Citroentje kom je hart maar even lekker luchten hoor! Is helemaal niet erg. Als je iets heel erg graag wilt, is elke dag die je moet wachten te lang dus laat staan een half jaar wachten. Ik ben net zo ongeduldig als jij dus ben benieuwd hoe mijn geduld op de proef wordt gesteld Shenoby spannend zeg! Ik heb geen ervaring met de prikpil dus zou niet weten of het normaal is om ongi te worden Leuk die fotoshoot! Ga zo even kijken Manuela79 ik denk dat jij niet meer helemaal op de hoogte bent van wat er speelde bij mij. Ik had op een gegeven moment (een paar dagen voor de eisprong) best veel twijfels of ik wel toe was aan een tweede en hoe ik dat allemaal wilde gaan doen. Ik heb toen met mijn hubbie gesproken en besloten om deze ronde over te slaan. Inmiddels ben ik er wel volledig van overtuigd dat we nog een tweede kindje willen en gelukkig ben ik dus gisteren ongi geworden. Dus deze ronde gaan we weer aan de klusser de klus Het heeft mij de rust gegeven om er even goed over na te denken en daar ben ik blij om. Spannend voor jou, mijn duimen draaien!!
NODdatum update 07-10-09: 03-10 Bianc76 08-10 Manuela79 14-10 Tihany 14-10 Sandra 23-10 MaryWoods 26-10 Chelleke 28-10 Shyen 29-10 Irisnaomi 31-10 Wupje 05-11 Brett 6/10-11 Kien Geboortedata eerste kindjes: Zoontje 21-08-2006 (Dijkim) Iris 29-11-2006 (Irisnaomi) Louise 18-06-2007 (Manuela79) Zoontje 15-10-2007 (kiss87) Thomas 10-12-2007 (MaryWoods) Tim 13-12-2007 (citroentje) Kiara 23-05-2007 (Tihany) Meissie 01-02-2008 (Kien) Damian 26-04-2008 (Chelleke) Maartje 27-06-2008 (bianc76) Joppe 06-07-2008 (mootje1983) Dochter 18-09-2008 (Mamma1984) Dochter 18-09-2008 (Sandra82) Kyano 24-09-2008 (wupje) Dochter 19-11-2008 (Brett) Alisha 11-12-2008 (Marijke25) Dochter ?-9- 2008 (Shyen) Zwanger : Runner (uitgerekend 18-12-2009) ? Ruben 20-02-2007 Justfem (uitgerekend 06-01-2010) ♀ Noa 26-09-2001 Claartje (uitgerekend 31-01-2010) ♂ Thomas 6 jaar Dennismartine (uitgerekend 19-02-2010) ? Luuc ?-?-2008 Momentje(uitgerekend 25-02-2010) ? Daan 18-06-2008 Ghaze(uitgerekend 13-03-2010) ? Kaan 24-10-08 Geesje 26(uitgerekend ?-03-2009) ? Zoontje 03-12-2008 MamavanRowan(uitgerekend ?-03-2010) ? Rowan 05-02-08 Emeisje24 (uitgerekend ?-03-2010) ? Zoontje 05-09-2008 Bebietje(uitgerekend ?-04-2010) ? Zoontje 21-09-2007 Trotsemama1(uitgerekend 20-04-2010) ? Noa 25-08-2008 Wannabemama(uitgerekend 26-04-2010) ? Zoontje 02-04-2008 Tinkerbel1984(uitgerekend 04-05-2010?)? Dochter 2008 Kimm29 (uitgerekend 14-05-2010?)? Zoontje 03-05-2008 Ingeltje (uitgerekend 23-05-2010) ? Zoontje 04-09-2008 Lee74 (uitgerekend 28-05-2010?) ? Sandro 27-06-2008 De tekentjes voor geslachtsaanduiding ? ♀ ♂
Wupje; nee sorry dat heb ik helemaal niet meegekregen! Wel fijn dat je nu voor 100% achter een tweede kindje staat. Knap hoor, dat je jezelf de tijd hebt gegeven om hier goed over na te denken! Fijn dat je nu dan nog even voor mij meeduimt hihi Citroentje; klagen mag altijd hoor... daar is het forum ook voor! Maar het is inderdaad wel fijn dat je een korte cyclus hebt, meer kansen! Hopelijk is het snel raak voor jullie! Shenoby; welkom! Gewoon lekker meekletsen, ik val ook meestal ineens weer binnen. Je zit er snel genoeg in! En wat een prachtige foto's van jou en Nikki zeg... heel mooi!
Hoi hoi Zo ik ben vandaag nog even de jarige job (26 alweer) vandaag niet gevierd! zaterdag gedaan. ik heb boek om te leren haken gekregen... haha nu nog doen nog een berg geld en 3 uit etentjes nou heb ik wel zin in Zelfs op mijn werk was het vandaag versiert voor mij(was een blije dag). mijn opa heeft misschien wel weer darmkanker maar hij was zo blij en had zei ach het zal wel niks zijn. maar hij klonk zo blij laatste vierjaar toch nog een mooi leven gehad! (zelfs een achterklein kind) gekregen (joppe). toch bijzonder. naja moest ik even kwijt.. spoor niet helemaal. citroentje: Tuurlijk mag je klagen (ik doe het ook altijd) soms is het nodig en lucht het even lekker op! toch daar zijn we toch voor. manuela: klinkt hoopvol duim duim van uit hier shenoby: Zo lang kletsen we nog niet met elkaar, zijn eigenlijk twee groepen die bij elkaar zijn gekomen. en er zijn veel nieuwe vrouwen bij die voor een tweede gaan! het is wel erg gezellig zo iedereen, maar soms is het wel lastig om dat ik dingen door elkaar ga halen dat zullen er vast wel meer hebben. het is gewoon fijn om met elkaar over te praten geen ervaring met de prikpil. joppe is hier weer ziek, eindelijk een maand niet ziek geweest, (misschien waterpokken). slaapt onrustig. morgen nog een dagje werken. x mootje
Hey dames, bedankt voor jullie lieve woorden! Ik ben gisteren en vandaag maar bezig geweest met het kado voor m'n schoonzus en broer (kan niet zeggen wat want ze leest ook op zp...) maar ze is 36 weken dus zou vrij snel kunnen bevallen, heb wel ff lekker wat afleiding gehad. Mootje gefeliciteerd! Ach joppe weer ziek... Shenoby welkom Wupje spannend dus! Manuela ook al spannend, het kan idd wel een signaal zijn! Oh Kien jij toch niet zwanger....bah! Nou bij zet het niet echt door trouwens, ik ga er niet vanuit dat het toch nog zou kunnen hoor, denk dat het vannacht of morgen toch wel goed doorzet.
@Kien heb je toevallig ook bij de janmama's 2008 gekletst? zie dat je dochter van januari 2008 is....ik was ook uitgerekend voor jan maar beviel 3 weken eerder...
Mootje: nog gefeliciteerd! Vervelend dat Joppe weer ziek is, hopelijk is hij snelw eer beter. @ Manuala79: Weet je al meer, want je kon vandaag testen toch? Ik ga ook even klagen, dat schijnt te mogen hier . Ik voel me echt heel raar, ontzettend zere borsten en heel snel moe en ik ben zo bang dat ik ga hopen op een zwangerschap dat ik er eigenlijk alleen maar chagerijnig van word. Tot nu toe voel ik het bij iedereen in mn omgeving aan of ze zwanger is en ik heb het ook altijd goed, maar bij mezelf kan ik dat dan weer niet. Of nou ja tot nu toe heb ik het ook bij mezelf altijd wel goed gehad maar ik ga toch altijd twijfelen en ben bang voor een teleurstelling . Nou ja nog iets minder dan een week en dan weet ik meer. Sorry hoor moest er even uit.
Mootje nog gefeliciteerd met je verjaardag!! Leuk dat je zo'n fijne dag hebt gehad Ai wat naar voor je opa, hopelijk is het geen darmkanker Beterschap voor Joppe! Citroentje oh wat leuk binnenkort een kleintje bij je broer erbij! Wat een weer gisteravond hè Bij ons echt stortregen en zware onweersbuien. Kyano had de regen echt precies op zijn raam en het schuine dak staan maar hij heeft overal doorheen geslapen 8) Had ik niet verwacht want er was zoveel lawaai op zijn kamer dat zelfs de babyfoon er op reageerde.
Sandra ik kan me voorstellen dat bij jou de zenuwen behoorlijk toeslaan. Was de week maar alvast voorbij. En misschien met extra gevoelige testen dat je wat eerder een test kunt doen?
Mootje; nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Fijn dat je het zo leuk hebt gehad. Maar echt kl*te van je opa zeg... hopelijk blijkt het niks ernstigs te zijn! En natuurlijk veel beterschap met Joppe.. Zo sneu is dat he... Louise heeft vorig jaar (op haar verjaardag) de waterpokken gehad en dan in heel extreme vorm dus ik hoop dat het bij hem niet zo erg is. Citroentje; balen van je ongi, hopelijk zet het snel door, des te eerder kun je weer aan de klus.. Maar het klinkt heel spannend als je al 2 dagen bezig bent met een cadeau! Ik ben erg benieuwd wat dat is. Sandra; nee vandaag is mijn nod en dus vanaf morgen kan ik testen maar ik denk dat ik wacht tot zondag. Exact 3 jaar geleden had ik ook vandaag mijn nod, mocht ik op de 9e testen en heb ik gewacht tot de 11e en toen was hij positief omdat ik zwanger was van Louise.... Ik heb toen gewacht omdat de 11 mijn vriend en ik (dit jaar) 5 jaar samen zijn... zou wel erg bijzonder zijn als ik dus nu weer op dezelde dag positief test. En dat betekent dat ik dus ook rond Louises verjaardag ben uitgerekend. Jouw twijfel herken ik ook heel erg. De eerste paar maanden steeds gedacht oooh nu ben ik volgens mij zwanger en dan was het niet zo., dus nu rustig aan.. Even mezelf een beetje indammen voordat mijn hoop weer een loopje met me neemt.
Pff Sandra jouw geduld wordt dus ook goed op de proef gesteld Manuela haha ja al 2 dagen met een kado bezig...nou zo spannend is het niet hoor maar ik heb moest er nog vanalles aan doen, zal als ze bevallen is wel vertellen hoe en wat. Oh spannend voor jouw, zou idd wel heel erg leuk zijn om juist weer op dezelfde dag pos te testen!! Hier is het nu flink doorgezet incl de buikkrampen enz, hebben meer dames er last van dat hun cyclus zo verandert is sinds de bevalling? Ik begin me steeds meer af te vragen of het allemaal wel goed zit van binnen zeg maar. Maar ik vind het ook nog wel te vroeg om naar de ha te gaan want het enige wat ze zouden kunnen doen is volgens mij met hormonen en dat wil ik (nu zeker) nog niet...maar ik ben helemaal niet thuis in dat soort dingen dus misschien is er iemand die er ervaring mee heeft?? Als je voor een 1e bezig bent ga je na een jaar proberen toch naar de ha? Is dat met een 2e ook zo? Ik bedoel eigenlijk stel dat er daadwerkelijk iets niet goed is...ik ben tenslotte ook al 32 dus hoe langer ik wacht hoe kleiner de kans ook wordt natuurlijk....snappen jullie mijn gedachten nog?
Ik ben er ook weer even. @ Manuela, spannend hoor en knap dat je kunt wachten met testen!! @Sandra, lekker klagen moet zo nu en dan lekker kunnen toch! @citroentje, mijn menstruatie is ontzetten verandert sinds de bevalling. Dan had ik geen menstruatie, dan weer op een dag dat ik het niet verwachten verloor ik bloed enz...enz..enz... Ik slikte wel weer de pil, maar nog zat er geen regelmaat in Nou hier nog weinig nieuws, volgende week start ik met de ovutesten...
Manuela oh het zou toch super speciaal zijn als je zondag positief test! Citroentje nee mijn cyclus is niet veranderd. Korte cyclus van bijna altijd 24 of 25 dagen maar gelukkig niet meer zo lang ongi. Eerst een volle week nu nog maar 4 dagen dus ik mag niet klagen. Ik ga even lekker een bammetje eten!
@ Citroentje: mijn cyclus is ook wel weer anders dan voor mn bevalling, maar goed met PCOS weet je het maar nooit. Ik was de eerste keren na de bevalling heel regelmatig zelfs om de 3 weken en toen werden het 4 weken, toen 5, toen 6 en later zelfs 8 dus alles heel onduidelijk. Ik heb na de vroeggeboorte ook zo'n onregelmatige cyclus gehad en wilde toen heel graag een "tweede" kindje en ben na een half jaar naar het ziekenhuis gestapt en heb gezegd dat ik het idee had dat het niet goed zat. Ik kon toen naar het COLA-spreekuur (daar mag iedereen heen hoef je niet via de huisarts) en daar hadden ze dus ontdekt dat ik PCOS heb. Ik vind zelf dat als je het idee hebt dat het niet helemaal goed zit dat je vooral voor onderzoek moet gaan, je hoeft niks met de uitkomsten van het onderzoek maar dan weet je iig of er wat aan de hand is of niet. En zeker als je voor een zwangerschap gaat is het fijn als je weet of het helemaal goed zit van binnen. Als ik jou was zou ik gewoon eens navraag doen of bij de huisarts of gelijk in het ziekenhuis. Vragen staat vrij . @ Manuela: knap hoor als je nog even kan wachten met testen, ik wil wel ook zeker wachten tot na mn NOD maar zal het toch soms wel moeilijk vinden maar wil liever niet te vroeg testen. Het zou wel heel bijzonder zijn als het in deze periode raak is bij je, zeker omdat het dan zo lijkt om je eerste zwangerschap!
Hey Meiden, Ook ik ben weer even terug.. drukke week qua werk... pfffff @Manuela, pijnlijke borsten?? Aan de zijkant, daar had ik mijn eerste zwangerschap enorme "schijven". Ik weet dat mijn man toen zei, is dit wel goed. Dadelijk heb je iets ergs.. Ja gevoelige borsten is wel een echt zwschapskwaaltje.. Als ik dat nu weer zou voelen zou ik wat zekerder zijn van mijn zaak!! De gevoelens in je buik kan vanalles zijn.. darmen etc.. @Sandra, Inderdaad, als je je ei kwijt moet.. (beetje dubbel op dit forum, Mwahahaha) dan gooi het er maar uit hoor! Lucht vast en zeker op.. @Mootje, Nog gefeliciteerd.. volgens mij behoor ik tot de oudere generatie op dit forum.. (bijna 33 alweer) moest zo nodig carriere maken Wat mezelf betreft, menstruatie zit er alweer bijna op. Gelukkig! Waarom kunnen we het niet gewoon lekker even uitplassen, heb ik me zovaak afgevraagd.. haha. Mijn NOD is dus rond 3 november... ik had nu een periode van 31 dagen, terwijl ik in mijn berekening 29 heb aangehouden. (heb namelijk ook periodes van 27/28 dagen. Voel me nog steeds een beetje stom, die gevoelens die ik afgelopen periode had, leken zo echt te zijn! Nu blijkt dat dit vals alarm was, weet ik niet meer wat voor gevoelens het nu waren. misschien niet meer aan denken, en de volgende x toch iets voorzichter zijn met mijn verwachtingen!! Ik ga vanaf morgen temperaturen. kan ik een beetje checken wanneer ik mijn eisprong heb, gezien mijn periodes toch verschillen, al zijn het maar 2 of 3 dagen. heb nog geen zin om aan de ovu testen te gaan.. Grtz Bianca!!
Even een stom vraagje maar als je gaat temperaturen meet je dan elke dag je temperatuur op? En wanneer doe je dit? Standaard in de ochtend? En de laatste vraag wanneer heb je dan de bevestiging dat je vruchtbaar bent, bij een hoge of lage temperatuur?
Als je gaat temperaturen moet je elke ochtend op hetzelfde tijdstip je temp meten, je mag dan nog niet opgestaan zijn want dan stijgt je temp altijd. Als je temp +/- 0,3 graden is gestegen dan heb je je eisprong gehad. Dus je weet wat dat betreft nooit wanneer je precies moet vrijen maar als hij omhoog is gegaan kan je bv nog 1 keer vrijen en dan heeft het geen nut meer. Ze zeggen dat het handig is om te tempen als je een regelmatige cyclus hebt want dan weet je na bv 3 maanden ongeveer hoe je cyclus eruitziet en weet je dus ook wanneer je eisprong eraan zit te komen.
zo vanaf vandaag gaan we er officieel voor. zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat de prikpil is uitgewerkt.ik ga vanaf nu alles proberen een beetje bij te houden en te reageren. vandaag met mijn dochter op het cb geweest. hebben ze een ruis op het hartje ondekt. ben best een beetje geschrokken eingelijk. gelukkig konden we morgen al terecht bij de HA. even afwachten dus...