wie gaat er nog meer voor een 2e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door trotsemama27, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @nikki: ja zo vroeg al negatieve test is niet leuk maar op één of andere manier kan ik het wel hebben en hou dan nog steeds hoop.. hoewel hete eerder alleen maar geld kost haha

@runner: nee we zijn naar ballorig geweest en dat was ook heel leuk! maar heel veel beterschap gewenst want ziek zijn is niks aan!

2. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Runner
    Beterschap!

@Aliki
    Knuffel voor jou!

3. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ruben had vanmiddag geen zin om naar bed te gaan.
    Was alleen maar aan het huilen, dat in combinatie met zijn schore keeltje heb ik hem er maar weer uitgehaald.
    Nu ligt ie op de bank te slapen...
    Binnen 1 minuut was het gebeurd.
    Stikt af en toe in zijn hoestbuien, maar verder gaat het wel goed hoor. ;)

Volgens mij durven de zwangeren onder ons hier niets meer te posten. :p
    Blijven met een klein cluppie over hier... ;)

4. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja de grootste kletskousen zijn nu zwanger haha

@runner: die van mij wil ook wat lastiger slapen smiddags.. hoop niet dat ie er al af gaat

5. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    zo hallo, ik ben lekker uitgebrakt. Ben eindelijk weer een beetje levend. Echt mijn vriendinnen kunnen goed drinken. Ik dacht doe gezellie met hun mee, maar moest toch echt afhaken, ik kan dat echt niet meer. Maar het was wel super gezellie!

@nikki: knap hoor nog steeds niet getest. Doe maar gewoon morgenochtend een test, haha. Hoe voel je je verder? heb je al iets van verschijnselen?

@missflower: heb je nog lekker gezwommen? leuk is dat altijd. Ik ben blij dat jij nog een beetje een kletskous bent, want het is wel heel stil hier :(

@runner: Beterschap meis, ook voor je kleintje. Cas had het deze week ook, hier heeft het 5 dagen geduurd en nu is hij weer helemaal top

Ik vind het jammer dat het zo rustig is hier, moet zeggen dat ik er ook wat minder ben geweest maar dat gaat deze week weer goed komen ;) Misschien is iedereen wel ziek en wordt het straks weer super druk , en moeten we elke keer weer 5 pagina's teruglezen :p

6. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    Hoi, daar ben ik weer ff :)

Ik ben nog steeds geveld door de griep, vooral vrijdag en zaterdag kon ik mijn bed niet uit komen, hoge koorts en noa ook nog die er niet veel beter aan toe was. Nu gelukkig wel weer in staat af en toe uit bed te komen en even op 't forum te kijken. Mijn hoofd staat er nog niet zo naar om uitgebreid te reageren. Dus mijn reacties volgen morgen, hopelijk gaat het morgen weer wat beter en dan zullen we hier weer eens wat leven in het forum blazen ;)

7. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    Oh heb mijn ei nog wel gevonden trouwens, had nog 1 ovu-test en die was knal-positief donderdag middag, of zou de griep daar ook invloed op hebben?, dus ondanks de griep toch nog maar even geklusd :oops: :)

8. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Ik kan het neit nalaten om ook hier te komen lezen hoor!
    Vind het veelste gek om ineens in een ander topic te zitten.

@justfem: toch nog maar even die ovutest gebruikt dus?!
    Wel een mazzeltje dat je net op je ei getest hebt!

@runner: beterschap aan je ventje!

@nikkiF: nou we duimen met je mee hoor!
    (kom op je kan het ...volhouden tot dinsdag!)

9. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    @justfem: gezellie dat je er weer bent, ziek nog ff goed uit. En idd we gaan weer een beetje leven in dit topic blazen ;) Goed dat je toch je ie nog hebt gevonden

@djezelf:ik vind het helemaal gezellie als je hier ook nog komt schrijven :D

10. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @justfem: beterschap meid!

@djezelf: leuk dat je af en toe nog even komt kletsen. hoe is het verder? alweer 5 weekjes zie ik..

11. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Hallo lieverds,

Hoe is het hier? Heb niet teruggelezen. Was wel erg veel...
    Las wel op deze pagina dat justfem ziek is...Beterschap gewenst meid!

Verder hier een roerige week gehad. Vorige week zondag naar de ha-post geweest vanwege mijn oorontsteking. Penicilline meegekregen (laatste vanmorgen ingenomen) Donderdagmorgen naar de kno-arts geweest omdat mijn gehoor vrijwel nihil was door het vele vocht in mijn oor en een ander oor wat al een gehoorbeschadiging heeft sinds ruim 10 jaar. De kno-arts heeft er een gedeelte van het vocht uitgehaald en over 2 weken mag ik op controle komen. Er zit nog best veel vocht en de ontsteking is ook nog niet helemaal over. Dus maar goed dat ik nog een keer op controle moet komen.

12. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hoi meidenik lees even niet terug end e reden daarvoor zal ik even zo goed mogelijk uitleggen.

tijd terug toen we onze trouwplanne bekend maakte kwam opgegeven moment vriend thuis met de vraag of ik op huwlijksevoorwaarde wilde trouwen.ik heb toen gezegd als we voor elkaar gaan dan in het alles of niks dus in gemeenschap van goederen. uiteindelijk kwam eruit dat hy t van schoonvader moest vragen omda die denk da ik op ze geld ofzo uit ben.nouy na lang gesprek zei me vriend da we gewoon gemeenschap van goedere zoude trouwen.

komen ze van de week ineens da we naar notaris moeten voor een testament oke kan ik inkomen.

gaan we gister kleine man daarheen brengen omda we weg moesten begon ie er weer over da we naar notaris moeten en da ie wat dinge op geschreven heeft.
    krijg een boekje en er zat een blaadje by waar hy opgeschreven heeft.dus ik kijk en zie op voorkant boekje huwlijksevoorwaarde en kijk op blaadje wat ie geschreven heeft wat we by notaris moeten doen: huwlijkse voorwaarden,testament, en zelfde testament als hun laten maken nou ik ben dus uit me vel gespronge tegen me vriend. dus was geen leuk feest waar we heen gingen.

uiteindelijk heeft ie toegeven da ie dan maar op gemeenschap van goedere trouwt omda ik anders alles afblaas.erna zegt ie ja maar het is beter geregeld als mij wat overkomt als we op huwlijksevoorwaarde trouwen.
    ik wil dus niet meer verder met hem zo aangezien zijn ouders altyd met alles zich bemoeien en ik ben het zo zat dit is al jaren aan de gang.

weet iemand of dit klopt dat huwlijksevoorwaarde beter geregeld zijn?

ik ga zo by gemeentehuis informeren en anders komt er een eind aan want ben nu echt zo boos en verdrietig , en danvraagt vriendin waar we waren waarom ik er zo sl;echt uitzie :cry: sorry voor lange verhaal

en heb ineens bruin bloed verlies zal wel van stress komen

13. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @wenneke: naar mijn weten is niet alles beter geregeld... enige wat geregeld is dat als je uit elkaar gaat je wel je eigen dingen houdt die je op papier hebt staan en dat heb je niet als je in gemeenschap van goederen trouwt...maar voor de rest hetzelfde.. vind het heel vervelend voor je en hooop dat jullie er uit komen..

14. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hoi Wenneke,

Op huwelijkse voorwaarden betekent dat jullie je eigen voorwaarden op papier zetten. Dat kan zo gunstig of slecht voor je uitpakken zoals jullie dat zelf besluiten op papier te laten zetten. Zelf heb ik het ook overwogen, omdat ik met een erfenis zit (mijn ouders zijn overleden) en omdat ik misschien een eigen zaak wil(de) starten. In laatsgenoemde geval kan mijn parter dan financieel niet aansprakelijk worden gesteld als het niet goed blijkt te gaan met mijn werk. Maar later bleek dat we met een andere ondernemingsconstructie (BV) dat ook kunnen omzeilen.

Waar gaat het jouw schoonouders nu om? Dat een eventuele erfenis niet bij jou terecht komt als jullie zouden gaan scheiden? Dat kunnen zijn ook in hun testament regelen. 'Uitsluiting van de koude kant' heet dit en dat hebben mijn ouders er ook in staan. Ongeacht jullie huwelijksverbinding (gemeenschap van goederen of huwelijkse voorwaarden) kan het geld dan niet door jou geclaimed worden bij een scheiding. Op zich niet onredelijk vind ik.

Zelf vind ik het onredelijk voor te stellen om na een scheiding het zo te regelen dat elke partner krijgt wat hij heeft ingebracht als jij bijvoorbeeld minder of niet meer ben gaan werken om de zorg van jullie kinderen volledig op je te nemen. Dan heeft hij alle mogelijkheden gehad om een carriere te maken met zijn fulltime baan en jij blijft dan met weinig over (tenzij de rechter anders beslist of jullie onderling overeenkomen).
    Ik was zelf daar ook stellig in; bij huwelijkse voorwaarden gaan we allebei een dag minder werken. Alleen bij gemeenschap van goederen wil ik 3 dagen werken (en hij 5 dagen) overwegen.

Lang verhaal, maar zorg eerst dat je weet waarom je schoonouders dit willen. Als het is om hun eigen erfenis veilig te stellen, dan kunnen ze dit ook in hun testament aanpassen. En dat scheelt jullie weer een paar honderd euro notariskosten en een hoop stress.

15. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Of je vriend moet een eigen zaak hebben die niet goed loopt. ;)
    Als er dan wat met hem gebeurd zit jij niet in de schulden..

Marlieke, dat klinkt pijnlijk zeg!
    Sterkte met je oor.

Justfem, waar je zin in hebt, klussen als je ziek bent. ;)
    Maar ja, andere kant, overslaan zou ook zonde zijn. :p
    Nu maar hopen dat het niet voor niets is geweest! :)

Djezelf, groot gelijk heb je hoor!
    Lekker mee blijven lullen hier.

Ik zit nog even te twijfelen of ikmorgen wel of niet ga werken.
    Voel me wel beter dan gister maar nog niet fit genoeg...

16. appeltje

Tenzij het een BV opricht dus ;) Maar misschien zijn er ook wel persoonlijke leningen in het spel waar jullie elkaar tegen moeten beschermen.

Dagje uitzieken kan geen kwaad toch runner? Beterschap in ieder geval.

17. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Koude uitsluiting noemt men de overeenkomst van huwelijkse voorwaarden waarbij tussen partijen geen enkele gemeenschap van goederen bestaat. Het woord ‘koud’ heeft betrekking op het feit dat partijen op geen enkele wijze hun inkomen en vermogenstoename verrekenen (delen). Deze huwelijkse voorwaarden zorgen ervoor dat tussen de echtgenoten een minimum aan financiële banden bestaat. Het enige dat hen financieel bindt, is de wettelijke verplichting elkander ‘het nodige’ te verschaffen. Deze huwelijkse voorwaarden houden grote risico’s in voor een echtgenoot die, nu of in de toekomst, geen eigen inkomen heeft. Hij of (meestal) zij deelt in geen enkel opzicht in de vermogenstoename die bij de andere echtgenoot optreedt, terwijl hij geen eigen vermogen kan vormen. Niettemin kunnen deze huwelijkse voorwaarden aanvaardbaar zijn, bijvoorbeeld als de economische zelfstandigheid van een partner door het huwelijk niet in gevaar komt of als ouderen trouwen

dit willen ze dus en me vriend weet er zelfs van
    ben echt kapot

18. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    nee alleen t geld van ze ouders en hem en het huis he

19. appeltje

Oke, je schoonouders willen dus dat - behalve hun vermogen - ook niets aan het eigen vermogen van je man bij jou terecht komt na een scheiding?

Je hebt namelijk 2 soorten van 'koude uitsluiting'. In het eerste geval het stuk wat jij hier hebt gekopieerd. In het geval dat je spreekt van 'koude uitsluiting' in huwelijkse voorwaarden, dan sta je inderdaad een soort van ' in de kou' als jullie gaan scheiden.

Als het om de nalatenschap van je schoonouders gaat, dan moeten ZIJ iets in hun testament aanpassen waarin staat dat zij de 'koude kant' uitsluiten van hun vermogen, ongeacht voor welke huwelijksvorm is gekozen.

Wat vindt jouw man hiervan? Hij is volwassen genoeg toch om zelf een beslissing te nemen? Mochten je schoonouders alleen bang zijn om hun eigen nalatenschap, dan moeten zij dat toch niet bij jullie neerleggen. Dus hup, praten met je man. Misschien met z'n viertjes.... voordat dit escaleert.

20. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    nou ze willen dus dit hebben en me vriend wist ervan dus ik pak me spullen aangezien ik hiermee niet akkoord ga want ik werk dus ook

dus ja er is geen keus aangezien hy dat ook wil en by ze ouders zo wat in kont kruipt

Deel Deze Pagina