ik wordt altijd ronde de 22 / 23 van de maand ongesteld en dat duurt dan ong 5 dagen wat is nu dan mn cyclus en wanneer zijn mijn meest vruchtbare dagen kan iemand mij even helpen groetjessss
Hi Sampie, Meestal is de eisprong in het midden van de cyclus, dus bij een cyclus van 28 dagen op dag 14... Dus rond die 14e dag is je vruchtbare periode, 3 dagen ervoor en 1 dag erna als ik het goed heb. als je het zelf wilt uitrekenen (moet je niet helemaal blind vanuit gaan) kun je de calculator Wanneer ben ik vruchtbaar, bereken je vruchtbare periode met onze vruchtbaarheidscalculator - Zwangerschapspagina gebruiken. Succes!!
Begin van je menstruatie is begin van je nieuwe ronde. Gemiddeld komt 10 tot 18 dagen voor je menstruatie je ei (gem. is dit 14 dagen maar kan afwijken). In jou geval dus tussen dag 5 en 12 van je cyclus. Ik denk eerder dag 12 dan dag 5 trouwens hoor. Dan ben je vruchtbaar (om de dag klussen). Je kunt ovulatietestjes bestellen als je het zeker wilt weten, bijvoorbeeld via sensitest.nl (online).
JuJu.. volgens mij ga jij uit van een cyclus van 22-23 dagen. Maar zoals ik het lees is ze ongesteld rond de 22ste van de kalendermaand. Dus dat betekent een cyclus van een dag of 30 (?) Dus dat betekent dat je eisprong op dag 12 tot 20 valt (met meeste kans rond dag 16). Dus seks hebben op dag 12 tot 16 (gerekend vanaf de eerste dag van je menstruatie).
Als het puur berekent zou je 14 dagen voor je menstruatie je eisprong hebben (zelf even terug tellen dus) maar dat hoeft niet zo te zijn de periode. bij sommige meiden is de periode tussen eisprong en menstruatie korter en bij sommige is het langer, (vaak dus wel ong. 14 dagen, maar het kan ook 10 of 16 dagen zijn) Ze zeggen wel dat die periode elke maand even lang is maar voor mij is dat niet het geval. Als je toch regelmatig sex hebt is het niet zo nodig om daar meteen heel erg mee bezig te zijn maar als je het toch graag wil weten kun je een paar maandjes je temperatuur bij houden of ovulatie testen doen.