wie gaat er nog meer voor een 2e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door trotsemama27, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Goedemorgen :)

De krampjes hier blijven aanhouden. Het is alleen niet zo heftig als anders en het is met vlagen. Eerst maar eens kijken hoe vandaag gaat.

@ brett, dus ook al verrekend? Ben niet de enige die niet oplet haha. Gelukkig hebben jullie wel goed geklust :D
    @ wupje, 9 wkn is wel lekker. de 1e echo. Hier doen ze dat standaard met 10 wkn. Wat ontzettend vervelend zeg van je man zijn baan. Kan me voor stellen dat jullie goed balen en dat het de sfeer minder maakt. . Hopelijk vind hij snel wat anders!!!!
    Ik heb een vast contract en werk nu 9 jaar bij Etos.
    Manlief heeft afgelopen september zijn vaste contract opgezegd bij zoijn oude werkgever. Was erg spannend ,want het betaalde supergoed ,maar hij draaide helaas 3-ploegendiensten en na 6 jaar was hij er helemaal klaar mee. Je komt niet lekker in een ritme en hij miste Mason gewoon heel veel. Nu heeft hij een 8-5 baan met een jaarcontract. Hij voelt zich stukken prrettiger en dat zie je ook echt. Helaas betaald deze baan wel minder ,maar dat hadden we er voor ove. Het is wel spannend hoor een jaarcontract ,maar goed met een vast contract heb je toch ook niet altijd zekerheid.

Zo weer een heel verhaal geworden haha. Ga me nu aankleden en zo de kleine man uit bed halen en dan werken.
    Tot vanavond!

2. Alita

Alita Niet meer actief

succes Tessa!!

3. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Tessa kan me voorstellen dat je man zich prettiger voelt bij deze situatie. 3-ploegendiensten zijn behoorlijk zwaar en zeker als je dan je kindje ook nog weinig ziet. Is er al duidelijkheid of hij bij deze werkgever kan blijven na het einde van het jaarcontract?

Brett heb je al enige symptonen / kwaaltjes?

Vannacht was bij ons weer wat nieuwe sneeuw gevallen maar gelukkig niet zoveel dat het overlast veroorzaakte zoals gisteren in de randstad. Jeetje er stond tot vannacht file op de wegen :$

Hier verder weinig nieuws, gewoon aan het werk :)

4. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Tessa, Spannend hé hihihi. Het is idd erg belangrijk dat je man het werk wat hij doet leuk vindt!! Mijn vriend vindt het ook wel moeilijk dat hij Britt weinig ziet, maar hij zou geen 9 tot 5 baan willen hebben of aan 1 plek gebonden willen zijn.

@Wupje, Echt kwaaltjes nee, wel heb ik het idee dat ik dingen sterker ruik en een trekkerig gevoel onder in mijn buik regelmatig. Maar ik probeer er ook niet op te letten omdat ik anders overal wat achter ga zoeken hihihi.

Hier zullen vandaag de matcare testen wel binnen vallen, gelukkig moet ik werken :D ;) Britt ligt nu op bed die werd vannacht wakker met een vieze broek en had daarna geen zin meer om te slapen. Zometeen haar uit bed halen voor een boterham en daarna naar schoonmoeder brengen, zodat moeders weer kan gaan werken vandaag. Dan is het weer zo Vrijdag en komt het mannetje weer thuis!!

5. mootje1983

mootje1983 Bekend lid

18 mei 2009
    578
    0
    0
    Verzorgende
    noordholland
    Hoi Hoi

Tessa: Ik heb het gevoel dat mijn man helemaal niet tegen op kijkt om weer vader te worden! lijkt hem juist leuk.
    maar joppe was ook geen moeilijk baby.
    is er nog oorzaak gevonden dat mason huilbaby was?

hoe gaat het met je klachten??

wupje: blijven nog genoeg meiden over hoor :D gelukkig wel!
    het is blijft lastig als je eerste ervaring niet echt postief is.
    zie ik bij mijn schoonzusje koopt een wipstoeltje dat je zelf niet hoef te schommelen(4 kinderen)... omdat er toch meer kinderen in huis zijn die ook recht op aandacht hebben. enige voordeel je hebt het allemaal al een keer mee gemaakt. volgens mij ben je nu een stuk zekerder.

wupje: wat een stress dat je man werkloos is doet de kinder wens ook niet ten goede! heo ging de solicitatie?

brett: dat je je banner neit op aan past... zo gek worden als er stond je kan vandaag testen en het is niet zo.
    fijn weekend met zn tweeen!! naja met zijn drieen :D

joppe blijft hoesten niezen en scheetjes laten alles tegelijk... ziet er wel grappig uit.. hij moet er zelf wel omlache...

We hebben gister telefoontje gehad, dat a.s woensdag joppe een MRI krijgt. zo blij :D

6. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Mootje het is nog even afwachten hoe de sollicitatie gegaan is, hij krijgt waarschijnlijk pas volgende week bericht.
    Hi hi Joppe die hoest , niest en scheetjes laat :D
    Kyano deed dit een keer op het aankleedkussen, eerst een flinke niesbui en toen kwam er een onprettige lucht uit zijn blote gaatje :D Leuk als je de luier moet verschonen :D

Brett lijkt me voor jou toch een heerlijke dag als je vriend weer thuiskomt! Lekker genieten dit weekend!

7. wonderteam

Hoi :)

Nou vind het nu wel heel spannend worden, ben telkens zenuwachtig als ik naar de wc ga. Er zijn gelukkig nog geen rode duivels. Ik hoop van harte dat ze wegblijven. Morgenochtend ga ik dan testen. Ook is mijn man morgen jarig ,dat zou dan wel een heel bijzonder verjaardagscadeau zijn :D
    Mason bleek vandaag 39.1 op kdv te hebben, maar hij was wel heel vrolijk. Vanmorgen had hij ook vuurrode wangen en wou niet eten. Hij mist nog 2 kiezen en ik denk dat die er aan zitten te komen.

@ wupje, In principe is het een heel snel groeiend bedrijf, dus waarschijnlijk is er over een jaar ook nog gewoon genoeg werk. hij zou dan een vast contract krijgen. Hopelijk volgende weke goed nieuws bij jullie van die sollicitatie.
    @ brett, ja dat aan 1 plek gebonden moet je idd echt liggen. Ik denk dat jou man zijn werk wel heel afwisselend is niet? Is hij internationaal chauffeur? Morgenochtend ook inhouden met de testen he :D
    @ mootje, ze vermoeden de oorzaak van Mason's huilen de bevalling. Mason bleek een sterrekijker te zijn, Ik heb hierdoor helaas 2 1/2 uur geperst. ( ze zijn er pas na 2 uur persen achtergekomen dat hij sterrekijker was ) Hierdoor heeft Mason ademnood gehad en een soort van paniekreactie. Ze denken dat dit traumatisch voor hem is geweest en hij daardoor zoveel huilde. Dus a.s. woensdag mri? Gaat hij dan onder narcose? Dus Joppe nog steeds een beetje verkouden. Hopelijk knapt hij snel op. Lachen zeg van die scheetjes he. Mason hier heeft ook altijd dikke pret :D

8. mootje1983

mootje1983 Bekend lid

18 mei 2009
    578
    0
    0
    Verzorgende
    noordholland
    Hoi hoi

Tessa: joppe was ook een sterre kijker ze hebben hem toen inwendig gedraaid... pff was wel blij dat ik een ruggeprik had uiteindeiljk.
    gelukkig wisten ze optijd dat hij sterre kijker was... maar dit kwam ook omdat de bevalling van af woensdag was begonnen en ben uiteindelijk pas zondag bevallen....
    en ook omdat hij gepoept had in het vruchtwater gingen ze van die sneetjes maken op zijn hoofd... om te zien of hij nog genoeg zuurstof in zijn bloed had...
    uiteindelijk hoe wonderbaarlijk ging het eigenlijk steeds beter met joppe :D moest anders keizersnee...... hij is uiteindelijk met een vaccuumpomp gehaald duurde te lang...ze konden het niet goed plaatsen. maar hij had daarna echt hoofdpijn... zo zielig zijn de verpleegkundige dat het niet kon.... optillen deed al pijn was heel zeilig.. 4 weken met bult op zijn hoofd gezeten.
    ik voelde me daarna bont en blauw.... alles deed zeer.. of ze me uitelkaar hadden gehaald...
    ik hoop dat het nooit meer met zn grote knip moet hoor.
    vaak als ik aan tweede kindje denk,.... denk ik weer aan die helse bevalling..... dan maar weer een maandje overslaan...
    maar toch wil je wer erg he of je het gewoon weer vergeet.

wupje en tessa: die fotos lijkenwel heel sterk veel op elkaar :D
    ahah ja lekker hoor... ze kunnen lekker stinken...

mootje

9. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo werkdag zit er weer op, hier ook een ziek meisje 39 graden koorts. Net lekker een flesje melk opgewarmd en weer snel het bedje in.

@Mootje, Banner is aangepast:D Jeetje wat heb jij ene bevalling gehad, brrrr. Die van mij was er eentje uit het boekje, ben ook thuis bevallen in 10 uurtjes tijd....

@Wupje, Ja daar kijken we altijd heel erg naar uit, lekker samen eten en de week even doornemen.

@Tessa, Ohhh hoe is het?? Zal het pas morgenvroeg lezen helaas, ik ga mijn best doen me in te houden... Enne hopelijk vieren wij weekend met zijn vieren :D :D :D

10. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    TESSA, IK =Nieuwsgierig:D:D:D

11. Kien

Kien Actief lid

7 jul 2008
    284
    0
    0
    onderwijsassistente
    Overijssel
    Ik Ook!!!!!!!! :D:D

12. Kien

Kien Actief lid

7 jul 2008
    284
    0
    0
    onderwijsassistente
    Overijssel
    #15052 Kien, 8 jan 2010
    Laatst bewerkt: 8 jan 2010
    Hey Lieve allemaal!!

Lees af en toe nog mee, maar niet altijd puf om te reageren. Kan het gelukkig deze ronde allemaal wat beter van me af zetten en ben er niet teveel mee bezig. Alhoewel het nu wel weer spannend wordt. Het zal wel niks worden deze keer.. geen kwaaltjes en afscheiding. Heb alles nog een keer teruggekeken van de vorige cyclussen en weet nu wel bijna zeker dat de eerste keer van 36 dagen een vmk is geweest. Dat ging allemaal zo anders dan de andere cyclussen..
    Maar goed, dat maakt nu niet meer zoveel uit..
    Bianc, jij schreef iets over jaloerse gevoelens he? Merk dat het hier ook wel weer opspeelt. Gisteren vertelde een collega dat ze zwanger is van nr. 2, binnen een maand.. Op de eerste hebben ze zolang moeten wachten. Ècht, ik gun het ze van harte, ben zo blij voor ze. Maar tegelijkertijd heb ik ook zoiets, ik wil ook... Had al op de helft kunnen zijn.. enz. En daar baal ik dan weer van.
    Het lijkt wel hoe langer het duurt, hoe groter de wens...
    Hoor nu door de babyfoon: mama aan...
    Hint, hint, hint...
    Sorry voor het ego berichtje.. :)
    leef met jullie mee,
    Hopelijk gauw weer positieve testen.
    Liefs!

13. wonderteam

Hoi had vanmorgen al gereagerd ,maar door de storing blijken alle berichten verloren :(

Vanmorgen getest en was negatief :(. Ongesteld ben ik nog steeds niet. Dus wacht maar ff af :D

Kom zo terug om te reageren :D

14. wonderteam

@ Mootje, Mason konden ze niet meer draaien ,hij zat muur vast in het geboortekanaal. Ik zie mijn bevalling ook echt als een helse bevalling. Ingeleid met zwangerschapsvergiftiging ,dan vervolgens 2 1/2 uur laten persen en Mason ,die op het laatst nog maar een hartslag van 20 slagen per minuut had. De knip is in de totale paniek ( ivm zijn hartstlag) verkeerd gezet en ze hebben zeker een 5 cm mijn bil ingeknipt. Uiteindelijk hebben ze me na de bevalling ook een uur moeten hechten, zowel inwendig als uitwendig. Ik ben gelukkig niet zo lang bezig geweest als jou, wat dat lijkt me ook slopend en kan me indenken dat je blij was met de ruggeprik.

Die foto's van wupje en mij lijken idd :D:D

@ brett, Hoe is het nu met Britt? Knapt ze al wat op? Veel beterschap voor haar. En heb je je nog ingehouden met testen?
    @ kien , kan me je gevoel goed voorstellen hoor! Hopelijk ook voor jou deze maand een positieve test!

15. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Tessa, Wat jammer zeg dat je test negatief was, ik heb niet getest. Morgen een vroege dienst werken en dan vind ik het wel erg vroeg om te testen 6.15.

16. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    Eigenares van reclamebureau
    in de buurt van Venl
    Goedenavond dames,

@wupje, vervelend van de baan van je man. Hopelijk vind hij snel wat nieuws en krijgen jullie het normale ritme weer terug. Mijn man en ik hebben beide een eigen bedrijf. Ik een reclamebureau, wat ik binnenkort van eenmanszaak om ga zetten naar een VOFje samen met een partner! Sinds ik mama ben, wil ik meer tijd en energie in mijn gezinnetje stoppen, zeker met onze tweede kinderwens!! ;)

@Tessa (jammer van je neg test, misschien nog hoop en even afwachten!)

@Tessa en Mootje, OOK Maartje was een sterrekijker. Ik herken heel veel in jullie verhaal, maar geloof dat mijn bevalling iets beter was. Ik heb een half uur lang mijn persweeen op moeten houden zodat het hoofdje van Maartje nog goed kon draaien, dit is gelukt en ik kon uiteindelijk persen. Maar toen zakte haar hartslag te snel en heb ik een flinke knip gekregen en was ze er snel uit! (2x persen, sorry dames!) Het duurde in totaal een uurtje of 8. (ook sorry.. ;))

Maartje heeft bijna 3 dagen lang aan een stuk gehuild, waarschijnlijk ook door de haar stress van de bevalling. Jammergenoeg slaagde mijn zeer gewenste borstvoeding niet. Had niet genoeg voeding voor haar, maar was zelf ook erg onrustig! Zal wel het totaalplaatje zijn waardoor het niet zo lekker liep in het begin. Nog een dingetje.. ik heb nu pas het gevoel (na 1,5 jaar) dat alles weer hersteld is daaronder en bijna weer net als voor de bevalling. Het blijft iets minder strak. Sorry, weet het niet anders te zeggen.. Iemand daar ook last van gehad?

Oke, ga nog even relaxen, wij mogen langzaam beginnen met het gezellig te maken. (vind klussen zo'n stom woord eigenlijk..)

Groetjes!!

17. wonderteam

Goedemorgen :)

Ben nog niet ongesteld, heb er gelukkig niet veel over nagedacht ,want mijn man was gisteren jarig en we hadden alle vrienden op bezoek. 01.30 lagen we erin en Mason sliep gelukkig tot 7.30 :D
    Vanmiddag nog alle familie op bezoek en dan hebben we het weer gehad. Als ik morgen nog niet ongi ben ,dan misschien een testje wagen. Ik heb al wel zitten rekenen, maar ik weet 100% zeker dat ik 25/26 dec mijn ei heb gehad ,want deze heb ik heel duidelijk gevoeld ,dus een laat ei kan het niet zijn.

@ brett, geniet vanavond lekker van je glaasje gluhwein :D
    @ bianc, leuk hoor allebei een eigen bedrijf, heeft toch wel een stuk meer voordelen volgens mij. Helemaal als alles ook goed gaat :) Wat betreft "down under" Hier heb ik sommige momenten nog veel last van de knip, helemaal als het wat warmer is ,dan trekt het litteken enorm. Fysiek gezien ,was ik na een jaar wel weer echt de oude.

18. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    Ben sociaal pedagogisch hulpverlener maar ben nu t
    In de buurt van Utrecht
    Dag Dames,

ook mijn getypte berichtje van gisteren is verdwenen dus hierbij nogmaals. Ik kon gisteren ook echt helemaal niet op de site komen wat frustrerend is dat dan zeg.

@ Tessa: jammer dat de test negatief was, hopelijk voor jou is het net als bij Cindy en maak je laat hcg aan, je weet maar nooit. Zolang je niet ongi bent blijf ik duimen voor je.

@ bevallen: jeetje wat een rotbevallingen hebben een aantal van jullie meegemaakt. Ik had ook geen makkelijke bevalling maar gelukkig geen sterrekijker. Mn weeën begonnen om 12 uur 's nachts en om kwart over 3 in de middag is Nathan geboren. Ik had een ruggenprik gehad maar die merkte niet goed, voelde de gewone weeën nog duidelijk maar had juist geen persweeën waardoor ik maar op gevoel moest persen. Toen was ik gek genoeg blij dat ik al een vroeggeboorte achter de rug had omdat ik daardoor wel echt wist wat ik moest doen. Ook Nathan had een sneetje in zn hoofd gekregen om te kijken of hij nog genoeg energie had maar dat had hij nog zat, dat is ook nooit meer weggegaan ;). Na de bevalling ben ik 5 keer flauwgevallen en kon ik niet meer plassen doordat de ruggenprik dus fout was gezet en ik geen gevoel meer had daar beneden. Dus ik kreeg een katheter waar ik echt niet blij mee was gelukkig mocht die er de volgende dag weer uit.
    Hebben jullie lang moeten herstellen na de bevalling? Ik heb echt zulke zware nachten gehad met zoveel soort van stress waardoor ik niet kon slapen, ben soms weleens bang dat ik dat weer ga krijgen na de bevalling maar goed dat zien we dan wel weer.

@ Wupje: vervelend dat je man zn baan kwijt is hopelijk krijg je snel goed bericht van de sollicitatie.

Fijne dag allemaal.

19. Alita

Alita Niet meer actief

@Tessa idd meid je weet maar nooit!! Zolang er geen ongi is het ook goed....maar ja je wilt nu eenmaal die positieve test hebben!!!

Pff ja mijn bevalling was ook niet ideaal maar ja voor wie wel hahaha...
    Ik begon met 23uur vliezen gebroken, in het zk vroegen ze nig zo leuk of het geen afscheiding was:$ uhh het mag dan wel de eerste bevalling zijn maar het was geen afscheiding!! Maar ik moets weer naar huis want het duurde nog wel even. NOu onderweg naar huis begonnen de weeën al heftig!! Thuis nog even geprobeerd te douchen, nou dat was niks voor mij hoor!! 2uur s`nachts weer terug want de weeën waren te heftig!! Wel na de tweede keer bellen mocht ik pas komen, belachelijk gewoon!! Ze geloofde mij gewoon niet?
    Daar aangekomen zie ik dat ik al een druk voeldde, nee dat kon niet! Na veel aandringen toch maar getoucheerd en ik had al 6cm ontsluiting. Maar ook een sterrekijker:) een half uur later maar weer op aandringen gevoeld al 8 cm..uiteindelijk heb ik 2uur lang persweeën moeten tegenhouden en op de zij moeten liggen zodat mijn dochter draaide. Nou dat was het ergste van de hele bevalling. Nog 6x opnieuw infuus moeten zetten want ivm de zwschapsvergiftiging had ik zoveel vocht dat ie er de hele tijd uitging zelfs tijdens het persen. Kreeg ik vertelt, even je wee ophouden mevrouw:$ nou na 2 uur persen maar eens de vacuüm erbij gehaald en toen uiteindelijk om 9:53 geboren!!!
    Maar toen wilde de placenta niet eruit, daar nog 1uur moeten meepersen en daarna ook 1uur gehecht!!!
    En het heeft wel een half jaar geduurd voordat die hechtingen geheeld waren....
    Maar ik zou het zo weer doen!!!!!!:D

20. Kien

Kien Actief lid

7 jul 2008
    284
    0
    0
    onderwijsassistente
    Overijssel
    Hey dames,

Wat een overeenkomsten: Hier een stukje van mijn bevallingsverhaal, van hyves geplukt en aangevuld.. (zet niet alles op hyves :D)
    Na 1 1/2 dag weeen hield ik het niet meer vol. De ontsluiting bleef steken op 5 cm en het leek de huisarts verstandig om naar het ziekenhuis te gaan voor pijnbestrijding. Daar aangekomen bleek het ook goed te zijn dat ik in het ziekenhuis moest bevallen, want nadat de vliezen gebroken waren bleek ons meisje in het vruchtwater te hebben gepoept.
    Uit eindelijk na 1,5 uur persen, twee keer een knip, een een opgebelde en afgebelde gynaecoloog was ze er.. Gelukkig zonder pomp..
    Toen ze geboren was (een klein dwarsliggertje, ze heeft de spildraai niet gemaakt) bleek dat ze het niet zo fijn heeft gehad bij mama in de buik. Ze had haar longetjes vol en bewoog in eerste instantie de armpjes niet, omdat ze er met haar schouders scheef uitgekomen was. Ze was duidelijk niet lekker. Huilen deed ze niet, alleen zielig kreunen. De kinderarts is erbij gekomen en heeft haar longen leegemaakt. Ook omdat ze in het vruchtwater had gepoept moest ze ter observatie in de couveuse. Haar zuurstof in het bloed daalde steeds, dus kreeg ze extra zuurstof. Zaterdag bleek dat de infectiewaarden in haar bloed stegen. Uit voorzorg kreeg ze een infuus toegediend met antibiotica. Dat ging niet zonder slag of stoot. Gelukkig had ze na deze dag geen extra zuurstof meer nodig en was de temperatuur in de couveuse ook gedaald. Dat was goed nieuws... Ze deed het steeds beter zelf. Uiteindelijk heeft ze nog een week in het ziekenhuis gelegen..

Achteraf heb ik het als best heftig ervaren... En een postnatale depressie aan overgehouden. Maar meer ook om dat ons meisje ook richting een huilbaby ging. Uiteindelijk na 4 maand na een chiropractor gegaan en toen ging het beter!! Ze dronk ook zo moeilijk, waarschijnlijk doordat ze in het begin, de borst, cupfeeding, sondevoeding èn de fles heeft gekregen, je zou van minder in de war raken.. en omdat haar werveltjes vastzaten..
    Iig weet ik nu beter wat ik wel en niet wil en ga ik ws bij de tweede combinatie van borst en flesvoeding geven om mezelf ook wat rust te gunnen.

@ Wie was het ook al weer?? Ik voel het litteken ook nog af en toe.. bij veranderend weer...;)

@ Tessa: Spannend!!!!! Mijn duimen draaien zich suf!

Deel Deze Pagina