wie gaat er nog meer voor een 2e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door trotsemama27, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertje27

25 apr 2008
    76
    0
    0
    Pfffff, de eerste tekenen van de menstruatie (emotioneel, lichte buikpijn) zijn beland.. Een paar dgn voor me menstruatie heb ik een moment last van een 'spontane' huilbui, ben op dat moment emotioneler prikkelbaar/chago. Maar gaat snel weer over (gelukkig maar :D ) Hebben jullie hier ook last van?
    Ik denk dat ik binnen nu en 3 dgn ongi ga worden. Waarschijnlijk een kortere cyclus, had ook een vroege eisprong. Nou, we zien weer wel.

Funny; waarom denk je dat je eileiders verstopt zitten?

Daphne; de vorige maand had ik een opruimwoede! Hoopte stiekem dat ik misschien toch nog zwanger was. Mooi niet!
    Natuurlijk hoop ik voor jou dat het een symptoon van je zwangerschap is!

2. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @ funny, ja ook hier ben ik toch wel een klein beetje bij dat dat voetbal nu zo'n beetje over is! Elke avond tot laat naar de tv staren doet het baby-maken ook geen goed ;)

hoe lang ben je al bezig, dat je denkt dat je eileiders misschien verstopt zitten?

@wondertje; dat klinkt ongunstig! die buikpijn etc... maar je weet maar nooit he...! de moed niet op geven!

@joki: beetje laat maar...knap hoor nu al lopen, kan me voorstellen dat je daar reuze trots op bent!

3. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    @Wondertje, vlak voor mijn nod heb ik altijd, maar dan ook ALTIJD last van hoofdpijn! En niet zo'n klein beetje ook, echt totdat ik ongie ben. En vaak voel ik me daarbij ook grieperig, echt alsof ik ziek word. :( Nooit leuk om ongie te worden dus (en het was al niet leuk!).
    En wat die emo's betreft, ik scheld nog net niet mijn vriend de huid vol, maar kan wel heel erg geirriteerd reageren (en dan kook ik ook echt van binnen van irritatie! :evil: ). En om de kleinste dingetjes (lief klein hondje, zielig berichtje in de krant, iets op tv) moet ik al mijn tranen bedwingen...Dus als antwoord op je vraag: JA! daar heb ik ook last van! :D :)

4. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Dag dames, mag ik me ook hier bijvoegen?
    Volgens mij ben ik hier net iets meer op mijn plek dan bij de NOD lijst, aangezien jullie allemaal voor een tweede gaan.

Wij hebben een dochter en ze is nu net 1 jaar.
    Ook wij gaan dus voor een tweede maar zijn er nog niet heel erg bewust mee bezig merk ik.
    We laten het een beetje op z'n beloop.

@Daphne, dat van die opruimwoede dat heb ik ook ineens....tja waar het van komt....misschien het weer, maar ik denk zelf ook wel een beetje dat het er mee te maken heeft dat we wel een tweede beeb willen.

@djezelf, hahah die voetbal die verspilt idd weer een maand klussen....

Verder heb ik nog niet veel terug gelezen, maar ik hoop dat ik er een beetje tussenkom.

gr patje.

5. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Wondertje27, heb ik ook last van hoor! Een week voordat ik ongesteld wordt krijg ik last van lichte buikpijn, rugpijn en vooral heel emotioneel! Voordat ik Dylan had was dat niet het geval!

djezelf, ben nu bijna 10 mnd bezig na m'n miskraam. Terwijl ik 2 x binnen een maand zwanger ben geraakt. M'n cyclus is heel regelmatig dus ik snap er weinig van. Zeg alleen tegen de huisarts dat ik iets langer bezig ben...;)

welkom Patje!

Vannacht komt m'n man weer thuis na 4 wk! En wat denk je? Denk dat m'n ei in aantocht is. Hahaha hij kan meteen aan de bak!

6. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @Funny, bedankt! Dat wordt dus een gezellig thuiskomen! ;)

7. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi meiden ik heb hier al eens erder gepost dat ik al een beetje de kriebels begin te krijgen voor een tweede. ik wil best graag een tweede kindje bij noa duurde het ruim een jaar voordat ik zwanger rakkte stel dat dat weer zo zal zijn dat is noa al 2 jaar geweest als ik zwanger zal zijn en is ze 3 als de kleine eris ik vind dat een mooie leefdtijd. mijn man wil ook graag een tweede maar durft het financieel niet aan, ik heb alles uitgerekend en wij houden 400 euro per maand over dat is toch voldoende? vinden jullie dit ook weinig?

8. wondertje27

25 apr 2008
    76
    0
    0
    De dag (10) dat ik een positief ovutest had, belde een goede kennis mij om te vertellen dat ze gedroomd had over ons. "Een tweede is op komst", zei ze "een jongetje"... (had niet verteld van ons 2e kinderwens).

Ik had haar achteraf weinig kans gegeven gezien we niet in de vruchtbare dagen hadden geklust.. Maar de afgelopen dagen, bleef ik mij emo/moe voelen.. Dus heb ik een testje gedaan vandaag..

Veeeel te vroeg getest, maar toch een 2e (lichte) streep.. Kijk maar eens in mijn album!

9. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    een klein licht streepje? ik vind het een duidelijke streep als je zo vroeg getest hebt!

10. ja ik vindt hem ook superduidelijk hoor!

11. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Welkom Patje.!

Wondertje, dat is een dikke vette streep.! Welke test heb je gebruikt.?
    Alvast een voorzichtige felicitatie van mijn kant.

Mandy, ik vind dat helemaal niet weinig.
    Misschien zal je eventueel wat in moeten leveren straks, maar ik heb dat er wel voor over.

12. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    @Wondertje, je bent gewoon hartstikke zwanger hoor! Gefeliciteerd!

13. wondertje27

25 apr 2008
    76
    0
    0
    Bedankt meiden.. hoop dat jullie ook snel een positief test in handen hebben...

Joki ik heb die van de kruidvat gekocht (2 voor 4,99 euro)

Op de site las ik dat veel meiden al positief testten met deze test, terwijl de andere testjes nog negatief aangaven. Bewijs is er..
    Zou ik eerlijk gezegd vooraf niet gedacht hebben voor zo'n prijs.

14. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Hi meiden,

Wondertje gefeliciteerd!

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest en heb een verwijsbriefje gehad voor de gyno. Ik meteen het ziekenhuis gebeld... kon pas begin sept terecht! Dus een ander ziekenhuis en daar kunnen we 18 juli terecht (een dag voor de vakantie). Nu hopen dat ik over 2 wk positief test en die hele afspraak kan annuleren..;)!

15. Bmd

Bmd Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.125
    0
    0
    Hoi allemaal..

Ook wij gaan voor een broertje/zusje..
    Dit is eigenlijk de eerste maand dat we er mee bezig zijn...Vind het wel weer spannend.. het lijkt alweer allemaal zo lang geleden..

Mijn zoontje is 3.5jaar.. zwangerschap was niet bewust maar wel meer dan welkom...

Ik ben ook eigenlijk nooit bezig geweest met zwanger worden, dus dit is dan weer nieuw voor me.. best raar haha..
    maar we zullen zien.... :)

16. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Funny, spannend hoor. Hopelijk krijg je meer duidelijkheid bij de gyn.
    Ik ga heel hard voor je duimen dat het helemaal niet nodig is..!

BMD welkom..! Inderdaad vreemd om er nu dan bewust mee bezig te zijn.
    Hopelijk ben je snel zwanger.

17. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @wondertje, dat is toch een heel erg duidelijke streep! Gefeliciteerd hoor!

@BMD, welkom hier en klets gezellig mee, ik ben er zelf ook net dus ik moet er ook nog een beetje inkomen.

@Funny, wat fijn dat je nu toch redelijk snel bij de gyn terecht kan, maar ik hoop dat je die afspraak weer kan afzeggen. :D

@Mandy, dat is toch niet weinig wat je overhoudt? Veel meer dan dat houden wij volgens mij nu niet eens over.....ik hou me er nooit zo mee bezig, we sparen een vast bedrag en ales wat aan de eind van de maand nog over is dat gaat dan ook naar de spaarrekening.

Ik zit nu in de klusdagen, maar er komt weer weinig van want er is nu net weer 2 dagen voetbal op tv.....nou ja, we zien wel.
    Gister iemand nog voetbal gezien? Ik vond het wel een leuke wedstrijd, mijn mannetje is naar mijn zwager gegaan om te kijken, want die is duitser....hij weer blij! Hij kan nu lekker de finale kijken op Mallorca, want ze gaan zondag op vakantie....gezellig! In de bierstrasse.......dat is wel erg gaaf hoor! Ben wel een beetje jaloers ;) , ach ja, wacht maar over 2 jaar worden we gewoon wereldkampioen. :whistle:

18. Bmd

Bmd Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.125
    0
    0
    pati & Joki Dank je wel :)

Nou tis hier een beetje vreemd, mijn banner staat nu wel zo maar ik heb eigenlijk heel erg mijn twijfels of het wel klopt heb het ook totaal niet bijgehouden wanneer me laatste menstruatie was... OF me banner klopt of het was een week eerder...
    :rolleyes:
    maar ik ga nog niet testen ofzo, ik hou deze banner ieder geval ff aan, over 5 dagen testen dus.. en dan zullen we het wel zien..
    moet het in het vervolg dus opschrijven ;)

ik heb idd voetbal gekeken, haast verplicht haha.. nee vind het ook wel leuk.. vond het wel een goede wedstrijd... alle favorieten lagen er al uit dus was meer een kwestie van moge de beste winnen.... :)

19. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @patje en BMD: welkom hier! en super veel succes met zwanger worden.

@ Wondertje27: uhm...als je die streep licht vind...wat moet een donkere strep bij jou dan wel niet voorstellen hahaha je bent dikke vette zwanger joh! Wat ontzettend geweldig voor jullie!

@funny: ah vandaar, ja dan snap ik dat je ff de kluts kwijt bent. Fijn dat je bij dat andere ziekenhuis sneller terecht kan! Succes

@mandy: bedoel je dan dat je 400 euro over heb voor een 2e kindje, of heb je die er al bij berekend?
    Volgens mij hoeft een tweede echt niet zo vreselijk veel meer te kosten hoor, de meeste spullen heb je al, dus grote aanschaffen hoef je niet meer te doen, je krijgt natuurlijk ook extra kinderbijslag etc

Mijn vruchtigste dagen vallen net in de dagen dat ik met mijn werk op kamp ben GRRRRRRR
    dus deze maand kan ik alvast wel de hoop op geven. Geeft niet heel erg, dan weet ik tenminste zeker dat ik op mijn vrijgezellenfeest kan drinken!?
    (geluk bij een ongelukje toch!)

20. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb dan 400 euro over daar is een tweede nog niet bijgeteld, dus daar moeten we van sparen en overige dingen van doen zoals kleding enz. ik vind het ook voldoende want je ik heb de kinderbijslag niet meegerekend die hou ik altijd apart en gebruik ik echt voor de kleine.

Deel Deze Pagina