Chelleke - 1e zoon 1 jaar - nu in 4e ronde - NOD 3 sept Kimm29 - 1e zoon 03-05-'08 - nu in 2e ronde - NOD 4 sept Manuela79 - 1e Louise 18-06-'07 - nu 4e ronde - NOD 23 sept nnb= nog niet bekend -------------------------------------------------------------------------------- Positieve gedachte van deze maand SEPT 2009 TESTEN: NIET 1 MAAR 2 STREEPJES WILLEN WE ZIEN! Positieve gedachte 2009: heel veel zwangeren!!! -------------------------------------------------------------------------------- Test dagen 03 sept - Chelleke 04 sept - Kimm29 23 sept - Manuela79 -------------------------------------------------------------------------------- Lijst met zwangeren Augustus: Velobabe - 1e Keano 30-06-'07 - uitgerekend 17-08-'09 - zwanger ronde 4 September: Lilly - 1ste Ruben, 20-03-'07 - uitgerekend 03-09-'09 - zwanger ronde 4 Tinkerbellmama - 1e zoon 7 jaar - uitgerekend 07-09-'09 - zwanger ronde 1 Anniek - 1e Kyana 05-03-'07 - uitgerekend 18-09-'09 - zwanger ronde 5 Andi - 1e Gabriël 27-02-'07 - uitgerekend 16-09-'09 - zwanger ronde 6 Knuf - 1e Daphne 03-01-'07 - uitgerekend 21-09-'09 - zwanger ronde 4 Veertje - 1e Stijn 07-01-'07 - uitgerekend 22-09-'09 - zwanger ronde 10 Djezelf - 1e Jonathan 10-01-'07 - uitgerekend 27-09-'09 zwanger ronde 11 Oktober: Shaula - 1e Aisha 23-02-'08 - uitgerekend ?-10-'09 zwanger ronde 1 Appeltje - 1e zoontje Kevin 11-10-'07 - uitgerekend ?-10-'09 zwanger ronde 2 Marieke81 - 1e Cas 10-01-'08 - uitgerekend 25-10-'09 zwanger ronde 5 November: NikkiF - 1e Thijs 10-10-'06 - uitgerekend 04-11-'09zwanger ronde 3 Wenneke20 - 1e Niels 02-03-'08 - uitgerekend 06-11-'09 zwanger ronde 3 Talleke - 1e dochter 17-02-'08 - uitgerekend ?-11-'09zwanger ronde 4 Imm - 1e Damiano 04-12-'07 - uitgerekend ?-11?-'09 zwanger ronde 4 Carolien82 - 1e Dochter 3 jaar - uitgerekend ?-11?-'09 zwanger ronde 3 Mamaluca - 1e Luca, 08-05-'06 - uitgerekend 30-11-'09 zwanger ronde 1 December: MissFlower - 1e prinsesje 2 jaar - uitgerekend 3-12-'09 zwanger ronde 6 Mychat - 1e dochter 5 mnd - uitgerekend 14-12-'09 zwanger ronde 1 Linnepinnie - 1e dochter 28-08-'07 - uitgerekend ?-12-'09 zwanger ronde 1 Runner - 1e Ruben 20-02-'07 - uitgerekend 18-12-'09 zwanger ronde 6 Linda84 - 1e dochter - uitgerekend ?-12-'09 zwanger ronde 2 Senna - 1e dochter Marin 06-06-'07 - uitgerekend ?-12-'09 zwanger ronde 1 2010 Januari: Justfem - 1e Noa, 26-09-'01 - uitgerekend 06-01-'10 zwanger ronde 8 Sjalotjuh87 - 1e Zoë 04-03-'08 - uitgerekend 15-01-'10 zwanger ronde 2 Bruidje77 - 1e Rens 20-06-'08 - uitgerekend ?-01-'10 zwanger ronde 1 Claartje30 - 1e Thomas 6 jaar - uitgerekend 31-01-'10 zwanger ronde 2 Februari: Dennismartine - 1e Luuc 15-08-'08 - uitgerekend 19-02-'10 zwanger ronde 7 @ll: ik heb de lijst even bijgewerkt, ik heb de dames die ondertussen al bevallen zijn er af gehaald, als je info over de bevallingsdatum wilt weten dan kun je even via het club forum kijken, daar staat een bevallingslijst.
@Manuela: he wat jammer, ik had gehoopt dat je toch nog positief zou testen , op naar de volgende ronde. En gelukkig heb je nu oo geen onzekerheid meer. Ik zal proberen je morgen te pendelen, ik ben de afgelopen weken naast beroerd ook al super zenuwachtg voor de 20-weken echo van morgen (alsof het uitmaakt wat het wordt , ach zullen mijn hormonen wel zijn) dus dan gaat het pendelen me niet zo goed af. @Runner: zo'n peuterpuber zou je soms het liefste achter het behang plakken he Maar denk maar zo 't is een fase dus ook dit gaat weer voorbij en dan komt er weer een andere fase. Hoewel die puberfase bij die van mij nooit meer helemaal weg is gegaan... ze weet het nu alleen wat subtieler in te pakken. En z is gelukkig nu zo groot dat ze ook zelf haar troep op kan ruimen en dat het dan echt opruimen is en niet nog viezer maken. Je weet nu toch wat het wordt hadden jullie al een naam of nog mee aan het stoeien? @Kimm29: ik heb je aan de lijst toegevoegd. @Dennismartine: hey leuk dat je ook weer eens langskomt, goed te horen dat je niet te veel last hebt van zwangerschapskwaaltjes. Wanneer is je uitgerekende datum nou precies? Zo hier voel ik me eindelijk weer wat beter, zowel lichamelijk als geestelijk. Op de 1 of andere manier ervaar ik deze zwangerschap niet zo positief en dat vind ik jammer. Waarschijnlijk heeft het er mee te maken omdat ik zo beroerd er van ben en dat daarnaast mijn man zich ook niet uitgesproken positief opstelt. Gelukkig hebben we de laaste week veel gesprekken gehad waardoor ik het allemaal weer positiever zie. Daarnaast beweegt de baby echt super veel e dat geeft wel weer heel erg het speciale mama en kind band gevoel (Niet altijd even positief, dat bewegen, aangezien hij of zij, dezelfde rib heeft uitgekozen om tegenaan te schoppen als degene die grote zus toendertijd zwaargekneusd heeft, au ) En nog 1 nachtje slapen en dan weten we wat het wordt en of alles goed is (het belangrijkste) en alles er op en aan zit. Noa denkt dat het een meisje wordt, man denkt of nee hoopt dat het een jongen is en ik persoonlijk heb het gevoel dat het een meisje is, dus ben benieuwt. (Bij Noa heb ik 9 maanden lang gedacht het wordt een jongen en hadden we alleen een jongensnaam, tot na de uitgerekende datum ik opeens bedacht wat als het nou een meisje is en 7 dagen voor ze geboren werd hadden we pas een meisjesnaam , nu hebben we dus al heel de tijd een meisjesnaam en nog geen jongensnaam, misschien een teken )
Justfem; Wat spannend morgen de 20 wk echo. Het gevoel van de moeder is meestal goed. Maar nu zie ik dat het bij de eerste ook niet zo was bij jou. Runner; Weet je al wat het wordt?? Bij luuc had ik vanaf het begin het gevoel dat het een jongen werd en dat werd het ook. Was bij de 20wk echo ook duidelijk te zien. Ik heb duidelijke gevoel dat dit een meiske is. Wordt trouwens gek van luuc wil absoluut geen warm eten hebben. Heeft al 3 weken geen bord leeg gegeten. Hebben jullie nog tips.
@Dennismartine: als ik van de vorige keer uitga dan zal het nu wel een jongen zijn bij mij Maar stiekem hoop ik toch wel weer op een meisje (maar da's denk eerder omdat ik al aan een meid gewend ben) een jongetje heeft ook wel weer zijn charmes, dus mij maakt het niets uit. Wat betreft Luuc misschien ligt het aan het warme weer dat ie niet zo'n trek heeft in warme hap, Noa had en heeft daar nog steeds wel eens last van. Noa lust wel soep tijdens het warme weer, dus misschien is dat een idee. Bij CB zeiden ze overigens toen nog tegen me dat het niet zo heel veel kwaad kan als ze soms een periode geen warme hap eten. Eet ie echt helemaal niet of eet ie wel de hapjes die ie normaal wel lekker vind? Kan misschien ook zijn dat ie een keer geschrokken is dat een hapje iets te warm was (dat had mijn neefje) die vertrouwde de 'warme' maaltijd niet meer toen hebben ze de warme hap elke dag weer wat warmer geserveerd.
Bekijk bijlage 10482 @ Justfem Ja we zijn druk aan de klus. Vandaag een dikke positieve ovutest Vervelend dat je zo beroerd bent geweest Mocht je weer een keer pendelen en zin hebben, wil je mijn dan een keertje doen? Ik had je wel eens gepbt, heb je die gegevens nog? Spannend morgen de 20 wk echo. Heel veel suc6 en natuurlijk ook veel plezier, want het blijft toch wel mooi (als alles goed is natuurlijk) @ runner Fijn dat alles goed gaat Sterkte met je peuterpuber
Wilde ondanks het warme weer toch even aan jullie melden dat ik met een door het dolle heen Noa zit... en dat omdat ze krijgt waar ze heeft om gevraagd: een echt zusje!!!! Voor zover het te bepalen is is alles goed met de baby en ben ik ik idd vandaag precies op de dag 20-weken zwanger. De placenta ligt mooi hoog in de baarmoeder dus daar hoefde ik volgens de Gyn verder geen zorgen over te maken. Zo ik ga weer afsluiten, we moeten nog wat dingen gaan regelen en dan ga ik lekker genieten van het mooie weer en mijn vrije dag.
Heeeey.. nog een club van een 2e kindje? Ik schreef ook al met een ander cluppie mee, maar deze nooit gezien! Wat gezellig is het hier!! Kunnen we niet vragen of het andere topic samengevoegd kan worden met deze? Oef .. kom ik ff binnendenderen sorry! Ik schrijf net als Kimm en Chelleke dus ook bij ander topic, maar lijkt me veel gezelliger om ze samen te voegen! We gaan ten slotte allemaal voor de 2e! Ik ben Ingeltje, heb een zoontje van bijna 1 jaar en heb net de 1e ronde achter de rug, gelukkig niet zwanger, want ik ben anderhalve week erg ziek geweest en wilde niet dat het eventueel aanwezige beebje zo'n slechte start zou krijgen. Dus met veel zin, op naar de 2e ronde!
Hier nog iemand van het andere topic. Ik zit in de 2e ronde voor een brusje. We hebben al een dochter van bijna 1 jaar oud. Lijkt me gezellig om ook met jullie mee te kletsen.
Hoi allemaal, fem wat super leuk zeg!!! lekker van genieten. Ik ben wilma ik ben 26 jaartjes jong en we hebben een dochter van bijna 2 19-10-2007 wij willen ook graag een kleine beep oftewel een broertje/zusje. we zijn aan het knutselen het is even afwachten allemaal volgens seni ja volgens clearblue en predictor nee, kv is ? heeeeel erg vaag tja... i dont know hihi maar haastige spoed is zelden goed we zijn echt net bezig dus we kunnen nog wel even wachten al is dat soms heeeel moeilijk En hebben jullie nog goede ervaringen met senitesten sorry dat ik het hier ook vraag maar wil het zo graag zijn dat ik nieuwschierig ben naa anderen die ook sensitests hebben gedaan. Groetjes Wilma
@Ingeltje/Mamma1984/Wilma26: Welkom!!! Gezellig dat er weer wat nieuwe gezichten zich aanmelden, het was hier de laatste tijd erg stil, terwijl het altijd een gezellig clubje was. Ik heb tevens een wij gaan voor de tweede clubje aangemaakt. Volgens mij kun je die het makkelijkste vinden door even op mijn profiel te klikken dan staat ie er ergens in de rechterkolom en kun je je aanmelden. In deze club is een apart forum waarin ik links heb geplaatst die interessant kunnen zijn ook staat daar een bevallingslijst en alle dames die zwanger zijn. Ik zal meelf even kort voorstellen, da's denk ik wel zo leuk. Ik ben Justfem, moeder van een dochter van 7 (bijna 8) met de naam Noa (dat het leeftijdsverschil zo groot is tussen mijn eerste en tweede kind komt mede doordat Noa uit een andere relatie voortgekomen is dan de dochter waar ik nu zwanger van ben). Eind september 2008 ben ik bij dit clubje gekomen (na het verwijderen van mijn mirena) helaas wilde het zwanger raken niet meteen lukken en duurde het 8 rondes voor ik een positieve test in handen mocht hebben (nog redelijk snel, maar als je 2 keer gelijk zwanger bent geraakt, dan valt dat toch een beetje tegen) . Na mijn positieve test ben ik helaas veel ziek geweest en veel afgevallen, ik ben 1 van de dames die extreme zwangerschapsmisselijkheid heeft, gelukkig gaat het nu wat beter en worden de downs minder en de ups meer. De meeste dames die binnen deze club zwanger zijn geraakt en nu al bevallen zijn of voor begin november bevallen kletsen in het topic zwanger van de tweede, aangezien mijn uitgerekende datum veel later is dan die bij hen en er verder weinig nieuwe zwangere bij komen in het topic daar, klets ik nog het meeste hier, net als runner overigens. Ik hoop dat dat voor de dames hier niet als lastig of vervelend wordt ervaren. Ik duim elke maand hard voor jullie mee! Misschien dat sommige van jullie mijn naam kennen van pendeluitslagen, dat klopt ook, ik probeer nog steeds te pendelen, hoewel dat door mijn beroerdheid er momenteel nogal bij inschiet. @Lijst: we houden een lijst bij met alle deelneemsters aan dit topic, dus mocht je het leuk vinden ook op de lijst erbij gezet te worden, geef dan even je gegevens door dan zet ik je erbij Hier vind je de laatste lijst: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/72622-wie-gaat-meer-voor-2e-kindje-1317.html#post5320338 Zo en dan maak ik nu even een nieuw reply om nog even op iedereen te reageren. Anders wordt dit zo'n lang verhaal
@Chelleke en Manuela79: dank jullie voor de felicitaties. Ik ben benieuwd of dit nu de nieuwe trend wordt een meisje, de meeste dames die in 2009 uitgerekend zijn van deze club, kregen of krijgen voor het overgrote deel een jongen. @Wilma26: Het is dus wel spannend bij jou, ik heb best goede resultaten gehad met de sensitest testen, maar vond zelf de Kruidvat 2 voor 5 euro testen het meest betrouwbaar.
hey hallo ik komt dus ook van het anderen topic! ook al zullen we nu even niet klussen en zitten we veel in onzekerheid. heb twee weken terug m.a gehad. jammer genoeg. en we hebben zoontje (joppe 13 maanden) met opengesloten ruggetje. wij willen graag toch eerst wat onderzoek gedaan hebben over erfelijkheid zou graag wat meer duidelijkheid willen. ben bang dat het herhaalt. deze week hebben we gehoord dat joppe verschil heeft tussen bijde benen. joppe wordt gekatheteriseerd en darmgespoeld. de bult op zijn rug moet toch worden verwijderd en dan de zenuw die in de bult zit moet terug worden gestopt in het ruggemerg.. Dus ik wil eigenlijk eerst de operatie afwachten om er 100% voor hem te zijn! joppe gaat wel al zijn eerste stapjes los zetten! echt zo trots eigenlijk loopt hij redelijk goed. erg onstabiel maar dat zijn ze volgesn mij allemaal als ze net beginnen met lopen. ik ben heel trots om mijn ventje want hij laat het met hem gebeuren (trotse mama) ik hoop wel dat ik mee mag kletsen en duimen.. en dat wij er ook weer binnen kort ook weer aan de klus mogen. @Justfem: ik ben erg blij voor je dat de echo goed is gegaan! fijn dat het meisje is... lijkt me toch wel bijzonder. ik dacht namelijk dat het een meisje zou zijn (maar is het echte en jongen) haha... moest er zo aanwennen.. mootje
Hoi meiden! Ik had vanochtend al een berichtje geplaatst in het andere topic maar ik zal hier ook even wat over mezelf vertellen en dan zien we wel waar uiteindelijk verder geschreven wordt Ik heb een zoontje van bijna 11 maanden en mijn man en ik hebben vorige maand besloten te stoppen met de pil en aan de klus te gaan voor een brusje voor Kyano! Ik heb 2 augustus de laatste dag van de stopweek gehad dus ben erg benieuwd wanneer ik nu ongesteld ga worden en hoelang mijn cyclus duurt. Bij Kyano ben ik binnen 2 maanden zwanger geraakt maar ik ga er niet vanuit dat dit nu ook zal lukken. Justfem gefelicteerd meid met jullie goede echo, en een meid super!! Mootje ik had in het andere topic ook een reactie voor jou geplaatst maar ik heb nu het hele verhaal gelezen. Pff naar hoor hopelijk komt er snel duidelijkheid voor jullie en wat goed dat Joppe al zijn eerste stapjes zet!
@mootje1983: Welkom! Wat vervelend dat je een m.a. hebt gehad . Het klinkt allemaal erg heftig wat jullie met jullie zoontje doormaken. Omdat ik zelf 'iets' heb dat erfelijk belast kan zijn, kan ik me helemaal voorstellen dat je eerst wat meer info wilt. Voor mijn ouders kwam mijn 'afwijking' totaal onverwacht (kwam niet in de familie voor), zij hebben voor ze voor een tweede kind gingen ook erfelijkheidsonderzoek laten doen, daar uit bleek dat ik tot 1 van de 5 % kindertjes behoorde die een afwijking blijken te hebben bij de geboorte, maar dat dit voor hen niet betekende dat ze meer risico hadden op een tweede kind met een (gelijke afwijking). Ik zelf heb bij de zwangerschap van Noa ook erfelijkheidsonderzoek laten doen, hieruit bleek dat ik 7% kans heb dat het kindje iets mankeert, dit valt ten opzichte van de 'normale' stellen heel erg mee, want ieder stel heeft een kans van 5%. Wat ik tijdens het erfelijkheidsonderzoek begreep is dat hoe vaker een bepaalde afwijking voorkomt in een familie hoe groter het percentage op de kans van een kind met deze afwijking. Ook bij deze zwangerschap had ik mijn angsten, zeker vlak voor de echo van gisteren, ergens speelt het toch in je achterhoofd dat er een iets groter risico is, gelukkig bleek dat alles goed was, dus dat was ergens toch een opluchting. Ik hoop dat snel blijkt dat jullie met een gerust hart toch voor een tweede kunnen gaan en dat het met jullie kleine mannetje na zijn operatie snel beter mag gaan. (Wat betreft het geslacht, ik dacht bij de eerste dat het een jongen zou zijn, dat bleek een meisje, nu dacht ik dat het een meisje zou worden, dus verwachtte ik eigenlijk gister te horen dat het een jongen is, maar ik had het deze keer toch goed gedacht). @Runer: waar ben je???? Leef je nog??? Toch geen mexicaanse griep, hoop ik? Of ben je gewoon aan het genieten van het lekkere weer? Gaan jullie nog een pret-echo doen? Ik twijfel aan de ene kat lijkt me dat 3D/4D gebeuren wel heel leuk, aan de andere kan dan weet ik zelfs al hoe ze er uit ziet.
@Wupje: Jij ook welkom! Heel veel succes met het klussen en ik duim voor je dat je snel een positieve test in handen mag houden.
Welkom hier in deze topic dames @ Wilma Ik gebruik sensi ovustesten en ben er erg tevreden over hoor Bekijk bijlage 10933 Dit is ie van deze maand. Mijn 1e posi zwangerschapstest was ook die van sensitest
Hallo allemaal, ik schreef al mee in het topic Zwanger worden van een 2e maar wil net als de anderen ook graag hier mee schrijven. Voor de meiden die mij nog niet kennen zal ik even wat vertellen. Ik heb een zoontje van 11 maanden, hij wordt in september een jaar. Voor mij zoontje heb ik een vroeggeboorte gehad met 21 weken en dit jaar 17 juli heb ik een miskraam gehad. We zijn nu hard aan het proberen voor die tweede (die dus heel erg welkom is) ik ben nu meer dan 6 weken na de miskraam maar heb nog steeds geen duidelijkheid of ik nu zwanger ben of nog ongesteld moet worden. Heb al 3 testen gedaan maar allemaal negatief dus het blijft afwachten.
Ha het wordt al gezellig druk hier Ik ben nog flink aan de ongi, dus hier nog even rustig geduld voor de volgende klustijd dat zal ook pas over 2 weken zo ver zijn, ik heb een cyclus van 35 dagen.