Nou dat was even bikkelen zeg, al die pagina's doorlezen. Ik heb het nogal snel gedaan dus er is niet zo heel veel blijven hangen. Veel nieuwe: gezellig. En een paar testers; spannend! Succes En natuurlijk: gelukkig en vruchtbaar 2009! Wij zijn gisteren weer thuis gekomen en dat is erg fijn met 20 graden na 3 koude weken Nederland. De vlucht en jetlag zijn wel erg heftig dus ik ben supergaar vandaag. Karlijn ook. Iedere keer als ze heeft geslapen zijn haar oogjes helemaal dicht geplakt, zo zielig. Donderdag ga ik voor het eerst naar de verloskundige/gynaecoloog in Hong Kong. Erg spannend. Het was wel erg grappig, want ik belde vanmorgen dat ik een afspraak wilde maken. De receptioniste vroeg of ik al een test had gedaan. Ja 4 weken geleden. Waaaattt? Het is namelijk de bedoeling dat je binnen 48 uur na je test al langskomt. In Nederland zien ze je al aankomen! Ook geen idee waarom trouwens. Nu wilde ze dus ook dat ik morgen al langskwam, maar dat redde ik niet met transport regelen. Verder ben ik ontzettend misselijk en moe. Ik heb nog maar een paar keer overgegeven (net nog) maar met Karlijn werd dat ook steeds erger tot een week of 11/12 dus nog even aankijken. En ja of ik dingen anders ga doen met zwangerschap/bevallen; ja alles is anders nu hier in China. Ik vind het allemaal super spannend. Ik zat net met 3 zwangere vrouwen in een busje (die mochten voorin want die zijn zwanger, terwijl ik achterin m'n best deed om alles binnen te houden) en die waren natuurlijk ook allemaal verhalen aan het uitwisselen over spullen kopen, doktersbezoekjes, bevallen etc. Het is allemaal net een tikje ingewikkelder. Maar uiteindelijk misschien toch wel een stuk relaxter omdat ik niet werk en een hulp heb. Nou ja we zien wel. Eerst maar eens een kloppend hartje. BV hoop ik nu langer te geven dan vorige keer (7 maanden, Karlijn wilde toen echt niet meer) en ik hoop dat het ook soepeler gaat. De eerste dagen kwam er alleen maar groen spul met bloed uit (ja ik kan ook gore praatjes hebben hoor). Ik hoop in ieder geval dat ik geen chinese melk hoef te kopen. Nou lekker egoistisch alleen maar over mezelf gepraat. Tja die hormonen he. Ik zal m'n leven beteren O
@marieke: nou dan hoop ik dat je droom uit komt @kaatjesmam: welkom terug , voor jou ook de beste wensen! En dat je nu pas gebeld heb met de VK [-X @anniek & missflower: En, En, En, En, En, En, En, En, En, En, En, En, En, En, En, En, En, En?
nou we hadden een afspraak rond 10 uur hihi nee ik krijg ineens 4 dagen te vroeg bloedverlies.. oftwel ben ongi.. maar nu kan ik tenminste weer voor het echie gaan en eerder dan verwacht.. dus het is niet anders op naar volgende ronde!
missflower jammeerrrrr hier een dikke NEGATIEVE test! geen sprankje hoop op te behalen dus tja! maja de pendel zegt woensdag duszzzz vind het jammer dat er niet een heel twijfelend lijntje verscheen maar dat had ik bij de zwangerschap van kyana ook duszz alles kan nog veranderen en geen bloed geeft moed! denk overigens dat ik pas vrijdag weer zal testen!
ANNIEK, WAAR BEN JE? Kaatjesmam, welkom back! Ondanks de kou wel naar je zin gehad in nl? Missflower, walen joh dat je weer ongi bent en dat 4 dagen eerder dan normaal. Mijn luttfase is meestal 14 dagen, soms korter. Maar denk dat mijn ei nog wel even duurd hoor. Gister was de streep nog niet zo dik als de controlle streep. Vanmiddag nog maar eens proberen. Marieke, wil je ook even over mij dromen? Marlieke, mooi buikje al zeg. Nikki, klinkt pittig zeg.. Pfff. Ik wil het idd bij een volgend kindje ook anders doen het slapen. Ruben word van het minst geringste geluidje al wakker. Bij een volgende ga ik niet meer zo zachtjes doen. Hahahaha! Shaula, succes vandaag in het zh.
@missflower: hey wat vervelend, nou volgende ronde ga je op roze @anniek: zie je mijn planning komt totch nog uit, nu moet ik je verzekeren dat je over 2 dagen positief test, maar zou idd ook pas vrijdag testen als ik jou was. Zo' negatieve test is altijd toch een beetje een domper, maar je hebt gewoon te vroeg getest dus dan maakt straks je positieve test, alles weer goed
anniek: idd geen bloed geeft moed. Je hebt gewoon te vroeg getest. Vrijdag is een hele mooi dag om te testen en dan heb je gewoon een dikke vette streep. Had jij nou ook ovu testen gebruikt deze keer? en weet je nog wanneer je je ei had? Missflower: jeetje balen zeg, 4 dagen te vroeg? ben je echt ongi of heb je bruinverlies? hopelijk ga je volgende ronde gewoon op roze Runner: zal proberen vannacht over jou te dromen Ik dacht trouwens dat jij ook al je ei had, maar hij moet dus nog komen. Ik had zat en zon echt een dikke streep nog donkerder dan de C streep. Doe er vandaag nog 1 om te kijken of het idd nu weer minder is. Ik had nm van de kruitvat vorige maand 5 keer zo'n streep, dus ik wil het nu wel zeker weten. @marlieke: wat een mooi buikje al.....ik ben jaloers @kaatjesmam; welkom terug. Hebben jullie het wel leuk gehad? Je hebt we de koudste tijd genomen om naar NL te gaan. Gelukkig zit je nu weer in het warme China. Spannend donderdag al een afspraak, ben benieuwd hoe het daar allemaal gaat. Nl is trouwens 1 van de weinige landen waar je pas zo laat naar de vk kan, overal moet je veel eerder komen. Nou ik ga nog ff genieten van mijn laatste dagje vakantie
@Anniek: altijd vervelend, je verwacht toch wel een beetje een positieve test en dan wijst het helemaal niks uit, balen hoor nou ik duim gewoon voor je vrijdag! @Missflower: Heeeeeeee wat balen! Maar wel goed dat je het positief in ziet! Op naar de volgende ronde! @Marlieke: Wat een mooi buikje! Ikke een beetje jaloerssssssssssss @Kaatjesmam: Nog gefeliciteerd met je zwangerschap! China? Hoe kom je daar nu terecht? (ja met het vliegtuig dat snap ik.... hahaha) Spannend je eerste bezoek aan de vk! Ga mee duimen voor een kloppend hartje! Nog even een ego berichtje over mezelf. Ik heb vrijdag wat steken gehad in mijn onderbuik maar ik twijfelde of het mijn ei was. Vorige keer was die pijn veel langer, wel 2 dagen en nu was het zo over. Heb trouwens niet het gevoel dat ik zwanger ben, dus we wachten maar gewoon af. Ik hoor jullie trouwens allemaal over die ovi testen. Word je jullie man/vriend daar niet helemaal gek van? Ik zat van de week even hier op het forum en toen kwam mijn mannetje langs lopen en zegt tegen me: je bent er wel erg mee bezig he! Pff.......... Ik zou ook wel willen weten hoe mijn cyclus is maar denk dat mijn man echt gek word. Hoe reageren jullie mannen daarop?
Denk overigens dat als ik me zo blijf voelen ik voorlopig geen test doe. En dan gewoon afwacht tot na de 20ste. (kan als ik een normale cyclus van 28 dagen heb de 18de test) dus ik wacht gewoon ff af (als me dat lukt )
@missflower: oke, das jammer. Volgende ronde beter @carolien: ik snap wat je bedoelt. Mijn cyclus is onregelmatig, dus vandaar ervoor gekozen dat ik ovu testen gebruik (ook pas echt sinds deze maand) Het maakt voor mij niet veel uit, want als ik ze niet gebruik dan doe ik het vanaf dag 10 tot 21 toch om de dag, maar het is meer voor mijn eigen gevoel. Zo weet ik ook een beetje wanneer ik mijn ongi kan verwachtten. Ik werk nm op de operatiekamer en het is niet ect lekker als ik tijdens een operatie ineens ongesteld wordt. Manlief die vind het totaal geen probleem, die denkt als ik maar sex krijg Nee hoor zonder dollen, ik gebruik ze en als ze positief zijn dan is het niet van Barry je moet nu komen!Ik zeg het eigenlijk nooit , pas achteraf
He balen Miss Flower. Anniek, hopelijk te vroeg getest. Ja Nederland was wel leuk. Veel mensen gezien. Maar wel een beetje te lang bij (schoon)ouders gezeten. Misschien volgende keer toch maar een huisje huren. Wel grappig dat Karlijn een enorme spurt met praten gemaakt heeft. Even 3 weken concentreren op Nederlands gaat toch sneller dan 3 talen tegelijk leren. @Carolien. Ik ben pas bij ronde 10 of 11 met ovutesten en temperaturen begonnen. Toen vond mijn man het niet zo erg, omdat hij zag hoe verdrietig ik iedere keer werd. In het begin had hij het niet echt getrokken denk ik. Laatste ronde trouwens niet gebruikt omdat ik ze kwijt was, maar door temperaturen zag ik wel goed wanneer eisprong geweest was (en wanneer we weer konden stoppen met klussen). Zolang je nog lol hebt in vaak klussen en je een beetje weet hoe je cyclus loopt, is het niet echt nodig om ze te gebruiken.
Dus jullie mannen hebben er geen moeite mee. Wij klussen om de dag zeg maar maar als we geen zin hebben dan doen we het ook niet! Maar als ik denk van nou nu ben ik vruchtbaar dan doen we het. Hahahaha Maar ik las pas dat te vaak klussen ook weer niet goed is. Dus toen zag ik jullie kletsen over die testen en vroeg ik me het af hoe jullie mannen erover denken. Ben benieuwd of er ook nog iemand waarvan de man het wel vervelend vind. Misschien als ik het aan mijn man uitleg snapt hij het wel maar ik denk dat hij het eerst zo wil proberen, hiervoor ben ik ook zwanger geraakt zonder dat. En ik denk ook als ik er teveel mee bezig ben dat het ook niet lukt maar dat kan natuurlijk tussen mijn oren zitten!
Goedemorgen! @anniek, jammer hoor Maar wie weet idd wel te vroeg getest @kaatjesmam, welcome back! Grappig dat het in een ander land weer zo anders gaat! Weet je ook wat ze gaan doen donderdag? Krijg je gelijk een echo en zo? @marlieke, ik weet neit zo goed wat ik moet zien op de buikfoto ik zie een zwart vlak en een grijze rits van een vest of zo, maar kan er wenig buik in herkennen Of heb ik niet goed gekeken @carolien, ik heb ze nooit gebruikt, wel over nagedacht hoor maar het idee stond me tegen. Maar ik ben van de 1e dan ook gelijk zwanger geraakt dus alle reden om er vertrouwen in te hebben dat het nu ook zonder poespas kon. Ik kan me voorstellen dat als het heel lang duurt en/of je hebt een heel wisselende cyclus dat het dan uitkomst kan bieden. Of je kan niet regelmatig klussen bijv. DAn is he took handig om he tpreciese moment te weten. @missflower, jammer van je ongi Hier alles prima, vandaag mijn laatste vrije dag, morgen komen de kindjes weer Van mij mag het gewone leven wel weer beginnen hoor Gaat de tijd wat sneller tot de 26e pffffff
@marlieke, ik zie het al. De zon scheen nogal op mijn scherm dus jouw buik en de achtergrond werden 1 zwart vlak. Maar idd een mooi buikie! IK WIL OOK!
Anniek, balen, maar geen bloed geeft moed idd! Missflower, he bah! De volgende ronde is het gewoon raak oke?
@carolien; mijn man had het wel erg gevonden als ik er de eerste maanden al mee was gekomen hoor. Nu vond hij het waarschijnllijk ook onzin, maar hield netje z'n mond (ik heb een hele slimme man...) @lilly; ja als het goed is krijg ik gelijk een echo. geen idee wat ze verder gaan doen (in ieder geval me bestraffend toespreken hoe ik in godsnaam pas in de 8ste week ging bellen...). Misschien morgen toch maar even m'n zwangere vriendinnetje hier medeplichtig maken. En over buiken; bij mij wordt ook al boller. maar nog helemaal niet zo'n mooie zwanger buik. meer ik-heb-teveel-gegeten-met-kerst-buik. heel sexy....not
Nou mijn man is dan denk ik niet zo slim hahahaha, waar vind je zo'n slimme man. Pas zei ik nog tegen een vrijgezelle vriendin: in het begin was ie nog tactisch maar nu............... hahahaha Dus hij vind het ook niet zo denderend? Maar zegt dus niets.
Anniek: Vrijdag krijg jij gewoon een extra extra dikke 2de streep Missflower: stomme ach misschien beter nu dan nog 3 dagen doelloos wachten! Succes de volgende ronde! kaatjesmam: Goh als dat hier ook zo normaal was Tsjee bof jij ff, stel je voor je had eerder gebeld en niet naar NL gekomen dan had jij allang een echo gehad.... en wij maar wachten totdat we een ons wegen Volgens mij word ik weer van voor af aan ziek pffffff niet leuk, sta elke ochtend zo brak op en het word alleen maar erger.... Tot overmaat van ramp komt mijn vent er gisteren achter dat hij eergisteren te horen heeft gekregen dat hij de 12de een hele belangrijke bespreking heeft en dat TEGELIJKERTIJD met de echo valt Heb net de VK gebeld om te kijken OF ik het uberhaubt kon verzetten maar nee hoor ze zitten de eerst komende 3 weken helemaal vol, nergens geen gaatje of iets te bekennen.....