wie gaat er nog meer voor een 2e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door trotsemama27, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ben helemaal verbaasd dat het forum nog werkt.

@Velobabe, ik ben ook iets van 2 kilo aangekomen (misschien na de kerstdagen nog wel meer, maar gewoon van al het eten). Mijn buikje begint ook al wat zichtbaar te worden. Het is nu een beetje zo'n twijfelachtig 'is ze nou zwanger of heeft ze gewoon meer gegeten'-buik.

Tijdens Robin's zwangerschap ben ik vreselijk veel aangekomen, wat ik aan het einde van de zwangerschap woog, heb ik nooit geweten, ging gewoon niet op de weegschaal, maar een paar dagen na de bevalling ben ik er wel opgeweest en toen zat er nog een kilo of 15 bij. De eerste kilo's gingen nog uit zichzelf weg, maar daarna heb ik moeten Sonja Bakkeren om de overige 10 er nog af te krijgen.

Straks even gordijnen uit zoeken voor ons nieuwe huis. Natuurlijk weer zo'n afwijkende maat, dus kant-en-klaar zit er niet in. Bijna alle ramen zijn daar van het plafond tot de grond. Het grootste deel hebben we overgenomen, want dat zag er nog keurig uit, maar voor de slaapkamers moeten we nog wat halen.

2. veertje

veertje Fanatiek lid

Zo alles voor het eten is klaar pfff nou nog even wachten op de mensen haha
    Spreek jullie misschien vanavond nog even en anders morgen als de site het nog doet.

Hier trouwens 25 kilo aangekomen bij Stijn en dat is er nog niet af.

3. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    *zucht van verlichting* Wat wonderbaarlijk nog geen verhuizing ;) kan ik lekker toch nog verslaafd blijven, misschien maar 1dag afkicken.

@velobabe: De naam die zeg ik nog ff niet als er meelezers zijn heb ik het straks gedaan ;) hoop dat je je snel wat beter voelt

@zomaar: beterschap! En ben blij dat je toch nog een cadeautje hebt gekregen ;)

@djezelf: we testen allemaal vet positief in januari ;) en geen twijfelgevallen deze keer gewoon gelijk een super duidelijke test.

@veertje: gezellig zoveel mensen over de vloer, wij hadden dat vorig jaar en ondanks, dat het allemaal wat hectisch was met zo veel, was het wel voor herhaling vatbaar.

@anniek: ik gebruik sensitest ovu-testen, ik vind ze erg duidelijk tot op heden en ze zijn goed betaalbaar. Volgens mij kunnen ze niet vals negatief aangeven, want dat zou betekenen dat je de test verkeerd uitvoert en dan zou de controle-streep niet moeten verschijnen. Wel las ik in de bijsluiter van mijn testen dat als je voor de test alcohol hebt gebruikt de test vals positief kan zijn. Ook staat er in de bijsluiter dat je als je continue negatief test een ander tijdstip moet proberen. Maar jij had al een positest gehad dus dat tijdstip zal wel goed zijn denk ik.

@wenneke: balen dat je moet werken als er zo weinig mensen komen, kan me dan echt voorstellen dat je dan het gevoel hebt dat je net zo goed niet had kunnen gaan ;), hoop voor je dat de 2de ook niet te lang op zich laat wachten voor jullie.

@ll ben blij dat ik weer boven zo'n opmerking kan staan, na een 2-tal weken complete dip begint het weer wat beter te gaan. Ws dat mijn hormonen er een groot aandeel in hebben, heb mn PMS in die 3 jaar mirena ook geen dag gemist. Gisteren die positieve ovu-test benut, straks nog eens testen, aan de stand van mijn baarmoeder te voelen is eisprong nog niet geweest en volgens de bijsluiter is de eisprong tussen de 24 en 48 uur na de positieve test, dus ga vandaag mijn mannetje weer verleiden, gelukkig is ie nu 4 dagen vrij, precies rond mijn eisprong, moet wel zeggen dat het vervelend was dat ie moest werken voor en tijdens de kerst. Nou vroeg ik me wel af maandag en dinsdag waren de test negatief echt een wit vlak, maar ik had de dag voor kerst en 1ste kerstdag ook al een dun streepje op die test wel van dezelfde kleur als de controle streep (waren die ook al positief dan, pas 2de kerstdag waren de streepjes compleet identiek we hebben alle 3 die dagen geklust dus neem aan dat het verder niet uitmaakt, maar was wel benieuwd of je die ook als positief moet rekenen.

Wat betreft mijn buik die is lekker plat, tuurlijk niet meer zo plat als voor noa ;), ben wel benieuwd of je het bij mijn 2de zwangerschap sneller gaat zien, met noa begonnen de mensen pas met 6 maanden te vragen of ik misschien zwanger was en dan zei ik hoe ver ik was en dan geloofde ze het bijna niet. Na de geboorte was ik zelfs lichter als voor mijn zwangerschap, door die eerste 3 maanden misselijkheid was ik behoorlijk afgevallen, eerlijk gezegd hoop ik dat dat bij een volgende zwangerschap niet zo zal zijn.

Nou nog een kleine 2 weken en dan weet ik welke kwaaltjes ik heb en kan ik ook HCG-tjes uitdelen.

4. Knuf

Knuf Actief lid

28 aug 2006
    304
    0
    0
    Hehe, eindelijk weer bijgelezen.
    Las over een schoonloeder. Geen interesse. Ik heb een hele lieve schoonmoeder maar aan één heb ik wel genoeg.

Gisteren samen met mannetje een fles wijn leeggedronken. Kan nu nog... En gisteravond hebben we er samen een fijn feestje van gemaakt. Vanavond en morgen nog even (en misschien maandag voor de zekerheid ook nog). En dan twee weken wachten...

Over een week wordt onze kleine meid alweer twee! En dan drie dagen later gaat ze voor het eerst naar 'school'. Twee ochtenden in de week mag ze bij de peuterspeelzaal met andere kindjes spelen. Gaat ze vast erg leuk vinden.

En nu ga ik weer verder weekend vieren. Doei!

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Zowaar belde mijn schoonvader nog op vandaag, dat valt dan toch weer mee.
    We hebben gordijnen uitgezocht, gedeeltelijk geslaagd, de rest komt wel een andere keer.

Robin zegt nu steeds 'poepie' als ze een windje laat of haar luier vol heeft gegooid. Erg makkelijk, kunnen we haar gelijk verschonen. We zijn namelijk snotverkouden en ruiken niet of ze wat heeft gedaan.

@Knuf, leuk, wat gaat dat snel. De peuterspeelzaal vindt ze vast leuk!

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hallo ben ik weerrrrr ff

sta ervan te kijken dt we nog online kunnen!

nou goed ff een korte update van hiero

alles goed...
    had net opeens wat lage buikpijn maar is nu weer weg
    snapte er eerst niks van, leken wel ongikrampen...
    maar nu ik nadenk zou wel een innesteling kunnen zijn......

toen straks een nieuwe babyannabel gekocht voor kyana en wat blijkt... die andere wat dus ook stuk is staat al 4 jaar in de winkel!
    en we hebben zelf ook noge en moio kerstcadeau gekocht... pff wel iets té duur uitgevalen hoor. we hebben een mooi solbysuround set gekocht... wilde john al lang maja ik vond het steeds onzin en nu haperde de dvdspeler en wilde we dus een andere kopen... naja dan meteen goed....

verder ben ik moe....
    zit te piekeren wat ik moet!
    er is weer een vacature op een woning waar ik wel zou willenw erken! en dan voor 20uur, dan ga ik iets minder verdienen maar dat is nog geen 100euro op 1 maand! en werk dan 4 uur per week minder....
    maar de agressie ligt vrij hoog op de groep.... een cliënt draaid absoluut niet lekker... weet niet of ik dat wel wil nu en daarbij de te hopen zwangerschap... maar de groep waar ik nu sta, sta ik er ook alleen voor voor 9 bewoners en dat is meestal ook niet echt licht! dus twijfel heel erg! het is echt een uitdaging die andere woning... zucht... waa krijg ik toch hoofdpijn van! grr

jo
    oke gedeeltelijk geslaagd, klinkt redelijk

justfem
    ik ga volgende maand idn ook die van sensitest kopen maar dan wel 2x per dag ofzo, nu snap ik er geen drol van! maa ik hoop gewoon verder

7. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Anniek, laten we hopen dat dat idd de innesteling is geweest. :)

Jo, netjes dat je schoonflater nog gebeld heeft. ;)

Knuf, wat vliegt de tijd!
    Heb je dan eerst nog oefendagen op psz?
    Of worden ze dan ook meteen in het diepe gegooit en meteen 2 dagen spelen daar?

Justfem, aan het klussen ligt het zeker niet bij jullie. ;)
    Ik word al moe als ik eraan denk. :oops:

Veertje, fijne/gezellige avond!
    Wat heb je allemaal gemaakt?

Zomaar, spannend!
    at worden 2 lange weken... ;)

Wenneke, wat voor een winkel werk jij?
    benzinepomp toch?

Nikki, dat zou wel een super star zijn van het nieuwe jaar! Hihi.

Wij hebben een super kerstbonus gehad van schoonouders.
    Ik had al en brommer gekregen van ze en nu nog een mooi vol envelopje. :)
    Nog even verzinnen wat we er allemaal me gaan doen :p

8. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    jep benzinepomp

ben weze winkelen bij lief met schoonma effe 200euro lwijt slik alleen voor niels

pff en dan was het nog 20procent korting

fijne avond

9. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    So dan! :confused:
    Jij durft!
    Wel gesponsoord?

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    runner
    ik hoop het ook!
    al moet ik zeggen dat ik me er niet zo bewust van was maar die buikpijn trok gewoon echt mijn aandacht!

wenneke
    rijke stinkerd :)

11. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    gek dat we nog online zijn met de site.
    Had vanochtend wel al een berichtje geschreven hier, maar die is niet gepost zie ik...misschien heeft de site er toch nog even uit gelegen.

@knuf: wat gaat het snel he!
    Maar dat ze nu al nar de PSZ mag?
    Bij ons mag dat pas met 2.5 jaar.
    Raar dat dat zo kan verschillen he!

@veertje: hoe was de kerstdrukte?
    alles gelukt..of is je huis afgebroken? ;)

@anniek: ik gebruik ook de sensitesten. Ben er erg tevreden over.
    Heel makkelijk, heel goedkoop en volgens mij heel betrouwbaar!

@justfem: bij de ovutesten telt het alleen als de lijn net zo donker is als de test lijn. en het klopt dat je de ene dag wel een lijntje kan zien en de andere dag niet. Je schijnt altijd wel wat van dat hormoon in je lijf te hebben en dat kan per dag verschillen.

@jo: is wel lastig dat je geen standaard gordijnen kunt kopen voor je ramen!
    Maar ramen van het plafond tot de vloer is wel errug mooi (heb het zelf ook..;) )

@ derest: ik weet het ff niet meer :oops:

ennuh wel grappig hoor, dat wel allemaal toch nog ff stiekum gaan kijken of we niet toch nog ff op de site kunnen!

12. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    @Runner: Vroeg me af of je jouw schoonouders misschien wou ruilen tegen die van mij? :)

@Anniek: Leuk kunnen ovutesten zijn hé..... :(

@Justfem: Ja heel blij hij heeft het helemaal uit zichzelf gedaan :p (enne hopelijk is het een begin.....);) Zal ik jou maar iets sturen dan? :)
    Denk wel dat die andere ovu testen ook posi waren als ik jouw verhaal zo lees....

@Funny: Ik kan absoluut niet tegen sterke dranken, word ik meteen ziek van, dus dat scheelt alweer ;) Maar vind een wijntje echt heeeeerlijk!

Ik was bij Noah zo'n 18/20kg aangkomen, de laatste 5/6 heb ik er nog steeds niet af... Dacht laat ik er pas mijn best voor doen NA deze zwangerschap heb geen zin om 2 keer "af" te zien ;) Mijn weegschaal doet raar dus weet niet precies of ik nu al aangekomen ben, weet alleen dat ik mijn spijkerbroeken niet meer dicht krijg :confused: Gaat erg snel maar wel leuk! Ach ik eet gezond dus wat er aan komt komt eraan omdat het zo moet zijn. Kom maar op ik ben er klaar voor! :p

13. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    @djezelf: Ik kan daar niets aan doen als ik internet opstart gaat hij vanzelf naar zwpagina.... is mijn startpagina :oops:

14. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik ben gebroken pfff

We hadden twee van die grote bakplaten gekocht en daar hebben we lekker met zijn alle vlees en vis op gebakken :D
    Was erg geslaagd.
    We hebben dmv een quiz 1 van de bakplaten weggegeven, dat was dus de 1ste plaats kado :D

We hebben erg genoten maar zijn echt kapot, stijn ligt nu net een half uurtje in bed, hij heeft alleen maar gespeeld met zijn neefjes.

Heb niet bij gelezen, dat doe ik morgen als ik nog op de site kom :D

15. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Wat super dat we toch nog kunnen schrijven vandaag, dat had ik niet gedacht !

Hier gaat alles nog gewoon zijn gangetje, heb nog geen test gedaan, ik wacht tot 31-12 ... misschien dat er dan al iets af te lezen valt. Ik heb nooit ovulatietesten gebruikt, misschien volgende maand ook eens doen, mocht ik nu niet zwanger zijn. Waar kun je die het beste kopen ?

Mijn kleine man in ook bij de Peuterspeelzaal en hij vindt het heel leuk. Hij had eerst veel moeite met afscheid nemen, maar nu gaat het al een stuk beter !

Thijs heeft kerstavond voor het eerst op het potje geplast ! En vandaag ook een heel klein beetje erop gepoept ! We zijn heel trots op hem ! En toen ik hem vroeg: "Vind je het leuk op het potje ?" zei hij: "Zeker weten !" Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat we echte onderbroeken kunnen gaan kopen !

Groetjes,
    Nikki F

16. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Nikki, dat scheeld straks een hoop luiers verschonen! :)

Zomaar, mijn schoonouders zijn vaak idd van de weggeef...
    (om)Kopen? ;)

Ik ben ook weer van die duivels af.
    Liggen 5 ovutesten van de babyboom geloof ik.
    Ga dat maar eens proberen.
    Hopelijk 1e en laatste keer. ;)

17. veertje

veertje Fanatiek lid

Ff een kort berichtje van mij.

Net vruchtbaarslijm gespot en niet zo een beetje ook.
    Ik ga er vanuit dat ik dan ongeveer woensdag mijn eisprong heb (was namelijk ook zo met de samenlevingstest, zaterdag veel slijm en woensdag eisprong volgens ziekenhuis)
    Dus dan kom ik uit op een cyclus van 36 dagen :D
    Ik kan dan 15 januari testen :D duurt nog wel ffies maar weet wel waar ik ongeveer aan toe ben.
    Heb net mijn mannetje verteld dat we het deze week elke dag gaan doen, hij vind het gelukkig geen probleem, kreeg als antwoord heb toch vakantie :D

18. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Veertje, heerlijk zo'n strijdlustige man! :p
    Maak er volop gebruik van! :)

19. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Verena, bijna vergeten. :oops:
    Maar gefeliciteerd met Dayenne haar 1e verjaardag!
    Leuke dag gehad?

20. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    ja oma heeft ook beetje gesponsord hahaha

hier aan het werk en ruzie met mannetje maar ja

fijne dag

Deel Deze Pagina