wie gaat er nog meer voor een 2e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door trotsemama27, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik hou er qua eten alleen mee na mijn eisprong daarvoor eigenlijk helemaal niet, drinken doe ik al zelden tot nooit dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.

2. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo,

Ik heb ergens gelezen, dat je pas rekening hoeft te houden, nadta je overtijd bent. daarvoor heeft de baby nog geen bloedcontact met jou, dus kan het geen kwaad.
    Ik hou er dus geen rekening mee. pas als ik overtijd bne. het enig wat ik drink wat lscht is is de cola light.

@veertje, ik ben nog maar bezig met mijn eerste ronde, dus kan nog niet meepraten over het balen. Ik ben wel een beetje gespannen. ga richting mijn NOD. Ik kan mij ng wel de eerste ronden vna mijn vorige zwangerschap voorstellen toen ik ongi werd Was ook super tleurgesteld, dus kan mij wel goed inleven en kan goed begrijpen, dat jullie er van balen.

@veertje, Ik had waarschijnlijk al erder aan de bel getrokken. 16 maanden is ook erg lang en toen had je al recht op onderzoek. Zou nu niet zo lang wachten, maar ja je moet doen waar jij en je vriend je goed bij voelen.

groetjes Gaby

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Funny, ongesteld geworden. Bah bah niet wat je gehoopt had. Ik denk eerlijk gezegd dat je de vorige keren enorm geluk hebt gehad door snel zwanger te worden en dat er niets aan de hand is met je en dat het nu 'gewoon' langer duurt. Maar als je je prettiger voelt om naar de ha te gaan, dan moet je dat zeker doen!

Veertje en Funny, ik heb ook altijd een off-day als ik ongesteld ben geworden. Hopelijk voelen jullie je over een paar dagen weer beter en zien jullie het weer zitten.

Trotse mama, ik houd nergens rekening mee qua eten en drinken. Drink nog regelmatig een wijntje. Zodra ik weet dat ik zwanger ben stop ik subiet met alles wat niet mag. Het leven moet nu ook nog leuk blijven en niet alleen maar in het teken van een zwangerschap staan vind ik.

Pim

4. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo,

Ik heb vandaag niet zo'n leuke bericht van mijn fertiliteits arts te horen gekregen. Ik heb PCOS dit betekend dat je geen uitsprong hebt, dus ook geen of onregelmatige menstruatie(kort uitgelegd). De reden van mijn PCOS is overgewicht. Vandaag heeft mijn gyn gezegd dat ik ECHT moest gaan afvallen om meer kans te maken op vruchtbaarheid.

Ik kamp al jaren met overgewicht en het is ZO moeilijk! Ik ben beetje down op het moment.

Sorry voor mijn geklaag.

Groet

Mama van Yassir.

5. veertje

veertje Fanatiek lid

@gaby, we zijn bij stijn na een jaar wel naar de huisarts geweest maar we moesten toen 3 maanden temperaturen en dat zag ik niet zitten omdat ik er dan helemaal elke dag mee bezig zou zijn, we hebben toen tegen elkaar gezegd we geven het nog een half jaar en als het dan nog niet gelukt is dan gaan we tempen en nogmaals naar de dokter maar gelukkig was dat niet nodig, nu ga ik wel met een jaar met temp kaartjes naar de dokter.

@Mama van Yassir, jeetje wat erg voor je zeg, zitten wij een beetje te klagen dat we ongesteld zijn geworden, jeetje, ik heb zelf ook overgewicht (best veel) en moet zeker ook af gaan vallen maar het lukt niet dus ik weet hoe moeilijk het is.
    Als je wat kilo's kwijt raakt krijg je dan vanzelf weer een eisprong of blijft dit?

6. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Zodra je op gezond gewicht bent dan komt je eisprong vanzelf. Ik weeg 84 kil en ben 1.58 een ramp dus. Ik heb aangegeven dat wij heel graag kinderen willen. Ik heb provera gekregen, deze medicijn wekt je menstruatie op. Provera moet ik dan 10 dgn gaan slikken en met Clomid beginnen op Cyclusdag 3 t/m 7.

Ik vind het niet erg hoor dat jullie hier praten over menstruatie. Ik gun iedereen het beste.

7. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Jeetje... Ik ben ook 1.58m, maar gelukkig geen overgewicht (al zit er nog wel e.e.a. van m'n 1e zwangerschap aan, wat er niet af wil, vooral op dijbenen en kont :oops: ).

Duim dus heel hard voor je dat het je tòch lukt op de één of andere manier af te vallen! *duim* *duim* *duim*

8. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo,

@mamma van yassir. ik hoop dat je vel mag afvallen in korte tijd. weet hoe moeilijk af vallen is en sterker nog de kilo's eraf houden. Ik ben ook redelijk fors en inmiddesl is er 10 kilo af. zet hem op je kunt het! je hebt intussen wel medicijnen gekregen. Sterkte!

@veertje, een goed idee om dan gelijk heen te gaan met de tempkaartjes. Word je daar in iedere geval niet mee weg gestuurd.

Nu nog evne over mijzelf. ben vandaag naar de intern ist geweest. heb de uitslag van het bloedonderzoek. gelukkig geen insulinoom, maar ja de klachten blijven. krijg een streng dieet en ze hopen zo dat mijn bloedsuiker niet zoveel schommelt. mijn alvleesklier is gevoelig, waardoor ik mijn bloedsuikerschommelingen in het bloed kan voelen. vandaar het dieeet om zo de schommelingen te beperken. En de internist wil een nucleair onderzoek doen naar het functioneren vna mijn maag. Maar dan mag ik niet zwnager wezen. Ik zei dus dat kan dus niet als ik zwnager ben. hij was boos
    vroeg 5 keer of het verstandig was als ik mij al zo ziek voelde. Nu moet ik dus een keuze maken als ik de 25 ste niet zwanger blijkt te zin. Mijn zwangerschap in de ijskast of het onderzoek in de ijskast. Wie kan mij advies geven. Zit er helemaal doorheen. Zelf heb ik zoiets, wat heeft het onderzoek voor nut als het zo is dat mijn maag minder geod functioneert kan ik geen medicijnen slikken tijdn smijn zwnagercshap. En tijdens mijn vorige zwangercshap was ik ook ziek en heb nu 95 procent dat het weer gebeurd. Kortom hij vond het niet verstandig, maar hij weet ook geenoplossing om mij minder/ geen klachten meer te hebben. Moet het nog met mijn man bespreken, maar wat zouden jullie doen? Is het stom om eerst zwanger te worden en dan het onderzoek? Ik wil al heel lang een klinetje vanaf september begon het te kriebelen, maar omdta ik mij niet fit voelde heb ik eht in de ijskast laten staan en onderzoeken gedaan, maar ja nu willen ze no een onderzoek doen en fit vole ik mij waarschijnlijk nooit meer 100 procent. Wie weet raad?

groetjes Gaby

9. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hoi allemaal,

Op mijn werkdagen lukt het niet altijd om even op het forum te kijken.

mama van Yassir: heel veel succes met het afvallen, geen makkelijke klus, maar je doet het voor een goed doel, dus dat zal denk ik wel motiveren.
    Gaby: wat een lastige keuzen. Ik kan me voorstellen dat je niet wil wachten als je nu voor een nieuwe zwangerschap wil gaan. Ik kan je geen advies geven, alleen jij weet hoe jij je voelt als je ziek bent. Ik hoop dat je het goed met je man kan bespreken. Succes.

Zelf ben ik nog niet ongi geworden. Wat in mijn geval dus geen goed teken is, want we gaan na deze ongi beginnen met onze pogingen. Normaal altijd heel regelmatig, nu niet. Misschien weet ik mijn ongi uit te stellen, omdat ik er nu zo op zit te wachten... Ik hou er nu geen rekening mee met wat ik drink of eet. het kan misschien nog wel een tijd duren en sluit me dus bij pim aan dat ik er nu van geniet dat het allemaal nog kan.
    Ik weet niet meer wie het schreef, maar hier ook nog zo'n handenbindertje. Ons mannetje wil steeds lopen, maar kan het nog helemaal niet, dus het is net zo lang jengelen tot mama met hem aan het handje rondjes gaat lopen. Na een drukke dag denk ik toch wel eens... weet ik wel zeker dat ik nu al een tweede wil?, maar die gedachten zijn vaak weer snel weg. Ja, ik wil toch echt weer heel graag een tweede kindje.

Succes allemaal!

groetjes victoria

10. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik had haar verteld over jou en ze zou je inderdaad even opzoeken. Misschien heeft ze dat al wel gedaan. Hoop dat jullie wat aan elkaars ervaringen hebben.

11. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes... gaat wel weer!
    Ben vanmiddag bij de dokter geweest en die vertelde eigenlijk hetzelfde als wat ik al dacht: als er iets was overgebleven van die miskraam had ik last moeten krijgen.... en verder adviseerd hij eerst te temperaturen.
    Tja, en wat is ook een half jaar. Heb denk ik inderdaad de eerste 2x mazzel gehad.
    Ga vanaf nu proberen het een beetje van me af te zetten... (ben benieuwd).

Veertje, 16 mnd is inderdaad erg lang maar gelukkig kan je wel zwanger raken!

@Gepke1979, wat een moeilijke keuze! Misschien verstandig om eerst het onderzoek te doen? Als je daarna zwanger raakt ben je misschien wat 'gerust gesteld'....

@pim, gelukkig duren die 'rot' dagen niet zo lang.. zeker als ik naar m'n kleine deugniet kijk voel ik me weer erg dankbaar! Ook als hij weer de hele dag NEE zegt ;)

Ik drink ook een wijntje af en toe en eet nu ook biefstuk etc. Maar een week voordat ik ongesteld moet worden merk ik wel dat ik er onbewust rekening mee ga houden en laat ik dingen toch aan de kant liggen...

12. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Moeilijke keuze, Gaby! :-k

Bij mij is een aantal jaren geleden colitis vastgesteld worden (chronische ontsteking van de dikke darm) en sindsdien slik ik daar medicijnen voor. Normaal niet zoveel, maar als ik een 'dipje' heb gelijk 3x zoveel. Mijn colitis wordt vooral gekenmerkt door dunne tot hele dunne ontlasting, wat ook problemen geeft met het (goed) opnemen van stoffen in je lichaam.
    Goed 2,5 jaar geleden, besloten mijn man en ik voor een kindje te gaan, maar maar een paar maandjes later speelde de colitis weer in alle hevigheid op, verloor zelfs gelijk 4kg (zat daarmee op licht ondergewicht) en van klussen kwam ook nauwelijks wat. Tòch ben ik toen ca 3 maanden na het begin van de dip zwanger geworden...

Sinds m'n zwangerschap is m'n colitis blijvend beter geworden, dus voelde ik me tijdens de zwangerschap zelfs beter dan ervoor, maar de energie die ik vòòr m'n colitis had, heb ik nooit meer terug gekregen.

Denk dus dat je jezelf uiteindelijk alleen maar kan afvragen wat zo'n onderzoek je zou kunnen opleveren dat positief kan uitwerken voor/bij een volgende zwangerschap en of je wellicht wéér een zwangerschap, gekenmerkt door ziekte op vindt wegen tegen het uitstellen van het onderzoek...

Weet dat je er absoluut niet zo over denkt als je heel graag een kindje wilt (gaat mij net zo ;) en zijn nu ook alweer sinds aug. vorig jaar bezig), maar heel neutraal gezien: wat zijn nu een paar maandjes - of misschien zelfs een heel jaar - langer wachten op een kindje, gezien op een heel mensenleven...?
    Als ik daar heel eerlijk zelf over nadenk, kom ik tot de conclusie dat ik het héél erg leuk had gevonden als tussen de 1e en 2e ca 2-2,5 jaar zou zitten (1e is nu 1,5, dus dan moeten we nu wel erg opschieten 8) ), maar mocht het nù nog een jaar gaan duren (en de oudste dus bijna 3,5 zou zijn bij de geboorte), geloof ik toch niet dat ik daarom minder gelukkig zou zijn, met m'n kids en met m'n eigen leven...

Wens je veel sterkte toe bij het nemen van een beslissing! (en wie weet heeft moeder natuur de beslissing al wel voor je genomen en heb je deze ronde straks al een posi-test in handen ;) )

13. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Balen voor de meiden die ongesteld zijn geworden! Het is toch steeds een teleurstelling he... Ik ben gister ook ongesteld geworden, maar ik heb nog niets om van te balen, omdat mijn spiraaltje er nog niet eens een week uit is. Ik weet nu wel mijn NOD, nl 16 april.

Ik ga nu weer gauw verder met de vakantievoorbereidingen. Misschien ben ik hier morgen nog even, maar anders tot over een week! Succes iedereen met klussen!

Liefs Nala

14. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Het was erg gezellig bij mijn ouders. Gisteren een dagje moeten werken, dus nu even bijlezen.

Ik ben sinds gisteren wat misselijk en ik heb ook wat last van mijn buik. Nu had ik bij Pete ook al een paar dagen na mijn eisprong wat klachtjes. Ik heb mijn banner even aangepast naar mijn vermoedelijke eisprong, dan zou ik over anderhalve week mijn NOD hebben.

Veertje, ik ken iemand die 2 jaar bezig zijn geweest voor ze zwanger waren van de eerste en bij de tweede al de eerste ronde raak was! Hopelijk hoef jij nu ook niet zo lang te wachten.

Trotsemama, het eerste deel van mijn cyclus drink ik wel eens een wijntje of hou ik geen rekening met mijn eetgewoonten. Als mijn eisprong eraan gaat komen, dan laat ik die wijntjes wel achterwege en eet ik geen rauwe producten meer, gewoon voor de zekerheid.

Gepke, kun je dat onderzoek dan wel op korte termijn krijgen? Als je daar nu maanden op moet wachten, dan zou ik toch gewoon voor een tweede kindje gaan. Mocht je nu vrij snel dat onderzoek kunnen krijgen, dan zou ik even wachten met een kleine. Moeilijk hoor.

Groetjes Saskia

15. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ik wet ook nog verders even niets hier....ik weet wel dat het weer een lange cyclus is,...ben nog steeds niet ongi geworden, zit nu op dag 38....vorige keer was het 42 dagen...
    kan ook niet echt zeggen wat het gaat worden ongi of misschien toch een tikkeltje zwanger....we zullen zien....maandag zou ik mogen testen als ik nog niet ongi geworden ben!

16. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hallo allemaal,

Gisteravond nog ongesteld geworden. Dus onze rondes gaan beginnen. Ben benieuwd hoe het nu zal gaan. bij onze eerste zoon waren we de tweede maand zwanger.
    Danili alvast succes voor het test en Nala fijne vakantie.

17. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties voor de meoilijke keuze.
    Ik heb de keuze gemaakt om door te gaan met zwanger worden, dus blijf actief.
    Ik heb voor deze keuze gekozen omdat. stel je voor dat mijn maag inderdaad niet goed functioneer, dan krijg ik medicijnen, maar deze medecijne na speurwerk op het internet mag je niet gebruiken tijdens de zwangerschap. In feite schiet ik er niets mee op. ik weet dan alleen dat mijn maag niet goed functioneert, maar daarna ga ik voor zwanger worden, dus mag ik voorlopig geen medicatie daarvoor. Dus mijn conclusie was dan kan het onderzoek wel even in de ijskast, omdat de uitslag van het onderzoek verder niets bij kan dragen tijdens mijn zwangerschap.

Danila spannend. Ik hoop dat je twee streepjes ziet.
    nala en Victoria fijn dat de rode duivels zijn gekomen, kunnen jullie ook beginnen met klussen.

Groetjes gaby

18. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Danili, heb je al wat (goed of slecht) nieuws?

Gepke, ik kan me voorstellen dat jullie gewoon voor een tweede kindje gaan.

Hier nog steeds dezelfde klachten. Ik ben misselijk, heb een zeurende buikpijn met af en toe wat steekjes en heb ook het idee dat mijn buik opgezet is. Bij Pete had ik ook al zo snel last van klachtjes, maar ik weet dat ik de laatste maanden ook wel eens klachtjes had. Toen gebruikten we nog condooms en kon ik niet zwanger zijn, maar vaak begonnen deze klachtjes pas 2 a 3 dagen voor ik ongesteld werd. Nu zijn de klachten al veel eerder begonnen, net als de vorige keer. We wachten af.

Groetjes Saskia

19. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    spannend sassie1980!
    Hier ook een gevoel, dat ik weleens zwnager kan zijn. heb een beetje een ongi gevoel, maar altijd komt deze pas op ht moment dat ik echt rood bloed verlies. verder ben ik heel emotioneel voor mijn gevoel. Dinsdag kn ik testen, dus bn erg nieuwsgierig.

groetjes Gaby

20. veertje

veertje Fanatiek lid

Heey meiden,

Zo er is weer veel geschreven, ik heb geen tijd om alles terug te lezen dus dat doe ik het weekend even als ik daar tijd voor heb, moet namelijk op verjaardag en kraamvisitie en dan hebben we ook nog pasen pfff.
    Iedereen een heel fijne paasdagen toegewenst.

Groetjes Vera

Deel Deze Pagina