Bleh.

11. veertje

veertje Fanatiek lid

Spannend hoor Vera, ik ga heel erg hard voor je duimen.
    Ik hoop echt dat je morgen een positieve test in je handen hebt.

12. willemien

willemien Lid

28 okt 2007
    45
    0
    0

13. veertje

veertje Fanatiek lid

En en en en en?

14. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben ook erg benieuwd Vera en Willemien!

Pim

15. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    JOEPIE! Positief getest! Wel nog een tweede streep die niet zo vet is als de controlelijn, maar een streep is een streep he. En dat op 2 verschillende testen, dus.... Tis echt zo.
    Eindelijk. Kweet dat ik eigenlijk niet mag klagen met 9 maanden wachttijd, maar toch.... voor mijn gevoel is het eindelijk.

Ik ben dan op 19 november uitgerekend. Het is nog steeds een beetje onwerkelijk, maar wel echt al genieten. Lekker weer samen dit geheimpje hebben en brainstormen over kinderkamers, duowagens, indeling in huis, enzovoorts.
    Hoop alleen niet dat ik weer zo ziek wordt als bij mijn zoontje. Jeetje zeg, toen was ik echt str*ntziek. Maar goed, dat zien we wel.

Vooralsnog zit ik op een roze wolk. Heb gelukkig vandaag en morgen vrij, om er ff aan te wennen zonder dat anderen wat door hebben..... hahaha...

16. veertje

veertje Fanatiek lid

Geweldig, van harte gefeliciteerd.
    Geniet ervan.

Wij volgen vast en zeker allemaal heel erg snel :D

17. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Joepie! Gefeliciteerd Vera! En 19 november is een mooie datum.. (is Emme geboren).

Het is toch hoopgevend dat we hier elke maand weer een paar zwangeren hebben!

Pim

18. willemien

willemien Lid

28 okt 2007
    45
    0
    0
    hoi,hoi,
    helaas hier vanochtend negatief getest, ben vandaag officieel 1 dag overtijd, dus m'n ongi zal er wel aankomen, echt balen, janken!
    vera: van harte meid!, had ook graag vanochtend een posi test gehad, maar helaas.
    Gr, Willemien

19. veertje

veertje Fanatiek lid

Zonde willemien, ik blijf toch nog een beetje voor je duimen, je weet het maar nooit.

20. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    He jammer Willemien! Op naar de volgende ronde.

Hier op de wachtbank. Ik vind het weer spannend. Ik heb niet echt symptomen. Wel wat last van m'n onderrug, maar dat kan alle kanten op.

Pim

Deel Deze Pagina