@ maxi super!!! heeft dit inderdaad geluk gebracht. ik word zo langzamerhand een beetje gek. test van gisteravond lag er nog. kijk ik weer zie ik toch een streepje onder het daglicht, maar heeel licht. @ sandra ook vanaf hier een voorzichtige felicitatie. @ manuela succes morgen maandag maar even kv test halen. en ander cb digitaal. het blijft hier dus nog even spannen
Maxi; wat fantastisch!! Van harte gefeliciteerd!! Wat is het toch een wonder zo'n zwangerschap Shenoby; spannend hoor, toch nog maar even duimen dus voor jou. Ik laat het morgen hier wel even weten maar ik mag uitslapen dus verwacht voor 12 uur maar geen reactie van mij
wat lief van jullie meiden, dat jullie zo meevoelen met de ontwikkeling van Thomas! Echt fijn om af en toe even ergens je zorgen neer te kunnen leggen! Het is voorlopig echt alleen brabbelen wat hij doet, maar steeds gevarieerder; heel grappig. Ik ga er wel van uit dat de vroeggeboorte er mee te maken heeft, maar goed daar doe je nu toch neit zo veel aan... Die gebaartje zijn echt heel grappig: bijvoorbeeld als zijn eten op is (of als hij graag wil dat het op is ) of als hij ergens klaar mee is (puzzeltje ofzo) dan doe ie zijn handje open en naar opzij. Ziet er heel (eigen)wijs uit!
He, doet me ineens ergens aan denken! Heb je wel eens van gebaren met je baby gehoord? Ik werk met dove kinderen en daar is het natuurlijk heel normaal. Maar het is bij horende kinderen ook erg in opkomst en stimuleert de taalontwikkeling. Misschien iets om over na te denken... Hij pakt het gemakkelijk op zo te lezen en misschien kan hij dan toch meer communiceren. O ja, en mijn nichtje van 5 was ook prematuur. Misschien dat zij daarom ook zo laat praatte. Weet het eigenlijk niet. Wel is ze naar het audiologisch centrum geweest voor gehoor en taalbegripstesten. Daar scoorde ze wel heel goed op. Misschien iets om in de gaten te houden en te vragen op het cb of aan een kinderarts? Gewoon voor de zekerheid? @ alle dames met streepjes : Gefeliciteerd!!!!! Dan nog even een vraagje: Welke ovutesten van matcare gebruiken jullie, als je ze gebruikt heb? Staan er wel 5 op de site... Ik ga lekker aan de thee en voor de t.v. *zwaait*
wauwie heb net even de rest terug gelezen: wat een streepjes-festijn hier!!! gefeliciteerd ladies! (maxi, sandra) en shenoby: nog ff spannend! @ kien: waar werk je? Ik werk nl zelf ook voor een stichting die werkt met zowel dove kinderen als kinderen met ernstige spraaktaal stoornissen. Misschien hebben we wel dezelfde werkgever Ik werk voornamelijk met de spraak-taaldoelgroep maar heb wel ooit een cursus Nederlands met Gebaren en een cursus Nederlandse Gebarentaal gedaan. Daar gebruik ik nu wel wat van, maar eigenlijk alleen thuis (omdat sommige mensen het nu eenmaal raar vinden als je dat gebruikt bij een horend kind). Taalbegrip is naar mijn idee wel leeftijadequaat en gehoor is juist heel goed, dus het is bij hem echt de taalproductie... De kinderarts durft het wel aan om te wachten tot zijn 2de verjaardag. Als hij gecorrigeerd 2 wordt krijgt hij een ontwikkelingsonderzoek in de VU, misschien dat ook ff afwachten. Maar ja, je wil ook weer niet te lang wachten in die eerste taalgevoelige jaren..... Het CB doet niet zo veel, die kunnen hier alleen maar iets met 'gemiddelde' kinderen. Ik moet het hebben van mijn KA en fysio, maar daar ben ik dan ook erg tevreden over!
Halloo.. @maxi@sandra: proficiat! Wat heerlijk he.. Geniet ervan! @shenoby: inderdaad spannend, wanneer ga je weer testen?? Hier alles rustig, heb net met mijn man twee heerlijke daagjes achter de rug... hotelletje in Dusseldorf, lekker gegeten en geshopt! Ons meisje wel gemist, (oh ik ben zo'n held, zat op de terugweg in de auto gewoon te janken, omdat het liedje van Marco Borsate erop was met "dochters"!! Die is zo mooi!!). Toen we ons meisje opaalden bij mijn schoonouders, zag ik aan haar oogjes dat ze iets had en voelde ik verhoging.. Volgens mij zijn het haar tandjes/kiesjes.. Ze ligt nu met 39,2 in bedje.. net dun gepoept... rook het toen ik even wilde kijken of ze lekker sliep.. heb haar wakker moeten maken.. maar slaapt nu gewoon weer verder.. gelukkig. Ga maar niet te laat naar bed, je weet maar nooit.. Verder, ik overweeg om een combi-sleeper te kopen voor haar.. zijn er mamma's met ervaringen? Vraag twee is dan meteen: ze is 15 mnd en ongeveer 76 cm.. moet ik dan maat 80 kopen?? 110 lijkt me meteen zo groot... Groetjes Bianca!!
Oh wat leuk al die streepjes!!!! Dames gefeliciteerd! Marywoods ik heb idd laatst ook een artikel gelezen over gebaren bij kinderen, je kunt volgens mij ook gewoon eigen gebaren verzinnen, zo wrijft Tim met z'n hand over z'n buik als hij honger heeft en houd hij zijn wijsvingertje bij zijn oor als hij wil dat we luisteren gewoon doordat wij dat ook deden heeft hij het overgenomen.....het gaat erom dat jij met hem kan communiceren en hem begrijpt en als je tijdens de gebaren gewoon blijft praten leert hij de gesproken taal toch ook, je hoeft geen keuze te maken wat dat betreft maar kunt beide doen. En volgens mij is het goed zolang hij vooruit blijft gaan, je schrijft zelf al dat het brabbelen steeds gevarieerder wordt...(maar ik snap ook dat je je soms onzeker voelt en het beste wil voor je mannetje, daar ben je mama voor!) Wanneer is jullie trouwdag eigenlijk??? heb je weleens verteld maar ben het ff kwijt (sorry)
Ff een kort berichtje heb nog geen tijd gehad om alles terug te lezen en ben nu even te moe had een drukke dag. Maxi Gefeliciteerd!! Shenoby, het blijft nog even spannend dus, ik blijf voorlopig nog even voor je duimen! Manuela; ik ben benieuwd wat de test morgen zegt ik hoop op meer streepjes!!! Wat leuk dat er 2 van jullie met dove kinderen werken, lijkt me zo leuk en interessant werk. Ik werk zelf als SPH-er voornamelijk met kinderen met autisme maar heb weleens wat dove kinderen in de groep gehad alleen kan geen gebarentaal en dat zou ik zo graag wel willen leren. Ik ga lekker slapen, goedenacht allemaal.
@bianca, Over de combisleeper, ik zou gewoon 110 doen ze zijn hartstikke duur en uit tachtig zijn ze zo uit, je kan hem eventueel altijd iets aanpassen dooe bijv een extra knoop bij de hals te zetten en een lus aan de andere kant heb ik ook gedaan met een gewone slaapzak waarvan ik de hals te groot vond, en/of de onderkant korter maken door er een lint omheen te binden onder haar voeten... t'is maar een idee maar misschien help het. Aan de andere kant een maat tachtig kun je weer gebruiken voor je tweede kindje. Conclusie hum ja eh... oke volgens mij help ik je zo niet veel verder, dus ik hou maar op. Groetjes Maxi
@ bianca: heb zelf lang de 'kleine' combi-sleeper gebruikt, maar vond de overgang naar die van 110 echt veel te groot. Voor tussendoor head ik een 'bambino merino' gekocht. Mouwloos, maar dat schijnt dus niet uit te maken door het materiaal waar het van gemaakt is (moet je maar eens op google kijken). Thomas is nu zelf 81/82 cm ofzo en ik wilde eigenlijk tegen de tijd dat het echt winter is en koud (januari ofzo) wel weer aan de combi-sleeper, maar twijfel nog steeds aan de grootte. Het is nl niet alleen groot maar ook zwaar en je kind moet wel een beetje kunnen bewegen 's nachts (omdraaien enzo) Oh ja.... eenneh: 'dochters' , daar kun je zelfs bij janken als je een zoon hebt , niks raars aan! Beterschap! @ citroentje: ik gebruik nu gewoon de gebaren die ik ken en die ik toegankelijk genoeg vind voor hem. Inderdaad een vingertje opsteken als hij iets hoort doet Thomas ook! en bij alle ' vragen' een WELK of WAAROM gebaar. En trouwens: bij alles wat met eten te maken heeft zegt hij nu:"mmmmmmm!" Hij weet zijn prioriteiten wel te stellen! Als ie dorst heeft sleurt hij me ook gewoon naar de koelkast! Oh en over de trouwdatum: volgende week vrijdag al! aaaahhh! trusten!
Sandra82: hey jij ook een SPH'er? Ik ook, maar ben even uit het werkveld gestapt. Heb jaren in de kinderpsychiatrie gewerkt, nu lekker even administratief werk.
Wat is het voordeel van een combisleeper eigenlijk? heb er 1 gekregen van mijn szus, maar ken ze niet. Kunnen ze daar zonder pyjama in?
Hey Ingeltje: ik ben nu ook tijdelijk uit het werk gestapt ben nu echt voor 100% moeder wil als het mogelijk is pas weer aan het werk als mn kind(eren) op de basisschool zitten. Maar ja kan natuurlijk ook best zijn dat ik voor die tijd ineens weer zin heb om te werken. Ik heb al bijna 10 jaar gewerkt en ben pas 27 dus vond het wel even genoeg. Ik ben nu ook wel benieuwd naar de combisleeper, had er echt nog nooit van gehoord. Fijne dag allemaal
Maxi gefeliciteerd meid!!! Shenoby wat een poepie is jouw dochter! Kien klopt hoor, gebaren pikken babys en dreumesjes erg snel op en zo communiceer je toch al met ze! Combisleeper heb ik geen ervaring mee Gisteren uiteindelijk niet meer gaan zwemmen. Paste niet helemaal in de planning. Misschien straks nog, moeten even kijken. Kyano vindt zwemmen wel heel erg leuk. Zo nu ga ik nog even wat nuttigs doen voordat ons ventje weer wakker wordt!
over de combi-sleeper: ik vond hem heel handig, omdat je een binnenzak en een buitenzak hebt die je samen kunt gebruiken (winter als het heel koud is), alleen de buitenzak met of zonder mouwen (winter en herfst zeg maar) of alleen de binnenzak voor bijv voorjaar en zomer. Ook kun je dan natuurlijk nog varieren met rompers korte/lange mouwen en dikke/dunne pyama's. Je hebt dus met 1 slaapzak echt de mogelijkheid om alle seizoenen door te komen! mannetje ligt (nog steeds!) mega-brak z'n roes uit te slapen op de bank van z'n vrijgezellen-avond. heel gezellig dus......
Over de gebaren; ik vind het super als kindjes die gebaren kennen ook al kunnen ze horen. Je leert ze eigenlijk een tweede taal en dat is alleen maar goed voor hun ontwikkeling. Marywoods; ik heb denk ik niet meegekregen waardoor Thomas (nog) niet praat. Misschien kun je me dat nog een keertje uitleggen? Ik ben wel benieuwd Met de combisleeper heb ik geen ervaring want ik vond ze te prijzig. Nou hier weer een minder berichtje, net een testje gedaan maar zo negatief als maar zijn kan. Bovendien is Louise niet helemaal lekker en het is rotweer dus ik hou een baaldagje vandaag :x