Ik persoonlijk niet, maar andere vrouwen wel; het zegt niets. Eerlijk gezegd, denk ik dat je je gewoon teveel blind staart op je lichaam en mogelijke klachten/pijntjes. Iets heel gewoons, hoor! Maar je schiet er (helaas) niets mee op. Sinds ik bewuster met m'n cyclus bezig ben, heb ik ook vaker het idee dat m'n menstruatie 'anders is dan anders' en heb ik ook van meer dingen 'last' dan voorheen, elke cyclus kan ik in principe wel weer andere mogelijke zs-klachten/-pijntjes ontdekken, als ik maar goed oplet! Let ik er minder op, heb ik 'opeens' ook minder 'klachten'. En ik ben hier zeker niet de enige zo! Natuurlijk is het hardstikke moeilijk, zoniet onmogelijk, niet met het evt. zwanger-zijn bezig te houden, als je besloten hebt voor een kindje te gaan, maar als je er tèveel mee bezig bent, kan zelfs je menstruatie (tijdelijk) uitblijven, gewoonweg omdat je het zo graag wil (kracht van de geest!). Heb ik hier al vaker gelezen! Bovendien moet je je afvragen of je je leven 'in de wacht' wilt zetten, om zò intensief met je cyclus en het zwanger raken bezig te zijn. Ook ik heb zo'n periode gehad, maar je schiet er genwoon niets mee op, dus probeer ik toch meer te relativeren (zoals zovelen hier met mij! ). Kortom, het zouden dus best zs-tekenen kùnnen zijn, maar het hoèft niet. De kans dat het géén zs-verschijnselen zijn, is zelfs vele malen groter. Natuurlijk blijft het spannend, maar als je hier goed gelezen hebt, zie je dat eigenlijk verder iedereen het wel over 'mogelijke zs-verschijnslen' heeft, maar er in principe vanuit gaat - of er iig rekening mee houdt - dat het nìet van een zwangerschap komt... Zou natuurlijk heel mooi zijn als je idd al zwanger zou blijken te zijn, maar ik zou toch gewoon eerst je NOD afwachten en als je menstruatie dan uitblijft, pas gaan zitten zenuwen en op mogelijke zs-verschijnselen gaan letten en een paar dagen tot een week nà je NOD bij het uitblijven van je menstruatie eens een zs-testje wagen! Tot die tijd zul je - net als iedereen hier - toch echt gewoon geduld moeten hebben en moeten afwachten. Jammer, maar helaas; that's life!
ja idd ik ga der ook wel vanuit dat het geen zs kwaaltjes zijn hoor.. ik heb al een dochter van 2 jaar.. maar ben er niet echt hele tijd mee bezig ofzo..want dan maak je jezelf echt gek dat had ik bij mijn dochter wel alhoewel dat bij de 3e keer wel raak was..! maar het is idd wel afwachten dat zoiezo.. maar goed normaal heb ik hier nooit last van dus vandaar dat ik het me afvroeg.. dat wachten is altijd zo minders nog 1,5 week wachten.. omdat ik nu overal last van heb lasrt van me buik me rug tussen je navel en je doos..en op je schaambot.maarja..
Wishfull Thinking noemen ze dat Heel normaal, maar ook heel effectief. Dat wil zeggen dat mensen echt dingen gaan voelen die er eigenlijk helemaal niet zijn. Afwachten dus...
Hallo, Als het mag zou ik ook graag een beetje meelezen/ kletsen hier... Wij gaan ook voor ons tweede kindje. We hebben al 1 zoontje. Ik was al een paar maanden gestopt met de pil om mijn cyclus op gang te laten komen en sinds een paar weken hebben we ook condooms de deur uit gedaan. We gaan er niet precies op letten, we zien wel waar het schip strand zeg maar... Ik moet normaal gezien a.s. vrijdag of zaterdag ongesteld worden (of eigenlijk niet ). Voor iedereen hier vast heel veel succes met zwanger worden! Groetjes
ja toch wel ik ben veel bezorgder en banger dat er iets mis kan gaan let meer op de dingen die ik eet of doe ik luister meer naar mijn lichaam en voor mij is het helemaal anders want nu heb ik mijn man waar ik alles mee kan delen en bij tibo wads ik helemaal alleen voelt raar maar wel heel leuk
Lijkt me idd veel leuker, met je man erbij. Fijn! Is toch veel gezelliger dat je alles kunt delen... Geniet ervan!
@Willemien en Female; gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Geniet er lekker van @Nala, Nynke en Funny, hoe is het met jullie? Helaas ben ik gisteren ongesteld geworden dus....Geen 2008 baby voor ons! Op naar een bevrucht ei in mei! @mama2006 Ik denk dat er echt niks anders op zit voor je dan af te wachten. Het is nu nog veel te vroeg om al iets van een evt. zwangerschap te voelen waarschijnlijk en je lichaam kan je heel veel laten voelen Groetjes, Daan
Toen ik zwanger was van Hugo (en nog niet had getest) wist ik zeker dat er iets aan de hand was. Nu heb ik geen idee welke kant het op gaat. Mijn gevoel switcht echt elke 2 minuten geloof ik. Dan denk ik weer dat ik ongesteld ga worden en dan denk ik toch weer iets te voelen in mijn lijf dat op een zwangerschap duidt. Ik ben in elk geval nog niet ongesteld, dus ook wat dat betreft kan het alle kanten nog op. Balen dat het bij jou deze ronde niet gelukt is Daan. Geen kerstkindje dus voor jullie. Op naar de volgende ronde. Nynke en Funny, hoe lijkt het bij jullie? Liefs Nala
Hmmm, mijn banner deed het niet meer en nu heb ik een nieuwe gemaakt en nu is mijn NOD pas morgen. Ik twijfel nu eigenlijk over de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Volgens mij was het 19 maart, maar dan zou mijn NOD dus morgen zijn. Het wordt er allemaal niet duidelijker van....
Welkom voor alle nieuwe dames! Daan0201, ook voor jou geen kindje meer in 2008. Zoals Joki ook al zei, 2009 is ook een mooi jaar! Wij zijn weer aan het klussen. Weet nog niet of ik ovutesten ga gebruiken deze maand. Ik heb vorige maand gezien dat ik een eisprong heb. En als we het zo om de dag doen, ondervang ik m'n ei ook wel. Pim
Mijn temp was vanochtend nog steeds hoog, nu ook nog. Aangezien ik op het einde van de cyclus vaker 's avonds ook temp, weet ik hoe hoog hij moet zijn. Dus het ziet er voor als nog gunstig uit. Morgen is het 2 weken geleden dat ik positieve ovulatietest had. Ga dus morgenvroeg testen als ik nog steeds een hoge temp heb. Heb zelf wel een goed gevoel, maar ja, na al die teleurstellingen weet ik ook niet meer wat ik moet denken. Dus nog een nachtje slapen @Daan: jammer dat je ongi bent geworden. @pim: alweer aan de klus. De tijd vliegt. We liepen eerst bijna gelijk en nu ben jij alweer een cyclus verder. Die van mij is nu al 32 dagen.
Nieuwe meiden, welkom. Succes met zwanger worden. Female, is jouw kindje ook van mei.? Mijn meisje is op 29 mei geboren. Nynke, klinkt goed. Spannend.! Ik duim voor je..! Hier breekt de klus periode weer aan. We gaan er weer volop tegen aan..!
@ nynke; succes met testen morgen! Spannend zeg... @ Joki, ja idd! 13 mei gebren. Jouw kindje is dus net 2 weekjes jonger . Succs deze maand, hoop dat het goed uitpakt!
Voor ons ook geen 2008 kindje meer... ben vandaag ongesteld geworden. Voel me natuurlijk niet echt ok (teleurgesteld) maar we gaan gewoon voor het mooie jaar 2009! Heb vandaag wel geweldig nieuws gehad.. M'n schoonzus is zwanger en er waren zoveel verontrustende dingen oa een verdikte nekplooi dat ze een vlokkentest heeft gehad. In ieder geval geen chromosoom afwijking! Gepke, life-time bedden zijn erg leuk maar ook erg duur. Waarom kijk je niet op marktplaats? Bij baby planet hebben ze losse bedranden (die je onder het matras kan schuiven) te koop. Misschien een idee? Pim, weet ook nog niet of ik deze maand met ovulatiestesten aan de slag ga.. heb ook m'n ei gehad en wil proberen het iets van me af te zetten... M'n man en zoontje zijn van 9 en 10 februari.. zal je net zien. Krijg ik straks weer een ukkie rond die datum! haha Ga nu ff m'n banner aanpassen... Vanes
Mijn temp is wel iets gezakt, maar weet niet of dit nog omhoog kan gaan of gelijk blijft of dat dit het einde gaat betekenen. Denk dat ik vanavond of morgenochtend dan meer weet. Ik heb dus nog niet durven testen. Dus zit ik vandaag weer in onzekerheid. Heb een mooi tempkaartje, maar ja, uit ervaring weet ik dat dit ook niets zegt. @funny: jammer voor je. Ja wie weet, heb je straks 3 jarigen dicht bij elkaar