Ervaring? Baby 8 maand groeit niet voldoende-cb curve

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanJenY, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Afgelopen week weer naar het cb geweest met mijn dochter van 8 maanden.
    De groei curve liet zien dat ze op de laatste lijn zit kwa gewicht.
    Vanaf 3 maanden gaat de lijn naar beneden ipv netjes met haar 'eigen' lijn mee.
    Vrouw van het cb zei dat als ze bij de volgende afspraak nog meer naar beneden zakt dat er wel wat moet gaan gebeuren, toen ik vroeg zoals wat zei ze dat vertelt de arts dan wel....
    Iemand die hier al ervaring mee heeft?
    En wat kunnen ze hieraan gaan doen?
    Ik geef nog borstvoeding, bijvoeding sinds 6 maanden maar dat gaat nog steeds erg moeizaam

2. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mag ik vragen wat ze nu weegt dan? Hoe gaat de bv en wat eet ze aan bijvoeding op een dag?

3. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Wat vervelend dat je zorgen hebt over de groei.....
    Als het voor jou niet goed voelt hoef je niet op het cb te wachten maar kun je zelf ook naar je huisarts gaan, evt vragen om doorverwijzing kinderarts.
    Want wil ze niet graag eten?

4. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Ze weegt nu 6600 gram, maar draagt ook nog maatje 62.
    Borstvoeding is al die tijd goed gegaan, ik heb meer teveel voeding dan te weinig.
    Bijvoeding wilt ze ongeveer 7/10 hapjes groente en aardappelen op een goede dag!!!, fruit wilt ze absoluut niet

5. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    En eet ze ook pap of een boterham?

6. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Boterham nog niet want de bijvoeding vind ze nog lastig, pureer het nog helemaal fijn want als er brokjes in zit spuugt ze het uit.
    Daarom wacht ik nog even met een broodje geven.
    Sinds het cb bezoek ben ik begonnen met pap te geven in de ochtenden, ook maar 5 hapjes gaan daarin

7. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Wilde ik net vragen inderdaad. Misschien kan je eventueel wat pap geven in de ochtend en brood 's middags. Krijgt ze nog vaak bv op een dag?

8. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Oja dat is niet zoveel nee. Mijn dochter wil ook alles gepureerd en gaat kokhalzen van stukjes maar eet wel 's middags een broodje.

9. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Weet niet zo goed wat er gebeurt als ze nog meer van de lijn afwijkt, maar als je je zorgen maakt, zou ik nog even bellen naar cb of ha.
    Mijn zoon weegt ongeveer 7,5 kilo. Dit is in vergelijking met andere jongetjes weinig, maar hij was bij de geboorte al licht en volgt wel zijn lijntje, maar toch probeer ik er wat extra's in te stoppen hihi. Hij vindt stukjes ook niet zo fijn, maar went er wel al aan en eet nu ook brood. Verder speltpap, groente met aardappel of rijst, fruit, rijstwafel of Griekse yoghurt...dat slurpt ook wel lkr weg. Hij krijgt ook nog vier flessen...het is een hongerlapje :)
    Ben ook wel benieuwd wat het cb je adviseert eigenlijk, want een keer een beetje onder de lijn is niet zo erg, maar als ze het wel opmerkelijk vinden, is het fijn als ze ook advies geven...

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou gewoon brood aan gaan bieden en zachte groenten en fruit in grote stukken die ze zelf vast kan pakken. Als ze zelf af kunnen happen, wil het vaak beter dan gepureerde prut. Stukjes in puree/prak zijn een heleboel kindjes niet zo weg van, en ik kan ze geen ongelijk geven ;)
    Ze zou nu namelijk echt wel wat meer mogen eten naast de BV, zeker als de curve dus afbuigt. Gewoon gaan proberen dus, laat je niet weerhouden iets nieuws aan te bieden als iets anders niet zo super loopt nog :)

11. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Zou ook wat meer gaan proberen ja. Crackers en geroosterd brood vond mijn jongste veel lekkerder dan zacht spul (en nog steeds, trouwens).
    Fruit misschien mengen met volle yoghurt? Of zelf appel- of perenmoes maken door het te verwarmen?

Zijn jullie zelf ook wat korter en lichter? Want in dat geval zou ik het ook niet gek vinden als je kindje wat kleiner bleef. Die van ons drinken zich helemaal vol in het eerste half jaar, dat waren echt dikke propjes. Maar wij zijn allebei (heel) lang dus opeens begonnen ze als idioten te groeien en gingen ze juist richting ondergewicht. Ik had ook liever gehad dat ze het mooi gemiddeld deden, maar bij de 3e maak ik me dus níet meer druk over zijn gewicht. Hij is gewoon hard bezig om een stoere sportheld van 2 meter te worden. :cool:

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Heb je de curve op borstvoeding.com al ingevuld?
    Die geeft wellicht wel een ietwat ander beeld.
    Kijk eens hoe je kindje het daar op doet?

13. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier krijg ik steeds te horen dat ze juist te hard groeit en ze zwaar is.
    Ze weegt nu 8,5 kilo bij 69,5 cm.

Bij borstvoeding hen je regelmatig al vanaf de 4 mnd een bv dip.
    Ze gaan dan minder hard groeien.

Bij mijn meisje begint het nu ook iets minder hard te gaan.
    Ze krijgt hier natuurlijk nog geen bijvoeding.
    Ze is er nog te jong voor.

Is je meisje wel in verhouding met haar lengte en gewicht?
    Heeft ze genoeg plas en poep luiers?
    Zit ze goed in der vel en ontwikkelt ze zich goed?
    Dan is het geen probleem .

Niet onzeker worden.
    Geen ene kind is hetzelfde.
    De een groeit nu eenmaal harder dan het andere kind.

Deel Deze Pagina