Wanneer naar huisarts met te korte LF?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Omelet, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zoek hulp.. In september ben ik gestopt met de pil. Ik heb een redelijk gelijkmatige cyclus.

Mijn ei komt op dag 16 of dag 18. Vervolgens word ik 10 of 11 dagen daarna ongesteld. Mijn luteale fase is dus 10 maar helaas meestal 9 dagen. Te kort voor een innesteling van een bevrucht eitje.
    (Ik weet dit door tempen en ovutesten)

Wie heeft dit ook en wanneer zijn jullie naar de huisarts gegaan? Is dit een reden voor een vervroegde doorwijzing naar de gyn?
    Alvast bedankt voor de reacties!

2. sabrina84

sabrina84 Lid

18 dec 2008
    34
    0
    0
    gastouder
    heey..

jah ik zou hiermee wel naar de huisarts gaan, en die zal je dan denk ik ook doorsturen naar de gyn..

mij LF bleek ook te kort te zijn en heb daarvoor clomid gekregen.. deze maand heb ik ze voor het eerst geslikt.. had gisteren mijn NOD! zou wel wat zijn als het gelijk raak is, maar goed miss dat mijn cyclus wat langer duurt door de clomid..

iig zou ik wel naar de huisarts gaan en in naar mijn mening zal hij je dan volgens mij wel doorverwijzen..

succes..

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ben zelf zwanger geraakt met een LF van 10 dagen, maar bij mij wisselde de LF heel sterk per maand. zou idd even naar je ha gaan voor de zekerheid.

4. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    mijn LF duurde ook altijd 9-10dgn, maar toch een spontane zwangerschap!

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh fijn Silkie dat het toch kan! Nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben vorige maand bij mijn huisarts geweest en die adviseerde me nog 2 tot 3 jaar te proberen voordat ze me wilde doorverwijzen naar een gyn. Zit er aan te denken een andere huisarts te nemen (had echt geen klik met deze en bij mijn huisarts wil ik me prettig voelen) en om een verwijzing te vragen.

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik zou gaan als ik jou was, het kan zijn dat hij/zij je verteld dat je moet wachten, maar als je je er niet prettig bij voelt kan je het toch gewoon proberen misschien dat er iets aan gedaan kan worden. Al die stress die wachten met zich mee brengt is ook niet goed voor een mens.

7. sabrina84

sabrina84 Lid

18 dec 2008
    34
    0
    0
    gastouder
    het is indd erg belangerijk dat je je prettig voelt bij je huisarts..

daarna vind ik 2 tot 3 jaar proberen wel erg lang hoor:( mij LF was 8-10 dgn en heb daarvoor dus nu clomid gekregen..

wel heb ik al een dochtertje van 5 jaar maar ik weet niet of mijn LF toen ook al zo kort was, ik was er toen op een andere manier mee bezig dan nu.. aangezien we nu al 2 jaar proberen.. ben ik doorverwezen en bleek ik die te korte LF te hebben..

8. Ik dacht altijd dat luteale fase van 10 tot 16 dagen "normaal" was??? Dus 10 ook??

En de huisarts die aangeeft 2, tot 3 jaar proberen is dus echt belachelijk!!!

Deel Deze Pagina