Vanmiddag had ik weer een dikke streep, dus vanavond gaan we nog even aan de klus. Morgen zal ik wel een negatieve ovulatietest hebben en dan maak ik even een foto van de hele serie. Nynke, balen dat je temp toch is gaan zakken, het zou jammer zijn als je toch ongesteld wordt!
wij hebben een zoontje van bijna 10 maanden en hebben ook besloten om voor een 2de ukkie te gaan ! ik ben zo blij haha...
ik twijfel ook niet meer, voordien wilde ik ook graag een tweede maar was die twijfel er ook dus hebben we nog gewacht. nu sinds mijn zoontje loopt en wat meer zelfstandig is ben ik er echt zeker van nu een tweede ...
Vandaag is toch de ongi doorgebroken. Helaas. @wondertje: Ik heb wel eens getwijfeld, het leek me ook wel zwaar als je snel weer zwanger zou zijn. Wij zijn begonnen toen mijn zoontje 6 maanden was. En de afgelopen paar maanden vond ik het ook niet zo heel erg dat we nog geen kleintje hadden. Maar nu mag het ondertussen wel
Hey meiden, Het is alweer even geleden dat ik hier ben geweest...maar ja, wat wil je ook met kind, man, nog te verbouwen huis & tuin(en) en 28 uur werken per week! Leuk nieuws voor mij om toch ook even met jullie te delen. Mijn beste vriendin is ook aan het klussen voor een tweede! Ik hoop dat we tegelijk zwanger zijn, zou ik echt leuk vinden! Dit weekend mijn eisprong, maar geen man in de buurt (zit een weekendje in Renesse met vrienden). Wil graag een meikindje, dus dat komt mooi uit! haha. Volgende maand gaan we het wel proberen, maar ja, hoe groot is de kans nou dat je voor de 2e keer in 1 keer weer zwanger bent! @Sylvia: Ik ben erg benieuwd of je alweer zwanger bent! Zou toch heerlijk zijn als je er graag weer een bij wilt! @Wondertje27: Ik heb die twijfels ook gehad, maar pas sinds 2 maanden echt het gevoel dat een tweede zeer welkom is. Ik ben ook blij dat we even gewacht hebben tot ik dit gevoel voor een tweede net zo sterk zou hebben als toen ik de eerste wilde. En wat bv betreft, ik werd ongesteld toen ik overging naar 2 voedingen per dag. Vraagje aan iedereen hier. Zijn jullie sinds je voor een 2e gaat meteen heel direct aan het klussen en met temp kaartjes en ovulatietesten aan de gang gegaan? Ik zag wel dat er een aantal het op goed geluk doen, maar ik heb toch sterk het idee dat de meeste vrouwen hier meer van op het (hopelijk) goede moment klussen zijn. Ik schrijf ook al mijn nod's en ovulaties in mijn agenda hoor! Maar hou dit wel een beetje geheim voor mijn vriend, anders wordt het zo op comando vrijen he, en dat wil ik niet. Liefs, Daphne
Vanmiddag was mijn ovulatietest negatief. Gisterenavond heb ik voor het slapen gaan nog een extra test gedaan, toen was de dikke streep al wat lichter. Ik heb 's avonds aardig wat buikpijn en krampjes gehad, dus kan het dan kloppen dat dit mijn eisprong is geweest? Ik heb de serie ovulatietesten in mijn album staan. Nynke, enorm balen dat je ongesteld bent geworden! Hopelijk heb je snel de uitslag van de zwemmers en kunnen jullie verder plannen maken. Daphne, de eerste 2 rondes hebben we gewoon seks gehad wanneer we wilden en rond mijn vermoedelijke eisprong even een keertje extra. Deze ronde heb ik ovulatietesten gebruikt, omdat ik vorige maand mijn eisprong dacht op te merken, maar achteraf is deze een paar dagen later geweest. Nu wilde ik kijken welke lichamelijk klachten (afscheiding en buikijn) ik had rondom mijn eisprong, zodat ik het voortaan beter kan inschatten wanneer deze is.
Nynke, balen dat je ongesteld bent geworden. Hopelijk heb je snel de uitslag van de test en kunnen jullie verder. Sassie, je hebt je ei dus gevonden en gevoeld. Fijn! Daphne, de eerste maanden hebben we niet echt getimed. Vanaf de vierde maand wel. Ik heb een paar maanden ovulatietest gedaan, maar ben daar weer mee gestopt. Ik had mijn eisprong op dezelfde dag en merkt dat ook aan mijn afscheiding (waterig). Nu vertrouw ik weer op mijn afscheiding. Ik vond het vervelende van de ovulatietest dat je denkt dat het wel haast goed moet gaan omdat je op de juiste momenten klust en dan is het voor mijn gevoel een grote(re) domper als het dan niet zo blijkt te zijn. Wat een rotweer he. Merk meteen dat het mijn humeur beinvloedt. Ben weer aan het piekeren waarom het nu "al " zes/zeven maanden niet lukt en het vorige keer zo snel ging. Bah! Pim
Bij ons is de wens voor een 2e erg groot, maar af en toe van die momenten dat ik mij afvraag of het niet erg zwaar word.. Maar merk toch dat de wens groter is dan dit gevoel.. @Nynke: He wat jammer nou.. @Pim: wat leuk, mijn dochtertje is ook van nov 2006! Blijf positief, wie weet is het deze ronde raak.. duimen.. @Daphne: Ik was al wel snel ongesteld na mijn zwangerschap maar heb wel eens gelezen dat tijdens bv een eisprong kan uitblijven, ondanks de menstruatie op gang is gekomen. Ik ben vorige maand begonnen met ovulatietesten. Heb alleen geen positieve test gehad. Te laat begonnen? Dus ben ik nu maar op dag 8 begonnen met ovulatietesten. Eerste dag had ik een donkere 2e lijn (wel lichter dan controlelijn) en de dagen daaarop steeds lichter en nu niets meer... Heb vandaag wel veel slijmverlies, eiersprong op komst?
Pim, ik kan me voorstellen dat je wat gaat piekeren, maar dat het de vorige keer snel ging, zegt niks over deze poging. Gemiddeld is 80% binnen een jaar zwanger, dus de vorige keer hadden jullie waarschijnlijk meer geluk gehad als nu. Bij Pete was ik ook gelijk zwanger en nu zijn we 'alweer' aan de derde ronde bezig. De gemiddelde kans per maand is ongeveer 1 op 4, dus hopelijk ben je snel zwanger! Wondertje, als je in mijn album kijkt, dan zie je mijn serie ovulatietesten van deze ronde. Op dag 17 heb ik 2 keer getest, 's middags was hij net zo dik als de controlestreep en 's avonds iets lichter. Ik heb hoogstwaarschijnlijk 's avond mijn eisprong gehad, vandaar dat die 2e test al wat lichter was. Ik denk dat je dan misschien op dag 8 al je eisprong hebt gehad? Hoe lang was je laatste cyclus? Groetjes Saskia
Hey Meiden... Daar ben ik ook weer eens. Heb donderdag mijn eerste echo gehad, ik was toen 8 weken zwanger en het hartje kloptte, heel mooi nieuws dus. Als alles goed mag blijven gaan dan krijgen we een kerstkindje(25-12) Morgen mijn eerst afspraak bij de verloskundige, spannend weer en ook nog wat onwerkelijk maar het is echt zo! Krijg nu wel wat meer klachtjes, zo als vermoeidheid, misselijkheid en gevoelige borsten. Had dus wat te vroeg gejuichd. Voor degene die ook zwanger zijn, wanneer gaan jullie het je omgeving vertellen? Vind het best moeilijk om voor me te houden.
Hallotjuhss... is het normaal dat je een paar dagen voor je nod veel afscheiding hebt beetje creme kleur ? ik heb over 3 dagen mijn nod.. en pijnlijke boobs ($) :-/ Mama2006
@minouska,Natuurlijk mag je erbij @mama2006, ik heb altijd wel wat meer afscheiding als ik het moet worden maar dat is natuurlijk bij iedereen verschillend. Ga je op nod testen of wacht je nog wat langer? @trotsemama27, leuk hoor, ik kan niet wachten om weer zwanger te zijn. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om je mond te houden, ik vind het al moeilijk om mijn mond te houden over het zwanger worden Hier gaat alles zijn gangetje, doen ons best met klussen en hou weer netjes mijn temp bij en hoop daar wat meer duidelijkheid mee te krijgen. Het huis is helaas niks geworden.
ik wacht wat langer.. vorige maand was ik 2 dagen te vroeg nu gelukkig nog niks :d ook geen buikkrampen ofzow.. dus gaat nog goed
Dat hoop ik ook Silvia! Veertje, jammer dat huis niets is geworden. Mama2006, ik zou echt nog even wachten met testen tot je NOD. Hier begint de wachtperiode weer. Bah bah. Worden jullie ook zo naar van die cijfertjes: 70% binnen een half jaar zwanger? Daar zit ik dus al niet bij... Het zal best goedkomen hoor, maar dat ellendige wachten, daar ben ik niet voor in de wieg gelegd. Inmiddels ook al weer 2 collega's en een achterbuurvrouw zwanger... En als ik zie wie er van dit topic ook allemaal al zwanger zijn... Zo genoeg gezeurd. Afwachten maar weer! Pim