wie gaat er nog meer voor een 2e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door trotsemama27, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veertje

veertje Fanatiek lid

Gezellig dat je er weer bent trotse mama, het is zeker een tijd geleden. Natuurlijk mag je nog gezellig mee kletsen :D
    Het duurd dan zeker lang voor je als je zo snel zwanger was bij de eerste
    Bij stijn deden wij er 16 maanden over dus als ik binnen het jaar zwanger zou zijn dan is dat voor ons echt heel erg snel.
    Een cycles van 37 dagen is best lang, ik denk dat ik nu een cycles van 34 dagen heb, had eerst netjes 2 keer 30 dagen zoals het bij Stijn altijd was en nu ineens 34 beetje vervelend.

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    He jammer Veertje dat je denkt ongesteld te worden. Maar ja laat het dan maar doorkomen he.

Trotsemama, welkom terug. Ik herken je gevoel hoor. Van Emme was ik in vier rondes zwanger. En nu zit ik in de vijfde ronde. Stiekum hoop je toch dat het even snel gaat als de vorige keer. Wellicht zijn voor jou met en onregelmatige cyclus ovulatietesten makkelijk om je vruchtbare dagen te bepalen.

Jeetje Veertje, 16 maanden. Dan is je geduld echt op de proef gesteld zeg. Ik zag laatst bij de Hema ook wat leuks liggen in een minimaatje, maar ik heb het netjes laten liggen...

Pim

3. trotsemama27

trotsemama27 Actief lid

12 dec 2007
    151
    0
    0
    Ja ik denk ook dat ik dat ga proberen ovulatie testen, wie weet is dat wat. Groetjes trotse mama

4. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Ik hou het niet meer bij hoor... ;) . Wel gezellig!
    Sorry dat ik niet iedereen kan antwoorden....

Druk weekend gehad: kinderverjaardagen en 2 vriendinnen zijn bevallen van een kindje!

Heb van het weekend ff m'n hart kunnen luchten bij m'n man en m'n moeder. Die spanningen en het wachten en allemaal bevallingen en zwangerschappen om me heen werden me even te veel. Maar vanmorgen nog niet ongesteld geworden dus ik een test gedaan... niet dus :(
    Misschien te snel? Heb vorige keer ook een x te snel getest en een paar dagen later bleek ik wel positief te testen.
    Ik weet het niet meer.. voel al een paar dagen menstruatie -achtige- krampen in m'n buik en heb pijnlijke borsten maar dit kan alle kanten op!
    Heb nog een test liggen en die bewaar ik maar tot woensdag ....

@veertje, je 'klinkt' weer positief (wat een domper he zo'n negatieve test...)! Hoe is het nou?

Moet toch iets meer gaan kijken op dit forum anders hou ik het niet meer bij! ;)

5. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    hallo,

Wat hebben jullie weer wat afgekletst. kan het na een dag niet helemaal meer volgen.

Als je een onregelmatige cyclus hebt zou ik het om de dag doen of ovu testn, dan kan het nite missen.

het is toch zo dta als je om de twee dagen klust en ook nog in de juiste periode, dat de kans dat je zwnagr bent dan 100 procent is? gewoon even een vraag, heb zon gevoel dat het raak is, maar des te harder ga ik vallen van de wolk.
    Heb wel een hele aparte buikpijn. kan ik niet zo thusi brengen.

groetjes Gaby

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Morgen gaan we een dagje naar mijn ouders. Ze wonen op anderhalf uur rijden aftsand, dus ze zien ons niet elke week.
    Dus ik kom nu alvast bijlezen, want morgen heb ik geen tijd.

Nynke, bij Pete waren we de eerste ronde al zwanger, dus dat is wel snel gegaan. Aan de ene kant hoop ik wel wat we weer gelijk zwanger zijn, maar aan de andere kant weet ik ook wel dat het nu langer kan duren.

Tweeling, ik was 5,5 maand zwanger toen wij gingen trouwen. Mijn trouwjurk is bij mijn buik uitgenomen, waardoor ik hem gewoon nog paste.

Trotsemama, ik heb eens gelezen dat als je een onregelmatige cyclus hebt, dat je dan het beste je hele cyclus om de 2 a 3 dagen kan klussen. En rond de periode dat je denkt vruchtbaar te zijn, proberen om de dag.

Funny, ik testte ook pas 6 dagen na NOD positief. Zolang je niet ongesteld bent geworden is er nog hoop.

Gepke, als je seks hebt in de periode dat je eisprong is, heb je volgens mij 25% kans op een bevruchting. Dus dat je in de goede periode regelmatig seks hebt, wilt nog geen zekerheid geven op een zwangerschap.

Groetjes Saskia

7. veertje

veertje Fanatiek lid

@funny, ja ben wel weer positief, ben nu alleen een beetje sjaggie dat het nog niet doorzet want nu word mijn cycles weer zolang maar ja niks aan te doen, we gaan gewoon weer met goed moed de volgende ronde in.
    Jammer dat je negatief getest heb, het is goed om af en toe je hart te luchten, ik heb mijn zusje waar ik heel erg veel mee praat.

8. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hehe, als dàt es waar zou zijn, dan was ik nu allaaaang zwanger geweest en velen hier met mij! :)

Nee, helaas, is het idd zo dat als je precìes 'op het juiste ogenblik' klust en alles optimaal is (eitje, zwemmertjes), je nog steeds maar 25% kans hebt zwanger te raken (en te blijven)...

9. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik mag vandaag zeggen dat ik 1 dag overtijd ben :D maar ja het blijft ook bij die ene dag want mijn temp is nog steeds laag en ik heb nog steeds het gevoel dat ik ongesteld ga worden, nou maar hopen dat het echt vandaag komt anders ga ik naar een cycles van 35 dagen en daar zit ik niet echt op te wachten.

Het is zeker jammer dat we maar zo weinig % kans hebben per maand om zwanger te worden, had ergens ooit een tabelletje gezien maar ken hem nergens meer terug vinden.

Mijn papa word zo geopereerd aan zijn hand, zitten wat bulten in die worden verwijderd, als dat niet zou gebeuren dan kan hij zijn hand over een jaar niet meer gebruiken, nou lukt het al niet om er veel mee te doen want hij heeft helaas reuma.
    Het is maar een kleine operatie maar toch maak ik me veels te veel zorgen.

@iuno, we willen je vandaag hier niet zien want je moet aan de klus ;)

10. veertje

veertje Fanatiek lid

Nou hier eindelijk ongesteld :D op naar de volgende ronde.

Kreeg net een telefoontje van mijn vader en zijn operatie is uitgesteld naar 21 april omdat hij teveel hoest, ze zijn bang dat hij tijdens de operatie teveel beweegt.

11. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Veertje, nu heb je in ieder geval zekerheid. Sterkte met je de operatie van je vader.

Gepke, je hebt idd geen 100% kans hoor als je het op de goede dagen doet. Per cyclus volgens mij maar iets van 15% volgens mij.

Funny, voor jou nu ook spannend dus. Fijn dat je je hart hebt kunnen luchten.

Ik ben vanochtend begonnen met de ovulatietest. Ik had vandaag nog geen smiley (gebruik de digitale van clearblue). Ben maar vroeg begonnen omdat ik mijn ei niet wil missen en mijn cyclussen aardig kort zijn (25-27 dagen). Ik denk dat ik deze maand een paasei heb :) :) !
    Komt mooi uit, want dan zijn we samen vrij.

Ik ga nu een leuke periode tegemoet met veel vakantie (eind maart, eind april en half juni). Heb dus genoeg afleiding. Ik heb voor mezelf ook zoiets als het ergens in september maar zo is, dan is het goed. Dan is Emme 2,5 jaar als de tweede komt. Dat vind ik wel een ideaal leeftijdsverschil. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken om nu al een tweede te hebben. Emme is echt een heel gemakkelijk en vrolijk meiske en slaapt echt altijd maar dan ook altijd door, maar is op het moment wel een echt handenbindertje.

Pim

12. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Oeps... :oops: moet m'n banner hier nog aanpassen (zal ik gelijk ff doen ;) )...

Heb 3 ovu-tests gedaan (dag 13, 14 en 15) en de middelste was overduidelijk het dikst (en als enige dikker dan de controlestreep). :D
    Heb dus waarschijnlijk gisteren m'n ei gehad (dag 16). Moet nog kijken hoe het met m'n temp. gaat, maar ziet er tot nu toe goed uit (langzame stijging tot boven m'n coverline).
    Als dit idd zo is, zou ik hoogstwaarschijnlijk dus weer een cyclus van 30 dagen hebben, i.p.v. 32 (was maar van m'n langste cyclus uitgegaan ;)).

Hè, vervelend dat de :evil: :evil: :evil: toch gekomen zijn...

Balen dat de OP van je vader is uitgesteld! Zit je weer langer in de zenuwen! Ken het ook hoor; mijn zoontje moest vorig jaar geopereerd worden. Was wel een wat grotere ingreep, maar toch een 'routine klusje'. Hadden 3 maanden van te voren al OP-datum gekregen. Werd meneer natuurlijk uitgerekend 1 week voor die datum snot verkouden! ](*,)
    OP is uiteindelijk een maand verschoven (maar gelukkig wel heel voorspoedig verlopen :thumup: ).

13. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo,

Ja in mijn achterhoofd wist ik het wel, dat je maar 25 procent kans heb. Bij mijn vorige was ik zo snel zwnager. Hoop ik nu op. ben wel erg emo de laatste dagen, maar ja kan ook ergens anders mee te maken hebben.

veertje jammer dat de rode duivels zijn gekomen, maar ja je hebt nu zekerheid en kan weer voor de volgende ronde. maar ja de terleurstelling is er wel.

Pim ik kan mij goed voorstellen, dat je je ei niet wil missen. ik ben nog niet begonnen met ovu. ga ik wel doen, als het te lang gaat duren.
    Ik snap je verhaal van handenbindertje. heb ook ongeveer een dochter rond die leeftijd van emme.

@Iuno vervelnd dat je vader no nog langer in de zenuwen moet zitten. Je bereidt je je er och op voor.

Groetjes Gaby

14. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Ben vanmiddag ongesteld geworden.. :( Altijd op m'n werk.... Heb morgen een afspraak met de dokter. Wil dat ze ff met een echo gaan kijken. Misschien is er iets blijven zitten van de miskraam. Het is toch gek dat ik 2 x in ronde 1 zwanger ben geraakt en dat we nu alweer in ronde 7 zitten.

Veertje, we lopen wel lekker gelijk op!

Ga lekker naar bed, sorry voel me niet zo vrolijk en heb ook geen zin om me daar overheen te zetten. Komt morgen wel weer...

15. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hehe, volgens mij bedoel je veertje... ;)

16. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Sterkte meid! *knuddel*
    En ik snap je onzekerheid helemaal!

17. veertje

veertje Fanatiek lid

We gaan zeker gelijk op.

Ik zat er vanmiddag ook even doorheen, ik had Stijn in bed gelegd en toen kwamen er toch nog wat tranen ondanks dat ik wist dat ik ongesteld zou worden, ik ben echt zo bang dat het weer 16 maanden gaat duren en om eerlijk te zijn zit ik daar echt niet op te wachten, elke maand weer die ellende, mijn vriend en ik hebben dan ook besloten dat als we in november nog niet zwanger zijn we naar de huisarts gaan want dan wil ik wel eens weten of er een reden is waarom het bij ons zo lang moet duren.

Stijn ligt nu net voor de 2de keer in bed, die arme knul krijgt 2 tandje en 2 kiesjes, zijn hele onderkaak is dik, tis echt heel erg sneu voor hem, ik hoop nu dat hij de nacht door slaapt en dat snel die rot dingen doorkomen.

Hoe is het voor de rest bij jullie?

18. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    hallo,

ja ik bedoelde veertje.

@veertje vervelend dat de operatie is uitgesteld.

groetjes Gaby

19. trotsemama27

trotsemama27 Actief lid

12 dec 2007
    151
    0
    0
    Hoi Meiden...

Ik denk inderdaad dat het geen kwaad kan om om de dag te klussen, wie weet?Als mijn cyclus 28 dagen zou zijn dan zou ik komend weekend mijn vruchtbare dagen hebben maar daar kan ik dus niet van uit gaan. Even een vraagje: Eten en drinken jullie nu nog gewoon alles of neem je het zekere voor het onzekere en laat je nu al op wat je eet en drinkt( qua drank bv en biefstuk, filet american enz...) Vroeg het me af.

Veertje...Kan me voorstellen dat je er moedeloos van word, en ik zit te zeuren dat ik nu de 3e maand in ga! Ik zou inderdaad ook naar de dokter gaan misschien wel eerder zelfs!

Groetjes trotse mama

20. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Balen dat je ongi bent geworden. Ik vind het erg rot voor je. De terleurstelling wordt elke keer groter. En als je steeds zo snel zwanger bent, dan zou je haast denken dat het nu niet helemaal goed zit. ik hoop dta ze je kunnen helpen met een echo en dat je de volgende ronde zwanger bent.

groetjes Gaby

Deel Deze Pagina