Maar heeft je vriend dat geen eigen mening? En of ze dit nu willen of niet, dat wil toch niet zeggen dat dit gebeurd? Niet zo snel de handdoek in de ring gooien hè?! Je bent een volwassene met een kind en dan laat je je door die stokerij van je schoonouders toch niet bij je man vandaan jagen? Ik zou eerst even een goed gesprek met je man aangaan. Sterkte!
Als je echt van hem houdt dan zou ik niet om dit weggaan.. ik bedoel zo erg is het toch niet om onder huwelijksvoorwaarden te trouwen.. het scheelt ook een hoop gedoe bij scheiden.. snap best dat het lullig voelt maar je hebt een gezin!
nou ik betaal net zo goed mee dus ga echt niet op deze voorwaarde trouwen aangezien dan nergens geen recht op heb en hy wil dit ook en dit speelt al 4jaar met die schoonloeders
hoezo waar heb je geen recht op dan? je moet gewoon ieder een eigen spaarrekening hebben en op papier hebben staan hoe alles gaat met spullen enzo.. je hebt dan beide even veel recht.. ja als hij bijv. een eigen huis heeft dan heb jij daar geen recht op tenzij je het op papier zet..
Àppeltje, je 1e reactie had ik nog niet gezien. Volgens mij heb jj er zelf ook behoorlijk wat verstand van. Toevallig enig idee hoe dat verder zit met overlijden als je een kindje hebt maar niet bent getrouwd en geen samenlevingscontract heb. Gaat je vermogen dan naar je ouders of naar je kind? Laatste toch? Net mijn werkgever gebeld dat het niet lekker gat hier. Word ze boos! Daar gaat mijn vrije dag zegt ze dan.. Ennuh ze gaat me dus niet ziekmelden als ik thuis blijf omdat Ruben ziek is.... Geloof niet dat dat was wat ik gezegt had. Tha Bitch!
Het werkt inderdaad 2 kanten op. Hij heeft ook geen recht op de helft van jouw goederen / geld en bij jou kunnen ze niet aankloppen voor geld ivm schulden. Overigens is huwelijkse voorwaarden an sich niet heel abnormaal of vreemd, veel mensen om mijn hebben dat zo geregeld. Maar ik zou eerst achterhalen of je vriend dit nou echt wil, of dat hij zich laat beïnvloeden door zijn ouders. Een oriënterend gesprek bij de notaris is misschien niet zo verkeerd. Nu ben je half geinformeerd en in een rollercoaster van emoties.
Runner, ik heb me erin moeten verdiepen, omdat ik met een nalatenschap zit. Mijn ouders zijn overleden en in hun testament hebben ze ook koude uitsluiting voor de aangetrouwdepartners van de kinderen. Het was eerst ook een idee om daarom op huwelijkse voorwaarden te trouwen, maar toen ik begreep dat de nalatenschap niet onder de gemeenschap van goederen viel, heb ik dat laten vieren. Verder verdienen we ongeveer evenveel, werken we evenveel, hebben alleen gezamelijke spullen. Vandaar dat we toch voor gemeenschap van goederen zijn gegaan. Als je geen samenlevingscontract hebt, dan is je kind inderdaad erfgenaam en niet de partner. Als je een samenlevingscontract is de langslevende partner niet erfgenaam, maar heeft wel vruchtgebruik over alles, mits je een verblijvingsbeding erin laat opnemen. Maar alleen voor de gezamelijke goederen (huis, en/of rekeningen etc). Aan te raden is om ook een testament ernaast te laten opmaken. Dan pas erft jij (of jouw partner) ook de spullen / goederen / geld die van de overledene zijn. Bijvoorbeeld: je partner overlijdt en jullie hebben kind en een huis: - zonder iets geregeld: huis is de helft van jou en de andere helft van je kind - samenlevingscontract zonder verblijvingsbeding: huis is de helft van jou en de andere helft van je kind - samenlevingscontract met verblijvingsbeding: huis wordt geheel in jouw eigendom. Ook geld van de gezamelijke rekening e.d. Zijn eigen spullen (auto, eigen spaarrekening e.d.) gaat naar je kind - samenlevingscontract met verblijvingsbeding en testament: alles gaat naar jou, kind heeft wel recht op het kindsdeel, maar pas opeisbaar als jij overlijdt / opnieuw gaat samenwonen of trouwen / onder curatele wordt gesteld.
wij zijn ook in gemeenschap van goederen getrouwd omdat we verder toch niks bijzonders hebben... ik snap heel goed dat mensen het wel doen... sommige zijn al vaker getrouwd en hebben ieder al een eigen leven opgebouwd of iemand heeft een eigen bedrijf ofzo dan begrijp ik het wel... @wenneke: praat gewoon eens rustig met je vriend onder 4 ogen en vraag wat hij wilt en waarom hij het wilt.. laat het eerst maar even rustig bezinken en vind het jammer dat die schoonouders zich zo met jullie bemoeien.. sterkte meid
Hallo meiden, sorry dat ik er nu even wat minder ben maar zit met de waterpokken en zelf kan ik niet te lang achter de comp omdat ik dan helemaal draaierig begin te worden! Ik wil het ook een beetje van me af zetten (zwanger worden bedoel ik dan he!) Afgelopen weekend hebben wij een seizoensplek genomen op een hele gave camping dus dat is ook weer geregeld! Sorry dat ik nu even niet terug lees maar ik denk zeker wetenw el aan jullie hoor! Hoe gaat het met iedereen? Dikke knuffel Carolien
hy s thuis geweest nou hy wil dit vanwege ze spaargeld en het huis daar staan zijn ouders garant voor en zit ook beetje eige geld in maar hy vond de huwlijksevoorwaarde kouderegeling wel ver gaan . maar hy wil op huwlijksevoorwaarde trouwen dus jah we praten vanavond verder en volgende week luistere wat notaris weet
Zooo, daar ben ik weer eens! Net terug van een heerlijk weekendje weg! @Aliki, wat een triest verhaal! Heel veel sterkte! @Wenneke, wat een gedoe zeg. Heb net even alles maar snel snel doorgelezen. MAar ik zou inderdaad eerst maar eens gewoon een goed gesprek aangaan met je partner! @Marlieke, Justfem en Runner, BETERSCHAP! Eh, verder ben ik een beetje vergeten wat er in de afgelopen dagen geschreven is. Sorry daarvoor! Nou, hier verder weinig nieuws. Heerlijk vaak gezwommen in Center Parks, die kleine vond het heerlijk. Alleen is ze nu wel weer erg verkouden. Hoop niet dat ze echt ziek wordt aangezien ze komende woensdag onder narcose moet! Zelf ben ik weer extreem moe, was ik bij de vorige zwangerschap ook voordat ik testte. Maar dat kan nu natuurlijk ook gewoon van het weekendje komen hahaha Ik lees straks alles nog eens goed door!
Wenneke, heb het er maar eens goed over met je vriend en de notaris. Het is niet zo erg als het lijkt hoor (mits je het goed op papier laat zetten). Wij zijn ook op huwelijksevoorwaarde getrouwd omdat mijn man een eigen kroeg heeft en een eigen huis.. ik kwam direct van school en had niet eens wat spaargeld. Mijn man maakte het niet zoveel uit maar ik vond/vind het niet eerlijk om ergens recht op te hebben waar hij 10 jaar lang hard voor heeft gewerkt! Dat wil nu niet zeggen dat sinds we een kind hebben de dingen verandert zijn want ik kan nooit zoveel als hem inbrengen... We hebben geregeld dat ik altijd in het huis kan/mag blijven wonen maar geen aanspraak kan maken op zijn bedrijf. Ook vastgelegd dat we beide geen recht hebben op erfenis van elkaars ouders (maar dat hebben onze ouders inderdaad zelf heel goed in hun testament vastgelegd!) Het is een beetje lang geworden maar ik kan wel begrijpen dat hij (als hij voor jou al het spaargeld heeft opgebouwd) dit wil vastleggen.. Sterkte!
@wenneke: jeetje lastig hoor dat huwelijkse voorwaarden of gemeenschap etc. Ik heb de keuze aan mijn man gelaten. Hij verdient heel veel en ik een schijntje (jeugdzorg he ) daarnaast is hij ook een eigen bedrijf gestart. Uit ervaring weet ik dat er bij scheiding altijd veel gedoe is over het geld, ookal zegt iedereen (als het goed gaat) "wij zullen nooit moeilijk doen over het geld.." Heb hem voorgelegd wat de mogelijkheden zijn en de eventuele gevolgen. Uiteindelijk toch in gemeenschap van goederen getrouwd ( yes ) @de rest; ik heb de lijst al heel lang niet meer voorbij zien komen dus weet ook even niet meer wie er al bijna mag testen... Behalve NikkiF...morgen toch? whoehoe spannend!
Hallo meiden ! @ Wenneke, wat een vervelende situatie zeg, maar inderdaad, ik zou me niet door mijn schoonouders bij mijn man weg laten jagen. Denk ook aan je kindje ! Probeer het ook voor hem zo goed mogelijk te regelen. En hij is er het meest bij gebaad dat pappa en mamma gezellig samen zijn bij hem. Onder welke voorwaarden, dat is van ondergeschikt belang. Maar regel je zaakjes wel goed op papier, dat kan nooit kwaad ! @ alle zieken, van harte beterschap ! @ alle mensen die aan mij (en mijn test ) denken ... we hebben nog niet getest ! We hebben ons aan de afspraak gehouden. Als ik morgenvroeg nog niet ongi ben gaan we een test doen. Ik heb nog veel klachten, ben misselijk (vanochtend heel erg en door de dag met vlagen), gevoelige (.)(.), kan heel emotioneel reageren op dingen, mijn darmen zijn een beetje van streek, buik een beetje opgezet, erg snel moe, wat meer last van pukkeltjes ... het zijn kenmerken die twee kanten op kunnen gaan, maar ongi ben ik in elk geval (nog) niet ! Ik ben zo benieuwd ! Ik zou willen dat het al dinsdagochtend was ! Duim maar ! Veel groetjes, Nikki F
hoi hoi allemaal, heb ff een paar dgn niet geschreven,ben er ok nog nie zo lang maar..........het is zover. IK BEN ZWANGER! 2 positieve testen,weet alleen niet van wanneer sinds mijn cyclus zo op zn kop staat sinds einde spiraal,ff afwachten dus................