wie gaat er nog meer voor een 2e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door trotsemama27, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

22 mei 2007
    422
    0
    0
    @Ingeltje: zie trouwens bij je banner dat je een 'vroege' echo krijgt, fijn! Maar wat houdt dat eigenlijk in? Is niet je termijnecho dus? Ik heb volgende week dinsdag de termijnecho, kan niet wachten, wil zo graag een mini-mensje zien met een kloppend hartje...

@Brett: Wat lekker drie weken vrij. Ook heerlijk toch lekker thuis rommelen en leuke dingen doen met de kleine? Ik heb nu ook nog een weekje thuis vrij, eindelijk eens alle dingetjes regelen die al lang gedaan hadden moeten worden.

@Marijee: we waren een weekje naar Zeeland in zo'n huisjespark, echt ideaal met een dreumes.

@Wupje: werk ze vandaag!!

2. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    hey meiden..

Kennen jullie mij nog?
    tijdje geleden kletste ik mee! maar was jullie ff kwijt. GEVONDEN!

Ik hoef nog ff niet op jullie lijst. Mn nod was alweer bijna een week geleden, maar nog geen menstuatie.. en ook nog geen positieve test gehad... even afwachten dus!

Maar wat goed zeg, dat er al zoveel zwangeren zijn! waauuww!

3. mootje1983

mootje1983 Bekend lid

18 mei 2009
    578
    0
    0
    Verzorgende
    noordholland
    jahoor je komt me bekend voor kiss87
    volgens mij wel een tijdje geleden maar je komt me bekend voor!
    welkom terug!!!

ik hoop maar als je gewoon ongesteld moet worden dat het maar komt en anders lekker straks positief testen :D spannend nog.
    maar

ik moet een naaipatroon hebben om een (auto) te maken.
    kan niks vinden.
    ik heb het nog nooit gedaan (naja lang geleden).
    moet zelf een knuffel of kleding maken.
    maar kleding lijkt me toch beetje hoog gegrepen.
    veilig om een knuffel te maken, het is een jongetje (dreumes) leek een auto wel erg leuk idee! heeft iemand nog een idee? mag ook iets heel anders zijn moet gewoon zelf gemaakt zijn.

ik blijf vandaag en gister steeds naar de wc lopen. moest er vannacht zelfs uit nou dat gebeurd bijna nooit.
    x mootje

4. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    Eigenares van reclamebureau
    in de buurt van Venl
    Hallo!

@Mootje, heb geen auto voor je... moet het echt een patroon zijn? Of gewoon een illustratie waarvan je een patroon kan maken. Ik zit in de reclamebusiness, (eigen reclamebureau) en kan aan veel illustraties komen! En wat die plasjes betreft... kan natuurlijk een verschijnsel zijn! Drink je niet meer als normaal??

@Kiss ja ik ken je ook nog, ik zat eerst ook in de andere topic! Kom erbij, hier gaat het goed, veel rondes 3 zwanger! Dus...

@ingeltje..(en de rest..hihi) voel me net als jou toen je nog niet kon testen en wel verschijnselen had. Ik heb alleen maar 1 verschijnsel en dat is een enorm trekkend gevoel in mijn onderbuik. Vlak boven mijn schaambeen. Verder ben ik af en toe inneens even beduusd. Dan moet ik even gaan zitten. Plasjes vallen mee. De vorige keer, 1e ronde heb ik me dit allemaal ingebeeld, en had ik ook rommeltjes in mijn onderbuik, maar twijfelde toen of dit mijn darmen waren. Die twijfel is er nu niet, zijn zeker NIET mijn darmen nu. Gister gaf ik spinningles, en toen kon ik niet het goede voorbeeld geven. Ik kon niets volhouden!! Af en toe wat kramp in onderbuik.... Ach, ik moet afwachten maar vind het dit x wel echt spannend!

Nog zeker ruim een weekje voordat ik kan testen.. dusssssss

5. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Kiss wij kennen elkaar nog niet, ik schrijf nog niet zolang mee met dit topic. Zit nu in ronde 2 voor een brusje. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en dan het liefste met een positieve test!

Mootje lekker creatief ben je! Ik kan je er helaas niet mee helpen.
    Hi hi opvallende klachten :D

Bianc76 heel spannend ;)!!

6. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

jeetje wat is het hier spannend zeg!
    volgens mij ben ik 1 van de weinige die nog moet wachten op de eisprong.

@wannabemama.. zeeland is zeker een mooie plek om even lekker bij te komen. mijn vriend komt uit zeeland dus ik weet hoe mooi het daar is.

@mootje.. succes met het zoeken naar een naaipatroon. ik kan je helaas niet helpen.

is het bij jullie ook zo raar weer vandaag?
    het is hier de hele dag bewolkt maar ook heel benauwt.

fijne avond!

liefs xx Marije

7. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Oh meiden... ik kom weer ff kijken en wat zie ik: Ingeltje, gefeliciteerd!!! Heeft je man de verrassing overleefd? ;)

Wat is het hier spannend zeg!

Hier begint het nu ook echt wel heel hevig te kriebelen. Ik zou vandaag ongi moeten worden (cyclus 29 dagen), maar nog niks te zien. Als ik deze en volgende cyclus nu een beetje een lange cyclus heb, dan red ik het misschien dat mn eisprong iets voor de trouwdag valt..... maar die kans is niet zo groot ;) Maar hoop er stiekem toch op, hihi

Afgelopen weekend had mn zus een vrijgezellen-middag gepland als verrassing: lekker high-tea en daarna borrelen! En toen ik terug kwam had mn mannetje allemaal kaarsjes aan gedaan en had ie nog een verraasing voor me: een huwelijksreis naar Corfu!

Ben dus helemaal in de wolken meiden! Voorbereidingen voor het trouwen gaan goed! gesprek met de ambtenaar gehad, ringen opgehaald, auto en bloemen geregeld. We zitten volgens mij wel op schema! Morgen jurk weer passen!!!

fijne avond allemaal van een blije Mary!

8. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Marywoods oh wat gaaf dat het allemaal zo goed gaat met de voorbereidingen! En heerlijk lekker saampjes op huwelijksreis ** zwijmel zwijmel ** :) En vanaf dan lekker aan de klus :)

Ik ben 2 jaar geleden getrouwd en ik vond het ook echt een hele belevenis. De dag was echt geweldig en wij zijn op huwelijksreis naar Curacao geweest en daar met dolfijnen gezwommen, ik heb er een hele mooie herinnering aan!

Deze ronde gaat voor ons trouwens niets worden. Is een beetje bewust gedaan aangezien ik het nogal benauwd kreeg van wat er allemaal op ons af gaat komen. We gaan een aanbouw plaatsen, mijn man is bezig met een opleiding en dan nog de drukte met Kyano. Ik zag het gewoon even allemaal niet meer zitten als ik dan ook nog eens zwanger zou zijn (wat bij mij dus veel misselijkheid betekent ;)) Ondertussen is het gevoel wel weer over. Ik heb er goed met hubbie over gepraat en ook met een aantal andere meiden die ik ken via het forum. Als ik nu in deze ronde zwanger zou raken dan zitten we net met de uitgerekende datum rond de examentijd van hubbie en daarom hebben we gezegd dan wachten we nog een maandje dan is zijn opleiding in elk geval af. De aanbouw is waarschijnlijk in januari klaar dus daar hebben we rond de uitgerekende datum geen last meer van. Het voelt goed dat we er samen over gesproken hebben. Ik wil graag als ik een positieve zwangerschapstest in handen heb, ook dolblij zijn en dat zou ik niet zijn geweest als het deze maand raak zou zijn.
    Jeetje is nog een heel verhaal geworden ;) ;)

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nou bij ons krijg je eigenlijk met 12 weken de termijnecho, maar ze hebben het beleid veranderd, waar door ik nu gelukkig met 9 weken al een echo krijg om te kijken of er een levend vruchtje aanwezig is!

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    boel gelezen.. te moe om te reageren.. maar het zindert hier nog steeds .. ben benieuwd wie me mag volgen!!

11. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    @ mootje1983, leuk dat je me nog herkend!! hihi!
    Maar uhm, een naaipatroon, wat ga je maken, voor wie??

@ Bianc76, haha ook jij herkent me nog! wat leuk!.. ohh spannend zeg voor jou!

@ marywoods, wat leuk dat je gaat trouwen, gefeliciteerd!
    Hier nog geen ongi, een opgeblazen onderbuik.. Alsof er een ballon in zit. Mmm herkenbaar van de 1e zwangerschap,..
    We shall see!

Slaaplekker allemaal

Kusjes

12. mootje1983

mootje1983 Bekend lid

18 mei 2009
    578
    0
    0
    Verzorgende
    noordholland
    hey hey

kiss: klinkt toch wel heel verdacht.. alweer 5 dagen overtijd! heb je al met een hele gevoeligetest gedaan?
    maar ik ga mag maken voor een van de jongetje van de puff groep 2008... (dreumes) we moeten zelf iets maken.
    hun zijn allemaal heel creatief.. dus ik moet wel ff wat leuks maken.

Bianc: ik ga voor het eerst naaien, nou kan ik niet van een voorbeeld illustratie. (gaat niet lukken).

Ingeltje: fijn dat je eerder een echo krijg! ook nog tot 9 weken wachten duurt nog een hele tijd... maar 12 weken nog veel langer :D
    ik heb er rond de zes weken gehad.. daar word je alleen maar angstig van.. heb liever een met 7 ff checken of het goed zit of 9 weken! weetje het gewoon bijna zeker.

Stel: je bent weer zwanger gaan jullie nog naar de zwangerschapsgym? zwemmen lijkt me ook wel heel erg lekker.
    ik zie heel erg op tegen de bevalling....

Nou ik ga weer slapen. weltruste morgen moet ik halve dag werken! mootje

13. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    @kiss: inderdaad, ik had dit ook toen mijn dochtertje 8 mnd was. Vond het een beetje vroeg, maar dacht, ach als het zo is, dan is het zo! maar ik werd ongi toen ik 37 dagen was. (normale cyclus is 28 dagen). Maar alles kan nog! Even afwachten of anders nogmaals testen?

@Ingeltje: Is dit landelijk??? haha. Ik hoor het idd vaker. 9 wk is ook fijner. Maar is de volgende echo dan pas weer rond de 20 weken? Niet dat het van mij al van belang is hoor, maar gewoon nieuwgierig.. haha.

@Mootje: ik had er bij mijn 1e zwschap al een hard hoofd in. Ik ben niet zo'n groepsmens wat puffen enzo betreft (ben spinninginstructeur.. haha dat dan weer wel!) heb overigens ook genoeg vriendinnen in hetzelfde schuitje waar we eindeloos over kwaaltjes en de aankomende bevalling konden kletsen! Ik koos voor het boek: Duik in je weeen! (te bestellen bij bol.com) Superboek en ik heb er zeker wat aan gehad! Maar als je het gezellig vind, zeker doen!!

Wat mezelf betreft, nog steeds hetzelfde gevoel heb er alleen lage rugpijn bij sinds een dag of twee.. herkenbaar voor iemand?? Verder wachten we rustig af... hoop nog steeds op meer verschijnselen, anders blijft de twijfel groot. (Bij Maartje had ik ZO duidelijk verschijnselen dat een test eigenlijk overbodig was!!! Maargoed, hoeft natuurlijk een 2e x niet hetzelfde te zijn. Zwangere dames, hoe was dit bij jullie???)

Groetjes Bianca (back to work!!)

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik krijg met 9 weken alleen een 'is-er-leven-check' en met 12 weken dan de termijnecho. De 20 weken echo in ZKH en dan nog met 37 weken een liggingsecho.

Ik had ook wat lage rugpijn, verder dezelfde verschijnselen ongeveer als bij Julian maar nu nog 10 keer duidelijker.

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ wupje: hmmm curacao, klinkt aaangenaam ;) wel fijn trouwens dat je samen besloten hebt om dan een maandje over te slaan. Anders zit je toch ook niet rustig, kan ik me voorstellen..

@ vroege echo: lijkt mij toch wel fijn zo'n extra echo met een week of 9!

@ bianc76: lage rugpijn klinkt hoopvol... ;)
    'Ballon in de buik-gevoel' trouwens ook!

Hier vandaag ongi geworden trouwens. Als de volgende cylcus hetzelfde is als deze dan wordt ik 8 dagen na onze trouwdag ongi, dus mn ei zal wel al weer vertrokken zijn op de grote dag... :) Kon je het maar plannen he, leek me zo mooi/romantisch om je tweede op de huwelijksnacht te evrwekken, hihi

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hahah ja dat was leuk geweest!!

Balen van je ongi natuurlijk :(

17. mootje1983

mootje1983 Bekend lid

18 mei 2009
    578
    0
    0
    Verzorgende
    noordholland
    hey hey

Marywood: jammer dat je ongesteld ben geworden. nou dan op naar de volgende maand! wanneer is trouwens je trouwdatum!?

bianc: weet je het anders om instructeur te zijn of het te moeten ontvangen. waarschijnlijk ben je wel iemand die graag de controlle over hebt.
    Nou dat vond ik bij z.n cursus echt wel ff afzien (ga nu dit doen en dat pff pff zo pff pfff pff zo) ik schaamde me dood en de anderen ook.
    naja enige was wel dat ik goed wist hoe ik moest puffen heb het vijf dagen moeten volhouden :p

nou gr. mootje

18. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ben ook zo benieuwd hoe een tweede zwangerschap zal voelen!! Zelfde kwaaltjes of juist niet, veel sneller dik of een beetje hetzelfde..... Ik hoop iig dat ik het langer uithou dan de vorige keer want toen beviel ik al met 31 weken en 5 dagen. Heeft toch een hoop zorgen met zich meegebracht en soms nog wel...
    Hoop bij een tweede het lot te tarten en precies op de uiterekende datum te bevallen! ;)

19. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    hahah, ik moet wel lachen hier, wel fijn om af en toe tijdens het werk te "ontsnappen" en even op de forum te spieken.

@marywoods. Jammer van dat "oma op bezoek kwam" volgende x is ze niet welkom hoor, hihi. En oh, werd bijna emotioneel na het lezen van je zinnetje! What's happenin' ? Ja ik wil het natuurlijk zo graag, en de verschijnselen lijken nu serieus. De vorige x was het veel inbeeld denk ik, omdat ik veel twijfelde. Nu niet, en dan nog kan het natuurlijk vals alarm zijn.. pff wat is het toch spannend allemaal. We maken elkaar natuurlijk ook een beetje gek hier...

@ingeltje, oke, duidelijk, maar geldt dit voortaan voor iedereen? Of is het puur bij bijzonderheden.. want bij Maartje waren het twee echo's! 12 wk en 20 wk. Ik kreeg er nog een xtra met 30 wk i.v.m. placenta ligging. Zou wel fijn zijn ook die 37 wk echo! Want ik ben bevallen met een aangezichtsligging.. erg pittig, vooral als je een half uur je persweeen op moet houden! Naja, achteraf een prima bevalling, als ik hoor wat anderen door moeten maken ;)

@Wupje, ooh je gaat naar Curacao??? Das lekker, en wanneer is de datum inderdaad???

@Mootje, voor het eerst naaien??? hahaha. Geloof het niet he. Maargoed, wat jij bedoeld, dan kun je beter een patroon hebben ja.. wat dacht je van een mailtje naar KNIPPIE?

Verder dus beetje beduusd gevoel, voel me wat zweverig (eeh! zonder alcohol goed he!) en verder idd die BALON onderin en lage rugpijn... ben zo ongeduldig, maar nog ruim een week volhouden..

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik weet niet of het overal zo is nu dat je die eerste exra echo krijgt... ik had vorig jaar in ieder geval die 9weken echo niet, maar de 37 wel, vermoedelijk omdat ik zelf beetje mollige buik heb (mooi omschreven hè?!) konden ze niet goed zien/voelen hoe ukkie toen lag.

Ik merk wel bij de meimama's dat bijna iedereen rond die tijd al een echo heeft of heeft gehad, dus misschien wel overal veranderd? Het was voor mij een hele verrassing in ieder geval!

Pufclub:
    Ik heb vorig jaar Yoga gedaan en daar heel veel geleerd qua concentratie. Ze zeggen vaak in het ZKH of de VK's hier dat ze gelijk kunnen zien wie er yoga heeft gehad. In zichzelf gekeerd en vol concentratie!
    Ik wil dit jaar iets meer blijven bewegen dus ik ga nu maar voor de gym.

Deel Deze Pagina