wie gaat er nog meer voor een 2e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door trotsemama27, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    He Nala wat balen van de vakantie zeg. Veel beterschap voor Hugo. Hopelijk kunnen jullie wat bijslapen dit weekend.

Joki, het is idd een wonder dat het allemaal goed is gegaan bij onze eerste kindjes. Dat besef je nog meer als je een gezond kindje hebt volgens mij. Ik heb zelf ook echt zoiets liever nog een paar maanden wachten dan weer een miskraam of andere complicaties.

Nu lekker vakantie. We gaan maandagochtend weg. Heb er zin in!

Pim

2. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Voor de nieuwe welkom!
    Nala wat een rotvakantie zo, veel sterkte voor je mannentje. Ik merk dat ik af en toe wel twijfels heb of ik nou zo slim bezig ben om nu voor een tweede te gaan. Over het algemeen vind ik het goed te doen met mijn zoontje, maar er zijn dagen of periodes dat ik echt moe ben en dan vraag ik af 'wat als ik nu nog een kindje zou hebben?' aan de andere kant denk ik dat het allemaal wel weer went.

Pim, een hele fijne vakantie. Ik ben vast mensen vergeten, maar ik ben altijd alweer de helft kwijt als ik alles gelezen heb.
    Groetjes Victoria

3. trotsemama27

trotsemama27 Actief lid

12 dec 2007
    151
    0
    0
    Nala...Jeetje zeg daar gaat je vakantie! Wat ben je dan inderdaad weer blij als je thuis bent, je moet er toch niet aan denken om daar verplicht te blijven met een ziek kind, ook al is het een mooi land, de medische voorzieningen zijn hier toch beter en je kan daar niet zoveel doen, lijkt me ook vervelend om daar naar een ziekehuis te moeten, spraken ze wel engels ofzo? Kan me voorstellen dat je hoofd nu even niet naar klussen staat.

Tim is vanaf donderdag tot gisteren ook ziek geweest steeds boven de 40 graden koorts, vind dat zo zielig! Maar gelukkig is hij nu weer opgeknapt, maar nu moet hij dinsdag zijn bmr prik en dus ben ik bang dat hij weer ziek word, aangezien hij altijd last heeft van zijn prikken en deze prik staat ook nog eens bekend dat hij wel bijwerkingen kan hebben, we wachten het maar weer af.
    Groetjes Trotse mama

4. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Bedankt allemaal voor de lieve woorden. Gelukkig gaat het weer goed met Hugo. Morgen even naar de huisarts om te overleggen hoe het nu met die amandelen van hem verder moet.

@ Trostemama27: Ik zou even navragen bij het cb of hij nu die prik wel mag hebben. Als hij nog niet helemaal de oude is, dan stellen ze de prik uit volgens mij.

@ Victoria: Toen Hugo zo ziek was is het inderdaad ook door mijn hoofd geschoten of ik het wel aankan om 2 kinderen te hebben. Dat gevoel is nu weer weg gelukkig.

@ Pim: Fijne vakantie. Geniet ervan. Enneh, neem telefoonnummers en polisnummers van je verzekering mee (al lukt het zonder ook wel..... :().

Ik had niet gedacht dat ik uberhaubt aan klussen zou denken dit weekend, maar zoals ik al hoopte heeft het verwijderen van mijn spiraaltje een goeie invloed op mijn libido :oops: . Voor mij nooit meer een spiraaltje, pil, nuvaring of wat dan ook in mijn lijf! En dan nu maar hopen dat al dat geklus succes heeft!

Liefs Nala

5. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Nala en Trotsemama, fijn dat jullie kids weer aan de beterende hand zijn.

Trotsemama. Emme heeft op alle prikken flink gereageerd (koorts en hangerig) en op de BMR prik helemaal niet. Ik had me ook voorbereid op een ziek kind, maar Emme heeft dus nergens last van gehad.

Nala, ik heb dat papierwerk idd al klaar liggen om mee te nemen. En opvallend he dat toch ook de Mirena invloed heeft op je libido. Ik dacht echt dat dat minder zou zijn dan bij de pil, maar ik merk nu ook dat ik meer en vaker zin heb :oops: . Wel heb ik bij de Mirena nooit meer last van hoofpijn en bij de pil wel. Maar nu zonder iets én meer zin én geen hoofdpijn meer. Dat is toch het beste he!

Heb al gepakt en morgen vertrekken we. Tot volgend weekend!

Pim

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Vandaag is het 14 dagen na mijn vermoederlijke eisprong en zou denk ik mijn NOD zijn. Nu heb ik sinds vanmiddag af en toe wat lichtroze afscheiding, maar dan alleen als ik ga afvegen na het plassen. In mijn inlegkruisje zit niks en bij het afvegen ook niet elke keer. Gisteren had ik flinke buikpijn, vandaag valt het wel weer mee. Ik ben nog steeds af en toe misselijk en ik moet ook wel vaker plassen.
    Misschien een innesteling? Misschien word ik ongesteld? Ik wacht het nog even af.

Maine, ik kan me voorstellen dat je dochter wel een broertje of zusje wilt. Weet ze wel wat het bij jou misschien moeilijker gaat?

Nala, dat is een van de redenen dat ik niet meer aan de hormonen wil. Ik kreeg er allerlei lichamelijk klachten van, zoals hoofdpijn en inderdaad minder zin in seks. Nu heb ik zin zat, haha.

Joki, toen ik zwanger was van Pete, kreeg mijn neef te horen dat zijn zoontje een ongeneeslijke ziekte had. Een maand voor ik uitgerekend was, is hij helaas overleden, hij is 9 maanden geworden. Dan word je wel met je neus op de feiten gedrukt, het is niet altijd vanzelfsprekend dat je een gezond kindje krijgt.
    Gaat die bekende nu een punctie ofzo doen? Hopelijk valt het toch allemaal mee.

Pim, fijne vakantie!

Groetjes Saskia

7. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Hoi Saskia,

We hebben dat onze dochter niet specifiek verteld.
    Wel is ze afgelopen keer meegegaan naar de gyn
    en heeft ze bij het gesprek gezeten.
    Ik heb haar niet mee naar de echo laten kijken,
    aangezien het een inwendige echo was.
    Toen de gyn terugkwam, zat ze netjes te wachten.
    Ik had niet meegekregen dat hij fotootjes had uitgeprint,
    maar zij wel. Ze vertelde me later dat de gyn 'fotootjes
    net zoals wanneer je een baby in je buik hebt' in m'n
    dossier had gestopt.

We betrekken haar wel, maar tot op zekere hoogte (voorlopig).

Groetjes,
    Maine

8. natasjaz

natasjaz Lid

7 mrt 2008
    22
    0
    0
    Directie secretaresse
    Leiderdorp
    Hallo ik ben nieuw op dit forum.. mijn vriend en ik willen ook voor een 2de kindje gaan (voor mij dan) mijn vriend heeft nog geen kinderen. Mijn dochter is al 13 dus er zit ook behoorlijk veel leeftijdsverschil tussen.. al vindt ze het super spannend want ze wil graag een broertje of zusje..
    ik was afgelopen december zwanger en op 1 februari ben ik gecuriteerd na 10 weken zwangerschap het bleek helaas niet te leven..
    Dat was uiteraard een teleurstelling voor ons allemaal...
    Dus we gaan weer voor de nieuwe ronde..
    Alle meiden die ook voor de 2de gaan veel succes en ik hoop voor ons allemaal dat we snel van een nieuwe zwangerschap mogen gaan genieten..
    x Natas

9. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    wij gaan ook voor een 2 de en ons zoontje is nu 4jaar en 4maand
    voor mijn man ook zen eerste maar voor zen gevoel niet tibo is zijn zoon en dat vind ik geweldig

10. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Gisterenavond ongesteld geworden, dus we gaan de tweede ronde in. Op zich wel jammer dat het nu niet weer gelijk raak was, maar ik vind het wel fijn dat ik nu maar een cyclus van 28 dagen had.

11. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Jammer Sassie, gelukkig wel een normale "korte" cyclus.
    Hopelijk is het snel raak
    Wat erg van je neef.! Dan wordt je zeker met de neus op de feiten gedrukt.
    Wat Pim ook zei, liever nog een paar maanden wachten met zwanger zijn, dan een mk of nog veel erger.!
    Die bekende krijgt een punctie nu. Vind het erg spannend hoor.
    Zelf is ze niet zo positief.

Nieuwe meiden welkom en hopelijk zijn jullie snel zwanger.

Ik zit weer heerlijk in de wacht.
    Ik ga morgen met mn nieuwe baan beginnen. Heb er erg veel zin in.
    Het zal vast genoeg afleiding geven voor de komende tijd.

12. trotsemama27

trotsemama27 Actief lid

12 dec 2007
    151
    0
    0
    Wij denken dat Tim de zesde ziekte heeft. Sinds vandaag heeft hij overal kleine rode vlekjes en aangezien hij eerst een paar dagen koorts heeft gehad lijkt dit er wel op. Morgen eerst maar even het consultatiebureau bellen of hij zijn prik wel mag hebben en of hij niet besmettelijk is voor andere kindjes nu. Met Tim zelf lijkt er nu weinig aan de hand hij is wel weer redelijk zichzelf, speelt weer een kletst weer, slaapt alleen nog veel.

Groetjes trotse mama

13. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Hallo meiden,

Dylan is geboren met een hartafwijking wat niet tijdens mijn zwangerschap is gezien. Tja dan stort echt je wereld in na 3 onzekere maanden... Gelukkig is hij 'goed gecorigeerd' en een heerlijk gezond ventje maar de schrik gaat er nooit meer uit!
    Ook bij een hartafwijking kunnen ze een verdikte nekplooi hebben (had Dylan trouwens niet!).
    Het is niet erfelijk maar ga heel anders een volgende zwangerschap in en zal t/m de 20 wk echo minder genieten...
    Maakt niet uit want ik heb het er echt voor over. En inderdaad Pim, dan nog maar even wachten...

Saskia, op naar de volgende ronde! Ben ook 2 x in ronde 1 zwanger geraakt en nu is het alweer de 7de ronde na m'n miskraam... valt dan toch heel erg tegen hoor!

Maar genoeg vervelende verhalen! Heb volgens mij vandaag m'n eisprong gehad (had gisteren ook een positieve ovulatietest) dus afgelopen dagen wist m'n man niet wat hem overkwam..hihi.
    Hopelijk is het deze x raak!

X Vanes

14. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Jeetje Funny, dan sta je inderdaad heel anders in een tweede zwangerschap. Ik moet ook zeggen dat ik nu ook heel anders een tweede zwangerschap in zal gaan. bij mijn eerste was ik alleen maar blij en verheugd, wist ergens wel dat het mis kon gaan of het anders zou kunnen gaan lopen, maar besefte dit niet echt. Nu ik mijn mannetje heb en hoeveel ik van hem hou, moet er nu neit aandenken dat er iets mis gaat tijdens de zwangerschap en ga er nu toch wat 'bezorgder' in, want weet nu wat het betekent om zo;n wonder te krijgen.
    Maar het blijft vooral toch ook heel erg leuk en geweldig en iets om je op te verheugen. Ik heb er zin in!

Groetjes Victoria

15. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Funny dat is ook schrikken zeg. Ik kan me voorstellen dat je anders deze nieuwe zwangerschap in gaat.
    Die onzekerheid zal wel altijd blijven.
    Ik hoop voor je op een goede zwangerschap. (dat ie maar snel mag komen.)

Ik zit weer lekker in de wacht. Maar goed ook,
    want ons meisje is weer heerlijk aan het spoken. Slapen doet ze bijna niet. Echt zwaar hoor. Van klussen was echt niks gekomen.
    Ik geloof dat ze bij elkaar afgelopen nacht 4 uurtjes geslapen heeft. Pfff...
    De hele nacht schreeuwen..Leuk voor de buren.!
    Ze slaapt nu, dus ik ga ff relaxen op de bank.
    Heb lekker vrij vandaag.

16. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    hier nog steeds niets :D

17. willemien

willemien Lid

28 okt 2007
    45
    0
    0
    en al getest?

18. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    ik wacht tot donderdag heb al 3 testen neg maar meschien wel te vroeg getest

19. veertje

veertje Fanatiek lid

Spannend hoor tibo, ik hoop dat je morgen positief test.

Hier heb ik het nog steeds erg druk, we gaan volgende week weer een weekje weg, ik ben daar wel aan toe, gelukkig gisteren nog oppas voor de hond kunnen regelen want het zag eruit dat dat niet ging lukken.

Mijn mannetje is vanaf morgen tot zaterdag weg dus ik denk dat het deze ronde niks word maar ja we zien het wel.

Ik ga in ieder geval mijn best weer doen om hier wat vaker te zijn :d

20. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik zit net even bij de calculator te kijken en als ik deze rond zwanger word dan ben ik bijna op dezelfde datum uitgerekend als bij Stijn :D
    Ik kom dan op 29 december uit en bij Stijn was het 1 januari.
    Mijn nod is deze maand de 21ste, zal wel leuk zijn als ik dan 24 april zou gaan testen, dat is namelijk de datum dat ik positief teste bij Stijn.
    Nou eerst maar eens goed aan de klus deze maand.

Deel Deze Pagina