Zo meiden... het is stil hier! Hoe gaat het met jullie? Hopelijk zijn er allemaal nieuwe zwangerschappen bijgekomen. Ik zit in ronde 3 maar moet zeggen dat ik er niet echt mee bezig ben. We zijn thuis druk aan het klussen/verbouwen geweest. Op mijn werk is nog een hoop spanning maar zoals het er nu naar uitziet mag ik (voorlopig) gewoon blijven. Helaas betekent dat wel dat mijn collega eruit moet en dat is echt K! Met Louise gaat het supergoed, het is een heerlijk, slim en lief kind!
Niet mee bezig en toch het hele huis door klussen? Balen van je collega zeg, stiekem wel fijn dat jij wel mag blijven! Schoonloeder heeft ook te horen gekregen dat haar contract niet verlengt word. Komt steeds dichterbij die crissis.... Hier doen beide kindjes het super! Verder weinig nieuws aan deze kant... Hoe is het met de rest???
@manuela: klinkt me idd nogal vreemd in de oren, dat je er niet mee bezig bent maar heel het huis door klust of is dat al een gewoonte van jullie *lol*. Fijn voor je dat je je baan behoud, wel vervelend voor je collegaatje, momenteel is het helaas bij veel bedrijven zo dat ze snijden in het personeelsbestand. Je gaat natuurlijk gewoon op roze deze ronde, vooral omdat je er niet zo mee bezig bent. Fijn te horen dat het zo goed gaat met Louise. @Runner: heb je de 20-weken echo al gehad??? Ik ben al weken aan het aftellen, we weten nu overigens zeker dat we het geslacht willen weten. Schrok je niet onwijs van die tv die ontplofte? En hier heb ik ook een druk kleintje in mijn buik, een geweldig gevoel. @Claartje: hoe is het met jou, je bent ook al weer over de 12 weken grens heen. @anno103: hoe is het bij jou, deze ronde ook jij op roze Hier gaat alles goed, ik ben nauwelijks meer misselijk en voel me ook niet meer zo afgepeigerd. De kilootjes die er de eerste weken af zijn gevlogen zijn er nu weer bij en ik heb nu iig wel weer mijn eigen gewicht. Mijn buikje is eindelijk een beetje zichtbaar. En nu geloven de mensen ook dat ik zwanger bent, alleen kunnen ze zich niet goed voorstellen dat ik al ruim 17 weken zwanger ben. Helaas lopen een aantal dingen deze zwangerschap toch niet zo als ik had gehoopt, mijn mannetje is nog steeds af en toe depri en interesseert zich minimaal in de baby. Dat uit zich bijv. bij het zoeken naar en kopen van spullen voor de babykamer, bij alles zegt ie dan kan veel goedkoper, want ik heb het hier of daar gezien... nou ben ik het met hem eens dat de dingen echt niet tegen het duurste moeten worden aangeschaft, dus kijk ik veel op marktplaats voor 2de hands artikelen, voor de kinderwagen hadden we afgesproken dat we een goede zouden nemen en dat de prijs daarvan niet echt een rol speelde, nu vind ie dat wel degelijk een issue en moet het zo goedkoop mogelijk. Even ter indicatie, wij hebben een goed inkomen samen en geen last van de crisis en hij geeft wel met een gerust hart honderden euro's uit aan computerspellen/uitgaan als het maar voor zichzelf is. En daar stoor ik me aan.
En dan nog dit wat de sfeer er niet beter op maakt: En of dat niet genoeg is kwam ie een paar weken geleden met de mededeling dat hij en een aantal van onze vrienden (diverse ook net papa geworden) in maart 2010 samen (zonder de vrouwen)op vakantie willen voor 8 dagen naar Thailand, nu zijn wij een stel wat elkaar wel wat vrijheden gunt, maar ik heb gezegd dat ikhet wel wat vreemd vond zo vlak na de geboorte. Ergens was ie het daar welmee eens, maar hij vind dat hij (wij zijn allemaal niet weg geweest) na 5 jaar geen vakantie (lees geen zonvakantie in een ver oord) wel recht heeft op een vakantie. Om het nog erger te maken kreeg ie vorig weekend een telefoontje van een vriendengroep (vriendinnen en vrienden) waar hij af en toe mee omgaat en zei ie na het gesprek nou da's leuk ik ga volgend jaar op wintersport. Ik oh 2 keer alleen op vakantie? Hij nou je kan toch mee gaan, ik dat ligt er aan wanneer maar is leuk. De volgende dag zie ik op het blog van 1 van die vriendinnen dat de reis gepland staat voor 6 feb t/m 14 feb 2010, ik hem daar mee geconfronteerd dat ik dan echt nog niet mee kan en wil, ik bedoel met een beetje rekenwerk en een baby overtijd is de beeb dan net een kleine 2 weken en geef ik dan nog BV. Ik zeg ik kan dus niet en ik vind het ook not done als jij wel gaat. En daarbij speelt ook een rol dat de bedragen die samen hangen met de reisjes niet te min zijn en dan denk ik de baby mag niks kosten maar jou pleziertjes wel. Het vervelende is dat mijn man moeilijk over gevoelens praat, tenminste als ik hem op dit soort dingen aanspreek en hem laat weten hoe ik me daarbij voel, klapt ie dicht. Mijn hormonen spelen daarnaast nu ook lekker op, dus dat maakt het nog lastiger... het lijkt wel sinds ik zo beroerd ben geweest van het zwanger zijn of mijn man helemaal niet meer achter het idee van de baby staat. Ik denk erover om er mee naar de HA te stappen want zo gaat voor mij het plezier van het zwanger zijn ook wel af. Sorry dat ik jullie er mee lastig val, maar moest gewoon ff mijn frustatie erover kwijt.
Oh en runner je had bij me gekrabbeld dat je niet op mijn bevallingslijst stond, welke lijst bedoel je precies in die van zwanger van de tweede club gedeelte sta je er bij en die van hier moet ik ff terugzoeken...
Begrijpt ie echt niet dat je geen zin hebt om na 2 weken er al meteen voor te staan? En wat denkt hij zelf, dat ie de 1e periode zo nog even over kan doen??? Dat hij een keer op vakantie wil begrijp ik maar dat dat februari én maart moet niet... Waarom zijn jullie de afgelopen jaren iet op vakantie geweest dan? Financiele redenen? Is ie verder wel betrokken bij de baby? Ronald is ook heel anders hoor dan de 1e zwangerschap. Gister was voor het eerst dat ie het gedeld nam om de baby te voelen, terwijl ik de kleine al vanaf 15 weken voel. Bij Ruben zat ie er meteen bovenop. Verder namen verzinnen? Moet HIJ dat doen? (aangezien ie mijn namen meteen afkraakt lijkt mij het wel leuk als hij met wat nieuws komt) En dan het kamertje, ik ben er nog steeds niet aan begonnen. Dus als meneer vraagt waarom de grote kleding kast nog niet is uitgezocht, snapt ie niet dat dat in mijn eentje niet gaat. Kast staat op Ruben zijn kamer dus als ik de ene kant leeghaal doet hij dat precies hetzelfde met de andere kant (1 grote wandkast met 5 deuren) dus dan word de ravage nog groter en als Ruben slaapt kan ik daar ook niet bezig zijn. Enige antwoord dat ik van meneer dan krijg is is 'hoe deden vrouwen dat dan 10 jaar geleden?'. "zucht"... Verder heb ik ook geen last van hormonen hoor. A.s donderdag hebben wij de 20 weken echo. En die lijst, dacht dat dat idd bij ons 'clubje' was, maar daar sta ik dus wel tussen?? Ga zo nog eens kijken.
Als ik verder kijk dan mijn neus lang is (dat wil zeggen 1 pagina verder) dan zie ik mezelf er idd tussen staan, hihihi.
De reden dat we niet naar het buitenland zijn geweest is dat mijn man een stuk grond in suriname heeft gekocht en dat we daarvoor elke maand een behoorlijk bedrag moeten afstaan van ons inkomen, we kunnen het makkelijk opbrengen, maar we passen wel uit met het uitgeven van grote bedragen en aangezien we allebei vonden dat vakantie ook hier in NL kan zijn zijn we korte vakanties geweest hier in NL en we zijn in feb naar EuroDisney geweest, in mijn ogen dus wel vakantie, maar voor hem schijnbaar niet. Klinkt me met dat babykamer en namen gebeuren wel bekend in de oren dat is hier ook zo... meeste doe ik. Ik vond het wel jammer dat ie heel kil reageerde op de eerste keer bij de VK dat we het hartje hoorde, maar ja hij reageerde op de eerste echo wel weer echt van 'echt leuk om ons kindje te zien'. Sinds 2 dagen legt ie wel eens wat vaker zijn hand op mijn buik om te kijken of ie ook wat voelt, maar zich er verder over uit laten doet ie niet... namen vind ie eigenlijk gewoon nog te vroeg om over te beslissen en dat heeft ie met meerdere dingen... Ach ergens denk ik ook wel zal wel zijn dat ik er continue mee wordt geconfronteerd en hij niet, hij vind dat ik het te vaak over de baby heb... misschien toch maar weer wat vaker hier op het forum over zwanger zijn kletsen hoef ik hem er niet lastig mee te vallen. @Runner: Ergens toch wel fijn te horen dat mijn man niet de enige is die zo is, voor jou minder natuurlijk maar zijn echt geen hormonen hoor mannen zijn gewoon raar *lol* Wat vind Ruben er eigenlijk van dat je buik dikker wordt beseftie een beetje wat er gaat gebeuren?
Jeetje meiden wat vervelend dat jullie mannen zo doen. Lijkt me heel erg naar. Goed blijven praten en hopen dat het duidelijk wordt dat dit zo niet kan. Met klussen/verbouwen bedoelde ik dus dat we de voortuin hebben aangepakt, het toilet beneden is verbouwd en in de vakantie ga ik nog eventjes de kozijnen beneden schilderen en opnieuw kitten Justfem, weet jij toevallig nog wat je voor mij had gependeld? Ik ben het lijstje kwijt doordat het forum toen een paar keer eruit heeft gelegen. Gaan jullie trouwens ook nog een 3d echo doen?
@manuela: Ik zal even kijken of ik dat nog terug kan vinden, als ik in mijn geheugen graaf dacht ik dat ik voor jou juli zwanger had en pos test aug (maar met mijn zw-dementie ), niet alles heb ik meer vanwege dat verhuis en verander gebeuren van zp. Oh wat grappig misschien voelt Louise iets aan @3-D ehco heb toevallig toch van de week even zitten spieken, ik denk erover het toch te doen, bij ons zit iemand die voor 85 euro een 3D/4D echo (45 minuten) doet waarbij je 6 foto's en een DVD mee krijgt. Leek me wel redelijk. In het begin dacht ik doen we niet maar nu denk ik er steeds meer over om het te doen zodat ik Noa dan mee kan nemen en ze niet mee hoeft naar de 20-weken echo, ik heb toch iets stel er is iets mis dan krijgt zij dat ook gelijk mee. Zelf denk ik dat ik die echo dan ergens tussen de 24 en 32 weken laat maken.
Thanx Fem, ik ben benieuwd of je het nog terug kan vinden. Wij hebben met Louise een 3D echo laten maken en dat was echt fantastisch!! Met een tweede wil ik dat zeker weer doen. Wij hadden een uur 2D/3D/4D en kregen een DVD, 6 2D foto's en 3 3D foto's mee voor 100 euro. Bij een 2e wil ik ook weer een buikafdruk van gips maken. Dat heb ik bij Louise ook gedaan en is echt prachtig geworden. Was ook ontzettend leuk om te doen trouwens
Hier ook alles zijn gangetje. @ Manuela Balen van je collega maar inderdaad wel fijn dat jij je baan nog hebt. Super dat alles goed gaat met Louise @ Runner Fijn dat beide kindjes het super dan @ Justfem Fijn dat het met jou goed gaat en nog nauwelijks misselijk bent. Leuk dat je nu echt een buikje krijgt! Wat jammer dat je mannetje nog steeds zo depri is -knuf knuf- samen zonder vrouwen op vakantie, vreemd zeg. Nouja vreemd dat ze dat doen net na de geboorte. Beetje vreemd doet hij wel, gek zeg. Wat zijn mannen soms fijn hè (sarcastisch bedoeld ) Nou dikke knuffel voor jullie hoor
Manuela, klussen in de voortuin jij durft! Whahahaha! Wij zitten nog een beetje te twijfelen of we een 3d laten maken. Geloof dat een kennis nog een adresje had bij een bedrijf dat echo apparaten maakt en waar je dan voor een leuk prijsje een echo kan laten maken, kunnen zij meteen testen of ze het weer doen. Misschien daar een afspraak maken. Buikafdruk lijkt me idd ook erg leuk, heb je daar nog een foto van? Justfem, idd zou bijna zelf Euro Disney vergeten. Maar een stuk grond gekocht? Wat gebeurd daarmee? Ruben heeft het wel over mama baby in buik en broertje, zusje. Maar als er iemand vraagt of er in mama's buik een baby zit kijkt ie me aan en zegt "nee he" lol. Hij snapt er nog niet zo heel veel van. Eerst maar voorbereiden op 1e dag PSZ de 24ste en daarna gaan we wel weer boekjes lezen over grote broer worden
Hahahaa ja en de buren keken er zelfs naar en vonden het prachtig Even kijken of het lukt met de foto van mijn buikafdruk.. Ik ben ook wel benieuwd wat er met die grond in Suriname gebeurt... 8)
Nee viel best mee. Maar het was ook leuk om te doen en dan heb je het niet zo in de gaten.. We hebben eerst alleen het gipsen gedeelte gedaan en pas na Louise's geboorte de buik geschilderd (gewoon met een spuitbus) op mdf geschroefd, stof eromheen geplakt met textiellijm en een paar vlindertjes erop. Hij hangt nu in de trapopgang naar zolder omdat hij behoorlijk uitsteekt hihi en daar hangt hij niet in de weg.