wie gaat er nog meer voor een 2e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door trotsemama27, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Justfem, dikke x van mij!

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @justfem, :( :( :( :(

3. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Justfem, balen zeg!
    Dikke knuffel en succes de volgende ronde!

Kus Senna

4. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Justfem, blijft toch verschrikkelijk jammer. :(
    Zomerkindje gaat mijn voorkeur ook heen, maar eerder is ook totaal geen probleem hoor! :p

5. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Justfem :(
    Balen! ookal had je het zelf al verwacht.
    had het je erg gegund!

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Nog even een laat bericht van mij, ben net terug van de repetitie !

@ Justfem, wat K***E ! Bah, ik wens je heel veel sterkte toe !

@ Marieke, ik weet niet of het wat zal helpen als ik er wat meer ontspannen mee om ga, maar goed, wie weet. Ik hoop het in elk geval ...

@ MissFlower, het is inderdaad ongelooflijk dat ziets mogelijk is in een ziekenhuis ... en dan doet oma ook nog eens lastig (onze moeder ...) Ik was vanmiddag even bij mijn zusje, ze heeft ze veel gehuild, ik vond het echt erg voor haar. Ik hoop dat ze morgen een betere dag heeft, met minder kraamtranen maar ook met minder gedoe aan haar hoofd.

@ All, vragen jullie je dat nou nooit af hoe het nou eigenlijk mogelijk is dat de een wel zwanger raakt en de ander niet, of dat je de ene maand wel zwanger raakt en de andere maand niet ? Je "klust" uiteraard optijd als je zwanger wilt worden dus daar kan het niet aan liggen en voor de rest doe je ook elke maand hetzelfde, waardoor kan het "eindresultaat" dan zo verschillen ... ik blijf het allemaal maar raar vinden ...
    En hebben jullie dat nou ook, dat je op deze site nog niet kijkt naar het kopje "zwanger zijn" voordat je dat ook echt bent ? Ik kijk bewust niet verder dan ik zelf ben ... zelfbescherming wellicht ...

Nou dames, ik ga mijn bedje eens opzoeken ! Tot morgen !

xxx
    Nikki F

7. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    @ll bedankt voor jullie lieve woorden, maar ik ga gewoon maar weer verder naar de volgende ronde, blijf er niet te veel bij stil staan. Natuurlijk ben ik wel teleurgesteld, maar da's vooral omdat mijn vriend totaal geen begrip heeft voor mijn gevoelens (mede door hormoon invloeden). Zelfs als ik het hem uitleg dat ik het alleen kwijt wil dan reageert hij met die typische mannen oplossingen. Ik zei gisteren bijv. dat ik het vreemd vind dat ik de andere 2 keren zo zwanger was (ongepland en met anti-conceptie) en daarvan was ik 1 keer zwanger van mijn huidige partner (dus het kan ook niet aan hem liggen) en dat ik nu als we er alles aan doen het niet raak is'. Wat zegt hij: waarom moet het nu zo nodig al duurt het nog 5 jaar wees blij dat ik het wil proberen een kind bij je te verwekken. Dat soort opmerkingen doen pijn. Ook als ik zeg dat ik wel naar de HA wil als het na een jaar nog niet gelukt is dan zegt ie dat hij dat niet wil het is natuurlijke weg of het is niet. Eigenlijk maken die opmerkingen me meer van streek dan het hele feit dat ik ongi ben geworden. Maar goed het zal wel de mannelijke manier van denken zijn. Meestal willen mannen een oplossing bieden en dat kan hij in dit geval niet leveren, dus misschien denkt ie dat ie hij oplost door te zorgen dat ik het niet zo belangrijk meer vind een baby.

@NikkiF: ja ik vraag me het ook heel erg af waarom je de ene keer zo zwanger bent en dan weer heel lang over doet. Natuurlijk spelen een heleboel factoren een rol, leeftijd, stress, gezondheid van zowel de vrouw als de man. Een aantal factoren kun je beinvloeden sommige niet, dus ik denk dat het daarom elke maand weer afwachten is, ondanks dat je 'alles' uit de kast hebt gehaald. Oh ik wil wel voor je pendelen stuur maar een pb-tje zal ws zondag worden dat ik pendel, de eerste dagen ongi pendel ik nooit ;)

8. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    @runner: van mij mag het ook wel eerder, alleen december kindje wil ik echt niet, dus dan neem ik maatregelen. Maar ik heb het idee dat ik een zwangerschap onbewust tegen hou nu, omdat ik wel erg graag een lente of zomer kindje wil.

9. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Justfem, jammer dat je vriend geen begip toont voor je gevoelens. Ik snap dat dit voor jou niet zo leuk is om te horen!
    En wat betreft de HA, je verlegd je grenzen....
    Ik heb ook vriendinnen die hard roepen dat ze nooit ivf of iets zullen gaan doen maar ik weet zeker dat je steeds een stapje verder gaat.
    Maar dat je een nette cyclus hebt, ongesteld wordt zegt al heel veel, namelijk dat je een eisprong hebt dus kans om zwanger te raken!
    Verder heb je al twee zwangerschappen gehad dus ik denk dat je je niet te druk moet maken, het komt vast in orde!
    Enne, ik durf het bijna niet te vragen, zou je ook een keer voor mij willen pendelen, hoeft niet snel, als je zin hebt!

NikkiF, eigenlijk vraag ik mij dat nooit af, ik weet dat het zwanger worden een ingewikkeld proces is (heb je die film wel eens gezien waarbij dat gefilmd is, weet ff niet meer hoe die heet).
    Ik vind zwanger worden en een baby krijgen nog steeds een wonder opzich.
    Als ik naar mijn dochter kijk, waar alles op en aan zit, die zich hard aan het ontwikkelen is.
    Ik heb er wel moeite mee met meiden die twijfelen om het kindje te houden omdat het eigenlijk ff niet uitkomt, met uitzonderingen uiteraard.
    Net of dat een hele gemakkelijke keuze is.
    En ik kijk ook niet bij "zwanger zijn", ook een beetje zelfbescherming want ik ga ervan uit dat het nog een tijdje duurt.
    Balen dat je zus het nog zo zwaar heeft, hopen dat het snel beter gaat!

Onze nieuwe matrassen slapen heelijk, de andere matrassen hadden we van mijn ouders gekregen, het waren rubberen matrassen, die gaan ook wat langer mee.

Mijn aanbeien zitten volgens mij van binnen en ook regelmatig van buiten, movicolon kun je dat zonder recept halen?
    Ik heb gisteren een pilletje bisacodyl genomen en toen ging het goed.
    Verder drink ik veel, eet voldoende vezels, voldoende beweging, niet wachten als je naar de wc moet.
    Verder weet ik het niet meer.

Marin was vanmorgen om 7 uur weer present, ach ja zo heb je wat aan je dag hahaha.

Kus Senna

10. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Senna
    Movicolon is op recept.
    Ik beweeg ook veel, eet veel fruit en vezels, etc. maar dat helpt dus helemaal niks.
    Enne zo heb je inderdaad wat aan je dag, maar het plenst hier...
    Geen idee wat we nu weer eens kunnen gaan doen :(

11. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    @senna: Nou ik heb zelf zo iets dat ik naar de HA zou willen na een jaar omdat bij mijn tweede zwangerschap, ik heb toen mijn eerste mirena in (die niet goed geplaatst was) een nogal rotte curettage ondergaan met 8 weken zwangerschap en toen is er gelijk een nieuwe mirena geplaatst.
    Ik had veel last van buikpijnen daarna, bij de controle bleek dat door een cyste te komen die gelukkig uit zichzelf verdween. Daardoor heb ik wel altijd het idee gehad dat er misschien iets mis is gegaan. Maar goed gelukkig is dat niet continue die gedachtenn en zal allemaal idd wel goed komen.
    Ik weet wel zeker dat ik niet voor IVF ga of iets dergelijks, ik heb al een kind (van 7,5) en in die zin zal ik niet alles uit de kast willen halen voor een tweede. Alleen wil ik graag weten na een jaar of het wel mogelijk is om nog eens zwanger te raken, als dat niet zo is volgens de natuurlijke weg dan zou ik het zwanger willen raken naast me neer leggen en dan denk ik dat ik weer een mirena zou gaan gebruiken.

Wat vervelend die aambeien, ik heb het heel af en toe wel eens, het enige wat bij mij helpt is idd movicolon maar da's wat velobabe al zegt op recept.

Zo ik ga maar eventjes verder opruimen hier in huis vandaag komt onze nieuwe tv en daar moet ruimte voor gemaakt worden. Ook even mijn huishoud achterstand van de griep weg werken. Kan voor mijn gevoel wel een week vrij nemen om alles weer spik en span te krijgen :)

12. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    @senna: oh en natuurlijk wil ik voor je pendelen, stuur maar een ppb-tje met je voor-, achternaam en geb.datum en de vragen die je beantwoord wilt hebben (dus bijv. wanneer zwanger?, wanneer pos test?, en Geslacht?) Ik pendel denk ik zondag weer. Ik voel me redelijk goed maar pendel niet op de dagen dat de :evil: het heftigste zijn.

13. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @justfem: wat balen meid! *knufff*

@nikki: ja ik vind het soms ook raar dat mensen soms zo vruchtbaar zijn en gelijk zwanger zijn en de ander er lang over doet. heeft toch met de combinatie van beide te maken..

Vandaag lekker naar ikea om wat spulletjes te kopen en dan het weekend lekker bezig in huis!

14. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hoi meiden

justferm balen meis

ik ben er wat minder omdat me leven op dit moment een grote puinhoop is.
    dankjewel schoonloeder

gister is de bom gebarst en ze heeft zo nveel dinge gezegd da ik meschien de hele relatie op geef.

een paar dinge meschien begrijpen jullie t dan,

vriend moest mij dumpen hy kreeg wel nieuwe relatie en andere kinderen ze had niels niet nodig.ik poetse nooit en zat altijd op de bank, ik vreet alles wat los en vast zit op en daardoor pas me jurk niet, en ga zo maar verder en vriendlief zei er gewoon niks op dus heb me pa gebeld die heeft hun ook bijgeveegd aangezien hun d r eigen overal mee bemoeien en hy heeft niels meegenomen zodat die niet teveel meekreeg.

toen is schoonloeder uiteindelijk gegaan en schoonvader bleef zitte tot ik geeisd heb da ie moest gaan en alleen met vriend kon praten maar hy weigerde dat, nou uiteindelijk dan maar met hem erby en hy wil da we elke paar maand laten zien wat we uitgeven enzo .

het wort met de dag gekker.
    ik heb vannacht gezegd da ie maar op bank moest slapen.

niels heeft antibiotica dus gaat ook niet goed.

me werk is wel leuk dus 1 pluspunt.

en vriendlief wil schoonloeder niet afbelle omda ze t eten al klaar heeft en ben dus verplicjht te gaan eten daar

sorry meiden als niet op de rest reageer maar ben nu aan denke wat te doen

15. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    @justfem: vervelend dat je vriend er zo mee omgaat. Ik kan het goed begrijpen heb er hier ook zo eentje rond lopen. Ik heb daar laatst ook een heel gesprek over gehad, en gelukkig was hij vorige keer heel leif dat ik ongi werd. Ik ben ook een paar keer zwanger geweest en denk soms ook zit het wel helemaal goed daar ? Ik heb ook een keizersnee gehad dus ik heb ook wel eens iets van hebben ze toen niks beschadigt ofzo? Ik was nm met Cas de eerste maand zwanger en dat werd een mk, de maand daarna was ik weer zwanger van Cas dat ging dus heel snel. Nu stopte ik met de pil en gingen we er nog niet helemaal voor, maar bleek meteen zwanger te zijn dat werd dus ook een mk. Nu zit ik in ronde 5 en denk ik echt wat doen we verkeerd.
    Ik ken je natuurlijk niet maar ik vind wel dat je er nu super positief mee omgaat, kan ik af en toe nog wat van leren ;)

@nikki: ja ik heb dat ook wel, lees ook het voorgaande wat ik bij justfem heb geschreven. Ik kijk wel bij het zwanger forum, maar alleen bij de meiden die hier ook geschreven hebben. Ik heb ook vaak genoeg van wat doen we fout. Je weet dat je je ei hebt, je weet dat je sex hebt gehad, wat kan er dan nog fout gaan? maar ja zo makkelijk is het toch niet. Ik heb ook genoeg menden om me heen die al een jaar bezig zijn of al meer, nou dan kom ik aan met mijn vijfde maand(of eigenlijk officieel vierde)

@senna: ik ben het ff kwijt maar ben jij lang bezig geweest om zwanger te worden? ik weet wel dat het met je cyclus niet helemaal lekker ging. Heb je trouwens nog de pillen gehaald?
    Fijn dat de matrassen lekkker hebben geslapen

Nou hier een rustig dagje. Cas is naar de creche, en ik heb net twee vriendinnen op visite gehad. Verder ga ik vanavond lekker een wijntje doen bij een vriend van me dus dat is wel gezellig. Heb nou nog steeds geen odee of ik mijn ei al heb gehad. Had vandaag ineens een klein beetje ongi krampen, nou dat heb ik normaal nooit. Wat is een vrouwenlichaam toch af en toe lastig! :p

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Ja, meiden, het blijft inderdaad een wonder, zwanger worden en een gezond kind op de wereld zetten. Ik hoop heel erg dat het deze maand zal lukken, maar je weet het inderdaad nooit. Ik heb een vriendin, die hoeft haar man maar aan te kijken en dan is ze zwanger, bij wijze van spreken ... ik vind dat ongelooflijk. Maar goed, bij Thijs was het ronde 3 en toen zei de VK dat dat vrij snel was. Dat zullen we dan maar geloven. Ik hoop dat ronde 3 nu ook de goede zal zijn ...

Ik denk wel eens, wat doe je als het over een jaar nog niet gelukt is ? Hoe ver ga je dan ? Je kinderwens is gedeeltelijk vervuld. Mijn zangleraar heeft ook twee kinderen en de jongste is een pleegkindje. Ik weet natuurlijk niet de reden waarom, kan best een bewuste keuze zijn en niet omdat ze niet zwanger konden worden, maar dat lijken mij dan ook wel mooie opties. Maar goed, we denken nu nog eerst even positief over het zelf zwanger worden !

Veel groetjes,
    Nikki F

17. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    ALOHA !?! Where is everybody ?!?

18. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    volgens mij zijn ze allemaal op vakantie hahaha

19. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    het is idd rustig, sorry en ik werk daar aan mee :p

zit ff bij een vriend op de borrel, ben morgen weer van de partij ;)
    ik kom straks nog wel ff spieken

20. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Hele dag gewerkt.
    Morgen weer.
    Zondag verjaardag, de hele middag.

'Spreek' jullie maandag wel weer. :)