En veel sneeuw bij jullie? Hier ligt er toch wel een flinke laag, altijd mooi om te zien. @ Kien: Kan me heel goed voorstellen dat je even niet zoveel zin hebt om te reageren omdat je er even wat minder mee bezig wilt zijn. Het is erg confronterend om dan te horen dat andere meiden zwanger worden en het wil bij jou niet lukken. Hopelijk is het deze keer sneller raak en hoef je niet nog een half jaar te wachten. @ Mootje: wel fijn dat je nu iets meer duidelijkheid hebt met die menstruatiekalender, gebruik je ook ovutesten omdat je temp niet zoveel zegt? Temp je wel elke dag op hetzelfde tijdstip? Kan me voorstellen dat je de uitslag de 24ste heel spannend vind! Ik hoop echt voor je dat er geen slecht nieuws uitkomt en jullie gewoon voor een tweede kindje kunnen gaan. @ Brett: Heb je nog meer vreemde dingetjes? Zoals dat in slaap vallen of dat niet? Ik blijf het vreemd vinden dat je temp hoog is gebleven, misschien heb je wel een lichte griep onder de leden ofzo. @ Wupje: Voor jou is het toch bijna zover hè, spannend hoor. Hopelijk houden die kleine kwaaltjes je niet voor gek. @ Marywoods: Voor jou geldt hetzelfde als voor Wupje Nou ik voel me alweer een stuk beter ten opzichte van gisteren dus we gaan de goede kant op. Mijn oor zit alleen nog helemaal dicht maar dat kon nog wel 2 a 3 dagen duren volgens de dokter, heel vervelend maar ja weinig aan te doen helaas. Verder weinig bijzonderheden. Blijf heel heel heel hard duimen voor jullie allemaal! even een vraagje ik merk dat ik 1 van de weinige ben die hier veel blijft schrijven terwijl ze zwanger is, vinden jullie dat vervelend? Ik vind namelijk een erg leuke groep om mee te schrijven heb het idee iedereen een beetje te kennen en heb nog niet zo'n behoefte om mee te gaan schrijven op een nieuw forum.
@Sandra, verder geen gekke dingen ofzo. Idd misschien iets onder de leden! Fijn dat jij je weer een stuk beter voelt! Natuurlijk is het niet erg als je hier mee blijft kletsen hardstikke gezellig juist! Britt heeft geen zin om te slapen grrrr terwijl ze wel moe is, tegenwoordig vindt ze het ook leuk om haar tut popje naast bed te gooien en dan heel hard te gaan liggen huilen zodat mama toch even komt om haar popje in bed te geven Vanmiddag weer werken dus rond 13.00 Britt naar schoonmoeder brengen en dan mag ik weer aan de gang. Hier ligt ook een flink pak sneeuw vind het dan toch wel vervelend dat ik een eindje moet autorijden.... Fijne dag iedereen!
wij willen hier ook sneeuw.. echt piep klein beetje... regende ook net al... ik wil ook sneeuw... ooo dat is niet eerlijk... hihi brett: nou ik hoop ook dat het postief uitslag is.. want echt zie er zo tegen op.. nou kreeg wel de kriebels vorige week dat de assisten vroeg aan de gyneacoloog of ze de uitslag al mocht geven maar de gyncoloog wou het met ons bespreken. met zn dubbel gevoel.wel niet wel niet wel niet.. wwaaaaaaahh.. zo dat is er ff uit.. en over het weer: je mag wel optijd weg vanmiddag sterkte met werken! Sandra: nog geen ovu testen... ik ga eerst even afwachten hoe cyclus of het nu beetje regelmatig is... dan pas ga ik echt ovu testen doen... ik vind het juist gezellig dat je lekker hier blijft hoor
Bah ik heb even een baaldagje :x Jullie weten dat ik vorige ronde op 25/11 ongi ben geworden. Toen had ik op 22/11 een lichte bloeding / bruinverlies dat nog geen dagdeel duurde. Daarna 2 dagen helemaal geen ongi en op woensdag gewoon normale ongi. Ik dacht toen nog dat het misschien een innestelingsbloeding was geweest en toen toch misgegaan. Maar nu heb ik het weer precies hetzelfde Zondag moet ik ongi worden en vandaag weer zo'n bloeding . Waar komt dat nu vandaan? Ik snap er echt niks van. Ik had vorige week woensdag pas mijn positieve ovutest, dan kan ik toch niet nu alweer ongi zijn? Dan wordt het wel heel moeilijk om zwanger te worden Mootje oh ik hoop toch echt op een goede uitslag! Mijn duimen draaien voor jou! Sandra natuurlijk blijf je gewoon hier meeschrijven! Ik vind het juist hartstikke leuk! Brett hi hi eigenwijze dochter Hier trouwens een beetje sneeuw maar vind het nu niet erg, moet vanavond nog met de auto. Morgen heb ik vrij dus dan mag het sneeuwen, lekker met Kyano wandelen
@ wupje: misschien toch wel innesteling?? Hoop t voor je... NOD de 20ste? Spannend... Zelf ook ff een baaldag: Thomas heeft koorts (van de prik waarschijnlijk en ook doordat mn moeder grieperig was denk ik), dus ligt er een keer sneeuw, kunnen we niet naar buiten.... GRRR!! En vanmiddag moeten we naar het ziekenhuis: naar de fysio en daarna KinderArts... Moeizaam om afspraak te krijgen daar op korte termijn, dus zeg maar niet af. Bovendien wilde ik logopedie in combi met ergotherapie bespreken en wil ik daar ook niet mee wachten.. Zit ik daar straks met een koortsig kind... ze zullen wel denken.. Heb 'm net met paracetamol (die ik er net aan in kreeg, zo boos was ie) op bed geled voor z'n middagtukkie. @ brett: mn NOD is 25ste of 26ste ergens. Spannend dus! Voel mn ei ook niet dus geen idee of we goed klussen... Gewoon lekker rustig rijden met dit weer, dan komt t wel goed! @ sandra: gewoon mee blijven kletsen hoor (en stuur ons ook ff wat HCG'tjes ) @ mootje: hoezo kinderwens opgeven? volgens mij heb ik wat gemist....Wat vervelend! en dan ook al geen sneeuw.... Ik duim voor je voor een goede uitslag! Hier wel een klein beetje sneeuw, maar ook geen dik pak hoor! Ziet er wel gezellig uit (vanuit binnen.....) wat betreft 'kwaaltjes': gister avond toch wel weer echt gevoelige borsten en mn broek voelt steeds ook wel erg strak aan (maar misschien komt dat ook wel door dat kilo'tje te veel....) Nog minimaal 8 dagen wachten......
Hallo iedereen Langzaamaan knapt deze mama weer helemaal op. Heb lekker 2 dgn vrij gehad. Gisteren mocht mijn nichtje die al bijna 3 jaar zwemles heeft ( ze is autistisch en extreem bang) afzwemmen. Een hele mijlpaal en ze heeft diploma A gehaald. Mijn zus kon het ook niet droog houden. Vandaag lekker volop sneeuwpret met Mason @ wupje, dat klopt wel van het Kdv hoor. Mason gaat er ook 2dgn heen en je merkt dat hij daar toch veel dingen "ziet" Gelukkig had Mason hier toen ook niets toen bij van de commode viel. Hij was toen trouwens 6 maand. Hoe oud was Kyano? Ik vind het trouwens ook supergezellig om hier ook over de alledaagse dingen te praten. Net wat je zegt je leert elkaar steeds beter kennen. Misschien heb je idd een innestelingsbloeding. @ marywoods. Gelukkig hadden we geen mex-griep erbij. Wel spannend die vage kwaaltjes @ sandra, fijn dat er geen bloedverlies meer is geweest. 4 kanuari is al snel en heel veel beterschap en hopelijk knap je snel op! @ brett, balen zeg dat de test toch negatief was vooral die onzekerheid die je best lang had.' en heb je vannacht nog kunnen slapen? @ mootje, niet schuldig voelen dat je Joppe liet vallen. Heeft Joppe en jij zelf helemaal niks aan Hoe gata het met de blaas van Joppe? Ja recht voor liggen op de commode lukt helaas niet. Maar ik was er iets bij weg gestapt en daraom gebeurde het. Ik heb de buggy. In het daglicht is het gelukkig echt oranje ,dus ben er helemaal blij mee. Manlief vind hem ook heerlijk lopen. Hier overigens geen hamerteentjes. Ik kan goed begrijpen dat je de kriebels kreeg. je weet nu dat de uitslag er is en nog weet je niks. Hopelijk is er snel meer duidelijkheid! @ kien ,balen hoor ,snap je gevoel wel. Hopelijk heb je de volgende ronde echt geluk.
Tessa ach wat een heerlijke foto's !! Lief hoor! Wat fijn zeg voor je nichtje en ik kan me voorstellen dat je zus emo werd. Nee ik denk dat het echt gewoon de ongi is want ik heb ook echt ongikrampen in mijn onderrug. Vorige keer ging het precies zo en was ik ook niet zwanger dus die hoop heb ik eigenlijk niet meer. Waarschijnlijk komen nu gewoon zaterdag of zondag de rode duiveltjes in alle hevigheid :x Kyano was volgens mij ook 6 of 7 maanden toen hij van de commode viel. Gelukkig zijn ze dan nog heel flexibel. Marywoods ja idd ziekenhuisbezoek is dan wel belangrijk. Hopelijk gaat het goed! Morgen komt er ook nog wel sneeuw denk ik!
ik wil me ook graag voorstellen. ik ben peggy, mama van een lieve dochter van bijna 4 jaar oud uit een eerdere relatie. ik heb sinds 1,5 jaar een nieuwe vriend. we hebben zondag de laatste pil gelsikt en wachten nu op mijn eerste ongi. normaal gesproken zou ik die dinsdag of woensdag al gehad hebben maar nu vandaag nog steeds niets te merken, als alleen rare afscheiding, doorzichtig taai slijm. van mijn dochter ben ik in de eerste ronde zwanger geworden. we hopen dat het dit keer ook zo snel gaat, maar weet ook dat het langer kan duren. groetjes peggy
Hey Meiden! Oeh, even druk! Ben aan het werk, vanavond ook. Probeer morgen even alles terug te lezen.. @Sandra! Superfijn dat je geen bloedverlies meer hebt gehad, ben echt blij voor je!!! Wij hebben geklust.. hopelijk met succes! Ik heb de ovutesten dit keer voor het eerst geprobeerd, maar ben wel wat laat begonnen. Heb nu 4 dagen al een positieve ovutest, om gek van te worden. Vandaag is dag 18 van mijn periode, (geloof ik) en nog steeds twee strepen! Snap er niks van.. (weet ook niet goed hoe het werkt met die ovutesten.. SANDRA??? haha) Ik meen wel dat ik de 14e (dag 15) mijn eissprong had. Had duidelijk meer afscheiding en voelde gewoon erg veel spanning op de onderbuik (trekkerig gevoel). Maargoed, komende 2 dagen praktisch geen tijd voor NAklussen, dus hopelijk is het kassa! Zou ook een mooie datum zijn. Want dan ben ik 7 sept. uitgerekend en dit is onze trouwdag.. (al 8 jaar dan) hihi. Maar eerst maar eens rustig afwachten! Tot gauw weer. Doei!
@ tessa: lieve foto's! Wat ziet mason er al groot uit! (misschien komt dat ook wel door dat stoere out-fitje ) En wat fijn dat het toch nog gelukt is met het zwemmen van je nichtje!!! Thomas durft ook het zwembad niet in, dus zie een vergelijkbaar drama aankomen in de toekomst.... @ wupje; balen dat het waarschijnlijk toch je ongi is... maar goed: geen bloed geeft moed enzo.... KinderArts en fysio waren erg tevreden. Dat Thomas achter loopt weten we natuurlijk wel, maar hij blijft zich gewoon verder ontwikkelen en leert alles perfect zoals het hoort (alleen een half jaartje later, vooral de motorische dingen) We hebben een verwijzing voor pre-logopedie, dus ga maandag in mn vakantie eens bellen! Morgen werken, dus hoop op sneeuw dit weekend... @ peggy: welkom! @ bianc: snap ook niks van die ovu-testen, heb me er tot nog toe niet aan gewaagd ... Maar dan hebben jullie toch redelijk goed geklust wel?? Je weet het toch nooit zeker.. Misschienben je gewoon extreem vruchtbaar deze maand (vandaar die twe streepjes?)? de vage klachten komen en gaa...; net weer wat zeurderige steekjes in baarmoeder.... ik hoop het zo!!! Het lijkt me zo te gek een broertje of zusje voor Thomas! Volgens mij is hij een heel lieve grote broer! *zucht, zwijmel* Mn hubbie heeft kerstdiner van z'n werk, dus heb het rijk alleen vanavond (vind ik stiekem heel saai... ) fijne avond!
@ Wupje: Kan het niet zijn dat je gewoon een wat kortere periode hebt tussen je eisprong en je menstruatie. De luteale fase is namelijk tussen de 10 en 16 dagen en niet altijd 14 dagen. Het kan natuurlijk een innestelingsbloeding zijn maar ik weet wel dat die niet heel vaak voorkomen (toevallig bij vriendinnen van mij dan weer wel maar dat was dan iets van 5 tot 8 dagen na de eisprong. Ik hoop echt voor je dat het dat is maar de kans is helaas niet heel groot. Ik gun het je echter wel harte maar wil je geen valse hoop geven. Ik duim voor je dat het niet doorzet! @ Bianc76: Is je ovutest echt duidelijk positief dat wil zeggen dat de testlijn net zo donker of donkerder is dan de controlelijn? Want je hebt bijna altijd twee streepjes alleen is de teststreep geruime tijd wat onduidelijker dan de controlelijn. Verder is het zo dat je lh-hormoon (wat zorgt voor de eisprong) langzaam opbouwt dus kan het zijn dat als je test positief gaat worden hij eerst een duidelijke positieve testlijn geeft die steeds meer gaat knallen. Als hij op zn duidelijkst is dan kan je volgens mij binnen 24 tot 36 uur je eisprong verwachten. Maar meestal is het het beste om te testen tot hij positief is dan dus 3 dagen achter elkaar te vrijen 1 dag niet en dan nog 1 dag. Je hoeft dan niet verder te testen want daar word je soms alleen maar onzeker van. Maar ik zou dan wel van een echt positieve test uitgaan dus een streep die echt net zo duidelijk is als de controlelijn of liever nog net iets duidelijker. @ Mamapeggy: Gezellig dat je ook mee komt schrijven en veel klusplezier, hopelijk is het snel raak bij jullie! @ Tessa: Wat een leuke foto's en fijn dat je je weer een stuk beter voelt. En wat goed van je nichtje dat ze haar A heeft zeker voor een kindje met autisme die zo extreem bang is het echt superknap. Ik heb veel gewerkt met kinderen met autisme ik vind het zulke schatjes. Als ik weer ga werken word dat ook zeker weer de doelgroep waar ik mee wil werken. @ Marywoods en alle anderen: strooi, strooi, strooi hopelijk helpt dit hcg jullie @ Mootje: En nog sneeuw gehad of echt niks? hier lag een pak sneeuw wel leuk hoor alleen een beetje jammer dat ik ziek was want dan kun je natuurlijk weer niet naar buiten. Wel slim om gewoon even een ronde af te wachten wat er gaat gebeuren en natuurlijk eerst nog die spannende uitslag. Wat doet het met je als de gyn echt wil wachten met de uitslag omdat hij jullie persoonlijk wil spreken? Krijg je er dan een goed of slecht gevoel over? Ik blijf voor je duimen dat de uitslag positief is. @ Brett: Op zich wel fijn dat je dan geen andere klachten hebt dan kun je er toch wel vanuit gaan dat je inderdaad gewoon niet zwanger bent, misschien heb je deze ronde meer geluk ik hoop het voor je. Vervelend is dat hè als ze niet willen slapen ik ken dat. Gelukkig slaapt Nathan nu wel weer goed maar vorige week dus 3 dagen achter elkaar geen middagslaapje gedaan poeh dat is zwaar. En hij slaapt nog maar 1 keer op een dag dus als hij die niet doet dan kun je mij opvegen aan het eind van de dag. Morgen ga ik voor het eerst weer helemaal zelf voor hem zorgen dus ik hoop dat hij dan wel gaat slapen zodat ik even kan rusten in die tijd maar het zal wel hij zit volgens mij wel weer in het ritme. Nou genoeg geschreven voor vandaag anders moeten jullie zoveel bijlezen . Liefs Sandra
Meiden ik kom later reageren want Kyano wordt wakker Wil alleen even zeggen dat de rode duiveltjes weer in alle duidelijkheid zijn gearriveerd :x
Zo ik ben er heel eventjes, erg druk vandaag en gister gewerkt. Net de kerstkaarten geschreven dus die kunnen de deur uit! Dadelijk het mannetje ophalen want die heeft vakantie!!!! Het hele weekend weer werken dus denk dat ik Maandag pas tijd heb om terug te lezen... @Wupje, Argg wat balen zeg, stomme duivels :x
Hai! Hi hi ik heb vanavond lekker een glaasje alcohol gedronken om de ongi ergernis te verdrijven Ik vind het niet zo heel erg dat het deze ronde niet raak is maar ik maak me meer zorgen over de tijd tussen ei en menstruatie. Dit keer dus maar 8 dagen Wat denken jullie, moet ik me hier zorgen om maken of niet? Ik wacht de komende periode even af of het dan weer zo kort is en anders moet ik gewoon eens de ha raadplegen. MamaPeggy welkom hier en hopelijk is het gauw raak! Bianca oh fijn dat jullie in elk geval op de goede dagen geklust hebben, en nu maar duimen! Kerstkaarten........ oh ja moeten wij ook nog schrijven Brett succes met je drukke weekend!
Hoi hoi wupje: ik kan deze vragen niet beantwoorden spijt mij! weetje als je heel onzekerdoor voelt waarom niet gewoon meteen vragen aan de assistente van de dokter (telefonische) je maakt je er toch druk om... vele vragen enz.. misschien kan zij jouw vragen beantwoorden en wat je moet doen.. enz.. weer veilig thuis gekomen? marywood: hoe gaat het met thomas??? is hij weer een beetje opgeknapt? vandaag met joppe in de wagen wandelen... hij had knal rode handjes ondanks de wantjes... deed volgesn mij helemaal pijn was heel zielig... harstikke huilen na de wandeling... met zijn handjes bij mijn buik opwarmen. Denk dat het door medicijnen komt dat hij weer extreem koud krijgt want met warm weer kan hij zijn warmte weer niet kwijt. tessa geweldige foto van mason ga morgen weer verder reageren... xx mootje ps ben moe
Hee wupje, de gemiddelde lengte van de luteale fase zou moeten liggen tussen de 10 en 16 dagen. En daarbij is 10 dagen al wel erg kort. Het is blijkbaar niet zo dat als je een luteale fase hebt korter dan 10 dagen dat je niet zwanger kan worden alleen schijn je iets meer kans te hebben op een vroege miskraam. Ze zeggen dat bijvoorbeeld vitamine B6 kan helpen hierbij omdat dat je progesteronniveau verhoogd. Ik denk dat het dus op zich wel slim is om even met de dokter of de doktersassistente te bellen. Geen idee namelijk of je dit ook eenmalig kan hebben of dat als je dit 1 keer hebt dat je dat eigenlijk altijd hebt. En info inwinnen bij de dokter kan natuurlijk nooit kwaad!