@manuela, de bevalling ga ik zeker anders doen, bij stijn heb ik er 46 uur over gedaan. Mijn planning voor de volgende is binnen 10 uur Qua zwangerschap niet verslaafd raken aan chips, wil niet weer 25 kilo aankomen. Qua kraamtijd wil ik het op het begin wat rustiger met kraamvisite. Geef mij ook eens even wat van die hcg koekjes... Hier voor de rest weinig.
Dat lijken me hele goede voornemens anniek! Ik zelf wil als eerste een andere vk. De vorige vk (praktijk) die ik had waren erg aardig enzo maar al die tijd werd gezegd dat het koppie mooi naar beneden lag en een paar dagen voor de uitgerekende datum twijfelde ze... toen volgde een liggingsecho in het zh, een uiterst pijnlijke draaipoging en een ks. Als ze dit eerder hadden opgemerkt, was er wellicht eerder een draaipoging gedaan die misschien wel was gelukt of ik had me beter/langer kunnen voorbereiden op een ks. Ook zou ik een ander kraamzorgbureau kiezen. Mijn kraamverzorgster was top hoor maar ze hebben geen bvcertificaat. Wist ik veel... dacht dat alle verzorgenden konden helpen met bv geven. Aangezien ik een verkleining heb gehad en het in het zh ook niet echt volgens protocol is gelopen, had zij me wellicht kunnen helpen maar helaas... Mijn vriend had wel lekker 4 weken vrij en dat was echt heerlijk dus hopelijk kan dat bij een tweede ook! Ohja, en ik ga niet meer zoveel eten tijdens de zwangerschap! Ik was met Louise ongeveer 30 kilo aangekomen
Slaap lekker Anniek! Enne ik zie op de foto dat we dezelfde luiertas hebben! Ik ben er niet zo tevreden over, jij wel?
@manuela: ik pas morgen de lijst ff aan en wat betreft mijn zwangerschap, bevalling en kraamtijd. Niet veel anders, ja minder misselijkheid zou fijn zijn de eerste 3 maanden, en dat je al wat eerder kunt zien dat ik zwanger ben dan pas met 5 maanden te horen krijgen oh ben je nu 3 maanden zwanger , wel wil ik meer bewust genieten van mijn zwangerschap. En een pret-echo laten maken, bij mijn eerste was dat nog onbetaalbaar en echo's waren toen nog niet standaard met 20 weken. Uhm wat betreft kraamtijd die was wel goed, maar ja nu heb ik een andere man dus dan is dat eigenlijk weer nieuw voor me. Oh en van mij mag de bevalling wel iets langer duren of even lang maar dan wel graag minder pijnlijk. @veertje: morgen neem ik mijn HCG-taart mee en dan zal ik ook een stuk voor jou neerzetten bij het wachtbankje. Wanneer moet je eigenlijk weer naar het ZH? Trouwens mijn zwager heeft ons neefje zelf gehaald (wel met hulp van VK) ik had er nog nooit van gehoord, hij vond het een geweldige ervaring, maar ik en mijn mannetje denken er allebei toch wat anders over. Ik laat het liever aan de VK over en mijn mannetje vind het al heel wat dat ie mijn hand zal vast houden. Ik vroeg me af hoe jullie daar tegenover zouden staan?
Nou ik ga eens kijken of ik mijn mannetje mee naar bed krijg die zit hier lekker verslaafd te spelen op zijn P3, maar ik mag niet klagen want nu heb ik wel weer elke avond de laptop tot mijn beschikking. Weltruste en to morgen. @anniek als jij nou dinsdag test, dan test ik donderdag wel En dan kunnen we allebei op roze.
Shauna, welkom hier! Manuela, eigenlijk is mij alles goed bevallen wbt vk, kraamhulp en de rest. Alleen hoop ik dat deze uk niet zo grijs is bij de geboorte en geen ademhalingsproblemen heeft. Marciano zat echt op het randje van ... Al tijdens de bevalling viel zijn hartslag telkens helemaal weg. Die 1e kennismaking met je kindje moet normaal heel mooi zijn, maar bij ons was het kijken van een afstandje (ik zag niets want ik had mijn lenzen niet in) en daarna ging de vk als een gek aan de slag om hem te helpen. Ik denk dat het ook wel meespeelde dat de bevalling zo snel ging. Dus een iets relaxtere bevalling zou fijn zijn. Verder ben ik erachter gekomen dat je de zwangerschap en bijbehorende kwalen niet zelf in de hand hebt. Zo was ik bij Marciano topfit. Echt geen enkele klacht. Ik was gek op frikandellen (6 per week was niets) en chips. Deze zwangerschap is totaal het tegenovergestelde. Brandend maagzuur, bij vlagen misselijk, vaak pijn in de onderbuik (soms ook rug). Geen zin in chips en frikandellen vanwege het maagzuur en de misselijkheid. Wel aan chocola...alleen niet wanneer ik misselijk ben. Verder nog even aan ANNIEK, WENNEKE, JUSTFEM (en hopelijk nog veel meer dames): jullie zijn gewoon zwanger dit keer.... Voor de extra ondersteuning: Meteen ook maar even wat voor in de provisiekast meegegeven...
Zoooo...jullie schrijven echt veel in een korte tijd! Leuk! @degenen die mogen testen komende week, heel veel succes! (sorry weet de namen nog niet zo goed te onthouden ) @Manuela, ik zou wel dezelfde vk en kraamorganisatie houden. Maar ik zou wel zelf dingen anders willen doen. Ik heb een familie waar het vaak fout ging tijdens de zwangerschappen. Dus mijn eerste zwangerschap was ik vooral erg bang. Voor alles wat er maar fout kon gaan. Ik heb dus bijna niet genoten en was vooral opgelucht toen mn meisje geboren was en alles was goed. Deze keer wil ik er veel meer van gaan genieten. Enne...ik wil VEEEEEEL minder chips gaan eten. Lays heeft zo ongeveer heel zijn winstmarge aan mij te danken vorig jaar. En ik heb er heel wat extra kilo's aan overgehouden hahaha. @Alle zwangeren hier; waren jullie snel zwanger van de 2e of heeft het wel even geduurd? Ik was van de 1e door de pil heen zwanger maar heb een voorgevoel dat de 2e wel een tijdje op zich zal laten wachten...
Wat een leuke vraag Manuela! Deze zwangerschap wil ik niet meer zoveel aankomen, was mijn eigen schuld (deels, want ik hield ook nog vocht vast), teveel gegeten toen. De bevalling, ik ben in het ziekenhuis bevallen en dat was waardeloos. Zo slecht geholpen, te weinig personeel, ontzettend snauwerige arts, hielpen niet met bv, je moest alles zelf aankaarten etc. Dit keer ga ik dus mooi naar een ander ziekenhuis. Kraamperiode: ik had een superkraamhulp, echt perfect. Mijn schoonfamilie heeft die tijd alleen verpest door het uiterlijk van mijn dochtertje af te zeiken, een uur te laat te komen en haar slapend uit haar bedje te willen trekken. Toen dat vervolgens niet mocht heeft ze de hele familie en iedereen die het maar horen wou opgebeld om te vertellen dat wij een stel egoisten waren, die haar dat niet gunden...ging ons met rare emails bestoken etc. Dus nu geven we van tevoren aan dat ze zich kunnen gedragen, onze regels gelden, ze ons kind niet hoeven af te kraken en anders thuis mogen blijven. Misschien wil ik dit keer ook wel een kraamfeest houden, heeft een van jullie dat gedaan en hoe beviel dit?
goedenmorge meiden wat is er veel geschreven hahaah nee die nicht gaat gelukkig 2weken ervoor trouwen maar heb een schoonma die haar mond niet dicht houd en aangezien zij de enige is die mee WIL met jurk passen hoop ik dat ze haar mond deze keer wel houd tegen hun. weer aan het werk pfff , heb zo n slechte nacht gehad. eerst last van me buik ter hoogte van darmen en misselijk en nu nog misselijk buikpijn is weg. zow ik kom straks nog wel terug hahaha oh jah en knuf gefeliciteerd emt je dochter
@Lilly Ik doe mijn best met de BV. Gazelle MPB zo eens googlen. Jouw buikje is er dus ook sneller, die van mij ook. De 1e keer heb ik weken geroepen waar blijft mijn buik nou? Nu dus niet, hihi. Enne Overal van genieten, nou van de misselijkheid De Hele Dag kan ik niet genieten, sorry @Runner Ja, het bijten afleren...is bij mij dus gelukt. @Funny Zolang Keano nog graag melk drinkt en ik heb nog energie ervoor ga ik ermee door. @Jo Nog een keer BV proberen kan altijd. @Nikki 19 maanden dat is ook niet niks. Daar ga ik nu ook voor, 19 maanden en dan zien we weer verder. 20 maanden---> @Zomaar Voor mij nog 2 nachtjes slapen. Jij mag ook binnenkort, hou vol! @Shaula Welkom! Lays @Knuf GEFELICITEERD! Enne ikke ook moe, maar eindelijk beter! @Veertje en Anniek Hoe ga jullie je bevallingstijd regelen dan? Ik bedoel dat heb je toch niet de hand, was daat maar zo. @Manuela BV vragen kun je nu ook aan mij stellen als ervaringsdeskundige. Dat mag altijd. Onze kraamzorg had wel dat certificaat en stond positief tegenover BV en flesvoeding. Zij vond het ook echt je eigen keus en wat jij wilt daar moet je in gesteund worden. Je hubbie was wel lang vrij, Fijn hoor! Jij hoopt vast op een natuurlijke bevalling. (raar gezegde vind ik dat, maar ik bedoel een ks is niet niks) Kan me voorstellen dat je een andere VK wilt Ik wilde zo graag thuisbevallen. De zwangerschap verliep goed. Toen ging ik overtijd. Tas voor zh inpakken. Strippen in zh. Toch thuisbevallen! Tas voor zh uitgepakt. Thuis bevallen! Ontsluiting stopt. Toch naar het zh. Bevallen in het zh waar ik nog niet eens was wezen kijken, etc. Bevallen in de nacht van vrijdag op zaterdag... Drie kwartier hechten... Bevallen in 9 uur. Het resultaat een prachtige zoon. Maar ik baalde er zo van dat hijn niet thuisgeboren was. Tot ik hoorde dat we als hij thuisgeboren was gelijk gescheiden zouden zijn omdat ik dan met spoed naar het zh had gemoeten voor hechtingen. Wat ik me voorgenomen heb? Me realiseren dat je niet alles zelf in de hand hebt.
joeppie vanavond lekker naar de film als oma op wil passen hahaah den marco borsato of high scool musical 3 die nummer 1 en 2 zijn echt mooi
hallo allemaal! Leuk weekend gehad? @Manuela: pff ik zou zoveel anders willen maar ja.... In mijn zwangerschap heb ik zo'n 7 keer in het ziekenhuis gelegen, ik bleef maar overgeven en had dus last van overmatig zwangerschapsbraken, echt verschrikkelijk en mijn bevalling ging helemaal goed alleen daarna moest ik naar het ziekenhuis omdat ik ruim een liter bloed was verloren dus 's avonds nog naar de ok en alles is toen schoongemaakt. Trouwens ik zou ook zowel voor een andere vk gaan als kraamhulp. Mijn vk die ik toen had is daar weg en nu zitten er mensen die mij niet zo aanstaan. En mijn kraamhulp liep tijdens mijn bevalling zo'n 30 keer vallen dat ze om 7 uur bij de kapper moest zijn en toen de vk het ziekenhuis stond te bellen zei ze: doeiiiiiiii ik moet naar de kapper en liet de boel de boel en hebben mijn moeder en schoonmmoeder alles (lees=ALLES ook van de bevalling) opgeruimd! Was echt woest! Ik hoop dat het bij mijn volgende zwangerschap allemaal anders verloopt maar ja je hebt het niet voor het zeggen! @Justfem, ik geloof ook niet dat mijn man het kindje zelf wil aanpakken, misschien als hem dat op het moment zelf word gevraagd dat hij het wel doet maar ik weet het niet hoor. Voor mij hoeft het niet zo maar als mijn mannetje het wil.......... hahaha Nou wij gaan zo even met Naomi het ijs op en even onze nieuwe auto showen bij vrienden en daarna ga ik hier even de kerstboom weghalen, ben dat ding nu wel zat! Fijne dag allemaal!
tsjeeeeeee..... na 20 minuten ben ik klaar met alles bij lezen Zag dat Justfem het gisteren wel erg laat heeft gemaakt haha Blijf jij soms wakker van de hcg koekjes en chocolademelk? Anniek: Enne hoofdpijn weg? Zou gewoon dinsdag testen 8) Knuf: Dubbel gefeliciteerd (nog) met Daphne! Alleen jammer dat de foto het niet meer doet Jo: Echt niet te geloven..... als mijn schoonouders ZO met mij en mijn kind zouden om gaan en ZO over haar zouden praten :x Lilly: Ik heb het ook al aan mijn gezin verteld (ouders broer en zus) zie ze zoooooo vaak die zouden het zelf ook wel ontcijferen en tja bij mij is het ook al te zien als je een beetje goed kijkt! De rest vind ik stukken minder belangrijk en die krijgen het te horen NA de echo. Marieke: Leuke cadeau's! Die gaat zich de komende tijd heel goed vermaken hoor ik wel Wat ik anders zou doen qua bevalling/zwangerschap, nou zwangerschap mag helemaal hetzelfde zijn wat mij betreft... Gaat alleen niet meer lukken omdat ik me nu ook echt zwanger voel qua missleijkheid en zo maar dat vind ik nog steeds prima. De bevalling weer graag thuis, maar dit keer zonder weeen storm in de vorm van rugweeen die ik onmogelijk op kon vangen..... Zelfde VK praktijk gekozen want ze waren en met mijn kraamhulp van toen hebben we afgesproken dat zij en ik allebei aangeven dat ik haar weer wil en zij geeft ook aan hier weer te willen kramen aan het kraamzorgbureau! Was net mijn 2de moeder die in huis rond liep, ze wist alles bv, tips noem maar op... maar vooral het was super gezellig en net alsof ik haar al jaren kende Verder mag mijn placenta dit keer eerder en zonder hulp komen pfff en wil ik geen catheter en niet gehecht worden 8) Voor de rest wil ik gewoon weer zo'n PRACHTIG kindje als dat ik al heb! Zo dat was het wel zo'n beetje geloof ik Ik hoop dat mijn BV dit keer makkelijker loopt waardoor ik het langer kan geven! Nou nu heb ik het echt allemaal wel opgesomt
wahahahaah ja als dat alemaal kan dan wil ik als er een 2e komt een zwangerschap zonder elke week in het ziekenhuis te zitten
justfem kind aannemen? dat vroeg jij toch he? uhm neuh laat de verloskundige dat maar mooi doen, john zou omkiepen! Alleen als de bevalling nogsneller gaat hoop ik maar dat de vk op tijd is. Gelukkig ga ik naar dezelfde praktijk als ik weer zwanger ben en daar staat het in mijn dossier. velobabe nee helaas kun je de tijd van je bevalling niet regelen idd. maar hoop niet dat het nog korter gaat duren dan 3 uur. maja we zien wel, komt wel goed er is nog geen 1 kind blijven zitten. Zo nou hier goed wel goed geslapen, alleen vanacht schrok ik opeens wakker! heb nog steeds een beetje een zware kop maarjah, en pijn in mijn schouder. Komt goed. vanmiddag komt schoonzus en schoonbroer en ons petekind op bezoek.
Ik geloof dat mijn mannetje het kind heel graag zou willen aanpakken. Hij kan echt overal tegen. Bij mn eerste bevalling zei ik: "Je mag alleen aan mijn hoofdeinde staan". Maar goed, hij stond alles eens goed te bekijken aan de onderkant en vond het allemaal maar wat interessant! Hij riep ook steeds: "Ik zie haartjes!" Hahaha... Oh ja wat ik ook wel anders zou willen bij de volgende bevalling...is dat ik niet weer ruim 2 uur lang hoef te persen. Ik was nu zo uitgeput dat ze me steeds wakker moesten maken om weer eens te persen. En vooral omdat dat mens van het ziekenhuis al na 10 minuten steeds zei: "Het zal echt niet langer dan nog 20 minuutjes duren hoor!"Grrr... ... Jaja, 2 uur later was het dan eindelijk zover! Maar verder mag ik niet klagen! @Jo, wat een rotstreek van je schoonfamilie. Daar zou ik echt heel verdrietig van worden. Kan me voorstellen dat je nu die regels hebt voor de volgende kraamtijd zeg! Al zou mn kind er uitzien als een gesmolten ET (om even Hans Teeuwen aan te halen) dan nog mag NIEMAND wat over het uiterlijk van mijn allerprachtigste kindje zeggen! Kan je helaas niks vertellen over een kraamfeest. Heb dat ook niet gedaan, maar ben ook wel benieuwd!