Ja idd, thnx danty! Pfff waarom twijfel ik toch altijd zo om te bellen? Wil gewoon niet als een aanstelster overkomen die voor ieder wissewasje belt... Volgende keer bel ik gewoon gelijk!
Heej Engel, wanneer ga jij met vakantie??? @hier: net de kraam intake gehad. mijn hemel.. heb recht op 69 uren kraamzorg... dat is echt teveel voor ons (wij wonen heel klein, en mijn vriend heeft vrijgenomen in de eerste week).. dus we hebben voor 32 uur gekozen... ga zo weer wandelen met m'n collega in het bos...! Genietse allemaal van het lekkere weer!
@Pluus.. ik ben van mening dat je meisje ervoor gezorgd heeft dat jij op de juiste plek was meid.. en dat was in dit geval dus in het ziekenhuis! Vind echt heel sneu/jammer voor je want je wilde zo graag lekker thuis zijn! Maar achteraf gezien maar goed dat je meisje in het vruchtwater had gepoept.. Wat was je Hb? Of weet je niet? Hopelijk mag je snel naar huis met je gezinnetje en voel je je snel wat beter!! Dikke knuf! @Flier.. jah veel hé! Ik had recht op 73uur! Maar goed ook want die dagen dat ik in het ziekenhuis lag werden er wel afgehaald! Al met al heb ik mijn 73uur niet opgemaakt.. geloof dat ik (met ziekenhuis dus erbij geteld) 59uur gebruikt heb! @Engel.. idem dito hier.. dokters of vk of gyn.. bel ik niet om elk hutjemutje..! Zelfs met mijn trombosebeen liep ik al 3 dagen rond... Gelukkig dat je wel mag zwemmen enzo.. waar ga je naartoe op vakantie?! Lekker warm land? (JALOERS....!! ) @Danty... YEAAHHH meid!! binnen 2 weken heb jij ook zo'n heeeerlijk kereltje!! Hopelijk komt hij uit zichzelf van te voren.. bedoel inleiden is toch geen pretje.. maar... YES binnen 2 weken!! @hier.. Vanmorgen een elektrische kolf gehaald.. via mp gekocht.. in dezelfde stad als mijn werk.. dus dacht ga ff heen om koffie ook! Was erg gezellig! Collega's weer even gezien en lekker kunnen kletsen en complimentjes in ontvangst nemen dat Jesse zo'n geweldig mooi mannetje is! Makes my day!! Zo direct komt de buurvrouw op bezoek.. geen bal aan want echt dan krijg ik alle kwalen, doktersbezoeken en weet ik veel te horen van haar man.. en dat zij de zorg niet meer aankan enz enz... Bah... nu al geen zin in! :x Hopelijk blijft ze niet lang.. of heeft ze ditmaal eens wat ander praat... :x
Ben nu onderweg flier, maar we gaan maar een weekend hoor @ Beertje: We zijn naar t heerlijke warme america..... nederland dus haha Gewoon ff lekker een lang weekend weg Wel blij dat we gewoon voor nl hebben gekozen, mocht er toch iets gebeuren dan ben ik toch in mn eigen landje Net wel ff wat kramp gehad weer, maargoed gewoom ff im de gaten houden maar...
Danty, JEEJ! 2 weekjes! Super dat ze naar je hebben geluisterd. Engeltje, heerlijk hoor, eventjes weg. Enneh, NL is niks mis mee. Hopelijk hou je er mooi weer bij. Goed in de gaten houden hoor, die krampen.. maar komt vast goed. Hier, babykamer schiet mooi op! Muurtje gesausd, manlief heeft de andere muur gestuukt, dus het wordt al wat. Morgen de kozijnen aan de voorkant vervangen, dus weer een druk dagje te gaan. Vanav even kraamschudden bij een kereltje van 2 weken, helemaal leuk!
PLUUS.. Gefeliciteerd met je dochter Sarah.. Mooie naam! Hopelijk knap je snel op en ben je vlug op de been, laat jezelf maar flink verwennen en wij zien de foto's graag (snel) verschijnen Danty.. Goed nieuws meid !!!!
@ sita: wat fijn dat t kamertje nu opschiet! Heerlijk gevoel geeft je dat hè! M'n man zei gisteren al, er ontbreekt nog maar 1 ding! Onze beeb! Ja ik hou t goed in de gaten idd hoor... Ben wel gerustgesteld, maar is toch ook wel een beetje spannend moet ik zeggen! Maargoed t groeit vast en zeker wel weer aan, want t is echt nog veel te vroeg voor onze uk om te komen!
@Engeltje: Hahaha... toen je het had over bikini inpakken dacht ik gewoon dat je naar het buitenland zou gaan... hahahaha.. maar america is ook heel mooi!!! Veel zwemplezier....!!! @Danty: Goed nieuws meis! Weet je in ieder geval zeker dat je niet over de 40 weken heen gaat! Heerlijk voor je!!! @Beertje: Ja... pff.. 73 uur... is ook veel..! Heb idd wel vast laten leggen dat als de bevalling moeizaam gaat of het gaat niet goed met mij of het kindje dat ik dan alsnog die uren wel ga krijgen. @hier: net terug van een wandeling in het bos van 1u40min... heerlijk! ben weer helemaal bjigetankt qua energie.. nu lekker op de bank met een glas water
Flier, lekker aan de wandel geweest dus! Heerlijk! En 69 uur kraamzorg,.. sjonge! Over hoeveel dagen zou dat verdeeld zijn? Kan ik een beetje kijken wat wij doen.. Mijn man is de eerste 2 weken na de geboorte vrij, maar vind t op zich ook wel lekker dat we de eerste week echt tijd met zn 3tjes hebben.
@Sita: Bij mij zou het verdeeld worden over 8 dagen. Persoonlijk vind ik het geen prettig idee om continu iemand in huis te hebben. Wij wonen niet zo groot.. (zeg maar gerust klein).. en dan het idee dat zij mij ontbijt op bed zou brengen, het huis zou poetsen en boodschappen zou doen etc. vind ik persoonlijk overdreven (en mijn vriend ook). Ik vind het belangrijk dat ik en de baby goede zorg krijgen, vandaar dat ik gekozen heb voor de mindere uren. En mijn vriend was het hier helemaal mee eens. Anders zitten we met z'n allen ons te vervelen op de bank... nou.. dat hoeft voor mij absoluut niet... kan mezelf prima vermaken!
haha, over 8 dagen verdeeld is het ook wel onwijs veel! Paar uurtjes op een dag, oke.. vooral de nodige zorg en evt een stofzuigertje. Pfff.. zal eens aan mn vriendinnen vragen hoe zij dat toen hebben gedaan. Volgens mij werd t daar vrij snel afgebouwd naar minder uur op een dag. Enneh.. of je nu groot of klein woont, de hele dag iemand in huis hebben is mij ook te gek hoor. Wij wonen niet super klein, een eensgezinswoning (3 slaapkamers boven), maar dat word mij ook te gek! hihi!
@flier.. Weet niet hoor.. Maar denk dat het je best tegen kan vallen! Echt zoals ik het ervaren heb.. of is jou vriend ook thuis eerst? wij kwamen zondags uit ziekenhuis en mijne was alleen maandags vrij.. Rest van week weer aan het werk.. Vind het heerlijk dat de kraam er was om te helpen met badje of ook al was het om ff te praten onder der koffie! Ook zorgde zij er voor dat ik even plat ging tussen de middag.. Maar kan me inderdaad voorstellen dat als je vriend ook thuis is dat je dan niet zoveel uren hoeft! @Sita.. kraam mag blijven tot 10 dagen na de geboorte dag..! Dus je mag je uren over 10 dagen verdelen..
@Beertje: Mijn vriend is de eerste week helemaal vrij... en tijdens de rest van mijn verlof heeft hij zijn werkzaamheden zo gepland dat hij pas om 15.00u of 16.00u weg hoeft, dus overdag is hij dan grotendeels thuis. Eigenlijk best luxe vind ik!
goedemorgen meiden,.. ben alweer wakker. Gisteravond wezen kraamschudden, zo'n schattig ventje. Gek idee hoor om over een tijdje ons eigen ventje zo vast te kunnen houden! Lag na 11 uur in bed, vrij laat als de wekker om 7 uur weer gaat voor de kozijnen aan de voorkant. Werd om half 5 alweer wakker, en kon niet meer in slaap komen. Man lag te niezen en te draaien, en de kleine was ook lekker bezig, nog steeds trouwens. De hond keek me net al raar aan dat ik al beneden was.. haha! Is zelf weer onder zn dekentje gekropen en weer verder gaan slapen. Degene waar ik gister was had 49 uur kraamzorg. Dit verdeeld over 10 dagen, dan valt het wel mee. Ach, we zien wel hoor. Eerst het kraamzorggesprek maar eens afwachten over 2 weken.. dan krijg ik het aantal uur wel te horen. Pluus, hoe gaat het bij jou meis? Knap je alweer wat op? Wolkje, is het jou gelukt met de taart? En trek je het verder allemaal een beetje?
@Sita: Zozo.. jij bent er weer vroeg uit! Succes met de kozijnen! Wat betreft de kraamzorg.. ik denk dat het er met name om gaat waar je je zelf het lekkerst bij gaat voelen. En ik kan me heel goed indenken dat anderen meer uren zorg zouden willen omdat ze bijv. groter wonen, de partner moet werken, verder van de winkels wonen (ik woon er bijna middenin) etc. @hier: Vandaag komen mijn broertje en z'n vrouw gezellig BBQ-en! Heb er zin in! Zo eerst maar eens de boodschappen gaan doen!
Leuk leuk een BBQ! Wilden we hier morgen misschien doen, maar onze vrienden kunnen helaas niet en de andere zijn op vakantie. Vanavond eten mn schoonouders wel gezellig een patatje mee en zwager/schoonzus. Ben echt blij dat de kozijnen er vandaag in zitten! Enneh.. het ene kleurtje op de muur in de babykamer ziet er al top uit! Jeansblauw wacht ik nog maar even mee met erop smeren.. hihi! Vandaag alweer 28 weekjes.. gaat hard richting de 30!
@Flier.. wij wonen op zich ook niet supersuper groot hoor.. gewoon rijtjeshuis.. Maar inderdaad was bij mij vriendlief aan het werk de hele week en aangezien ik niks mag/mocht ivm keizersnee was het fijn om de hele week kraamhulp te hebben! @Sita.. zo.. lekker vroeg..! Kun je vast wennen aan de borstvoedingtijd die strakjes gaat aanbreken! Ik was 4uur tot 5 wakker en toen om 7weer ivm voeding! Daarna gelijk maar gedoucht en ben nu fris en fruitig al! Mooi ziet dat eruit joh.. die muur..! Mensen weten niet dat jullie een jochie krijgen? Ivm dat je de blauwe nog niet doet..! BTW.. volgens mij hebben we zowat allemaal dezelfde maxi-cosi.. las laatst dat veel 1 hebben met jeansblauw.. IK OOK!! Haha.... Jeans is gewoon THE BOMB! @hier.. Gister drama dag gehad.. nu lekker nachtje gehad! Jesse heeft zo last van krampjes en trekt steeds ineen als een hoopje! Zo zielig!! Gister had ie ineens een vieze broek van hier tot tokio.. echt tot aan de nek! En ik was net bij mijn werk op bezoek..! Thankgod was ik goed voorbereid weg gegaan..had alles schoon mee! Daarna bijna van 13uur tot 12uur savonds niet geslapen.. zo onrustig.. wilde het liefst al die tijd aan de tiet hangen! Maar dat wilde zijn memmie niet.... Vannacht ging het redelijk.. maar nu ligt hij weer te kreunen en steunen in de wagen! Zo zielig!! Hopelijk zijn we dit snel voorbij strakjes.. vind maar niks dat mijn mannetje zo pijn heeft en ik kan er niks aan doen!
Beertje mag je geen inflanol gebruiken..is zo fijn spul voor krampjes..dat moet je geven voor dat je de voeding geven..mijn schoonzus gebruikte het nu bij de jongste..bij de oudste ook problemen met krampjes etc..en sinds vorige ajar hebben ze inflacol en gelijk bij de jongste gebruikt nergens geen lasf van
@Danty.. Had wel drupjes voor de krampjes maar blijkbaar helpen die amper..! Ga vandaag dan Inflanol kopen! Alles om de pijn bij mijn kleine ventje weg te halen!