Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Beertje, dank je! De mensen in onze omgeving weten inderdaad niet dat het een jochie is. Wel leuk hoor, zo'n geheimpje samen!
    Ik merk sowieso dat ik s nachts vaak rond 4 uur wakker ben, dus zou me niks verbazen als onze kleine zich later ook rond 4 meldt. ;)
    Wat betreft inflanol, heb hier vaker wat goeds over gehoord/gelezen. Hoop dat het snel werkt! vervelend hoor, die krampjes. Trouwens, degene waar ik gisteren heen was op kraambezoek, dat jochie had ook zo'n hangdagje en bijna niet willen slapen. Misschien ligt het ook wel wat aan het weer, zo benauwd in 1 keer.

2. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Pluus: gefeliciteerd met je dochter!! Sarah! wat een mooie naam! hoop dat jullie snel naar huis mogen om samen te genieten!

@ indalen: het kan idd ook prima tot het laatste moment, dat heb ik ook al van meerdere mensen gehoord. maar door t verhaal van beertje ben ik wel een beetje voorzichtig... hoop dat die van mij nog lekker op de juiste manier zakt en dat ik geen keizersnee hoef! maargoed, rustig afwachten!

@ dobber: wat vervelend dat je mannetje door al die dingen een groter risico heeft op teelbalkanker. bah! niet leuk! zoals gezegd: goed in de gaten houden ook zelf allebei, dan kan je er vroeg bij zijn, mocht het gebeuren. en gelukkig is het goed te behandelen. (maar daardoor niet minder vervelend).

@Danty: wat heerlijk! Nog maar iets langer wachten dan een weekje en dan ben ook jij mama! ben je eindelijk van je vervelende zwangerschapskwaaltjes af en kun je zien waar je t allemaal voor hebt gedaan! en lekker genieten van jullie kereltje!!! heerlijk!

@engeltje: ltijd de vk bellen hoor, als je vragen hebt! daar ziujn ze voor! en 1 keer bellen is echt geen ramp, weet zeker dat er vrouwen zijn die iedere dag wel 3 keer bellen, dus ach... ;)
    veel plezier in america!

@kraamzorg: hoe komt het dat jullie allemaal zo veel krijgen? Ik krijg geloof ik gewoon t standaard: 49 uur geloof ik. Ik moet zeggen, mij lijkt het wel fijn hoor! laat haar maar lekker poetsen en aanrommelen, vind ik echt niet erg! en dikke kans dat mijn mannetje er een deel van de kraamtijd niet is of dat hij te beroerd is om iets te doen, dus dan vind ik het wel fijn dat dat soort dingen allemaal geregeld worden. en dan kan ik op mn gemak ook leren over badjes en luiers verschonen enzo":)

@ sita: leuke kleur hoor! leuk he, lekker met de babykamer rommelen! die van ons is ondertussen ook bijna af(nog wat details enzo) zal van t weekend ook foto's plaatsen als ie klaar is!

@beertje: wat sneu dat jesse zulke krampjes heeft! lijkt me niet leuk om te moeten zien als mama, dat je kindje zo veel pijn heeft! hopelijk knapt hij snel op.

@hier: we zitten even een dipje hoor... pfff! man is nu echt heel erg moe en lusteloos door de cehmo en voelt zich gewoon helemaal vervelend. Ik had gisteren een bruiloft van een goede vriendin, dus wilde graag gaan. maar bah bah... zo alleen naar een bruiloft om dezew reden.... niet leuk! en dat terwijl wij er een aantal weken geleden ook zo bij stonden. dat klopt gewoon niet en hoort niet. had ook even een moeilijk momentje toen r gedanst werd op een heel lief liedje... en iedereen vraagt dan ook de hele tijd hoe het gaat en zijn allemaal zwaar in shock door het hele gebeuren. Weet dat dat allemaal lief is bedoeld hoor, maar op dat moment zat ik er gewoon even niet op te wachten. Gelukkig hebben we wat gezamenlijke vriendinnen, dus ik heb het wel gezellig gehad.
    Merk ook wel nu dat de afgelopen week een beetje te veel is geweest. Werd vannacht wakker met heel veel rugpijn, alles doet me zeer, ook lijkt het wel alsof al mn organen vanbinnen beurs zijn ofzo. alles deed gewoon pijn. en ook mn handen zijn heel pijnlijk. ik denk dat het komt door al het kneden en rollen van de marsepein voor de taart, maar ik heb het echt nog nooit eerder gehad. nu lijkt het wel alsof ik flink spierpijn heb in mn handen en mn knokkels zoelen blauw aan. zal ook wel een hoop vocht zijn, heb vandeweek mn trouwring maar vast af gedaan, zat zo strak! ook de voetjes zijn nog steeds in varkensmodus.

dalijk naar de verjaardag van het petekindje van mn man. weer alleen! ook echt geen zin in op deze manier, maarja, t meisje vind het leuk als ik wel kom, dus ik ga uiteraard wel. Vanmiddag komt mn mams lekker helpen met opruimen en poetsen, dan is het huis lekker schoon als mannetje vanavond thuis komt en hoeven we er dan fijn niets meer aan te doen.

Maar heb dus echt even een off day hier... bleuuuuhhhh!

3. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Beertje: Als het bij mij idd een keizersnede of iets dergelijks wordt krijg ik gewoon de 69 uur! :D Arme Jesse! Hopelijk zijn de krampjes snel verdwenen! Geef jij ook druppeltjes met vitamine D en K? Had ergens gelezen dat dit zou moeten...??!?!?!!

@Sita: Als ik jou logica volg, dan slaapt mijn tuinboon straks meteen door... :D :D :D Hahahaha... Maar ik vrees dat dat niet het geval zal zijn.

@Wolkje: Jullie hebben heel wat te verduren!!! Tijd om jezelf een beetje te verwennen met iets lekkers en ga even een uurtje of 2 welverdiend genieten! Hoe is het vandaag met je vriend? Dit warme weer zal voor hem ook wel lastig zijn.. of niet? Dikke knuf!

4. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    dit waren de taarten van gisteren! de bruidstaart en een bijpassende verjaardagstaart voor het bruidsmeisje, die was jarig gisteren :)

5. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Dikke knuf voor Wolkje! Rot dat je je zo voelt en je alles ook nog eens zeer doet. Rustig aan doen meid... Wat betreft kraamzorg, ik ga ook gewoon van de standaard uren uit hoor. Kan me indenken dat het voor jullie nu wel erg prettig is om meer uren te kunnen krijgen!

Inderdaad erg leuk om met de babykamer bezig te kunnen. Volgende week kan het helemaal mooi, dus ben helemaal blij.
    Wat betreft opgezwollen handen/voeten.. mijn voeten vallen nog mee, maar ik heb mn trouwring ook maar af gelaten. Voelde toch wat strak aan.

6. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Super mooie taarten weer Wolkje! Knap gedaan!

Flier, haha! Nee dat zal wel niet dat je tuinboon lekker doorslaapt straks. :D Schijnt wel dat ze nu al een ritme kunnen hebben he.. Ben benieuwd of dat straks ook nog zo is. ;)

7. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    nog een foto van de hele opstelling gisteren en ook nog een foto van mijn eigen bruidstaart, die had ik ook nog niet gepost!

en nu lekker omkleden en in het zonnetje zitten op de verjaardag :)
    fijne dag allemaal meiden!

8. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wolkje: Wow.. mooie taarten! Mjummie!

@Sita: Nou... geloof het of niet.., maar mijn broertje sliep vanaf de EERSTE nacht door!!! (Mijn zus en ik absoluut niet hoor!) Dus ik blijf hoop houden :D

9. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Sarah!! ♥

Hoop dat je er snel van kan gaan genieten Pluus...

Liefs jufaman81

10. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Goede morgen meiden!

Beertje, vervelend he die krampjes? Liza kon daar ook heel veel last van hebben. Dat is nu gelukkig een heel stuk minder. Ik gaf haar ook wel eens Infacol druppels, dat leek inderdaad wel iets te helpen, maar lang niet altijd. En ik had ook de indruk dat ze er af en toe wat misselijk van werd.

Wolkje, dikke knuffel voor jou. Is niet mals wat jullie overkomt! En doe het maar even rustig aan en zorg ook goed voor jezelf. Het is niet voor niets dat je lijf nu een beetje tegen begint te stribbelen he. En die taarten...wow! Ziet er echt prachtig uit hoor!

Danty, goed nieuws voor jou! Wat een fijn idee dat je niet zo lang meer hoeft te wachten. Jeetje, het is nu ineens een explosie van kindjes hier!

Dobber, wat een naar bericht van je man. Pff...zul je ook wel even moeten verwerken. Ook voor jou een dikke knuff!

Sita, kamertje wordt moooooooi! Leuk om te zien hoe je ermee bezig bent, je enthousiasme spat van het scherm!

Engeltje, idd...gewoon die vk bellen hoor als je vragen hebt of iets niet vertrouwt. Daar zijn ze voor.

Kraamzorg: wij hadde nog recht op verlengde kraamzorg. Ik geloof dat wij nog recht hadden op een dag of vier. En ik vond het vooral ook doodvermoeiend! Hadden we er net drie weken ziekenhuis op zitten, continu mensen om ons heen en mensen die zich met Liza bemoeiden...kregen we dat nu thuis ook nog! Ik was blij dat het achter de rug was, de laatste dag hebben we dr eerder weggestuurd. Bij een evetuele tweede kind, zou ik hier wel over nadenken. Ik vind het maar niks zo'n vreemd mens in je huis die dan ook nog je vuile was wegwerkt en het strijkt en andere huishoudelijke dingen doet. Ik vind dat heel erg intiem, merkte ik toen en vond het eigenlijk eerder vervelend dan fijn dat iemand deze klusjes deed.

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Jeej! Kozijnen voor zitten er ook in. Zo nog het glas erin en alles afwerken. Maandag de isolatieplaten voor en dan zijn we weer een stuk verder.

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier ook een berichtje vanuit t zonnige america! ;)

@ wolkje: wat vervelend dat je mannetje zich nu zo rot voelt, hopelijk knapt hij snel een beetje op en jijnatuurlijk ook! Dat beurse gevoel van t taarten maken herken ik wel, vooral als je veel met die witte roller moet uitrollen, maar t resultaat mag er wezen hoor, prachtige taarten meis!
    Nu ff lekker rustig aan doen meis!

@ beertje: Infacol werkt bij de meeste kindjes idd vaak beter als de druppeltjes van vsm, echt het proberen waard! Het is wel wat slijmerig spul en je moet t echt in hele kleine teugjes geven, want anders spugen ze het idd weer snel uit. Weet niet hoe je het altijd doet na de fles, gelijk een boertje of eerst even half overeind, maar ik zou het laatste adviseren zo een minuut of 10 en dan daarna t boertje... succes ermee meis!

@ sita: fijn dat t kamertje zo mooi wordt meis! Ben benieuwd naar t eindresultaat!:D

Hier gaat alles zn gangetje, wel slecht geslapen en de kids van mn nichtje waren ook lekker vroeg wakker, dus lig nu ff languit op bed!
    Vanmorgen heerlijk met zn allen gezwommen en vanavond gaan we ook bbqen. Onze uk houdt zich wel nog steeds erg rustig, voel hem wel af en toe, maar ben er toch niet helemaal gerust op. Ik houd t dit weekend ff goed in de gaten en anders bel ik toch maandag de vk nog ff op...

13. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heej meiden,

Weer even snel een berichtje van mij! Ik probeer hier en daar af en toe wel wat bij te lezen maar mijn concentratie is echt 0 komma 0 dus tja... weet niet zo veel meer!

Allereerst Wolkje, dikke knuffel van jou! Wat ben je een sterke meid en het is heel normaal dat je ervan baalt!

De korte versie:
    Ik was dus 's nachts begonnen met weeen. 's ochtens om een uurtje of 7 is de vk geweest. Toen had ik 2 cm ontsluiting. Ze zou om 11 uur weer komen. Toen had ik 3 geloof ik (weet het niet meer zeker uit mijn hoofd). De weeen werden toen wel wat pijnlijker maar nog heel goed te doen. Ze moesten van de vk nog wel een stuk heftiger worden!
    Om 2 uur is ze geweest en toen had ik 4 cm. Ze heeft toen mijn vliezen gebroken. Hier was in gepoept maar de vk twijfelde. Ik had de stagiare vk (schat van een meid) dus ze heeft de vk gebeld en die is komen kijken. Het was inderdaad dus toen moesten we naar het ziekenhuis. Even baalde ik maar ik was zelfstandig begonnen dus vond het geen ramp.
    Ik vroeg hoe het verder zou gaan en of ze mee kon. Omdat de stagiaire, stagiare is mocht ze mee. Ze zou niets doen behalve gewoon aanwezig zijn. Dit vond ik echt SUPER!! Was er erg blij mee.
    Eenmaal in het ziekenhuis was het even erg irritant. Ze zaten continue aan me te plukken tijdens de weeen en vragen te stellen. Erg vervelend vond ik dat.
    Toen ze daarmee klaar waren heb ik toch maar om pijnstilling gevraagd omdat ik met mijn zwakke rug en mijn operatie de weeen in mijn rug niet opgevangen kreeg. Ik had toen 5 cm ontsluiting. Ik mocht kiezen tussen een ruggeprik en dat andere (remifentanil of zo iets??) ik heb voor dat laatste gekozen. Ze gingen toch een infuusprikken voor weeen opwekkers bij te geven omdat ze ze niet heftig genoeg vonden. Tijdens een wee gingen ze me prikken. In eerste instantie zat die niet goed dus eruit en in mij hand, wederom tijdens een wee. Maar goed dat hadden we weer doorstaan!
    Rond half 7 kreeg ik perdrang maar ik mocht nog niet persen. Dit was erg moeilijk en rond half 8 kon ik echt niet meer. Ik had toen volledige ontsluiting en het mocht maar goed, toen wist ik niet hoe. Ik kon niet goed omschakelen van puffen naar persen was erg raar om te doen maar uiteindelijk is ze in 3 keer persen geboren. Ik heb tussen de laatste 2 haar hoofdje nog gevoeld van onderen. Was een vreemde gewaarwording. Mijn man heeft haar samen met de vk aangepakt en op mijn borst gelegd om 19.44. Ik had het in eerste instantie niet door dat ze er al was en was erg verbaasd dat ze er al lag maar wat was ze MOOI! Ze begon gelijk te huilen en geluidjes te maken! Heerlijk geluid!!Ik kreeg een spuit voor de placenta en deze kwam vrijwel gelijk. Ze heeft deze laten zien en was erg bijzonder! Hij had wel 2 delen wat wat afwijkend was maar wat het betekend weet ik eerlijk gezegd niet, nog gevraagd (denk er nu ook pas weer aan eerlijk gezegd)
    Toen was het ineens stress bij de vk en het verplegend personeel. Binnen 5 minuten stonden er 7 mensen aan mijn bed.
    Ik bleek enorm te bloeden en ze twijfelde of ik een totaal ruptuur had. Ze hebben uit eindelijk 2 keer op het punt gestaan om mij naar ok te brengen. 1 keer voor de totaal ruptuur maar dit was gelukkig toch niet en 1 keer vanwege het bloedverlies. Ik heb bijna 2 liter verloren maar ik was erg bij, heb alles heel bewust mee gemaakt. Ik stelde steeds vragen maar zij hadden stress waardoor ze niets zeiden, en ik maar vragen haha!
    Uiteindelijk hebben ze bijna 1 1/2 uur mijn baarmoeder staan te masseren en toen ging het beter en werd het vloeien minder.
    Toen kreeg Sarah pas haar controles en hebben we familie gebeld.
    Mijn ouders waren er als eerste, wat was dat fijn om te zien!
    Mijn zus, zwager en mijn nichtjes zijn nog geweest. Vervolgens ook mijn schoonzus, zwager, nichtje en neefje. Mijn schoonouders moesten van ver komen dus voor zij er waren hebben ze mij eerst gewassen op bed. Daarna kwamen mijn schoonouders. Mooie momenten allemaal!

Om 24 uur waren we zo ver om naar de kraamafdeling te gaan en daar gingen we. Ze waren erg verbaasd hoe goed ik me voelde maar dat was te verklaren want ik had ondanks de 2 liter nog een hb van 8!
    Om 1 uur is mijn man naar huis gegaan, die was bekaf!
    Sarah heeft heel de nacht lekker bij mij gelegen en het was heerlijk! Maar mevrouw was niet moe! Die is zo'n beetje de hele nacht wakker gebleven. Ik had wel geslapen! Ze hebben haar regelmatig aan proberen te leggen en mijn ene borst lukte al redelijk maar de andere was erg lastig. Mijn tepel was ingetrokken.
    Uiteindelijk is de lactatieverpleegkundige gisteren nog geweest en die heeft wat tips gegeven.

Gisteren eind van de middag vroeg ik of ik al naar huis mocht toen ik voor het eerst uit bed was en van mijn 2 infusen en catheter verlost was. Ze hadden daar nog niet over gesproken met de arts en ze zouden het even aankijken hoe ik het zou doen. Maar ik voelde me nog steeds heel goed dus binnen een kwartier liep ik al rond op de gang om mijn benen te strekken. Hier waren ze wederom verbaasd over dus ik mocht naar huis als er kraamzorg zou komen en als ik geplast zou hebben.
    Uiteindelijk zag de verpleging dat het ons heel goed af ging en we mochten zelfs zonder kraamhulp naar huis als dat niet meer zou gaan.
    Uiteindelijk om half 6 geplast, 6 uur nog een voeding gegeven en om half 7 naar huis.
    Mijn man was net even naar huis geweest om te eten en die had mijn andere zus die aan de andere kant van ned woont mee genomen. Ze was die middag met de kinderen met de trein gekomen zodat ze er toch iets eerder zou zijn.
    Wederom een mooi moment!

7 uur waren we thuis! Heerlijk!
    Mijn andere nichtje en neefje zijn nog geweest, mijn zwager en nog 2 vrienden waarvan de ene ook uitgerekent is...
    Toen was ik op!

Het gaat hier dus erg goed maar Saartje is al behoorlijk afgevallen. Ik moet dus eerst beide borsten voeden, vervolgens kolven om het beter op gang te krijgen en daarna nog bijvoeding geven. Mjn man doet dit laatste zodat ik de boel nog een beetje op kan ruimen.

We zijn dus erg druk! Ze moet om de 3 uur eten dan ben ik zo'n anderhalf tot 2 uur bezig met kolven en bijvoeden er bij en alles en dan 1 uurtje even rust en dan kunnen we weer...

Maar goed, dat hebben we allemaal voor ons meisje over!!

Ik merk dat het toch een heel verhaal geworden is... Haha maar ga nu weer voeden dus stop nu echt! :)

14. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Nog even heel snel 1 foto in mijn fotoalbum gezet...

15. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Pluus: mooi verhaal! En wat een mooi meisje! Helemaal leuk!!!
    Fijn dat je je zo goed voelt!

Thanx voor alle reacties meiden, doet me goed. Zaten gewoon echt even in een dipje gisteren en vandaag. Vanmorgen ben ik naarden verjaardag geweest. daarna was ik zo kapot, lag voor pampus op de bank, te wachten totmn moeder zou komen, die zou wat helpen opruimen. Als verrassing had ze m'n tante meegenomen (woont 1,5 uur hier vandaan) die ook mee kwam helpen! Super leuk! Met Z'n drietjes zijn we dus het huis door gevlogen en in 2 uurtjes was alles gedaan wat ik graag gedaan wilde hebben maar al
    Twee weken niet aan toe kwam. Heerlijk!!! Zo fijn! En ook nog eens super gezellig, dat had ik echt nodig! Voelde me dus echt een stuk beter en heb om 8 uur m'n schatje opgehaald uit t ziekenhuis en ook hij was weer wat vrolijker vandaag. Lekker frietjes gegeten en nog een bij t feestvarken geweest om nog n kadootje te brengen en nu heerlijk voor pampus samen. In een schoon huis :)

Helemaal lekker!

Fijne avond dames!

16. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus, wat een geweldig mooi verhaal om te lezen, ondanks het bloedverlies! Echt super om te lezen dat het weer goed gaat met je en jullie lekker thuis zijn. En wat een dotje is Sarah!! Om op te vreten, hihi! Heerlijk!

Wolkje, fijn dat het weer wat beter gaat met je! Geniet lekker van je mannetje, baby in de buik en je schone huis. ;)

Hier, kozijnen/dubbel glas zit erin. Maandag nog isoleren dus nog genoeg te doen en daarna alles nog afwerken. We liggen nu allebei onderuit gezakt met de beentjes omhoog. De knolletjes zijn op, dus ik duik zo mn bedje in. :)
    Slaap lekker allemaal!

17. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Wolkje, hoe is het vandaag meis! Fijn dat je moeder en je tante kwamen om samen te poetsen! Van een schoon huis kun je op zo’n moment waarschijnlijk heel erg genieten!!
    Hoe is het met je man? Kwam geloof ik wel iets tegen dat hij erg last heeft van de chemo of heb ik dat mis? Hoelang moet hij nu in het ziekenhuis blijven? (waarschijnlijk heb je dat al verteld maar dat is me ontgaan). Hopelijk kunnen jullie snel weer samen zijn en weer wat meer rust pakken samen!!!

Denk goed aan jezelf meis!!

@ Sita, en lekker geslapen meid? Wat hebben jullie hard gewerkt joh! Denk je wel goed aan je rust? Jou rug moet nog even mee he, en daar heb je al zo gemakkelijk last van!

@ Hier, wat is Saartje toch een SCHATJE!! Echt een heerlijk en lief meisje! Ben echt zo enorm aan het genieten! De voeding is wel enorm afzien! Ze is meer dan 10% afgevallen dus ze moet bij gevoed worden. Vannacht zo aan het afzien geweest. De borstvoeding begint nu pas vandaag een beetje op gang te komen en Sarah was vannacht heel erg moe dus ik kreeg haar niet wakker en kreeg haar niet aangelegd. Was erg vervelend en ik baalde echt enorm! Nu vandaag heeft de kraamhulp me gelijk een nieuwe houding aangeleerd en sindsdien gaat het een heel stuk beter. Erg fijn!
    Mijn man zat er gisteren enorm doorheen en zijn hele lijf deed pijn. De spanning kwam eruit en zijn hernia doet daar geen goeds aan. Hij heeft dus vannacht bijna heel de nacht geslapen zodat hij bij kon tanken. Ik zit toch nog vol hormonen dus ik kon het wel even aan maar toen dat voeden niet lukte, ik hem te hulp vroeg en hij zo enorm veel pijn had dat hij amper kon lopen… nou wat voelde ik me toen K*T!
    Heb dat net lekker met de kraamhulp kunnen bespreken en ze vond dat ik veel te lang door ben gegaan met het proberen te voeden. Ook mag ik nu gaan voeden op het moment dat ze stop en dan 3 uur later. Heb dus echt 3 uur om te rusten tussen door!! Wat is dat FIJN!!!!
    Vannacht was het nl steeds maar een uur ertussen. Maar ondanks dat het voeden niet lukte was het wel zo lekker om Sarah bij me te hebben! Ik ben ECHT verliefd!!!
    Manlief zegt steeds… alle andere papa’s hebben gelogen. Zij hebben niet het mooiste kindje, die hebben wij! Zo leuk en lief om te horen!!

Maar goed, we hebben het al heel vaak gehad over de pakjes dat het lastig kiezen is qua maat etc! Onze dame is toch een flinke dame, nou ja was toch een flinke dame want ze is echt wel een stukkie dunner nu en ze is 48 cm! Ze past maatje 50 perfect! Ze oogt heel lang maar dat valt dus toch wel mee! Ik zou dus gewoon maatje 50 een paar setjes in huis halen meiden! En een paar 56 waarvan het niet raar staat als je de mauwen omslaat! Ideaal!!

En wat betreft de kraamhulp… ik vind het heerlijk om haar in huis te hebben! We hoeven ons gewoon nergens zorgen om te maken en ze heeft net zelfs mijn kolven vast zitten houden zodat ik kon gaan eten en snel naar bed kon. Ze mag tot donderdag blijven.
    Het is ook gewoon even lekker om een praatje te hebben met de kraamhulp. Gewoon lekker vertellen over je bezigheden en al die dingen. Ik vind het echt heerlijk dat ze er zijn en het is erg lekker dat al je was weggewerkt wordt, je bed lekker opgedekt, je badkamer gepoetst en alles. Dus meiden, sla het niet gelijk af als je veel uur kan, overleg dat als je meer uur toch wilt dat dat alsnog kan! Wie weet genieten jullie er ook wel van!

Ik ga nu lekker rusten en even bij tanken! Tot snel weer meiden!

18. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Pluus, wat geweldig om te lezen hoe je van Sarah geniet! Na al dat harde werken heb je dat ook meer dan verdiend hoor. Ik ben nog iedere dag verbaasd dat ik zo'n mooi meisje heb weten te kleien en dat ik gewoon een bevalling achter de rug heb, iets wat ik eerder nooit voor mogelijk hield. Ik vind het zo'n wonder! Jammer dat het voeden zo afzien was vannacht. Het kan je inderdaad flink opbreken als dat tijdens de nachtvoeding niet helemaal soepel verloopt. Fijn dat de kraamhulp je wel wat tips en trucs heeft kunnen geven hoor. Hopelijk gaat het de komende nacht al wat beter. Wat dat betreft heb ik echt heel erg veel geluk gehad met het voeden, nooit problemen gehad en verliep van het begin af aan eigenlijk perfect. Als ik zo om heen hoor en lees, dan is dit niet vanzelfsprekend. Maar ik wilde in de eerste instantie niet eens borstvoeding geven, dus stond er toen ik er mee begon heel open en heel luchtig in. En nu geef ik al drie maanden borstvoeding! Nog een verwondering. Maar bij een eventuele tweede weet ik niet of ik dit nogmaals doe hoor. Liza had het gewoon echt nodig bij haar start, ze was zo klein, zo teer en zooooow vroeg. Liza was bij haar geboorte, of in ieder geval toen ze vier weken was, 47,5 cm. Dus nog een halve cm kleiner dan jouw meisje (met 4 weken)! En maatje 44 was haar nog te groot. Zegt jou nu wel iets over hoe klein ze toen was denk ik. Ook super dat je echt wat aan de kraamhulp hebt. Ik vond dr destijds alleen maar in de weg lopen. Nou had ik natuurlijk ook nog een week in het ziekenhuis gelegen en moest Liza daarna nog twee weken blijven. Hoewel ik nog volop kraamvrouw was, deed ik alles vanaf dag 1 al weer helemaal zelf. Een uur na de bevalling stond ik al zelfstandig te douchen. Dus ja, wat is het na drie weken nog waard, ook als je zelf eigenlijk helemaal geen verzorging meer nodig hebt en het meeste hadden we in het ziekenhuis al gezien, geleerd en gedaan. Dus meid, neem het er lekker van! Wel verdrietig dat de hernia van je man nu op begint te spelen joh. Niet leuk! En die opmerking van je mannetje, lief! Grappig, zulke dingen zeggen wij ook steeds tegen elkaar. En ik zeg vaak tegen mijn vriend dat ik niet langer meer het mooiste meisje van de wereld ben, maar Liza. En dat ik mijn plek graag aan haar afsta hihi! In het kader van, dat mijn vriend mij zo noemt, niet dat ik dat nou van mezelf vind ofzo! Dat, dat even duidelijk is ;)

Verder is het maar tam vandaag op het forum. Dus dan zal ik maar even wat aan keuvelen hier. Ik heb een nieuwe mobiel, joepie! Een Samsung Galaxy 2 white. Hele mond vol en ik weet ook niet of ik het goed heb hoor. Dit zijn klusjes die mijn vriend namelijk altijd voor me opknapt. Hij bevalt in ieder geval erg goed en is een stuk sneller dan mijn oude mobiel. Verder leek het er vorige week even op of ik ongesteld ging worden, maar het is bij dat ene incident gebleven. Gelukkig! Dus er is nog hoop haha. Verder gaat het steeds beter met mijn vriend en is het vaker wel gezellig dan niet. We praten zelfs weer over de toekomst en gaan er lekker op uit met zijn drietjes. De depressie is nog niet over, maar het gaat de goede kant op. Mijn vriend twijfelt nu toch om de koop van de nieuwe woning toch wel door te laten gaan. Op zich heel erg positief, want dat laat zien dat hij verder kan kijken dan vandaag en morgen. We hebben het zelfs al over een tweede kindje gehad en daar een planning bij gemaakt. Dus dat is echt helemaal top! Voor zover dat natuurlijk te plannen valt. Ik ga er ook deze keer weer van uit dat het niet in een keer raak zal zijn. Ik vind het zo spannend om het daar over te hebben! Enerzijds kijk ik er enorm naar uit, anderzijds staat de bevalling van Liza me nog vers in het geheugen gegrifd en wat daar aan vooraf ging. En ik vraag me af hoe het een volgende zwangerschap zal gaan met het oog op die streptokok bacterie. Ik moet er toch niet aan denken dat mijn vliezen weer met 32 weken breken! Zal er een beleid zijn om dit te voorkomen? Allemaal vragen en meimeringen die hier dan ook weer bij komen kijken. Maar ook vragen en meimeringen die voorlopig nog even in de koelkast kunnen, omdat we er voorlopig nog even niet voor gaan. Is van latere zorg. En toch houdt het me bezig. Verder heb ik vandaag mijn leidinggevende gemaild en haar op de hoogte gesteld van de situatie en dat ik er als een berg tegen op zie om weer aan de slag te gaan en dat ik denk dat dit momenteel even teveel voor me is, omdat het water me ondanks mijn verlof aan de tanden staat. Ik heb een gesprek aangevraagd zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.

Nou...weer een heel verhaal!

19. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus: Wat heerlijk dat je zo van jouw Sarah geniet! Het lijkt me wel schrikken als zo'n kleintje 10% is afgevallen! Hopelijk neemt haar eetlust/drinklust toe en komt ze snel weer wat aan. Bedankt voor de tip over de kledingmaatjes! Zal toch iets in maatje 50 gaan halen.
    Hopelijk voelt je vriend zich ook snel wat beter. Rugpijn is echt zo vervelend! Geniet maar lekker samen van jullie prachtige dochter!!!! (Wat een heerlijke foto van haar heb je in je album!)

@Liz: Een nieuwe mobiel... altijd leuk!!! En die samsungs vind ik errug mooi! Fijn dat je vriend weer wat aan de betere hand is.... en al praten over een tweede kindje... wow! ;) Mag ik vragen of dat al op korte termijn zal zijn??? Leuk joh! :)

@hier: Vanmiddag met m'n vriend een stukje gefietst en nu lekker de tour de france aan het kijken. Verder lekker aan het knutselen met babykaartjes online... Erg leuk om te doen! Ben zo heerlijk uitgerust dit weekend! Ben klaar voor een nieuwe werkweek :D

20. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus, heftig zo'n nacht! Gelukkig heeft de kraamverzorgster je wat bruikbare tips gegeven. Zelf word ik steeds nieuwsgieriger naar ons mannetje. Enneh, ik was inderdaad van plan nog iets in maat 50 bij te halen. Heb nu 1 pakje, dus een beetje weinig.

Liz, fijn dat het weer wat beter gaat bij jullie en hij weer over de toekomst kan praten/nadenken, erg belangrijk! Ook super dat jullie het over een 2de kindje kunnen hebben, goed hoor! Ben benieuwd hoe je gesprek met je leidinggevende gaat verlopen.. hoop dat jullie er samen goed uit komen.

Flier, heerlijk zo'n dagje!

Hier, beetje moe in mn lijf, dus vandaag een rustdagje. Morgen weer bezig met isoleren, en hoop dat we morgenavond in elk geval het ledikantje in elkaar kunnen zetten. Die muur is al klaar.. ;)

Deel Deze Pagina