agressie op werk en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jasmijn24, 30 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasmijn24

Jasmijn24 Lid

3 jul 2009
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Wij zijn er nog niet helemaal uit of we echt voor een beebje willen gaan klussen. Ik vind het best spannend allemaal met name ook mijn werk. Ik werk op een groep met gedragsmoeilijke jongeren, nu is de groep over het algemeen redelijk stabiel maar er gebeurd weleens wat bijv agressie naar elkaar toe, moeilijk situaties die toch wel veel spanning met zich mee brengen. Dat speelt ook mee in mijn beslissing dat ik twijfel of we nu wel voor een beebje moeten gaan. Vanavond was er zo´n situatie, mijn hart klopte echt heel hard, kriebels in mijn buik en een onrustig zenuwachtig gevoel door een escalatie op mijn werk. Kan dit zenuwachtige/spannings gevoel erg veel kwaad tijdens een zwangerschap??? ;)

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Als jullie graag een kindje willen ga je het toch niet daar voor laten? Ik bedoel vind je die baan leuk? Is dat wat je wil blijven doen? En wil je dan misschien geen kinderen? of bedoel je dat je wil wachten?
    Veel spanning is nooit goed en ook niet tijdens een zwangerschap. Ligt er wel aan hoe erg het is (je zegt dat je groep redelijk stabiel is maar jou (stress)reactie is belangrijker dan de eigenlijke situatie) en hoe je zwangerschap verloopt. Bij hoge bloeddruk ofzo moet je misschien wel extra maatregelen nemen maar denk je dat er geen mogelijkheden zouden zijn op je werk voor jou om je indien nodig wat te ontzien?
    Ik hoop dat je er vlug uit komt en met een gerust hart voor een zwangerschap durft te gaan.

3. paultje80

paultje80 Lid

21 jan 2009
    92
    0
    0
    hoi,

op mijn vorige werk kwam ook veel agressie voor. Ik weet dat als een vrouw daar zwanger was, ze meteen van de groep werd gehaald, en b.v. tijdens de zwangerschap op een rustige groep ging werken of administratief werk oid. Misschien is dat ook een optie voor jou? Ik hoop dat je er uit komt!

groetjes Paultje

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Stress tijdens de zwangerschap is natuurlijk niet goed, maar als het niet structureel is, en het meer blijft bij af en toe een nerveus/gespannen gevoel, dan lijkt me dat dat in principe niet zoveel kwaad kan. Je kindje gaat pas later in de zwangerschap echt meekrijgen hoe jij je voelt (op het moment dat hij/zij vruchtwater begint door te slikken schijnt hij/zij te kunnen proeven hoe het met jou gaat, heb ik gelezen), dus misschien dat je tegen die tijd hebt kunnen regelen dat je uit die gespannen situaties kunt blijven...? Inderdaad door administratieve taken ofzo?
    Heb je al eens meegemaakt dat een collega zwanger was? Zo ja, hoe is dat toen gegaan?

Ik zou het in ieder geval niet omwille van je werk niet doen! Er zijn al zoveel andere zaken om rekening mee te houden: dat werk komt over het algemeen wel goed, hoor :D

5. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hoi!
    Ik heb ook met gedragsmoeilijke jongeren gewerkt. ik ben ook naar mn baas toe gestapt en heb gezegd dat we zwanger wilden worden, maar dat ik dan niet op de groep bleef! ik kan per 15 oktober ergens anders beginnen!
    maak er werk van meid, je wilt graag een kindje en dat gaat boven je werk!
    veel succes!
    Groetjes

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mijn nichtje doet thuisbegeleiding van moeilijke gezinnen en van het moment dat zij weten dat ze zwanger zijn, moeten zij stoppen met werken. Ik weet niet of er in nederland ook zo'n regel bestaat.

7. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Hoi!

Ik werk op een groep met verst. gehandicapten met ernstige gedragsproblematiek. Veel agressie daardoor, meerdere malen per dag.
    Toen ik zwanger was heb ik dit direct gemeld en ben overgeplaatst naar een andere voorziening.
    Ik zou het er zeker niet om laten en anders kun je het misschien bespreken met je leidinggevende? Vragen wat de procedure tijdens zwangerschap is? Er is in elk geval een wet voor zwangere vrouwen waarin staat dat je niet mag worden blootgesteld aan bepaalde risico's en daar valt agressie ook onder. Succes!

8. Jasmijn24

Jasmijn24 Lid

3 jul 2009
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Bedankt voor jullie reacties. De agressie op de groep tegenover begeleiders is echt nihil, het is meer de agressie onder bewoners waar je dan erg druk mee bent en wat spanning opleverd!! En ik voel me daar ook gewoon veilig. Het is echt puur de spanning die je hebt als 2 medebewoners elkaar wat aan doen, je hart gaat sneller kloppen, vreemd gevoel in je buik, je wordt wat zenuwachtig en stresserig, dat gevoel.
    Als ik me niet veilig zou voelen op de groep om dat er agressie tegenover de begeleiding is dan zou ik ook idd vragen of ik tijdelijk anders werk zou kunnen doen. Nou we moeten maar even zien bedankt voor jullie antwoorden, er is trouwens nog geen collega zwanger geweest :)

9. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Ik werk in de gehandicaptenzorg met 5 mannen met gedragsproblemen waar ook vaak agressie in voorkomt wat ook gericht kan zijn op mij... wij hebben wel besloten om voor een kindje te gaan. Mijn collega gaf aan dat als ik zeker weet dat ik zwanger ben dat ik dat zo snel mogelijk laat weten aan hun. Mocht er dan agressie voorkomen zouden ze mij uit de situatie halen... wij staan altijd met zijn tweeën dus dat is wel mogelijk... Verder denk ik dat ik maar moet zien hoe het zal gaan verlopen.

10. THbaby

THbaby Niet meer actief

als jullie voor een kindje willen gaan dan zou ik dat gewoon doen en dan moeten ze op je werk een andere oplossing zoeken. dat zijn ze gewoon verplicht.

succes

Deel Deze Pagina