Ooh, Dobber! Kan me voorstellen dat je erdoor heen zit en niet veel aan al die opmerkingen hebt. Veel sterkte meid voor jou en je vriend! Hopelijk zijn er genoeg zwemmertjes en zijn de uitslagen van vrijdag wel goed. Knuff!
Hier, gaat prima. Gisteren eerste avond zwangerschapscursus gehad. Beviel op zich wel goed. Vooral de bekkenbodemoefeningen en hierdoor ook de rugspieren. Denk dat ik daar wel wat aan heb. Manlief vindt t nog niet super geweldig, maar goed.. nog 3 avondjes en dan zijn we alweer door de cursus heen. De andere zwangere daar had bloedingen gekregen door te zwaar tillen, dus dat is voor mij weer een extra waarschuwing om echt niet meer zwaar te tillen. Gisteren nog gedaan en mn vent was best pissig, en terecht. Heb me dus maar voorgenomen dat niet meer te doen (alweer). Vandaag de kozijnen aan de binnenkant schuren, vanavond wordt de boel gekit. Dus dan kunnen we vrijdag alles aflakken. Verder maar even weer wat verf halen en zien wat we verder nog doen.
Sita wat fijn meis dat die cursus je goed bevalt en idd goed op jezelf letten en niet te zwaar tillen.
Uk, mijn duimen draaien overuren voor je meid!! Dobber, ik kan me voorstellen dat het je allemaal even teveel wordt joh. Het is ook niet niks wat er nu allemaal gaande is. En het duurt even voor je het nieuwe plan bij kunt stellen. Je neemt in feite ook afscheid van hoe je beeld eerst was bij zwanger worden. Neem de tijd hiervoor. Dikke knuffel voor jou! Beertje, ik heb al bericht terug gehad van de sol. van vorige week. Afgewezen Maar ik geef niet op hoor! Heb al weer nieuwe sol.brieven de deur uit gedaan. O.a. ambulant begeleider moeder en kind team. Is ook een HBO functie en voor mij wat uitdagender dan het kdv denk ik. Daar heb ik nog niets over gehoord, maar hoop heeeeeel erg dat ik hier nog iets van hoor. Hoe is het nu verder met jou? Al over je dipje heen? Sita, fijn dat je de cursus leuk vond! Still 3 to go Danty, hoe is het met jou lieverd? Heel erg in de laatste loodjes aan het zitten zeker he? Die laatste loodjes wegen niet alleen het zwaarst, maar duren ook het langst he? Hier: ik heb vandaag bericht terug gehad van mijn leidinggevende. Ik word binnenkort gebeld om een afspraak te maken voor een gesprek. En dan hoop ik heel erg dat ik mijn verlof kan verlengen, zo niet...dan zal ik toch voor mezelf en mijn gezin moeten kiezen. Want ik voel heel duidelijk dat ik het even niet aan kan nu. Ik heb mijn handen vol aan de zorg voor mijn kindje, mijn vriend en natuurlijk ook voor mezelf. En om nou ook nog volop aan het zorgen te zijn in mijn werk. Ik raak al in paniek bij de gedachte! Verder ziet er Liza er vandaag echt te schattig uit in haar 'Lief' rokje die haar eigenlijk nog iets te groot is (maatje 56) en die ik echt niet bij de v&d in de sale heb gekocht hoor... DUs..ja...daar moet ik natuurlijk wel weer even mee pronken!!
Hoi Lieve meiden.. Zo heb nu ff de laptop van me vader hier dus kan ff lekker relax erachter op het balkon...ik lees echt alles mee via de telefoon maar dat is zo rot reageren.... Vd..ooh heb ook echt leuke dingen gezien..ziek Beertje je doet het harstikke goed meid..je bent een toppie moeder echt wel...ik ga geen BV geven..meerdere redenen maar 1 van de reden is dat wat jullie mee maken....heb al genoeg gehad en wil zometeen echt alleen maar genieten maar het heeft meerdere redenen hoor...JE hebt een prachtig mannetje..helemaal verliefd op zijn mooie oogjes... Liz je hebt ook zo'n mooi meissie...de foto's van jullie allemaal helpen me er door heen te slepen hoor....Meis je hebt helemaal gelijk wat betreft je werk..je hebt geen kraamperiode gehad en dat is al zwaar..je baby is veelste vroeg te wereld gekomen en je vriend heeft ook al je energie opgeslokt want zo is het..dus ik hoop dat jij en je leiding gevende er uit komen echt..want ik kan me goed voorstellen dat jij je rust nu nodig hebt... Wolkje..Lieverd wat heb ik toch respect voor je...ik ken je niet maar ik zou niet weten hoe ik het zou moeten redden zo...je bent zwanger en je vriend en chemo's zo mooi hoe je je weet te redden en hoe je ermee omgaat...Meis pas wel goed op jezelf he veel sterkte nog even in deze tijd.. Pluus...JE hebt ook een prachtige babymeisje...wat een plaatje....Was erg mooi om je bevallings verhaal te lezen...wat vervelend van je man en de bv dat het moeizaam gaat... Uk wat goed van je man zijn zaad..mijn duimen draaien ook volop heb toch niks anders te doen ik hooooooooop het zooooo vooor je meis echt wel.... Dobber Lieverd toch ik kan me niet helemaal voorstellen maar weet wel dat je het traject in moet en dat het zwaar is...mijn zwager en schoonzus zijn zelf al 6 jaar bezig en het valt haar ook erg zwaar...maar voor hun is nog anders dan bij jullie...zij heeft soms helemaal geen eisprong en als ze er wel 1 heeft blijft die te klein..dus dat is wel anders als bij jou maar toch zie ik wel dat het zwaar is en zelf heb ik er ook wel moeite mee hoor voor hun... en dan nog de gezondheidssituatie van je man erbij..poe zwaar...en mensen hebben altijd opmerkingen waarvan je denkt pfff Shut the piep up...Lieverd hoop dat je de kracht en moed vindt om het doortezetten en dat ook jullie een mooi kindje krijgen samen..HEEL VEEL STERKTE En echt WAAR een HELE DIKKE KNUFFEL.. Flier...blij dat de plekken van de beten weer wat beter er uit zien...ik ben er zelf ook panisch voor en zag van de week dacht ik een spinnetje lopen in het haar van het oortje van mijn chi blaf blaf maar toen ik dichterbij IEKS een mini baby teekje...Whhaaa raakte ook in paniek want we hadden samen op dezelfde plek in het gras gezeten dus gelijk uit zijn haar getrokken gelukkig was ik optijd...en mijn eigen kleren uitgegooit en gelijk uitgewassen en manlief mij ff nalaten kijken van top tot teen.... Sita..Fijn dat je je de cursus fijn vond..ik heb ook getwijfeld maar man wou zowiezo niet mee dus en ik ben niet echt de type ervoor en al helemaal niet alleen...en vond het redelijk prijzig..maar wel fijn dat jij er wat aan hebt meis....en idd pas goed op jezelf en neem optijd je pauzes etc..wel fijn dat het opschiet met de kozijnen en kamer..en volgens mij waren de babykamer foto's van jou..Iig wel heeel mooi hoor... Volgens mij heb ik nu iedereen wel gehad dacht ik zo niet sorryyyyyy..mijn geheugen werkt niet meer zo helemaal hahaha zwangerschapsdementie bestaat gewn echt.... Tja hier met mij...ik heb me ups en downs...maagzuur is nu heeeeeel erg en mannetje schopt me werkelijk lens van binnen...dus drink nu veel Antagel want rennies blijkt toch rotzooi te zijn in de zwangerschap...en antagel haal je dus echt bij de apotheek zelf en het werkt ook vrijwel direct want het is een drankje... Maandag ff na verjaardag van opa en oma geweest...alles weer ondergespuugt en ook in me broek geplast oooohh wat heb ik gehuild wat voelde ik me rot daardoor...weet wel dat ik er niets aan kan doen maar dan ben je 24 jaar en dan ook nog bij opa en oma..Ik ben opa's oogappeltje en wonderkind zeg maar dat komt voor mij hebben mijn ouders een kindje gehad wat na 10 dagen overleden is aan trisomie 18 als ik het goed heb of trisomi 13 en mijn zusje heeft het niet overleefd dus ben ik het eerste wonder in de familie soms heel fijn maar soms ook niet want er zijn meer kleinkids maar goed en wat had die man het er moeilijk mee dus voor mij nog rotter want dat wou ik ook weer niet... MAar vandaag is mijn dag redelijk weer goed...gisteren weer controle gehad in het zkh en ben wel weer goed gekeurd en de baby ook..meneertje lag relax om zich heen te kijken zo grappig..ooogjes open en koppie heen en weer echt rond kijken ben benieuwd wat die dan zag hahhaha... De spanning bouwt zich hier nu wel op wel gezonde spanning maar toch maandag krijgen we te horen wat en hoe...we hopen natuurlijk dat ie zich zelf nu nog meldt..want een lijf inleiden wat nog niet toe is aan het bevallen is ook geen pretje en toch risico...maarja ik moest dingen gaan afwegen en nog 2 tot 4 weken doorlopen lukt me gwn niet meer...ik ben daar te uitgeput voor en dan nog de bevalling zelf..dus hopen dat ze maandag kunnen zien of het lukt...mja voor nu hoopt het zkh en wij zelf natuurlijk dat het zelf begint...gisteren man mee getrokken naar de slpk hahahahahaa de rest kun je wel in vullen...merk het vandaag wel...best wat krampen enzovoort maar voor nu weer zet het niet door..piepzooi...mja de week is nog niet voorbij....hij is wel helemaal ingedaald verder kon niet zeiden ze dus dat is natuurlijk wel goed maar ook dat merk je wel...Ben nu echt moeder GANS hahaha waggel waggel heb echt binnen pret als ik mezelf zie lopen bijv langs een raam zie je het hahahahaha...echt een zwangere mus op het laatste naja gans...ik voel me geestelijk wel weer iets beter door en zie weer iets zonlicht door alle ziekte heen ben na 8 en halve maand weer blij dat ik ff zwanger ben..ondanks dat ik nu nog steeds spuug enzo maar dat komt gewn echt doordat ze me geloven en serieus nemen hier in het zkh en ze me niet door laten lopen...soms is genoeg echt genoeg... Pfff wat een verhaal.... Fijne dag Lieverds xxx
Heej meiden! Ik lees alles wel mee hoor! Zeker tijdens de avond/nachtvoedingen maar dan kan ik niet reageren. Ik merk dat mijn geheugen me echt in de steek laat dus ik probeer op zo veel mogelijk te reageren maar vergeet ik iets... sorry!!!! @ Dobber, ik heb je verhaal niet mee gekregen en ga het van de week even lezen maar ik lees dat je het erg zwaar hebt! Ik ga je dan ook een hele dikke knuffel geven! Ook voor je mannetje!!!! @ Ukkie, o meid wat spannend!!! Ik zal ontzettend duimen voor jullie! @ Wolkje, en lukt het je man om wat te ondernemen? Meid, denk ook goed aan jezelf! Ik snap dat je nu veel met je man bezig bent maar probeer ook nog wat van je zwangerschap te genieten!!! Dikke knuffel!!! @ Beertje, jeetje meid wat vervelend dat de bv zo moeizaam gaat! Ik kan je nu zeggen dat ik het herken!! Maar meis, je bent zo'n goede moeder! Je geeft je zoon gewoon de beste voeding die er is en dat doe je al een paar weken! Dus dat heeft hij al gehad! Alles wat hij nu nog krijgt is mooi mee genomen! Denk dus ook goed aan jezelf! Nu krijgt nog iedereen van mij een dikke knuffel! Meiden we zijn allemaal stuk voor stuk ontzettend sterk dus iedereen verdiend een dikke knuffel!!! @ Liz, wat een plaatje is Liza toch! Schitterende foto's!!! En wat goed dat je een afspraak met je leidinggevende gemaakt hebt! Wellicht is het ook een idee om met de arbo te gaan praten. Mocht je verlof verlengt worden moet je daar toch heen waarschijnlijk!! Ik heb in de zwangerschap ook 2 keer met de arbo gesproken en ik vond dat echt heel erg fijn!!! @ Engeltje, wat fijn dat je niet meer gemerkt hebt van de slijmprop en lekker hebt kunnen genieten van de vakantie! Nog een paar weken en dan heb je lekker verlof!!! @ Sita, wat super dat de cursus leuk was! En blijf je wel rustig aan doen meid! Als ik lees wat jij allemaal wel niet doet... poe! Je moet nog even he!! @ Danty, heel goed dat je kiest voor geen bv! Het wordt nu tijd om zelf bij te gaan tanken en dan bv is inderdaad soms een echte uitputtingsslag! Nog heeeeeeeeel even en je hebt je mannetje in je handen en kan het genieten gaan beginnen!!! @ Flier, hoe gaat het met je wandelingen? De tekenbeten zijn verder rustig gebleven? Gelukkig maar! Ik kan me voorstellen dat je schrikt! @ Hier, ik ben zo enorm aan het genieten! Ik had van te voren niet kunnen bedenken dat het zo ontzettend mooi en fijn zou zijn!! Sarah is ook zo ongelooflijk lief!! Ze is echt een schatje!!! Verder ben ik er wel achter gekomen dat ik ook geen geruisloze kraamweek heb... Het is totaal niet erg en ik ervaar het ook niet als vervelend ofzo! De borstvoeding is nu gelukkig goed op gang, we zijn voor mijn ene tepel een tepelhoedje aan het gebruiken omdat ik een ingetrokken tepel heb. Dit werkt erg goed. Voor de andere tepel ben ik deze nu ook aan het gebruiken omdat mijn tepel enorm kapot is. Verder heeft Sarah spruw... ze heeft er gelukkig niet zo veel last van. Daarnaast spelen mijn bekken behoorlijk op. Ik mag dus maar 1 keer per dag de trap op en af. Ik breng dus vaak de hele ochtend tot na het rusten boven. Dit is erg vervelend want zo mis ik de hele ochtend voor mijn gevoel. Maar ondanks dit alles ervaar ik zo'n genot! Ze is zo lief!!!! Vannacht heeft ze 6 uur doorgeslapen! Dit was voor papa erg fijn maar ik was gewoon na 3 uur wakker haha! Eerst omdat mijn borsten vol waren, vervolgens omdat ik naar de wc moest, toen omdat ik Sarah hoorde poepen maar die kleine meid sliep gewoon door! Helaas moeten we haar vannacht wel na 4 uur wakker maken omdat ze vandaag niet aangekomen is. Ze zit nog steeds 270 gram onder haar geboortegewicht maar hier hoeven we ons geen zorgen om te maken. Ze doet het gewoon goed, heeft goede luiers, eet goed en ze houdt zich goed warm (vind je het gek met deze temperatuur!!!!). Ze heeft vandaag ook haar eerste cadeautje van haar papa gehad! Een heel mooi armbandje met haar naam erop! Ik ben er helemaal gelukkig door!!! Mijn man gaat ook vanaf gisteren met haar buiten wandelen! Zo lief en vertederend!!! Krijg er helemaal kriebels van in mijn buik!!!! We gaan zo dadelijk met zijn drieen voor het eerst op stap! Mijn zus woont hier om de hoek en daar gaan we eten! Heb er zin in! Voor het eerst weer even weg! Helaas mag ik nog niet verder vanwege mijn bekken en het bloedverlies (ik heb daar geen last van maar moet van de vk er wel rustig aan door doen ) Maar hopelijk mag ik volgende week een rondje verder wandelen want het is ultiem wandelweer!!! Nou ik ga ons klaar maken voor het eerste uitstapje! Tot snel weer!
Danty, fijn dat je nu wel wat beter in je vel zit, vooral geestelijk. Erg belangrijk! Pluus, jep.. ik doe ook vrij veel nog eigenlijk. Zat er vandaag lichamelijk wel wat meer doorheen.. heb dus ook maar niet meer gesausd. Vanmiddag zijn we even wat rond wezen toeren in de auto, moesten nog wat ophalen dus kon weer wat bij komen. Ben nu aan het koken en straks gaan we samen wat rolgordijnen halen en even langs de Prenatal. Even een dagje wat meer rust pakken. Morgen is het waarschijnlijk wat koeler dus ook beter om dan te gaan sausen.
Lieverds heel erg dank je wel zit met tranen in me ogen jullie berichtjes te lezen heb er echt veel steun aan echt waar. Danty poeh meis heb het met je te doen de laatste loodjes en dat met dit warme weer! En dan die situatie bij je opa en oma ik snap heel goed dat je hebt zitten huilen meis! Wat heb jij een zware ingewikkelde zwangerschap petje af hoor vindt dat jij je er erg sterk doorheen zet allemaal hoe moeilijk het ook is. Liz knap van je dat je kan zeggen tot hier en niet verder. Wat een hele mooie foto's van liza haha die rechter is meesterlijk! Pluus dat is nogal wat joh zo in je kraamtijd gelukkig lees ik wel dat je voor veel dingen al een oplossing hebt ookal is het niet heel ideaal voor je gevoel. Trouwens helemaal vergeten te vertellen haha ik heb sarah ook op mijn lijstje staan zo een mooie naam! Maar goed ik wens je een hele fijne avond bij je zus en nog veel meer van die vertederende momenten tussen je man en dochter.
Ik ga zo alles lezen.., maar wil eventjes iets delen... Mijn collega/'begeleidster' op het werk heeft net een test gedaan en is ook zwanger... zo leuk!!!!! Ben zooooo blij voor d'r!!!! Moet het gewoon even hier kwijt!
Jeetjemina wat heb ik t warm! Heb net lekker buiten gegeten bij mn ouders en zag ineens een pikzwarte lucht aankomen, dus ben snel op mn fiets naar huisgeraced...ff uitpuffen nu hoor! Was nog niet binnen of de eerst druppels vielen en de eerste donderslag was te horen En ohhh wat ben ik verliefd... We hebben zulke lieve kleine schattige beebjes erbij gekregen op de groep en de kriebels beginnen nu nog meer te komen hoor! Ik wil echt zo graag kennis maken met onze eigen kleine Quinten! @ Danty: meid ik vergeef je dat je mij bent vergeten hoor Vervelend dat je zo erg hebt moeten spugen bij je opa en oma! En ohh zo verschrikkelijk en ellendig voel je jezelf als je er ook nog eens bij in je broek plast... Weet er helaas alles van Dikke knuf voor jou! Fijn dat t nu wat beter gaat en ik hoop zeker voor je dat je kleine mannetje zich nog vanzelf aankondigt! Goed dat je voor jezelf, maar eigenlijk ook voor je mannetje kiest wat betreft de voeding! Jullie hebben er beiden niks aan als het niet lekker zou gaan lopen en je moet straks gewoon lekker van hem kunnen gaan genieten! Zelf was ik er altijd op tegen om bv te gaan geven, maar aangezien mn man en ik zelf ook zoveel allergieen hebben ga ik het toch proberen, maar gaat het niet dan gaat het niet. Flesvoeding is ook gewoon ontzettend goed gemaakt en ben er zelf ook op grootgebracht, dus dat komt echt wel goed meis! @ dobber: he meis toch, wat vervelend is t toch ook allemaal. Goed dat je er ff tussenuit bent gegaan om even goed na te denken meis. Hoop voor jullie op een goede uitslag vrijdag...dikke knuf ook voor jou! @ pluus: wat heerlijk om te horen dat je zo van je mooie meisje geniet! En oh wat lief dat kadootje van papa en zeker vertederend dat hij lekker met haar op stap gaat! Ben zo benieuwd hoe Nick straks is als papa! Ik smolt van het weekend al toen ik zag hoe hij met zn nichtje en neefje omging, helemaal toen hij samen met hun op bed kwam zitten om mij wakker te maken... Fijn dat t voeden met een tepelhoedje beter gaat! Heeft Sarah veel last van de spruw? Je kan er druppeltjes voor halen he als ze er last van heeft, maar misschien heb je die al @ sita: fijn dat jij de cursus in ieder geval wel leuk vond! Voor je mannetje is t waarschijnlijk gewoon ff heel erg wennen... Goed dat je vandaag ff wat rustiger aan hebt gedaan! Ben wel geschrokken van je verhaal van die bloedingen door het tillen. Mijn werk bestaat uit tillen natuurlijk en had zelf zoiets van zolang ik me goed voel kan ik t gewoon blijven doen, maar is dat wel zo? K ga t maandag toch nog maar even bij de vk navragen. De kleine beebjes zal natuurlijk geen probleem zijn, maar er lopen ook een paar flinke tussen die zo'n 15 kg wegen en ook springen de peuters nog wel eens in mn armen natuurlijk. Had er tot nu toe geen last van, maar voelde sinds gisteren wel als ik een zwaarder kindje optilde wat druk van onderen zeg maar... @ liz: toen ik je foto's zag, dacht ik meteen al, die heeft ze toch zeker NIET bij de VenD gekocht he! Echt superschattig!! Jammer dat je voor je sollicitatie bent afgewezen.... Hopelijk lukt het bij die andere wel, zeker omdat het je meer aantrekt! En heel goed dat je binnenkort een gesprek hebt met je werk meis!
Engeltje, zal ik je nog eens wat vertellen? Ik heb vandaag ook echt geen schattige slaapzakjes bij d v&d besteld hoor. Ik begrijp nog steeds niet dat er mensen zijn die dit wel doen, echt...on-be-grij-pe-lijk...! Maar goed, die mensen moeten er ook zijn denk ik dan maar. Over het tillen, van te zwaar tillen kan je placenta loslaten. Maar ja, als ik zwangere vrouwen dan zie met hun eigen kind waar ze nog van alles mee doen...? Hoe moeten zij dat dan doen? Maar toen ik nog zwanger was zorgde mijn vriend er echt voor dat ik niets tilde, echt helemaal NIETS. Hij werd echt boos en bezorgd als ik dit wel deed. Dat is dan natuurlijk wel het andere uiterste, maar ik was hier altijd wel alert op.
Geeft niks hoor danty haha vergeet zelf ook wel eens iemand @ liz: goed dat je dat niet gedaan hebt! Hahaha ohhhh die tweede foto is echt geweldig, maar ook wel heel zielig!! Honger? Ja dat heb ik dus ook met mensen met een eigen kind, maargoed, dat is er 1. Ik heb er 9 op een dag natuurlijk, maar aan de andere kant is mijn lichaam erop getraind om veel te tillen denk ik dan... Moet zeggen dat ik er wel een beetje onzeker van wordt door alle mensen die zeggen dat t niet mag. Krijg zo snel ook opmerkingen erover van collega's. Maargoed, die deden in hun zwangerschap met 15 weken allemaal al bijna niks meer, dus dat moet ik ook maar weer met een korreltje zout nemen denk ik dan. Gisteren kreeg ik weer een opmerking over dat ik op mn fiets naar t werk kwam, dat doe je toch niet meer op mijn termijn? Weet dat mensen t allemaal lief en goed bedoelen, maar ben zwanger, niet gehandicapt denk ik dan...
Engeltje, Hihi..die goedbedoelde adviezen ook altijd he Maarrrr, ergens hebben ze natuurlijk wel gelijk. Je zou maar een uitglijder maken met je fiets of door tillen inderdaad iets in gang zetten wat je niet wilt. Dat vergeef je jezelf nooit! Dus hoe dan ook, pas goed op jezelf en je kleintje. Fietsen was voor mijn vriend ook uit den bozen. Maar goed...als ik op mijn fiets naar mijn werk ging, dan was ik ook bijna een uur onderweg. Behalve dat het misschien idd niet zo verstandig meer was, trok ik dat ook niet meer destijds. En Liza heeft altijd hongerrrrrr haha. Zo vanaf een uur of 18:30 is ze echt niet meer te houden en zuipt ze tot een uur of 20:30 helemaal leeg...letterlijk. Dan gaat ze rond 20:45 naar bed en heb ik geen vezeltje energie meer in mijn lichaam. Fijn dat het borstvoeden soepel verloopt bij mij, maar pfff....dat is wel echt pittig hoor. Dan merk ik wat het eigenlijk van mijn lijf vergt. Dus een uur geleden een dikke boterham met kaas en rauwkost gegeten. Maar het helpt helemaal niets, ik ben echt onverzadigbaar en blijf honger houden en me zo slap als een vaatdoek voelen. Blegh!
Voor een uitglijder hoef ik nou niet bepaald te fietsen Val eerder lopend doordat ik ergens over struikel ofzo als dat ik val met mn fiets.... Mn arm is nog blauw Hoef ook maar een kwartiertje te fietsen hoor voor mn werk..... Maargoed ik ga t gewoon ff navragen aan de vk allemaal maandag. Mijn STRUIKELpunt is ook gewoon dat ik keihard ben voor mezelf, ik ga door totdat ik letterlijk en figuurlijk erbij neerval... Weet dat dat niet goed is en dat ik ook op mn uk moet letten nu, dus luister wel een stuk beter naar mn lichaam nu, maar sinds ik door die medicijnen niet meer spuug heb ik gewoon zoveel energie en voel ik me zo goed dat ik t idee heb dat ik de hele wereld weer aan kan. Slaap al 2 weken slecht, maar heb er gewoon geen last van. Besef nu pas wat die misselijkheid allemaal gedaan heeft met mn lichaam de hele tijd. Heb weken lang vanalles moeten laten omdat ik uitgeput was en kan nu eindelijk genieten van wat ik allemaal wel weer kan. Let jij ook wel op jezelf lizje? Tis niet de bedoeling dat de bv je gaat uitputten he! Weet niet of je erachter staat, maar als dit zo blijft dan is het misschien een idee om bijv 1 x bv te vervangen voor fv. Over een maandje kan je er dan ook rijstebloem doorheen doen...
Engeltje, herkenbaar hoor. Ik ga vaak ook door tot het uiterste, maar kom toch ook wel tot de ontdekking dat het veel meer moed vergt om op tijd op je grens te gaan staan, dan er maar weer overheen te gaan. En ik vind gewoon dat dit niet meer hoeft. Eigenlijk is het gewoon dikke onzin om maar steeds tot het gaatje te gaan. Waaaaaarrrrom?! Heeft uiteindelijk niemand toch wat aan? Het is veel stoerder om op tijd je grens aan te geven. Dus uiteindelijk is dat wat je als je zwakte ziet, gewoon je kracht! Mits je hier voor uit kunt en durft te komen. Niets zo moedig als je kwetsbaarheid te erkennen. Maar goed, dat is mijn mening en ik probeer me dat ook steeds te realiseren als ik weer een grens over dreig te gaan. Maar lastig blijft het he? Ik ben idd al aan het overwegen om de borstvoeding langzaam af te bouwen. Je lijf doet er ongeveer 4 dagen over om 1 voeding voor flesvoeding te vervangen. Maar ik ben nog even in dubio hoor. Daar heb je hem weer he, die grens waar ik maar tegen aan blijf hikken. Alleen is dit een grens die niet alleen over mij gaat, maar ook over dat wat me het meeste lief is; mijn kindje. Zij groeit er zo goed op en ik ben er zo ontzettend trots op dat ze op mijn kracht zo goed groeit. Dus ik heb even de tijd nodig om dat los te laten geloof ik.
@ Lieve Dobber! Wat leuk dat jij de naam Sarah ook op je lijstje hebt!!!! Ik hoop zo dat jullie ook snel een lieve dochter of zoon krijgen! En lekker de naam Sarah gebruiken, is zon mooie naam!!!!!! @ Sita, goed dat je wat meer rust neemt maar met de rust en dan ga je shoppen en weet ik veel wat nog allemaal rust is een dagje lekker in de tuin rond hangen en verder niets lichamelijks . Niet te veel doen hoor meid!!! Denk goed aan je kleintje en jezelf! @ Flier, wat geweldig van je collega! @ Engeltje, bofkont! Wij hebben wederom geen regen, ben dus jaloers dat jullie dat wel hebben!!! Ik snap dat je benieuwd bent naar jullie kleintje als je al die kleintjes ziet!! Nog even geduld maar dan dan kan het genieten echt gaan beginnen!! Dank je wel dat je van die druppeltjes vertelde ze heeft medicijnen gekregen van de huisarts dus die zullen wel snel helpen. Op zich heeft ze er niet veel last van maar ze hapte aan de borst zonder tepelhoedje niet lekker aan ineens, deze borst was ook al vanaf het begin heel gevoelig en kapot dus vandaag besloten om ook daar met tepelhoedje te voeden zodat het voor haar wat makkelijker gaat en voor mijn tepel dat die wat rust krijgt! En wat betreft het tillen. Bespreek het eens met je vk als het je zo onzeker maakt! Doen hoor!! Zij weten precies wat goed is tijdens de zwangerschap en wat niet! @ Liz, ik heb vandaag gelezen van je sollicitatie maar volgens mij heb je daar nog geen reactie op gehad! Balen meid! Ik hoop zo dat je op die uitdagende baan wel wordt aangenomen! Het klinkt namelijk heel erg leuk met veel uitdaging!!! En meid, wat kan jij toch mooi fotograferen! Zou haast vragen of je hier wat van die mooie fotos van Sarah zou willen komen maken! O en Liz, ik herken wat je zegt over de uitputtingsslag van borstvoeding! Hier heeft Sarah s avonds ook meer honger en komt ze vaak om de 2 uur maar mennnnn wat is dat vermoeiend!! Ik zit nu dus lekker op bed met mijn toetje! @ Hier, het uitstapje naar mijn zus was heerlijk!!! Heb er lekker van genoten maar ben er nu wel mega moe door! Ga dus zo maar lekker slapen. Sarah zal rond 2 uur wel weer komen dus dan heb ik al wat voorslaap gehad! Daarna mag ik tot een uurtje of 6/7 slapen en dan komt om 9 uur de kraamhulp voor de laatste dag! Qua slapen zal ik blij zijn als ze weg is want dan hoeven we de wekker niet meer te zetten om 8.45 uur maar aan de andere kant ga ik haar wel missen! Het is zo gezellig met haar! Ze is heel lief maar ook super gezellig! Ze is 25 jaar en we hebben zon klik! Ze woont hier in de buurt dus hoop dat ik haar nog vaak bij de winkels tegen kom! Verder net zo gelachen!! Ik ging Sarah tussen de 2 borsten van de voeding even verschonen zodat ze wakker zou worden. Ze moest ook nog even getempt worden dus dat deed ik. Ik haal de thermometer eruit en toen prrfftttt en zat ik compleet onder! Het laatste beetje had ik nog op kunnen vangen in de luier maar de rest haha ik zat compleet onder, de vloer, alle spullen op de commode en de muur. Had ik nog geluk dat ik haar met haar kontje naar me toe had liggen en niet dwars Ik riep mijn man dus of hij even met het fototoestel naar boven wilde komen. Nou die kwam echt niet meer bij! Ipv dat hij mij even hielp heeft hij bijna 10 minuten helemaal dubbel gelegen! Zo grappig! Jammer dat ik met 1 blote borst en in mijn onderbroek daar stond anders had ik de foto wel even geplaatst! Zijn echt leuke mometjes dit! Hopelijk poept ze mijn man ook snel een keer onder! Kan ik hard lachen (deed ik nu ook hoor )
Heb mn vraag alvast ff bij de vk op t forum gesteld.... Als t echt kwaad kan, dan ga ik er gewoon echt opletten dat ik de zwaardere kindjes in ieder geval niet meer til. Maar kan het geen kwaad, dan ga ik gewoon door totdat mn lichaam zegt dat ik t rustiger aan moet gaan doen Meis, bv afbouwen wil ook niet zeggen dat je er helemaal mee moet stoppen he. Probeer t eens met 1 voeding op een dag, wie weet voel jij je daardoor al een stuk beter en is liza er minder hongerig door. De rest van de voedingen geef je dan nog wel, dus blijft ze voornamelijk groeien door jouw voedingsstoffen! Hihi wel grappig om elkaar zo adviezen te geven, terwijl je t van jezelf zo moeilijk vind om te accepteren he