@Lilly, ja, je mag trots zijn op jezelf! @Missflower, ja, wazig, ik zou ook niet weten wat het is. @Veertje, gelukkig is hij na het vuurwerk weer gewoon gaan slapen, is natuurlijk ook reuze interessant voor ze als ze wakker zijn. Wij hebben het de laatste 2 x ook gewoon thuis gevierd, samen. Nu waren we ook ziek, dus dan heb je toch al nergens zin in, vond het wel prima zo. @Nikki, die Etospillen heten officieel Etos Zwanger Worden en zijn een soort multivitaminen met foliumzuur er al in, je cyclus zou er regelmatiger of korter door kunnen worden en volgens mij deed het ook nog wat voor de vruchtbaarheid. Heb mijn halve verpakking al weer weggegeven, dus weet het niet meer precies. Er is ook een Etos-pillenclubje hier op het forum.
Jeetje, meiden wat zijn jullie een stel kletskouzen, kan t gewoon niet bijhouden hier Om te beginnen wil ik jullie een voorspoedig en vruchtbaar 2009 wensen. Vervelend dat er zoveel ziek zijn, hoop dat jullie snel weer opgeknapt zijn. Ik ben blij dat alle dagen weer voorbij zijn, heb dan ook net de kerstboom en versiering eruit gewerkt. Kan ik de hele week de boel weer schoonmaken en goed opruimen, aangezien Eva de 12e jarig is en we t weekend ervoor vieren. Haar kado staat al in huis, ben zo benieuwd hoe ze t zal vinden. Vandaag was trouwens een vermoeiende dag. Gisteren oud en nieuw gevierd. Lag er om half 2 in...Eva heeft de gehele dag niet geslapen ivm vuurwerk. Vanmorgen moest ik werken en dus ging om 7 uur de wekker. Gelukkig was ik om 12.00 weer thuis. Van 13.00 tot 15.00 hebben we met zijn 3e lekker op bed geslapen. Morgenvroeg nog werken en dan lekker weekend. Eva mag morgen gelukkig ook weer naar t KDV, kan ze daar haar ei weer kwijt. Wordt wel tijd hoor dat er een brusje komt Kan dan ook niet wachten tot we weer aan t klussne kunnen
Hallo allemaal! Mijn vriend en ik hebben gisteren besloten om in juni weer voor een kindje te gaan. Dan wordt Louise namelijk 2 dus dat lijkt ons wel een mooi moment. Oorspronkelijk was het de bedoeling om te wachten tot ze 3 werd maar we hebben er dus een jaartje afgesnoept Iedereen nog een fantastisch nieuwjaar met heel veel mooie, gezonde kindjes toegewenst. Liefs Manuela
@Manuela,welkom hier en leuk, begint dus toch iets eerder te kriebelen? @Veertje, ja wij hebben een Elro babyfoon met camera. Echt een aanrader, al gebruiken we hem nu al bijna een half jaar niet meer, maar voor de eerste tijd vond ik het erg handig. Ze lijken erg op die van Alecto, kosten zo'n 90 of 100 Euro bij bouwmarken en hebben Dect en nightview. We hebben hem de eerste maanden gewoon op de rand van haar ledikant gezet. Het was wel even schuiven, want niet overal heb je goede ontvangst, dat is het enkele nadeel. Heel makkelijk, beneden kun je even kijken of ze slapen, hoe ze er bij liggen etc., hoef je niet voor elke klipklap naar boven. Geluid is ook goed. Ik heb hem ook nog wel eens voor de hond gebruikt na haar operatie, gewoon boven de mand gehangen, kon ik haar mooi in de gaten houden, zonder dat we haar naar boven moesten tillen, want dat was wat pijnlijk. De fokker van onze hond had ook zo'n babycamera voor de puppies !
@Manuela: welkom hier! Ga je nu al stoppen met anticonceptie of wacht je daar nog even mee? Voel je vrij om, in welke situatie ook, lekker mee te kletsen hiero! @Veertje, wij wonen in een gelijkvloers appartement waar je elk zuchtje ongeveer hoort dus de babyfoon wordt hier zo'n beetje nooit gebruikt. Heb dus ook niet één met beeld. Als je een PC in de buurt hebt staan, kun je ook overwegen een webcam boven het bedje te hangen (als je zelf of je vent een beetje handig is met pc), is in elk geval een goedkopere oplossing. Wij hebben 'm een tijdje boven de box gehad, zodat opa's/oma's op afstand (wonen verder weg dus komen niet zo vaak) konden meekijken wat Iris daar uitspookte, was wel grappig!
HEy meiden! Gelukkig nieuwjaar! Ik heb lekker helemaal neits terug geleze! wel een beetje begrepen dat er een berg nieuwe meiden bij zijn gekomen! Leuk joh! Naar een vruchtbaar 2009! En dat al jullie wensen en dromen mogen uitkomen! Wij zitten op een vakantie park, morgen gaan we terug naa rhuis, ben ik ook wel heel blij om, ik ben hartstikke moe, str*nt verkouden, ziekjes... En dan zit ik mijn eigen schone woning.. Hier is het VIES! Dayenne kwam vanacht om 23.45 net als vorig jaar... Alleen toen was ze slechts een paar dagen oud. Nu alweer 1jaar!
Thnx voor jullie antwoorden, we hebben al even rond gekeken, het lijkt ons handig omdat Stijn nu ineens weer in zijn grote bed wil maar wij dus niet kunnen zien wat hij allemaal doet, het is namelijk de bedoeling dat hij in bed blijft en zolang ik boven blijf doet hij dat wel maar we weten dus niet wat hij doet als we beneden zijn want zodra hij de trap hoort dan begint hij te huilen en gaat snel weer liggen
Hallo allemaal ! @ Lilly, dan heb je vandaag zinvoller werk gedaan dan wij hier ! We hebben uitgerust en de opa's en oma's bezocht, verder eigenlijk niet zo veel ... mag ook wel een keer ! @ Veertje, wij hadden dat vorig jaar ook zo, doorhouden met vrienden. Thijs heeft toen totaal niet geslapen (hij slaapt moeilijk op vreemde plaatsen ... behalve bij opa en oma, daar gaat het wel) Dit jaar hebben we doorgehouden met familie bij de zus van mijn man en wonder boven wonder heeft Thijs heerlijk in hun bed geslapen ! Hij werd om 23.55 wakker en heeft toen nog heerlijk van het vuurwerk kunnen genieten ! We zijn om 00.45 naarn huis gegaan. Toen mocht hij bij ons in bed slapen, er was namelijk nog wel veel vuurwerk. Dat kon hem wel bevallen. We waren erg blij met het verloop van de avond. @Jo, ik gebruik al Gravitamon, maar het eerste potje is bijna leeg (ik ben optijd begonnen ermee ...) Zit in die pillen van Etos genoeg foliumzuur of heb je nog extra erbij geslikt ? Ik denk dat ik ze ook maar eens ga proberen dan ... het zal in elk geval geen kwaad kunnen, toch ? @Wendelaa, morgen gaat onze kerstboom er ook uit hoor. Maandag moeten we weer aan het werk, dan moet dat ding weer weg zijn, dan is het goed geweest. Al is het dan wel altijd zo kaal in huis ... @allemaal, zaterdag en zondag ben ik er even niet ! Ik ga lekker een weekendje met mijn mannen naar Brugge ! Groetjes, Nikki F
Jo79; dank voor je welkom! Ja het begint inderdaad al eerder te kriebelen en het lijkt me ook erg leuk voor Louise om een brusje te hebben. Ze is ook zo ontzettend lief met haar neefje, die is nu 3 maanden en heeft 20 december een nachtje bij ons gelogeerd... de hele tijd aaien en kusjes geven en zachtjes knuffelen! BonaLisa; jij ook bedankt! Ik ga stoppen met de pil als Louise 2 wordt, even kijken hoe ik uitkom met mijn strippen maar zo rond half juni dus Tot die tijd klets ik lekker mee en duim ik voor de meiden die al bezig zijn op een mooie, voorspoedige zwangerschap en een gezond kindje! Verena; nog van harte gefeliciteerd met je meisje en heel veel beterschap! NikkiF; heel veel plezier in Brugge met je mannen!
Manuela, welkom hier! En wat leuk om weer eens wat van je te lezen! All, hier hebben we een voetballertje-in-spe. Hij/zij schopt er sinds gisteren ineens lustig op los. Zelfs voelbaar aan de buitenkant!
allemaal fijn nieuwjaaar hier hadde we geen internet zucht nou vanmiddag weer werken misselijk is nu gezakt maar heb nog wel beetje slijmverlies ach jah ja ik tel af naar het trouwen hahah vandaag is niels 10maanden kom vanmiddag op me werk nog effe terug fijne dag
@Lilly, onze dag leek wel op elkaar! Ik heb de kerstspullen ook opgeruimd (heerlijk, wat een ruimte!). En vandaag onze nieuwe auto ophalen! Gisteren gelukkig nog even kunnen schaatsen. Ik helaas niet maar Dylan wel, zo schattig! @veertje, Dylan komt ook uit z'n bed. Meestal 1 keer om te plassen (doet hij alleen 's avonds op het potje ) en daarna niet meer. wel een periode vaker gebeurt. Wij hebben dus ook nog steeds een babyfoon en dat werkt prima al lijkt me zo'n babyfoon met beeld ook wel wat! Welkom Manuela, wel een leuk vooruitzicht voor 2009! Succes! @Marlieke, wat snel! Ik vond het bij ons met 16 weken al super snel. Daarvoor waren het vooral m'n darmen die flink bezig waren! Wel bijzonder he?! Bij mij in m'n buik is het bijna niet rustig meer... vooral als ik rustig zit of lig. Voel me de afgelopen dagen niet echt lekker... niet niet zo lekker in mn vel en heb last van allemaal kwaaltjes (nachtmerries, pijn in m'n rug en schaambeen en nog steeds saggo...) * einde klaagzang* Ga zo met Dylan en wat vriendinnen naar de ballenbak... even ertussen uit.
@manuela79: welkom, hoop voor je dat het in juni snel raak zal zijn. @de rest heb niet zoveel zin om terug te lezen, maar geloof dat iedereen weer een beetje aan de beterende hand is en dat is fijn om te horen Hier hebben we er sinds 31-12 om 23.30 een neefje bij, we zijn gisteren op kraamvisite geweest, het was echt een schatje, mijn mannetje is helemaal verliefd en nu wil ie ook heel graag zijn eigen kind, dus toch nog ergens goed voor geweest. Hij wilde gelijk klussen, maar ik had niet zo'n zin en heb hem uitgelegd hoe dat met de vruchtbare dagen zit voor de tigste keer nu begrijp ie geloof ik wel beter dat het niet zo vanzelfsprekend is. We zijn overigens gevraagd om de peetouders van het kindje te zijn. Verder heb ik hier het gevoel dat het weer niet raak is, ik heb dezelfde klachten als vorige maanden, dus ik zie het wel hoe het volgende week loopt. Als het niet raak is, dan gaan we alleen nog aankomende ronde bewust klussen en daarna klussen we pas weer in juli voor het eerst bewust, daartussen gaan we tijdelijk op save over, mijn mannetje en ik zijn het er allebei mee eens dat het voor mijn gemoedstoestand beter is en we vinden het allebei niet zo geslaagd om een winterbaby op de wereld te zetten. Zo ik ga nu ff grote schoonmaak doen da's hard nodig hier. Misschien tot vanavond.
@Nikki, er zit inderdaad al voldoende foliumzuur in. @Funny, beterschap! @JustFem, gelukkig had de kraamvisite toch een ander effect dan je had gedacht, mooi dat je man nu gelijk weer enthousiast is! Waarom vinden jullie een winterbaby niets als ik vragen mag? Ik ben zelf ook een winterkind van half februari, maar heb het nooit erg gevonden hoor. Ben vanmorgen in de tuin gevallen, uitgegleden. Flinke schaafwond met bloed op mijn enkel. En nu moet ik er zo dus echt weer uit om met de hond te wandelen (wordt een erg kort uitje), hopelijk is de ergste gladheid nu wel weg. Heb ook geen boodschappen kunnen doen, dus we gaan zo maar beschuitjes eten. Mijn man is werken vandaag. Ik heb ook zo'n grote schoonmaakdag.
justfem meis! niet de moed laten zakken hoor! ennuh hihi ik moest wel lachen om het "efect" van de kraamvisite! 8) manuela van harte welkom verena waar zaten jullie dan? jo oei oei! rustig aan he pff ik moet wat gaan doen hier maar ben moe van de dagen werken... heb nu 5 dgn vrij maar wil vandaag nog een berg strijken! een dora maken voor volgende week op een taart en de kerstspullen opruimen.... bah bah bah maar eigenlijk ook weer lekker
@jo: ik ben zelf van februari de 20ste en ik heb het altijd vreselijk gevonden, vier daarom al sinds mijn 12 de mijn verjaardag niet meer, ik heb altijd vreselijke last van een winterdip, oktober en november zijn meestal regenachtig en guur net als januari tot april, december is wat mij betreft al duur genoeg dus dan blijven de maanden mei t/m september over (mijn vriend is ook al geen winterfan dus die is het wel met me eens), daarnaast heb ik me maar neergelegd bij het feit dat er al veel leeftijdsverschil is tussen de eerste en de tweede dus daarvoor is haast ook geen issue, we willen toch een derde en tussen die twee zou ik dan niet zoveel leeftijdsverschil willen en dan zou de geboorte-maand me niet zoveel kunnen schelen. Nu heb ik dat veel meer. @anniek: ik bereid me gewoon voor dan is de teleurstelling niet zo groot als dat ik er al weer helemaal naar uitkijk en het gigantisch tegenvalt. Ja ik was ook wel verbaasd. Je hebt het iig te druk om bezig te zijn met zwanger worden als ik het zo hoor Zet nu de foto's erop, 1 van noa d'r kerst-outfit, 1 van 't kraampakket, 1 van noa op de pannekoekenboot in de ballenbak en last but not least de nieuwe wereldburger.
@Justfem, gefeliciteerd met jullie neefje. Ons neefje is dit oudjaar 1 geworden. En een winterkindje is best leuk hoor Ik heb gisteren de kerstboom en alle versiering eruit gegooid. Op 1 januari ben ik t altijd zo zat! Heb 3 dagen gewerkt en heb nu lekker weekend. Hoop dat t weekend een beetje mooi weer is...kunnen we er tenminste ff opuit