wie gaat er nog meer voor een 2e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door trotsemama27, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Even bijlezen...10 blz...

@Veertje
    Ík hoop dat je de volgende keer natuurlijk kan bevallen!
    Gefeliciteerd met Stijn :D

@Lilly
    Ik ben 's nachts om 02.35 bevallen en de volgende ochtend om 10.00 mocht ik alweer naar huis dus niet veel te zeggen over het zh.
    Behalve dan dat Keano daar zijn eerste en enige flesje van een verpleegster heeft gekregen :(

@Manuela
    Wat jij schrijft over je gevoel dat je het niet zelf hebt kunnen afmaken...
    Dat had ik omdat ik uiteindelijk naar het zh moest.
    Pas later besef je dan dat het erom gaat dat het met jou en de kleine goed gaat en dat je daar alles voor gedaan hebt en dat heb jij ook dus Top!

@Bonalisa
    1,5 uur :confused: Alles meegeteld?
    Ik heb al een tweede identiek bedje op zolder voor ons tweede biebje.

@Runner
    4060 past bij mij dus niet :(
    Ik heb door de toestand in het ziekenhuis alles ook niet zo helder meegekregen. Hopelijk kan ik het nu allemaal bewuster meemaken.
    Knap ventje heb je!

@Anniek
    Je hebt het vast vaker gehoord maar geloof me.
    Als je kindje goed is aangelegd doet het geen pijn.
    Als ik jouw verhaal lees geloof ik dat het enorm pijn deed en ik begrijp ook heel goed waarom je het niet meer wilt. En ik vind dat je je niet druk moet maken om wat er in blaadjes e.d. staat. Mensen weten ook dat roken ongezond is en hoeveel mensen roken er desondanks, pff.
    Wat ook vaak gezegd wordt is met fv worden kindjes ook groot en dat is toch ook waar ;)

@Jo
    De eerste dagen zonder voeding dat is echt een fabeltje.
    Maar je kunt de BV altijd proberen en fles bijgeven. Hoeft natuurlijk niet je mag ook gewoon flesvoeding geven! Betreschap voor Robin.

@Marieke
    Waarom zou je weer een ks krijgen?

@Nikki
    Plopsa is dus een aanrader?

@Marlieke
    Leuk buikje.

@Missflower en Anniek
    Doe nog beter je best deze ronde!

@Kaatjesmam
    Wij gaan gelijk op!

@Zomaar
    Ik ben ook NOG STEEDS NIET BETER, GRR.

Vandaag de intake gehad bij de VK en het hartje van de kleine zien kloppen. Zo mooi. Ben 8 weken zwanger ipv 9 weken en 3 dagen.
    Dit had ik al verwacht, late eisprong. 30 januari heb ik de 12 weken echo :idea:

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @runner, ik snap ook dat drumpapa zich er rot door voelt door, dat maakt het ook zo lastig....ik heb achteraf ook tegen ruben gezegd dat hij wel sorry tegen papa mocht zeggen en hem een kus geven.
    En dat deed hij ook!
    En toen papa later binnenkwam nadat hij even naar boven was geweest riep Ruben ook enthousiast PAPA! Hij deed eigenlijk super lief :rolleyes:

Natuurlijk is het niet erg dat papa wil troosten, dat is gewoon lief etc. Maar daar zit t hem juist in......
    Het doel is om hem te troosten......maar hij raakt alleen maar meer overstuur.....totdat ik kom ja.

Ik hoop eigenlijk gewoon dat het weer een fase is of zo want het is echt pas sinds een week zo :( Daarvoor was het geen probleem......

3. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Lilly, wel een bekende situatie! Ik heb het ook af en toe en ze trekken (zeker als ze zich niet lekker voelen of 's nachts) toch (meestal) naar hun moeder. Wij hebben het een periode ook 's nachts gehad dat alleen ik naar hem toe mocht komen en als Menno kwam dan zette hij het op een gillen. Zeker 's nachts deed ik het dan om snel weer te kunnen slapen. Hoe jij het nu hebt aangepakt zouden wij het ook doen. Menno vind het dan ook niet leuk maar meer dat hij dan zo 'overbodig' is. Als ik Dylan dan troost (na eerst goed te laten merken dat het niet altijd zo gaat zoals hij wil) vertel ik nogmaals dat papa hem tilt... troosten doe ik wel maar ik til hem dan niet op.
    Hij wil nu ook steeds door mij getild worden maar 15 kg is echt te zwaar voor me dus hij accepteert het dat papa hem naar boven tilt...
    Ik hoop dat je wat hebt aan m'n lange verhaal.... en het gaat weer over ;)

Zomaar, zit op de afdeling DVD/blu ray. Ben sales coordinator (werk voor 6 sales mannen die de DVD's/Blu Ray's verkopen aan winkels). Echt een hele leuke baan! Werk 2 dg (duo baan). Bolt is dat hondje met een cavia en een kat! Trailer is leuk maar heb hem ook nog niet gezien.. wij hebben op de zaak een eigen bios dus zal 'm binnenkort wel zien.

Justfem, voel je niet schuldig dat je het je man hebt vertelt.. misschien juist wel prettig en voelt hij zich wat meer betrokken.

Veertje, Anniek, Justfem en voor de andere meiden die op het punt staan om te testen.... [-o< [-o< [-o<

4. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Lilly
    Bij de kleine van mijn vriendin was het een fase ;)
    Komt goed!

5. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    @lily: fijn dat je zoon zoveel van je houdt ;), minder fijn is het als ie daardoor minder met zijn papa lijkt te hebben en dat ie bepaalde situaties naar zijn zin wil zetten door overstuur te reageren. Dat je hem thuis pas een knuffel hebt gegeven, vind ik niet een beloning, het is nou eenmaal een klein kind en tegen de tijd dat hij thuis is is ie allang vergeten waar ie zo overstuur van is. Zijn scheidingsangst van jou is natuurlijk wel een beetje een probleem aan het worden, misschien is het een idee als drumpapa hem een tijdje alleen naar bed brengt en hem bijv een verhaaltje voorleest of een soort papa's bed-ritueel bedenken (mijn vriend verzon bijv. dat ze alles weltrusten gingen zeggen eerst mama, dan de huisdieren dan de planten enzovoort). Ruben kan zo ervaren dat het ook leuk is om door papa naar bed gebracht te worden.
    Kan natuurlijk ook een ochtend ritueel worden.. en hoe moeilijk het dan ook is jij moet je er dan niet in mengen... straks met een 2de erbij kun je ook niet alles meer voor Ruben doen, dus kan ie daar nu beter mee in aanraking komen en er vast een beetje aan wennen.
    Dat jongens meer naar hun moeder trekken is alom bekend, dus zijn band zal ws altijd beter met jou blijven.
    En het verdriet wat hij heeft, voelt voor jou misschien rot, maar hij voelt dat ook aan jou, hoe normaler jij reageert op zijn bui, of beter nog niet reageert op zijn gedrag des te eerder zal hij inzien dat hij daar ook niet mee bereikt wat hij wil.
    Makkelijk is het niet, maar ook jij hebt recht op je eigen tijd en dat moet hij ook leren, da's iets wat bij het groter worden hoort.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt ;)

6. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Marieke, het zijn testen van de babyboomshop. :x
    71% is ruim voldoende. :)

Lilly, heb je idd Funny haar systeem wel eens geprobeerd?
    Klinkt ook wel logisch. ;)
    Misschien 'trapt' ie er dan wel in...

Velobab, hé van de week woog ie nog 4045. Whahaha!

7. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    @velobabe: fijn te horen dat alles goed was met de kleine in je buik.

@marieke: vond het ook erg grappig.

8. Carolien82

Carolien82 Actief lid

8 dec 2008
    364
    0
    0
    Gelderland
    JEMIGGGGGGGGGGGGGGGGGG ben vandaag werken en hup en zijn 5 pagina's bijgeschreven echt niet normaal! Nou ik ga ze nu even niet nalezen heb hoofdpijn en ben behoorlijk misselijk. Ben net nog even bij de huisarts geweest want zondagnacht ben ik zo stom geweest om tegen de deurpost aan te lopen eb gisteren had ik opzich nergens last van maar vandaaggggggggg pfff. Koppijn en voel me niet echt lekker. De huisarts zei dus dat ik een zware kneusing heb en een lichte hersenschudding :( heb ik weer Hij wilde me niks voorschrijven omdat ik vertelde dat we bezig zijn voor een 2de en ik misschien nu wel zwanger zou kunnen zijn. Dus ik moet het nu gewoon doen met paracetamol! Hoop dat die koppijn snel over is en het misselijk zijn het liefst niet (want dan zou het zomaar eens ergens anders van kunnen zijn ;) :))

Nou dames ik kom morgen weer even verder met jullie kletsen en lezen!

Ps Justfem: Heel erg bedankt voor de pendel! Ga hem morgen nog eens even goed nastuderen ;)

9. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @all, bednakt voor de reacties!

@justfem, ik heb er zeker wat aan hoor. Maar ik wil er wel ff bij zeggen dat een hoop dingen al heel goed gaan. Zo kruipen ze voor het slapen gaan vaak samen in het grote bed en lezen een boekie terwijl ik andere dingen doe. En 'sochtend haalt papa hem ook vaak uit bed. Dat is het allemaal niet. Dat gaat juist sinds papa veel thuis is allemaal prima. Papa stopt hem ook vaak genoeg in bed. Het welterusten zeggen doen we wel altijd samen.

En ook kwa terecht wijzen zijn we gelijk. Ik geef hem net zo goed op zijn kop als zijn papa. En het is ook niet zo dat als papa boos word hij dan naar mij toe kruipt voor een knuffel hoor. Daar zijn we heel duidelijk in.

Het gaat echt om momenten dat hij het om de een of andere reden moeilijk heeft :rolleyes: En dus sinds hij ziek was met de kerst.

Naja........laten we proberen er luchtig mee om te gaan en dan zal het vast wel weer over waaien, net als al die andere heerlijke fases ;) :) Ik vind het alleen zo jammer dat papa zich afgewezen voelt ik wil al helemaal niet dat het tussen ons in komt te staan, dus we moeten maar goed de aanpak afspreken.

@funny, naar boven tillen doen wij niet meer, dat kan hij prima zelf. Maar idd als hij getroost moet worden en papa heeft hem vast dan laat ik hem begaan, en neem het niet over. Ik geef hem wel een kus eventueel en een aai.

10. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @velobabe, oh wat heerlijk dat je het hartje hebt zien kloppen! WAUW! Ik wil ook!

@carolien, sterkte met je hoofdpijn!

11. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    @lilly, heb ik hoofdpijn :rolleyes: :(:

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    :) :) :) :) :) :)

@marieke, ja wist je dat niet? JIJ hebt vreselijke hoofdpijn!

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    jessica
    ik ken dat hoor!
    hier ook, ik ben ook haar alles op dat moment. vaak geef ik haar bewust aan john. of we maken er maar een groepsknuffel van. maar dat werkt niet altijd en dan pak ik haar gewoon en schenken we er niet teveel aandacht aan, het gaat over!

caroline
    jakkie arme jij!

jutsfem
    chocolade melk?

trouwens ik wil eigenlijk testen... heb wéér die erge drang! DAt ken ik eigenlijk van mezelf helemaal niet! ik heb het lekker niet gedaan, morgenvroeg hier in huis e.a. doen en dan werken! dus morgen gaat snel...
    en dan donderdag uitzingn en afwachten of ik ongi wordt!
    Ik denk dat ik héél hard moet huilen als ik ongi wordt, en dan moet ik ook nog savonds op teamuitje

14. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Oh Velobabe, idd gefeliciteerd met een prachtig kloppend hartje! :)

Marieke, nu wel hoofdpijn? ;)

Lilly, wat bedoel je met moeilijk?
    Als hij moe is ofzo?
    Laten we idd maar hopen dat het een fase is.
    Gaat anders goed moeilijk worden voor hem als beeb 2 zich aandient. ;)

Dat lijkt me nl in het begin wel lastig voor de kleintjes.
    Opeens de aandacht moeten delen met zo'n vreemdeling. :p

15. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @runner, nou als hij bijv. 's nachts wakker word door? (enge droom, pijn.....), of zoals vanmiddag, het werd gewoon te veel, hij werd moe en huilerig en dan wil hij tegen mij aan hangen, of als hij valt en pijn heeft...dat soort dingen.

Andere kindjes is hij al een beetje gewend want ik ben ook gastouder voor een kindje van bijna 1, die al bij mij komt sinds hij 14 weken was en nog een oppaskindje van zijn eigen leeftijd.

En zolang ik hem ook aandacht geef gaat het goed. Maar heel af en toe merk je wel een beetje jaloezie maar ik denk dat er maar weinig kleine kindjes zijn die het ALLEEN maar leuk vinden als er een broertje of zusje komt.

Nou we hebben nog 8 maanden om door die fase heen te komen dus het zal wel goedkomen denk ik ;)

16. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @anniek, wat lekker om te horen dat jullie dat ook meemaken.....
    Kan me voorstellen dat je erg verdrietig zult zijn al het weer niet raak is.

17. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Nou ik ben blijkbaar de enige die zich stierlijk zit te vervelen, en niks beters te doen heeft dan hier rondhangen :rolleyes: :rolleyes:

nou ja, ik ga mijn bedje maar in.
    Truste allemaal en tot morgen!

Justfem, ik duim voor jou en kom zo snel mogelijk kijken!

18. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

@ Kaatjesmam, bedankt voor je reactie op mijn bericht over de auto. Heel veel beterschap voor je dochtertje ! Ik ken je verhaal niet over China, maar woon je er al lang ? Of maken jullie een reis ? Lijkt me super ! In welke ronde was jij zwanger ? Ben benieuwd ...

@ Marlieke, jij ook bedankt voor je reactie. Jij bent ook al heerlijk zwanger en hebt ook een zoontje toch ? Hoe snel was het bij jou raak ?

@ Marieke, ik ben heel benieuwd hoe het verloopt met de ovu-testen. Ik zou eigenlijk naar aanwijzing op de verpakking morgen moeten beginnen maar ik had erge hoofdpijn, daarom ben ik eerder begonnen, maar dat was kennelijk door alle gedoe met de auto ... :( Ik test nu elke morgen. Ik ben benieuwd ! Als het iets donkerder rose is dan gaan we zeker klussen ! Ik hoop dat mijn pendels voor januari uit komen !

@ Dennismartine, ik hoop dat scherven geluk brengen en dat januari onze maand zal worden ... dat was in 2006 ook zo ... maar dan zonder scherven ... ;)

@ Veertje, alvast proficiat voor je kleine mannetje ! Een fijne dag morgen ! :D

@ Funny, het is inderdaad oneerlijk. De vrouw is nieteens even bij me langs gekomen vandaag, dat ergert mij. Ik ben inderdaad erg blij dat ik er zelf niet in zat want het moet een enorme klap zijn geweest. Hij stond met het achterwiel op de stoep en zo had ik hem niet geparkeerd, en dat met zo'n grote, zware auto ! Ze heeft echt veel te hard gereden ... :( in welke ronde was jij zwanger ?

@ Justfem, ik denk dat ik niet kan wachten met klussen als die test echt donker is ! Ik vind het heel spannend ! Ik test 's ochtends, doe jij dat ook ? En dan wachten tot manlief thuis is en de kleine man slaapt ... en dan tot actie overgaan ! Ha ha ! Ik hoop zo dat het gaat lukken deze maand ! :p IK WIL OOK ZWANGER ZIJN ! Ik hoop dat jouw klachten op dit moment echt van een zwangerschap komen ! Spannend !

@ Anniek, ik krijg 2500 euro terug ... op internet staan ze tussen de 1300 en 3000 euro. Hij is 11 jaar en had 208000 op de klok ... voor mij was hij veel en veel meer waard. Het is echt balen ... :( Ik zie dat je nog niet ongi bent ... ik hoop dat je zwanger bent !

@ Lilly, bedankt voor je reactie. Jij bent ook heerlijk zwanger ! Super voor je. In welke ronde was het bij jullie raak ? Weet je zeker dat je weer een zoontje zult krijgen ? Hebben ze dat al gezien ? Spannend !

@ Jo, bedankt voor je reactie. Veel beterschap voor je dochtertje ! In welke ronde was jij zwanger ? Ik ben nieuwsgierig ... :oops:

@ Zomaar, jij ook bedankt voor je reactie. Het is ook echt balen. In welke ronde was jij zwanger ? Ik hoop dat we op dat gebied snel wat meer geluk zullen hebben. Stuur maar wat HCG door !

@ Shaula, bedankt voor je reactie. Ik ben blij dat ik er zelf niet in zat, dat zeker, maar ik baal enorm. We gaan dit weekend maar eens autoshoppen, kijken wat voor een we gaan kopen nu.

Morgen heb ik een spannende dag ... ik heb een nieuwe zangleraar en hij geeft les op het conservatorium in Maastricht en ik krijg bij wijze van uitzondering les van hem (hij geeft normaal alleen conservatoriumstudenten les) Morgen is mijn eerste les ! Ik vind het super maar ook heel spannend ! Duim maar dat het goed gaat !

Tot snel !

Veel liefs,
    Nikki F

19. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hier nog een

20. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    jessica
    ja meis, echt hier is dat ook hoor! kyana kan niks zonder mamie allen als ik er niet ben neemt ze ook genoegen met opa/oma/papa!
    hier wilde ze vandaag écht niet eten althans m.n. vanavond niet dat is wel allanger maar vandaag wel heel extreem! ach jah komt wel goed

het is idd spannend
    maar heb me voorgenomen om niet eerder te testen als vrijdag!
    anders vind ik het een beetje zonde geld. als ik donderdag niet ongi ben dan wil dat wel wat zeggen voor mijn lijf! duszzz

nikki
    veel plezier morgen!
    ennuh wanneer vertel je me nu waarom je wilde weten of ik voor kyana ook hier zat en uit limburg kwam?

heb koppijn, al 3 dgn van de gekke zeurderige
    noujah deze zeur gaat in bed liggen en nog ff zwijmelen!
    en denken over een tweede! en denken wat we nog voor zooi op moeten ruimen voordat het kindje zou kunnen komen!

naja jullie worden vast gek van me!

Deel Deze Pagina