Flier, ik ben ook erg tevreden met die Samsung. Had hiervoor een HTC, ook een leuk apparaat...was alleen erruuug traag aan t worden. Natuurlijk mag je vragen op welke termijn wij voor een tweede gaan. Als het aan ons ligt, dan gaan we 't volgend jaar augustus wederom proberen. Dan is Liza bijna 1,5 jaar en is de meeste onrust voor wat betreft die nieuwe woning ook achter de rug. Als het zwanger worden dan voorspoedig verloopt, dan is Liza een kleine 2,5 jaar als haar broertje of zusje geboren wordt. Maar goed, het kan ook zomaar een half jaar langer duren natuurlijk. En dat is ook prima! En...dan heb ik weer verlof rond deze tijd hihi. Vind ik toch wel een mooie periode van het jaar. En hopelijk lukt het me dan wel om tot mei te wachten met bevallen! Of weet ik veel wanneer ik dan uitgerekend zal zijn, dat blijft natuurlijk nog maar de vraag. Maar in ieder geval zo omstreeks die tijd, als het ons gegund is...ik blijf er voorzichtig mee. Wat gek om het daar nu al zo over te hebben zeg...want moet er nu toch echt nog eventjes niet aan denken Jij bent erg sportief geweest met de fiets. Mijn vriend die was er iedere keer als ik op de fiets stapte erg huiverig voor. Die vond het maar niks dat ik dat deed! En heerlijk dat je zo uitgerust bent. Sita, ja..ik hoop ook dat we er samen uit gaan komen. We zullen het zien. Ik vind het in ieder geval belangrijk op tijd kenbaar te maken wat er heeft gespeeld en wat er nog steeds gaande is. Sowieso ben ik bezig met het vinden van een andere baan en dat wil ik dan waarschijnlijk ook ter sprake brengen. Ik weet gewoon dat ik daar klaar ben, ik ben gewoon niet meer happy met die baan. Dus, time to move on! Goed dat je luistert naar je lijf en even een rustdagje neemt. Zo te lezen hebben jullie morgen weer een drukke dag voor de boeg, dus neem t er maar even van. Nu we het toch over 2e kindjes hebben. Hebben jullie daar al ideeën en/ of plannen over meiden?
2de kindje, denk dat wij ongeveer 2 jaar ertussen zouden willen hebben. Zelf scheelt het met mijn broer/zus 5 en 7 jaar, ik vind dat echt teveel. Puur om de andere leefwereld waar de kinderen dan in zitten. Mn man en zijn broer schelen 2 jaar, maar waren ook altijd elkaars beste vrienden. hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk, maar ongeveer 2 a 2,5 jaar ertussen lijkt me top.
Sita, ja..ben t met je eens! Ik scheel 2 jaar en 2 maanden met mijn broer en dat is precies goed. Hij heeft nu ook 2 kindjes, zo leuk dat onze kinderen dan straks met elkaar kunnen spelen enzo! Nou gezellig, kunnen we volgend jaar rond bijna deze tijd weer met zijn allen zwanger worden haha Als alles volgens plan verloopt, zouden Liza en haar broertje of zusje dan zo'n 2 jaar en een beetje schelen.
@Liz: Altijd leuk zo'n speeltje als telefoon... Ik was niet op mijn racefiets hoor! Dat zou ik echt niet meer durven nu..., maar op mijn gewone fiets is geen probleem... Tja.. een tweede... ik zou dolgraag 3 kids willen.., maar mijn vriend wil er maar 1... dus ik ben nog in onderhandeling... eerst sowieso maar eens zien hoe het allemaal zal gaan met deze tuinboon. Maar als er een tweede komt, dan zou ik denk ik hetzelfde termijn er tussen willen hebben als jij en Sita... ongeveer 2-2,5 jaar.... We zullen zien!
Flier, ja..stiekem idd wel leuk zo'n nieuwe phone! Ik wilde in de eerste instantie ook maar 1 kind. Maar mijn vriend wil er wel heel graag twee en ik vind het voor Liza ook wel erg leuk als ze een broertje of zusje krijgt. Dus mijn vriend is het gelukt om mij om te krijgen Ik heb ook heel veel plezier van mijn broer(tje) en blij dat we elkaar hebben. Ik merk ook wel dat ik heel erg de drang heb om bij een volgende zwangerschap meer te genieten en er bewuster in te gaan. Nou dacht ik al dat ik dat deed. Maar omdat alles nieuw was en ik gewoon niet wist wat me te wachten stond, was dat vaak best moeilijk. Nu weet ik wel wat een zwangerschap inhoudt en denk ik dat het veel relaxter kan ondergaan. Die eerste 12 tot 20 weken was ik zo gestrest, ik maakte me zoooow druk. Dat zal ik een volgende keer niet eens meer zo willen. En daarnaast hoop ik heel erg dat het me gegeven is om de volgende zwangerschap helemaal uit de dragen en dat ik wel de kraamtijd krijg waar ik zo naar verlang. Fiets: Nou..ik bedoelde ook een gewone fiets hihi. Ik ben ook een echte fiets-miep! Als t even kan, dan ga ik lekker op de fiets overal naar toe. Regelmatig ging ik op mijn fiets naar het werk als ik vroege dienst had, was bijna een uur fietsen. Maar dat was op een gegeven moment niet meer te doen toen ik zwanger was. Brug op, brug af, helling op, helling af. En mijn vriend die verbood het me op een gegeven moment zelfs bijna haha!
Oh, was jij echt zo gestresst tussen de 12 en 20 weken??? Na 12 weken had ik zoiets van... 'Komt allemaal wel goed'. Maar goed.., dan kan ik me wel indenken dat als je je heel druk maakt, je er minder van kunt genieten. Ik fiets naar werk de 'beroemde' heuvels op... en terug is grotendeels naar beneden... En het is ongeveer een half uur.. dus dat valt mee. Overigens.. de enige stress die ik nu heb.. is dat ik vrijdag 2 teken uit het bos heb meegenomen.. die zaten blijkbaar op mijn spijkerbroek.. en toen ik die zaterdag weer aandeed hebben ze een poging gedaan om in mijn bovenbeen te komen. Ik zag ze heel toevallig toen ik naar het toilet ging.. en heb ze er geloof ik wel heel uitgekregen... Nu moet ik dus de komende weken die plekjes in de gaten houden om te zien of er toch geen kringen om heen komen... Heb ook maar niet gegoogeled wat de evt. complicaties voor het ongeboren kind zouden kunnen zijn.
Ja, Flier..ik vond t echt dood eng en was er van overtuigd dat er iets mis was. Pas na de 20 weken had ik wat vertrouwen en rust. Ik had continu t scenario van mn nicht in mn hoofd. Die kreeg met 12 en 20 weken geen goed bericht. Kindje bleek een slokdarm afwijking te hebben. Bij de geboorte bleek t veel complexer en ernstiger dan ze hadden voorzien en in de eerste instantie was de prognose: niet met het leven verenigbaar. Uiteindelijk is er toch een arts opgestaan die t aandurfde en pas na 1,5 jaar, vele operaties, vele incidenten en vele kantje boord momenten, mocht hij naar huis. En met de juiste apparatuur thuis en verschillende opleidingen die mijn nicht en haar man hebben gedaan, gaat t nu heel erg goed met t ventje. Maar het is allemaal nog steeds heel fragiel en broos en t kan nog ieder moment kantje boord worden. Het jochie moet 's nachts nog aan de beademing, hij heeft zo'n buisje in zn keel en kan dus niet praten en eten. Zijn voeding krijgt hij via een sonde. En mijn nicht staat heel dichtbij mij, vandaar dat ik hier best stress om had. Ik heb gezien dat een gezonde baby helemaal niet vanzelfsprekend is. Ieuw...teken!! Ik ben helemaal geen angsthaas, maar die beesten vind ik zo eng! Krijg er helemaal de kriebels van. Houd die plekken maar goed in de gaten ja
Nou Liz, dan snap ik idd je angsten wel!!!! En dat lijkt me ook een zeer logische reactie! Wat zijn de verwachtingen voor de kleine man op de lange termijn? Nog veel meer operaties? Diep respect voor je nicht en haar man. Tja... en teken.. vies.. brrr... maar had al wel eerder gehoord dat ze hier nogal veel in de bossen voorkomen.. ik had vrijdag een tekencheck gedaan toen ik thuis kwam, want ik had een driekwart broek aan... nu bleek dus dat ze op mijn broek ofzo gezeten moeten hebben... en daar doorheen zijn gekropen.. om een dag later toe te slaan... BASTARDS!!!!
De reden dat hij naar huis toe mocht is dat er op de langere termijn waarschijnlijk niet veel meer vooruitgang in zit dan wat ze nu bereikt hebben. Dus dan kom je bij de afweging levensvreugde. Voor zowel het jochie als de ouders. Hun zoontje lag nu al ruim een jaar in het ziekenhuis en hij bereikte een leeftijd dat hij de wereld ging ontdekken en die rijkte ook buiten het ziekenhuis. Dus toen zijn de ouders een traject in gegaan zodat ze thuis de zorg voor hun zoontje op zich konden nemen en dat ze weten wat ze moeten doen als zich een incident voordoet. Het ventje en de ouders leren nu gebarentaal en dat gaat verbazingwekkend goed! Hij kan zich prima uitdrukken en papa en mama weten precies wat hij wil en wat hij bedoelt. Zo mooi om te zien. Het is ook echt een heel vrolijk en opgewekt jochie. Echt heel bijzonder! En de vooruitzichten, hij moet gewoon groter worden en groeien en daarmee hopen ze dat zijn luchtpijp en zijn slokdarm ook meegroeien en daarmee uiteindelijk zo sterk worden, dan hij niet meer beademt hoeft te worden en dat hij gewoon kan leren eten, slikken en praten. En hoe dat zal verlopen of uitpakken, dat kan niemand zeggen. Dat is slechts hopen dat het gebeurt. En die teken zijn idd ugly little bastards zeg! Uitgekookt ook! Bah! Over ugly gesproken he...hihi, even heeeel iets anders, maar moest er gewoon even aan denken nu. Ik roep altijd gekscherend dat 'Ugg', je weet wel...die laarzen, de afkorting is van ugly. Nou hoorde ik laatst dat Ugg staat voor Ugly Shoes! Muhaha...hoe vind je die dan?! Of het nou echt zo is...? Geen idee, maar ik vond het erg grappig
Bijzonder mooi en ontroerend verhaal Liz!! Het zou zo een film kunnen zijn... zo'n waargebeurd verhaal die vroeger op woensdagavond op RTL4 werden uitgezonden! Over die Uggs... even gekeken op wikipedia.. en o.a. dit stond er: Frank Mortel of Mortels Sheepskin Factory claims he named them "ugg boots" in 1958, when Mortels started production, after his wife commented that the first pair he made were "ugly." Maar er staan meer verhalen hoor... dus het is altijd nog de vraag of dit echt waar is.. of gewoon een mooie urban myth....
Hihi, zou idd zo een ware woensdag avond film van gemaakt kunnen worden ja! ja! Daar is hun verhaal bijzonder genoeg voor. Wat grappig dat je the Ugg story ff hebt ge-wick-eyd (ik maak ff n voltooid deelwoord van wickipedia!). Zou mijn theorie/grapje toch zomaar waarheid kunnen zijn haha! Liza heeft vanavond weer een zuip aanval gehad. Dat doet ze wel vaker vlak voor ze naar bed gaat. Dan kan ze in 2 uur heel veel achter elkaar drinken en dan kan ze de nacht doorslapen tot 05u de volgende ochtend. Maar pfff...ze heeft me letterlijk leeggezogen, zo voelt t nu. Ik ben echt zo slap als n vaatdoek! Ik trek t maar slecht, dat 'clusteren'.
Gooo Liza!! Dat lijkt me ook heerlijk voor jou! Niet meer continu nachtbraken.... Hmmm... of is dit vervelender? Dat clusteren zoals je het noemt.... ik zou denken dat gebroken nachten nog vervelender zijn.. (omdat je daar de volgende dag nog last van kunt hebben... en na het clusteren kan je slapen en rusten...) Over slapen gesproken.. ik ga maar eens naar bedje... Heb net mijn teken gemeld bij tekenradar.nl: verwachte tekenactiviteit en meldpunt tekenbeten Truste!
Het is idd wel fijn dat ze na de laatste voeding lekker lang door kan trekken ja. Meestal begint ze rond 03u ook wat te mopperen, maar valt ze na een paar minuten weer in slaap en dan meldt ze zich om 05u weer en dan heeft ze wel echt hongerrrr. Maar ik ga me na dat vele drinken echt wel een beetje naar voelen hoor...pfff. Maar goed, is voor n goed doel :-D Trouwens, ik merk dat ik mn oude eetgewoonten weer terug krijg. Ik kan kaas en ice tea weer goed hachelen...jeuj! Ik kan me gewoon niet meer voorstellen dat ik zo'n afkeer tegen ice tea had hehe Nou..ik kruip er ook in. Om 05u gaat de 'wekker' weer Truste schatjes!
hey meiden, over een eventuele tweede: mijn man heeft het idee dat we rond de eerste verjaardag van de eerste weer eens gaan kijken voor een tweede. ook hier zouden ze dan dus een jaar of 2 schelen. Ik scheel zelf 3,5 jaar met mijn broer en dat was vroeger wel eens een probleem (puber versus blij meisje) maar nu zijn we de beste vrienden. dus 2 jaar lijkt me prima dan. wel uiteraard eerst eens even zien hoe het met de eerste allemaal loopt maar in de ideale wereld zou dit t wel zijn. Ik vind twee overigens wel genoeg denk ik, maar mn man komt uit een gezin van 3 en die vindt dat wel leuk. ik zeg altijd: eerst de eerste maar eens zien en dan kijken we wel weer verder liz: fijn dat je meisje een beetje doorslaapt. wel jammer dat ze je zo leeg zuigt (letterlijk ). gelukkig kun je daarna ook zelf lekker bijslapen. en die uggs..... ik hoop dat ik niemand beledig hier, iedereen zn eigen smaak natuurlijk, maar ik vind ze ook vreselijk!! Pantoffels van een paar honderd euro vind ik ze. en dan die "zomer" versie: gebreide uggs.... geen woorden voor nogmaals sorry als iemand ze wel mooi vind hoor, maar het is niet mijn ding!
Goede morgen! Daar zijn we weer! Nou, Liza die trekt haar eigen plannetje wel voor wat betreft voedingen...pff. Vanacht kwam ze weer om 03u en duurde het erg lang voor ze weer ging slapen. En als ze dan weer sliep, dan bleef ze wat rommelen. Rond 04:45 ben ik er uit gegaan en heb ik haar gevoed. Dat 3u momentje blijft er een beetje in hangen. Maar de afgelopen 2 nachten had ze wat moeite zich er overheen te zetten. Het lijkt er op of ze weer terug gaat naar de voeding van 03u. Als dat komende nacht weer zo gaat, dan geef ik haar om 03u wel die voeding. Meestal redt ze het daarna dan wel tot een uur of 09u. Eerder maakten we haar rond 23:30 even wakker voor de laatste voeding. Maar dat pikte ze de laatste twee keer ook niet meer. Niet wakker te krijgen! En als ik haar dan aanlegde, dan gingen die lipjes stijf op elkaar haha. Terwijl ze een paar dagen eerder dan gewoon met haar ogen dicht dronk en daarna weer zoet ging slapen als we haar in dr bedje legde. En dan redde ze het makkelijk tot 05u. Maar ja...nu ze die voeding van 23:30 weigert, is het niet zo gek dat ze dan om 03u wel weer trek heeft. Eens even kijken hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Wolkje, ik deel je mening ook hoor. Ik vind het ook geen pan. Maar ja, smaken verschillen nou eenmaal. Wat de een mooi vindt, vindt de ander weer niet mooi. Is maar goed ook, anders was alles continu uitverkocht
Hey meiden, hier zit ons lekkere weekendje er weer op helaas! Zijn nu Onderweg naar ons eigen huisje... Morgen weer werken, 9 weekjes to go nog! Onze ukkepuk is gelukkig weer lekker actief, blijkbaar heeft hij soms gewoon een hele dag nodig om bij te komen van al z'n getrappel.. Verder heerlijke varkenspoojes nu van t warme weer en de lange autotrip... Wat betreft een 2e, als er zo'n 3 à 4 jaar tussen zit lijkt me erg fijn! M'n broertje is ook 4 jaar jonger als ik en dat bevalt me al m'n hele leven erg goed! We zijn echt goede vrienden en vroeger konden we t ook altijd goed met elkaar vinden en juist omdat er zo'n verschil in zit qua leeftijd hadden we ook hele andere interesses qua speelgoed en hadden we daar dus nooit ruzie over @ pluus :wat fijn om te horen dat je mooie dochter zo lief is! Hoop dat ze snel weer wat aankomt en dat de voeding nu goed blijft gaan enig ti's een plaatje om te zien hoor! @ Liz: wat goed om te horen dat t weer wat beter gaat! Lijkt me dat het je een heel goed gevoel moet geven en dat je er weer meer vertrouwen in gaat krijgen dat t goedkomt! @ wolkje: fijn dat je mannetje weer thuis is! Hoe voelt hij zich nu? @ sita: af en toe echt je rust nemen hoor meis! Ben echt nieuwsgierig naar hoe je kamertje wordt!
Welcome back engeltje Fijn dat jullie weekendje zo lekker was! En ook goed dat je kleine het nog goed doet van binnen! Lekker van genieten, en die slijmprop zal wel niks zijn geweest. Waarschijnlijk al weer fijn aan gegroeid Hier gaat het wel. Hij is erg moe en lusteloos. Had de arts al voor gewaarschuwd, en t is niet erg om veel te slapen zolang je ook maar wat actiefs doet overdag. Ik probeer m dus maar te pushen om Wat mee te gaan doen, hopen dat dat een beetje blijft lukken. Hij is nu deze twee weken thuis waarvan hij komende woensdag en de week er op op woensdag nog een poliklinische kuur krijgt van een paar uur. Over twee weken wordt hij weer 5 dagen opgenomen voor de volgende ronde... Hoop wel dat hij zich deze week wat fijner gaat voelen, ik kan niet aan de gang blijven hem te pushen om dingen te doen. Maargoed, we zullen zien! Voor vandaag heb ik de was en de badkamer poetsen op t programma staan, dus ik verveel me niet
Thnx wolkje! Hopelijk gaat hij zich idd wat fijner voelen en doet t hem goed om af en toe ff wat actiefs te doen! T zijn zware weken zo voor jullie meis, gelukkig hebben julle veel steun van elkaar en hopelijk ook van anderen... Nog even en jullie ukkie komt er ook al weer aan, hopelijk s je mannetje dan thuis en voelt hij zich wat lekkerder!
Engeltje, welkom terug! Zo te lezen een lekker weekend gehad! Gelukkig voel je de kleine ook weer meer. Hier soms ook even van die rustdagen hoor. En soms gaat hij tekeer! Wolkje, heftige weekjes zeg... hoop inderdaad dat hij zichzelf er ook toe kan zetten om iets te gaan doen, anders wordt t voor jou wel extra pittig. Succes met de badkamer/was! Hier; ik had vandaag toestemming om de meubeltjes in elkaar te zetten! Nou, dat heb ik me geen 2 keer laten zeggen. Ze staan in elkaar. Nog niet helemaal op de juiste plek, aangezien er nog wat geschilderd moet worden, maar toch even een voorproefje. Gelijk ook maar even mn 28 weken buikje, veel mensen vinden m toch nog aardig bescheiden, en als ik de foto zo zie begin ik m zelf ook niet erg groot meer te vinden.. haha!