hoi iedereen en welkom alle nieuwen.. ben al even niet in het topic geweest maar hier gaat alles goed. Veel gedoe achter de rug met prive dingen. niet hier maar meer in mijn vriendenkring. En eindelijk vorige week het hartje gehoord!! Gisteren hebben we een pretecho gehad en thomas krijgt ..........een broertje!! Wat die het liefste wilde. hij was ook mee dus heeft alles kunnen zien. zal vandaag de foto's nog ff plaatsen. Ik hoop dat alles verder goed gaat met iedereen en dat alle nieuwe meiden maar snel zwanger mogen worden!! @ just fem... heb je eerder een pb tje gestuurd
Sandra fijn dat je eindelijk ongi bent geworden. enne lijkt me een goede deal van de ovutesten. Ik heb vandaag (voor de 3e dag op rij) weer een positieve ovutest... moet zeggen dat die van eergister en vandaag een beetje gelijk zijn, die van gister sprong echt van het venster af (meteen en de ander moest ik ff wachten tot ie zo donker was) Dat je vanaf de 1e dag van je menstruatie 14 dagen terug moet tellen weet ik maar bij mij klopte dat bij de cyclussen toen we voor Tim bezig waren ook niet was altijd meer dagen dan 14. Mijn telling klopt ook niet met m'n banner....ik loop een dag achter (zo heb ik altijd geteld) ik tel 1e dag van de menstruatie en dat is dan ook meteen de laatste dag van de vorige (beetje krom maar ja) Ik zit dus voor mezelf nu op dag 14 en mijn positieve ovutesten zijn dus op dag 12, 13 en 14
NODdatum update 03-09-09: 24-08 Kiss87 ~ onbekend 24-08 Lee74 ~ zwanger!!! 26-08 Anouk ~ onbekend 03-09 Chelleke 03-09 bianc76 04-09 Kimm29 ~zwanger!!! 05-09 Brett 14-09 Wupje/ Mamma1984 17-09 Citroentje (heb ik gegokt nav banner) 20-09 Ingeltje 01-10 Kien Onbekend: marielle82 Nony MaryWoods Emma29 Sandra82 Chiss Dijkim marijke25 Geboortedata eerste kindjes: Zoontje 21-08-2006 (Dijkim) /Zoontje 21-09-2007 (Bebietje)/Zoontje 15-10-2007 (kiss87)/Tim 13-12-2007 (citroentje)/Meissie 01-02-2008 (Kien)/Rowan 05-02-08 (MamavanRowan)/Damian 26-04-2008 (Chelleke)/Zoontje 03-05-2008 (Kimm29)/Daan 18-06-2008 (momentje)/Sandro 27-06-2008 (lee74)/Maartje 27-06-2008 (bianc76)/Noa 25-08-2008 (trotsemama1)/Julian 04-09-2008 (Ingeltje)/Zoontje 05-09-2008 (emeisje24)/Dochter 18-09-2008 (Mamma1984)/Dochter 18-09-2008 (Sandra82)/Dochter 19-11-2008 (Brett)/Kaan 24-10-08 (Ghaze)/Zoontje 03-12-2008 (geesje26)/Alisha 11-12-2008 (Marijke25)/Noa 26-09-2001 (Justfem)/Ruben 20-02-2007 (Runner)/Luuc ?-?-2008 (Dennismartine)/Thomas 6 jaar (Claartje30) Zwanger : Runner (uitgerekend 18-12-2009) ? Justfem (uitgerekend 06-01-2010) ♀ Claartje (uitgerekend 31-01-2010) ♂ Dennismartine (uitgerekend 19-02-2010) ? Momentje(uitgerekend 25-02-2010) ? Ghaze(uitgerekend 13-03-2010) ? Geesje 26(uitgerekend ?-03-2009) ? MamavanRowan(uitgerekend ?-03-2010) ? Emeisje24 (uitgerekend ?-03-2010) ? Bebietje(uitgerekend ?-04-2010) ? Trotsemama1(uitgerekend 20-04-2010) ? Wannabemama(uitgerekend 26-04-2010) ? Tinkerbel1984(uitgerekend 04-05-2010?)? Kimm29 (uitgerekend 14-05-2010?)? Lee74 (uitgerekend 28-05-2010?) ? (De tekentjes voor geslachtsaanduiding ? ♀ ♂)
@Claartje: wat leuk voor Thomas dat hij een broertje krijgt!!! En heel fijn dat alles goed was bij de echo en je het hartje gehoord hebt, dat zal een hele geruststelling geweest zijn. Ik heb je toegevoegd aan de lijst.
Claartje, gefeliciteerd! Alles verder goed? Lichamelijk dan? Justfem, mag ik vragen wat jij voor je Buzz betaald hebt? (wij hebben er zelf ook 1 kleur papillon) Maar jullie zijn er dus wel samen uitgekomen?! Bedankt dat je me aan het lijstje hebt toegevoegd. Aan de babykamer nog weinig gedaan omdat dit kindje bij Ruben komt te liggen (1e tijd wel in wiegje bij ons). We wachten eigenlijk op het nieuwe bed van Ruben. (zal daar zo wel even voor bellen trouwens, heb nooit een bevestiging gehad) Maar verder blijft de kamer bijna hetzelfde, wil nog wel even zijn deur een likje magneetverf geven. En verder kijken of het allemaal wel gaat passen met een 1 pers. bed en een ledikant, oh ja en de kasten uitruimen, daar gaat wel even wat tijd in zitten, hmmm, zou dat bijna vergeten... Kan ik maandag wel mee beginnen als Ruub op PSZ zit. Sandra, wat is SMEP? Best irri he zo'n lange cyclus. Hoeveelste is dit nu? Wupje, zelf voel ik ook mijn eisprong, wel zo makkelijk, hoef je inprincipe niet eens te tempen. Citroentje, vaag hoor, alweer een posi test. Maar even door blijven klussen zou ik zeggen. Chelleke en Bianca, waar blijven jullie???
@Runner: het is een Buzz uit september 2008 en we hebben er 250 euro voor betaald (inclusief: boodschappennetje, buzz-tas, winterzak buggy, orgineel quinny dekentje, Dreami reiswieg (incl matrasje), windscherm, muskietennet en regenhoes buggy, muskietennet en regenhoes reiswieg en de adapters tbv maxi-cosi en dreami, bandenpompje, ze vroeg er eigenlijk 300 euro voor, maar ging akkoord met ons bod (ik wilde eerst ook voor een pappilon, maar die was helaas al verkocht en uiteindelijk is rood toch wel een beetje mijn favoriete kleur, kleurt ook zo leuk bij die roze maxi-cosi). We zijn er dus wel samen uitgekomen (hij vind het wel een stoere wagen, gisteren de maxi-cosi en EasyBase al een keer uitgeprobeerd, arme slachtoffer was ons neefje van 8 en halve maand, alleen het strikje in zijn haar ontbrak (had zo voor een meisje door kunnen gaan) . Nou maar hopen dat ie er geen trauma aan over houdt. Succes nog met het uitruimen van je kasten... hier moet het baby-kamertje nog leeg geruimd worden (is nu een soort kantoortje) had tijdens de verhuizing al behang geplakt dat voor een baby-kamertje kon blijven zitten, dus dat is al wel klaar. Moet verder nog het ledikantje schilderen en de commode die worden hoogglans wit en last but not least maak ik op de deuren van de inbouwkast een schildering (kan alleen nog niet kiezen welk thema, twijfel aan tinkerbell, finding nemo of misschien wel iets heel anders... ben ik dus nog echt niet uit. @Bianca: was me nog niet opgevallen, maar voor jou ook al spannend!! Ik duim voor je
SMEP: Sperm meets egg p.... (geen idee waar de p voor staat) "Try" every other night starting Day 8 Buy 10 ovulation predictor kit sticks Begin ovulation testing on Day 10 When test is positive, "try" that night, plus two additional nights in a row Skip one night, then do one last "try" Take a home pregnancy test 15 days after your ovulation test was positive, if your period has not begun If your ovulation test never goes positive, continue "trying" every other night until Day 35, then do a pregnancy test if your period has not begun. Statistics coming in from women who write me show that about 40% of post-miscarriage women will get pregnant on the first try if they are faithful to the plan, about double the number of the normal population who are not on the plan. This assumes, of course, that you waited for a normal cycle to begin after your loss, and did not begin trying before having a period after a miscarriage. Many women do not ovulate in that first cycle. Even in het engels had geen zin om het te vertalen, ben een beetje lui vandaag.
@Runner: Er is een heel topic over smeppen hier op de site Dit is overigens de nederlandse vertaling SMEP (Sperm Meets Egg Programm a.k.a.: Sperma Ontmoet Ei -Plan (SOEP) Korte versie: * 'Klus' om de dag vanaf dag 8 (dus 8, 10, 12 etc.) * Koop 10 ovulatietesten * Begin met de ovu-testen op dag 10 * Als de test positief is, 'klus' dan die dag en de twee dagen erna ook. * Sla na de derde dag 1 dag over. En 'klus' daarna voor de zekerheid nog een keer. * 15 dagen na je eerste positieve ovulatietest kan je een zwangerschapstest proberen. * Als je ovulatie-test nooit positief wordt, ga dan door met 'klussen' om de dag tot dag 35 en doe dan een zwangerschapstest (als je dan nog niet ongi bent) Volgens de statistieken is ongeveer 40% van de vrouwen met dit plan na de eerste poging zwanger geraakt na een miskraam gehad te hebben. Dit is ongeveer 2 x zoveel als vrouwen die dit plan niet hebben gevolgd. Hierbij wordt er wel van uit gegaan dat de vrouwen die een miskraam hebben gehad eerst een cyclus en een daarop volgende ongi hebben afgewacht na de miskraam. Dit omdat een eerste cyclus na een miskraam vaak zonder eisprong blijft. @Sandra: (p staat voor programm
SOEP. Whahaha! Maar ik snap 'm. lol Moet wel even zeggen dat je goed op moet letten met het inklappen van de Buzz, als je steeds een klik hoort voordat ie in elkaar gaat is dat niet goed! Systeem word dan lam met gevolg dat ie spontaan in kan klappen (waar wij dus last van hebben.. ) Maar wel een leuk prijsje zeg. Kan me voorstellen dat je vriend het daarmee eens was. Wij hebben er nog ruim €700,- voor betaald. (wel een nieuw) Maar dat ding dat ik voor mijn ouders heb gehaald ziet er ook nog helemaal prima uit, zit erover na te denken om het onderstel dan maar om te ruilen, mede doordat er dus een kiddyboard bij zit wat dan wel weer handig is als ik alleen ben. Ga er nog even over nadenken. (Roon is het er niet mee eens maar das omdat de onze wat duurder was als dees, en wat compacter )
@runner: als het onderstel van je buzz niet meer goed werkt, dan schijn je via de maxi-cosi/quinny een nieuw onderstel te kunnen krijgen hoorde ik van een vriendin van me die heeft onder haar buzz van 2007 een onderstel uit 2009, ook omdat hij niet meer goed werkte. (Schijnt levenslange garantie op het onderstel te zitten, het enige dat je moet hebben is de code die op het onderstel staat.)
Ik had ook nog nooit van de term SMEP gehoord maar ken het principe idd wel. Ik vind de nederlandse term veel leuker Wat een prijzen hè als je een nieuwe combinatie wilt . Als je dan een mooie 2e hands vindt is dat een stuk voordeliger. Wij moeten nog op zoek voor een nieuwe buggy maar ik denk dat ik ook eerst eens op MP ga zoeken.
Dit kreeg ik als antwoord: Bedankt voor uw mail. Vervelend om te lezen dat uw Quinny Buzz momenteel spontaan inklapt en dus defect is. De service en garantie van onze producten hebben wij evenals de verkoop toevertrouwd aan een aantal officiële winkeliers/dealers. De winkelier heeft de wandelwagen aan u verkocht en is daardoor verplicht om uw klachten in behandeling te nemen en voor een correcte afwikkeling te zorgen. De garantietermijn op het frame geldt voor een periode van 24 opeenvolgende maanden. Voor textieldelen en andere slijtage gevoelige delen geldt een termijn van 12 opeenvolgende maanden. Om aanspraak te maken op fabrieksgarantie dient u uw aankoopbewijs te overhandigen aan de Baby Speciaalzaak waar u destijds het product kocht. De garantie is niet overdraagbaar. De winkelier kan uw klacht beoordelen en contact opnemen met onze service afdeling voor een passende oplossing. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Namens het Quinny team Ik begrijp dus dat het voor mijn eigen kosten is... Ga anders ook wel even met hun bellen.
komt ze weer te qouten hoor ik je denken ja gaat eigenlijk wel goed. ben alleen nog steeds thuis met mijn rug, hebben geen vervangend werk nog maar als dat het enigste is mag ik niet klagen. Hoe gaat het met jou dan? Weet jij eigenlijk al wat het wordt? Weet niet meer wat er in het topic staat, ben ook vergeetachtig en zou niet weten waar te zoeken.. sorry..
oh just fem wat te gek zeg.. mooie kleurtjes. Zit er steeds aan te denken wat we toen voor elkaar gependeld hebben maar kan het niet meer vinden. Maar jij hebt je ledikantje ed nog? Heb eigenlijk niets meer dus das wel jammer. Ja nog een aantal kledingzakken maar kan het ook weer hergebruiken. Jij ook in dit geval dus. Maar hoe gaat het met noa en je vriend? Al aan het idee van nog een meisje gewend??
Whahahaha! Dat was idd het allereerste wat ik dacht! Geweldig! Wij weten idd wat het word. Verder gaat het lekker hier, kleintje beweegt echt volop, meer dan dat Ruben deed. Alleen maar genieten dus. Misselijk zijn is nu ook over dus heb echt geen klagen meer. Heb net even gebeld voor het bed maar die is idd in bestelling, zij bellen nu wanneer ie binnen is en wanneer ie geleverd kan worden. Weet ook even de naam niet meer van die baby winkel in Rotterdam waar we de wagne gekocht hebben en kan de papieren niet meer vinden.
hoi hoi alle nieuwe welkom alle zwangere gefeliciteerd! moeder met ziekenkindjes heel veel sterkte! joppe ook eindelijk weer beter na een verblijf van vierdagen in het ziekenhuis in een isoleerkamer... waar uitiendleijk bleek dat het toch een virale infectie was! maar hij was goed ziek. citroentje balen dat er zo veel negatieve dingen zijn in je omgeving maar ik weet zeker dat je een mooie bruiloft krijgt. hoe gaat het met je szus? nonny: ook een bergenaar ga je naar de jazz en sail?? sandra: ook vervelend zn onregelmatige cyclus hier laatste 54 dagen :S ik wacht hier op mijn ongesteldheid...kunnen we misschien klussen maar ik weet het nog niet zeker. ik had een heel stukje geschreven maar het is weg... dus een soort van samen vatting geen zin om weer 15 paginas te lezen. mootje
Hey meiden, ik ben er ook weer eventjes... Hoe is het met jullie? Het is een beetje teveel om bij te lezen dus ik val gewoon weer lekker binnen . Ik zie ook dat er allemaal nieuwe meiden bij zijn (topics zijn samengevoegd?) dus allemaal welkom en hopelijk snel nieuwe zwangerschappen. We zitten alweer in onze 2e vakantieweek. Volgende week nog en dan is het weer terug naar het normale leven... We gaan niet weg maar doen gewoon leuke dingen in en om de buurt met Louise. Gisteren naar Schiphol geweest om vliegtuigen te kijken, dagje dierentuin gedaan, varen met de boot van vrienden, net terug uit het zwembad etc. Dus zo vermaken we ons wel. Gisteren trouwens iets heel raars gehad... Ik veegde met het toiletbezoek ineens helderrood bloed af. de paar keren daarna dat ik naar het toilet ging was er niks meer... geen idee wat dat nu weer is want volgens mij is het te vroeg voor een innesteling en al helemaal te vroeg voor een menstruatie. Iemand ervaring mee? Veel liefs!
NODdatum update 03-09-09: 24-08 Kiss87 ~ onbekend 24-08 Lee74 ~ zwanger!!! 26-08 Anouk ~ onbekend 03-09 Chelleke 03-09 bianc76 04-09 Kimm29 ~zwanger!!! 05-09 Brett 14-09 Wupje/ Mamma1984 17-09 Citroentje (heb ik gegokt nav banner) 20-09 Ingeltje 23-09 Manuela79 01-10 Kien Onbekend: marielle82 Nony MaryWoods Emma29 Sandra82 Chiss Dijkim marijke25 Geboortedata eerste kindjes: Zoontje 21-08-2006 (Dijkim) /Zoontje 21-09-2007 (Bebietje)/Zoontje 15-10-2007 (kiss87)/Tim 13-12-2007 (citroentje)/Meissie 01-02-2008 (Kien)/Rowan 05-02-08 (MamavanRowan)/Damian 26-04-2008 (Chelleke)/Zoontje 03-05-2008 (Kimm29)/Daan 18-06-2008 (momentje)/Sandro 27-06-2008 (lee74)/Maartje 27-06-2008 (bianc76)/Noa 25-08-2008 (trotsemama1)/Julian 04-09-2008 (Ingeltje)/Zoontje 05-09-2008 (emeisje24)/Dochter 18-09-2008 (Mamma1984)/Dochter 18-09-2008 (Sandra82)/Dochter 19-11-2008 (Brett)/Kaan 24-10-08 (Ghaze)/Zoontje 03-12-2008 (geesje26)/Alisha 11-12-2008 (Marijke25)/Noa 26-09-2001 (Justfem)/Ruben 20-02-2007 (Runner)/Luuc ?-?-2008 (Dennismartine)/Thomas 6 jaar (Claartje30)/Louise 18-06-2007 (Manuela79) Zwanger : Runner (uitgerekend 18-12-2009) ? Justfem (uitgerekend 06-01-2010) ♀ Claartje (uitgerekend 31-01-2010) ♂ Dennismartine (uitgerekend 19-02-2010) ? Momentje(uitgerekend 25-02-2010) ? Ghaze(uitgerekend 13-03-2010) ? Geesje 26(uitgerekend ?-03-2009) ? MamavanRowan(uitgerekend ?-03-2010) ? Emeisje24 (uitgerekend ?-03-2010) ? Bebietje(uitgerekend ?-04-2010) ? Trotsemama1(uitgerekend 20-04-2010) ? Wannabemama(uitgerekend 26-04-2010) ? Tinkerbel1984(uitgerekend 04-05-2010?)? Kimm29 (uitgerekend 14-05-2010?)? Lee74 (uitgerekend 28-05-2010?) ? (De tekentjes voor geslachtsaanduiding ? ♀ ♂) -------------------- Even mezelf op de lijst gezet